بهینه سازی وب سایت، سئو وب سایت، طراحی وب سایت، طراحی سایت، ریدایرکت 301، تولید محتوا،گوگل وبمستر تولز

10 دقیقه مشاوره بهینه سازی و سئو وب سایت برای استارتاپ ها

این مقاله از زبان یک توسعه دهنده برنامه های آموزشی در گوگل بررسی می شود.
>>> سلام، من مایل اوهی هستم. من توسعه دهنده برنامه های آموزشی در گوگل هستم.من از 2005 مشغول به فعالیت
در تیم های جستجو و وب مستر تولز گوگل هستم ، اما اگر من مشاور بهینه سازی و سئو وب سایت برای استارت آپ شما باشم این پیشنهاد ها را برای شما در کمتر از 10 دقیقه دارم.

10 دقیقه مشاوره بهینه سازی و سئو وب سایت برای استارتاپ ها
این مقاله از زبان یک توسعه دهنده برنامه های آموزشی در گوگل بررسی می شود.
>>> سلام، من مایل اوهی هستم. من توسعه دهنده برنامه های آموزشی در گوگل هستم.من از 2005 مشغول به فعالیت
در تیم های جستجو و وب مستر تولز گوگل هستم ، اما اگر من مشاور بهینه سازی و سئو وب سایت برای استارت آپ شما باشم این پیشنهاد ها را برای شما در کمتر از 10 دقیقه دارم.
فقط در نظر داشته باشید که این صحبت ها برای شرکت هایی است که محتوای اصلی وب سایت آنها حدودا کمتر از 50 صفحه است
و برای وب سایت هایی که به دنبال کسب رتبه برای هزاران کلمات غیرمرتبط هستند مانند سایت های فروشگاهی یا آژانس های خبری . شما احتمالا باید زمان بیشتری برای بهینه سازی و سئو وب سایت تان سرمایه گذاری و صرف کنید. هدف من از این صحبت این است که به شما اصول اولیه و کارآمد ترین شیوه ای امکان پذیر برای کمک به شما را ارائه کنم و شما احساس کنید که به صورت کلی فعالیتی را انجام میدهید که برای موتورهای جستحو مفید باشد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید برای دامنه سایتتان که میخواهید کاربران شما ، وب سایت را با ورژن www مشاهده کنند یا بدون www


بعد از گرفتن تصمیم ، حالا میتوانید کاربران را با دستور ریدارکت 301 به ورژن دلخواه خودتان هدایت کنید.بسیاری از شرکت های بزرگ مانند گوگل و فیس بوک، در واقع www را حفظ میکنند اما شما آزاد هستید که انتخاب کنید کدام گزینه برای شما مناسب تر است ، دلیل اینکه ما از 301 به جای 302 استفاده می کنیم به این دلیل است که 301 یک هدایت دائمی است که به برنامه های مانند موتورهای جستجو سیگنال هایی میدهد که در واقع تمام اطلاعات ذخیره شده از منبع به ذکر شده به آدرس دیگری انتقال یافته است.

مرحله بعدی این است که مالکیت خود را به "وب مستر تولز" ثابت کنید

نه به این دلیل که من با این تیم کار میکنم ، بلکه معتقد هستم این کار کاملا ارزشمند است. من حتی شما را تشویق میکنم که قابلیت دریافت ایمیل ها را نیز فعال کنید، دریافت این ها به گوگل این امکان را میدهد که در هر زمانی که پیامی برای شما وجود دارد مانند مواقعی که ما تصور میکنیم وب سایت شما هک شده است یا زمان هایی که سایت هرزنامه تولید می کند یا ما مشکلاتی برای خزیدن در سایت شما داریم و با تعداد بسیار زیادی لینک های غیر قابل دسترس خواهیم داشت . پس تمامی این پیغام ها میتواند ارسال شود به وب مستر تولز اگر شما این امکان دریافت را فعال کرده باشید ، این ایمیل ها میتواند مستقیما به صندوق دریافت شما ارسال شود و آنها را روزانه چک کنید.

یکی دیگر از نکاتی که باید رعایت کنید تحقیق برای سابقه گذشته دامنه تان است .

