سئو و بهینه سازی وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل-قسمت3

Google:Search Engine Optimization-Starter Guide

به راهنماي مقدماتي سئو و بهينه سازي موتور جستجوي گوگل خوش آمدیدابتدااين مقاله براي كمك به تيم گوگل نوشته شدامابعدنتيجه گرفتیم كه آن وبمسترهايي كه آشنايي چنداني با سئو و بهينه سازي وافزايش ترافيك وب سايت ندارندنيزمفيداست.البته درانتظاراین نباشيدكه مقاله،اسرار ارتقاي ناگهاني رتبه سايت تان رادرنتايج جستجو فاش كند.امابه شما اطمينان ميدهيم پيروي ازروشهاي اين مقاله راه رابراي موتوهاي جستجو دريافتن،ايندكس كردن وافزايش رتبه سايت شما بسيارآسانترميكند

بسمه تعالی

سئو و بهینه سازی وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت3




مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- سئو و بهینه سازی وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.

google

Search Engine Optimization - Starter Guide




گـــــــوگـــــــل



سئو و بهینه سازی وب سایت ها در موتورهای جستجوگر- راهنمای مقدماتی گوگل




به راهنماي مقدماتي سئو و بهينه سازي موتور جستجوي گوگل خوش آمدید.
ابتدا اين مقاله براي كمك به تيم گوگل نوشته شد اما، بعدا به اين نتيجه رسيديم كه براي آن دسته از وب مسترهايي كه آشنايي چنداني با سئو و بهينه سازي و افزايش ترافيك وب سايت ندارند، نيز مفيد است. البته انتظار نداشته باشيد كه اين مقاله اسرار ارتقاي ناگهاني رتبه ي سايت تان را در نتايج جستجو فاش كند. اما به شما اطمينان مي دهيم پيروي از روش هاي عنوان شده در اين مقاله راه را براي موتورهاي جستجو در يافتن، ايندكس كردن و افزايش رتبه وب سايت شما بسيار آسانتر مي كند.
بهينه سازي براي موتورهاي جستجو در اصل به معني ايجاد تغييرات كوچكي در سايت شما است. شايد اين تغييرات كوچك به تنهايي چندان به چشم نيايند اما مجموع آنها، تاثير چشمگيري در رتبه سايت شما در موتورهاي جستجو خواهد داشت. بي شك، شما با بسياري از سرفصل هاي اين تغييرات آشنايي داريد. زيرا جزيي از دانستنيهاي ضروري براي داشتن هر وب سايتي هستند. در اين مقاله تلاش مي شود هر آن چه را نمي دانيد، بياموزيد.
تمركز فعاليت خود را روي آن چه كاربران مي خواهند، قرار دهيد. زيرا در موتورهاي جستجو، كاربران به دنبال شما هستند. در واقع سئو و بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو نشان دادن سريع تر وب سايت شما در جستجوها است. فراموش نكنيد تلاش اصلي خود را روي نياز كاربر قرار دهيد.
ما در اين مقاله وب سايتي را به عنوان نمونه، مثال ميزنيم. ممكن است محتواي وب سايت شما با وب سايت مثال ما متفاوت باشد اما سرفصل هاي آموزشي براي تمامي سايت ها با هر گونه محتوايي كاربرد دارند.
اميدواريم اين مقاله بتواند به شما ايده هاي نويني در مورد بهبود رتبه ي وب سايت تان بدهد.
این مقاله بصورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.


فهرست مطالب:

پایه و اساس سئو و بهینه سازی وب سایت


ايجاد دقيق و منحصر به فرد عنوان صفحات


استفاده از متاتگ description


بهبود دادن ساختار سايت


بهبود دادن ساختار URL


آسان سازي وبگردی سايت


سئو و بهينه سازی محتوا


ارائه سرويس و محتواي با كيفيت


نوشتن بهتر لينك ها


سئو و بهينه سازي تصاوير وب سايت


استفاده مناسب از تگ های هدر


کار کردن با Crawler


استفاده موثر از robots.txt


آشنايي با rel="nofollow" براي لينكها در وب سايت


سئو و بهینه سازی در تلفن هاي همراه


معرفی کردن وب سايتهاي مخصوص موبايل به گوگل


راهنمايي كردن كاربران تلفن همراه به طور دقيق


آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت


ارتقاي سايتتان با روشهاي درست


استفاده از ابزارهاي رايگان وب مسترها



بهترین راهکار
- متني بنويسيد كه به راحتي خوانده شود!
كاربران از خواندن متن خوانا و خوب نگارش شده لذت م يبرند.
بپرهيزيد از ...
1. نوشتن متن هاي نامرتب با غلط هاي املايي و دستوري بسيار
2. استفاده از عكس به جاي متن( ممكن است كاربر بخواهد متن را كپي كند اما موتور جستجو نم يتواند عكس را بخواند!)