برای مثال اگر در گذشته دامنه وب سایت در اختیار یک "Spammer" بوده باشد شما در حال حاضر قادر نخواهید بود تا رتبه مناسبی کسب کنید ، بنابراین یک راه خوب برای بررسی این است که کلماتی که در وب مستر برای سایت شما لیست می شود را بررسی کنید و ببینید آیا کلمات ناخواسته ای وجود دارد یا خیر .بنابراین شما قادر خواهید بود با این ابزار وضعیت ایندکس شدن سایتتان را بررسی کنید و اگر مشکلی مشاهده کردید میتوانید از راهنمای وب مستر که در آدرس ذکر شده است استفاده نمائید. و اگر سئوالی در خصوص جریمه های گوگل و درخواست های بررسی مجدد داشتید و طی نمودن کل مشکلات داشتید ، دوست من "تیفانی اوبروی" استفاده نمائید.

من دوست دارم تاکید زیادی بر برجسته نمودن سرویس "fetch as googlebot" و امکانات آن بپردازم

به دلیل اینکه شما یک URL به ما میدهید و بعد ما با گوگل بات ان را بررسی و ذخیره می کنیم و شما می توانید دقیقا مشاهده کنید محتوای دانلود شده و ذخیره شده دقیقا همان اطلاعاتی هست که شما میخواهید . علاوه بر این بخشی از امکانات این سرویس میباشد ، و من فکر میکنم استفاده از این امکانات بسیار کاربردی خواهد بود زیرا به شما خواهد گفت که اطلاعات آن آدرس در گوگل به چه شکل ذخیره خواهد شد . و به این روش هر زمان که بروزرسانی بر روی یک صفحه ایجاد شد یا صفحه جدید اضافه گردید میتوانید کل این فرایند را اعلام نمائید که به اطلاع گوگل برسید و تغییرات سریعتر به جستجوگران نمایش داده شود.


پیشنهاد بعدی من اضافه کردن اضافه کردن کد گوگل آنالاتیکس یا دیگر ارائه دهندگان این سرویس است.


حالا شما میتوانید شروع کنید به جمع آوری اطلاعات حتی اگر الان آماده نیستید تا از آنها استفاده کنید زیرا اگر یک شخص متخصص را استخدام کنید بهتر است که به برخی تاریخچه اطلاعات سایت شما دسترسی داشته باشید .


مرحله بعدی استراتژی طراحی وب سایت شما است .


شما میخواهید تجربه منحصر به فردی را برای تمام بازدید کنندگان تان و افراد مختلف به وجود آورید . بنابراین مشتریان و همچنین سرمایه گذاران و آنچه به عنوان محتوا تولید میکنید را در نظر بگیرید آیا آنها آنچه را که به دنبالش هستند را دریافت میکنند ؟ یا حتی بر روی لینک های شما کلیک میکنند . برخی سئوالات در خصوص استارتژی وب سایت مطرح می شود ابزارها هستند . آیا طراحی سایت ما نیازهای هر شخصی با هر شخصیتی را برآورده میکند ،یک تجربه عالی ؟ آیا کاربران در سایت شما گردش دارند ، اگر جستجوگران در صفحات ثانویه شما که مشترک هستند با نتایج جستجو آنها به صورت قیف مانند همیشه از صفحه اصلی شما هدایت نمی شوند . آنها می توانند متوجه بشوند که دقیقا کجا هستند ؟ آیا کاربران شما قادر هستند سایت را پیمایش کنند تا با آنچه که میخواهند دست یابند ؟ سئوال دیگر که مطرح می شود در خصوص میزان متمرکز بودن سایت است . آیا هر صفحه از سایت شما موضوع منطقی دارد که برای بازدیدکنندگان واضح و آشکار باشد ؟ این بین استارت آپ ها متداول است زیرا زمان و منابع کافی برای این موضوع کم است و همانطور که بیشتر و بیشتر اطلاعات جمع آوری می کنید و آنها را اضافه میکنید، به صفحات موجود و این صفحات را بسیار طولانی خواهید کرد و کاربرانتان را مجبور می کنید تا اسکرول زیادی انجام دهند . اما به جای این کار فکر کنید
به طراحی سایت و این اطلاعات را به چندین صفحه تقسیم کنید .


مرحله بعد بسیار برای استارت آپ ها کارآمد است . این مرحله در خصوص تعریف تبدیل است


به این معنی که کاربران برای ثبت نام خبرنامه مراجعه کرده اند یا برای تماس با مدیر یک بخش ،یا برای بررسی محصول شما مراجعه نموده اند , شما باید رابطه ای بین تبدیل کاربرانتان در هر صفحه را بیابید، به این عمل یک رخداد گفته می شود . و توجه داشته باشید برای این مهم کاربران را مجبور نکنید کلیک های زیادی داشته باشند .


زمان آن رسیده که به محتوای صفحات سایتتان


و کپی رایت محتوا در هر یک از صفحات بپردازید ، این عالی هست که کلمات کلیدی مرتبط طبیعی در محتوای شما وجود داشته باشد ، این کلمات شبیه کلماتی است که در عملیات جستجوی مردم عادی مورد استفاده قرار می گیرد ، کلماتی که استفاده می شود تا محصول شما یا شرکت شما را یافته شود , برای مثال ممکن است شرکت ها خودشان را صدا بزنند فروشنده کفش ورزشی اما بهتر است در متون خود از عناوینی مانند کفش دویدن ،که همان عناوینی است که مردم به دنبال آنها هستند .

نکته مهم که باید به آن توجه داشت نوشته داخل سایت شما باید پاسخی باشد به سئوالات که ممکن است مردم داشته باشند ,

برای مثال اینکه آیا این محصول قابل اعتماد است ؟ مطمئنا نمایش نظرات یا اجازه به دیگران برای ارائه نظر مفید خواهد بود، یا اگر مشتری سئوال کند ، که اگر یک محصول به درستی کار نکند ؟!! بنابراین باید سیاست درج توضیحاتی را داشته باشیم که رضایت مشتری را در بر داشته باشد ، هر صفحه باید شامل یک موضوع منحصر به فرد باشد ، یک عنوان منحصر به فرد که در نتایج موتورهای جستحو نمایش داده شود ، یک "Meta description" منحصر به فرد که ممکن است به عنوان یک Snippet نمایش داده شود
پس برای سایت های غیر پویا ، این بهترین تمرین است . اما این خوب است که کلمات کلیدی در نام فایل، حروف کوچک و خط تیره جدا کننده استفاده شود و صد البته توضیحات، برای هر لینک و تفاوتی نمی کند که آن لینک داخلی است یا به دیگر سایت های خارجی ارائه شده است. این نمونه لینک است که می تواند برای بهبود سئو وب سایت استفاده شود اما نحوه بکار گیری را مشاهده نمائید . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص محصولات ما اینجا کلیک کنید. اینجا را کلیک کنید توضیح مناسبی برای یک لینک نیست ، بهتر این است که بنویسیم برای اطلاعات بیشتر لطفا جهت مطالعه امکانات و مشخصات محصولات ما . بنابراین این چیزی است که میخواهید هدف بگیرید. یک مثال خوب از یک وب سایت که دارای موضوع منحصر به فرد در هر صفحه است که عنوان و توضیحات منحصر به ورد و ویژه ای دارد، نوشته لینک ، میتواند نشان دهنده این نتیجه جستجو برای کلمه NASA باشد . حالا ناسا فقط اطلاعات صفحه اصلی خود را نشان داده است، اما همچنین با استفاده از الگوریتم گوگل در تولید لینک ها، آنها با یک طراحی سایت عالی توانسته اند عناوین منحصر به فردی را با توضیحات لینک ها ایجاد نمایند .من به سرعت برخی مشکلات و آسیب های احتمالی را پوشش میدهم .


لطفا اشخاصی که سئو سیاه انجام میدهند را استخدام نکنید .

اگر آنها گارانتی میکنند که رتبه ای را برای شما به دست می آورند خیلی خوب است اما با آنها همکاری نکنید.


برای به دست آوردن رتبه لینک نخرید .

حداقل چیزی که من میدانم ،

خیلی خوب است که یک سایت فانتزی داشته باشید اما تلاش نکنید تمرکز داشته باشید بر روی فانتزی هایی که قابل ایندکس شدن و قابل جستجو شدن محتوا را ندارد.




مورد دیگری که درباره سایت شما زمان لود سایت شما است .

به بسیاری از استارت آپ ها توصیه می کنم نیاز نیست که زمان زیادی را برای تمرکز بر روی آن بگذارید اما خوب است که بدانید که آکامی یک تحقیق بر روی سایت های فروشگاهی انجام داده است و دریافته است که سایت های فروشگاهی 2 ثانیه زمان میبرد تا لود شود در گوگل هدف ما به زیر نیم ثانیه زمان رسیده ایم. در کل هرچه بیشتر زمان سپری شود تا سایت شما لود شود بیشتر احتمال خارج شدن کاربران بیشتر می شود.


حالا بیایید در مورد رنک صحبت کنیم .

بررسی رتبه شما برای نام شرکت شما . امیدوارم رتبه یک را داشته باشید اگر میخواهید برای دیگر صفحات هم رنک داشته باشید، میتوانید از امکانات وب مستر تولز و قسمت میزان جستجو ها استقاده کنید من قبلا لینک آن را ارائه کرده ام اما در اینجا لینک به یک ویدیو با استفاده از ابزار وب مستر هم وجود دارد پس شروع کنید برای بهینه سازی
ممکن است این درخواستی باشد جستجوگران که به دنبال محصولات یا خدمات شما میگردند بنابراین شما حجم جستجوهای بسیار کمی را خواهید داشت . در این لحظه میتوانید اولویت بندی کنید برای موارد حائز اهمیت ، پیدا کردن پتانسیل مخاطبان یا جامعه از طریق انجمن های موجود،وبلاگ ها و یا شبکه های اجتماعی . می دانیم که به رتبه های خوب و بالا ماندن در موتورهای جستحو امکان ارائه بی نظیرترین محصولات و سرویس ها را فراهم می کند. و سپس شروع کنید به هم همه کردن.

اغلب استارت آپ ها از من سئوال می کنند در خصوص بازاریابی در شبکه های اجتماعی و اینکه آیا بر روی آن زمان صرف کنند یا خیر


خوب، من فکر می کنم که شبکه های اجتماعی فوق العاده است و یک دلیل بزرگ که که شبکه های اجتماعی مانند داشتن یک خیابان از کاربران است که از طریق جستجو به یک سایت مراجعه میکنند و رویکردهای متفاوتی دارند شما میتوانید کاربرانی از منابع مختلف دریافت کنید اما نکاتی در این میان وجود دارد اولین مورد ، فکر کلی نگری داشته باشید . بنابراین ممکن است تغییرات بزرگی را در سایت ایجاد نمائید اما به خاطر داشته باشید در نهایت شما می خواهید کاربران را در نقطه خاصی تبدیل به مشتری کنید . پس به صورت کلی فکر و نگاه کنید تجربه کاربران از شبکه های اجتماعی به نرخ تبدیل آنها در سایت شما باز میگردد ، همچنین

واضح است که تمرکز و انرژی را در محلی بگذارید که کاربران در آن جا حضور دارند در نهایت نقاط قوت خود را پر رنگ تر کنید ،

این شبیه این است که شرکت شما منابع مختصری دارد بنابراین اگر مدیر عامل شرکت دوست دارد توییت کند ، بروید و این کار را انجام دهید ، یا اگر فروشنده ای دارید که واقعا از فیس بوک لذت می برد این عالی هست ، یا اگر برنامه نویسی دارید که در حال حاضر در گوگل پلاس یا stack overflow فعال است بنابراین با مجموعه تان تعامل داشته باشید و با جامعه ارتباط برقرار کنید.
آخرین کلام من این است حتی با بهترین تبلیغات و بازاریابی تبدیل کاربران به مشتری تنها بر روی سایت شما اتفاق می افتد بنابراین لطفا تمرکز داشته باشید و مطئن شوید که آماده هستید . ممنونم از زمانی که در اختیار من گذاشتید



با گروه طراحی وب سایت وان در تماس باشید

به منظور ارتباط با سئو وب سایت وان و شروع همکاری دو طرفه می توانید فرم زیر را تکمیل و برای ما ارسال فرمایید. باعث افتخارمان است که با شروع همکاری در ارائه بهترین خدمات وب به شما، نیازتان را در هر بخش از خدمات وب سایت برطرف کنیم. مجموعهطراحی وب سایت وان ، ارائه دهنده برتر طراحی وب سایت، راه اندازی وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی نرم افزار، برنامه نویسی اپلیکیشن، آپدیت، بروز رسانی، توسعه و پشتیبانی وب سایت، با افتخار و همیشه و هر لحظه، آنلاین خواهد بود. با طراحی وب سایت وان دیده شوید.