یادداشت: داشتن محتوا و سرويس دهي خوب و مناسب بايد هميشه در اولويت قرار گيرد.
- متن را در مورد يك عنوان ساماندهي دهيد
يكي از مزيت هاي يك متن خوب، نوشتن متني است كه تنها به موضوع مشخص عنوان بپردازد و كاربر به راحتي تشخيص دهد كه كجا عنوانشروع شده و كجا به اتمام م يرسد.
بپرهيزيد از ...
نگارش متن هاي طولاني بدون استفاده از پاراگرا فها، تيترهاي متفاوت و جداكنند ههاي دستوري مثل ويرگول ها و ...

- داشتن محتوايي منحصر به فرد
داشتن محتوا و مطالب تازه نه تنها كاربران قبل را به سايت شما باز مي گرداند بلكه كاربران جديدتري را هم جذب مي كنيد.
بپرهيزيد از ...
1. كپي و تكرار كردن مطالب قبلي كه كاربران كمتر و كمتري جذب مي كند.
2. داشتن مطالب تكراري كه در قسمتهاي مختلف سايتآمدهاست.

- نوشتن مقدمه ي مطالب براي كاربران و نه موتورهاي جستجو
نوشتن مطالب سايت با توجه به نيازهاي كاربران بسيار مفيد است اما توجه داشته باشيد مطالب بايد براي موتورهاي جستجو هم مناسب باشند.
بپرهيزيد از ...
1. وارد كردن كلمات كليدي بسيار و در هم كه براي موتورهاي جستجو و كاربران بسيار آزار دهنده است.
2. نوشتن عبارات طولاني كه درك آن براي كاربر سخت خواهد بود.
3. فريفتن كاربر با مخفي كردن قسمت هايي از متن از او اما آشكار كردن تمام متن براي موتور جستجو


سئو و بهينه سازی محتوا


نوشتن بهتر لینک ها


- نوشتن متن مناسب براي لينك ها در انتقال مفهوم و مطالب نقش به سزايي دارد


Anchor Text مطلبي است كه كاربر پس از كليك كردن بر روي لينك مربوطه آن را م يبيند و در ميان برچسب قرار مي گيرد.لينك ها در سايت شما مي توانند داخلي باشند و به مطلب ديگري در سايت شما اشاره كنند و يا خارجي باشند و به مطلبي از سايت ديگري لينك شوند. نوشتن درست متن داخل لينك در واقع به موتور جستجو م يگويد لينك مورد نظر حاوي چه محتوايي مي باشد. به عنوان مثال، متن مشخص شده در عكس به صورت دقييق و درست مقاله ي مورد نظر لينك را نشان مي دهد.


- با وارد كردن متن مناسب در لينك، هم كاربر و هم موتور جستجو به راحتي از محتواي لينك آگاه مي شوند.
لغت نامه:
CSS :زباني براي طراحي طرح و شكل صفحه ي سايت
Text style :فرمت كردن شكل فونت، اندازه ي فونت و يا رنگ متن

بهترین راهکار
- از متن توضيحي استفاده كنيد
متني كه داخل لينك استفاده م يكنيد بايد نمايي كلي از موضوعي كه م يخواهيد به آن لينك دهيد را دارا باشد.
بپرهیزید از...
1. نوشتن متن هاي كلي در داخل لينك مانند page يا صفحه، article يا مقاله يا اينجا را كليك كنيد.
2. استفاده از متني كه هيچ ارتباطي با عنوان مطلب يا صفحه اي كه به آن لينك مي شود، ندارد.
3. استفاده از url صفحه در جاي متن لينك( البته در صورتي كه به آدرس وب سايت ارجاعمي شود، اشكالي ندارد)
- متن را مختصر و موجز بنويسيد
از عبارت كوتاه و موجز اما گويا استفاده كنيد
بپرهیزید از...
نوشتن جمله اي طولاني در جاي متني كه در لينك قرار دارد.
- لينك ها را فرمت كنيد
به اين معني كه كار را براي كاربر آسا نتر كنيد تا بتواند بين متن مطلب و متن حاوي لينك تفاوت را ببيند. اگر كاربر نتواند متن لينك دار را از متن معمولي تشخيص دهد، متن شما ارزش خود را از دست خواهد داد.
بپرهیزید از...
استفاده از CSS يا TEXT STYLING كه باعث مي شود لينك شبيه يك متن معمولي شود
- به متن لينك ها در صفحات داخلي سايت هم توجه كنيد
معمولا وب مسترها بيشتر توجه خود را به لين كهاي خارج از سايت خود م يدهند، اما توجه به متن لين كهاي داخلي وب سايت راهنماي بهتري براي گوگل و ديگر كاربران فراهم م ياورد.
بپرهیزید از...
ايجاد لينك هاي غير ضروري كه كمكي به كاربر در هدايت او در قسم تهاي مختلف سايت نمي كند.

سئو و بهينه سازی محتوا


یادداشت: هم كاربر و هم موتور جستجو متن هاي داخل لينك را در صورت درك سريع محتوا دوست دارند.

بهينه سازي استفاده از تصاوير


فراهم كردن اطلاعات مربوط به تصاوير با استفاده از "alt" استفاده از تصاوير شايد ظاهرا كاري آسان به نظر بيايد، اما بهينه ساختن استفاده از آنها مي تواند باعث بهين هسازي سايت شما شود. ويژگي alt در تصاوير معمولا زماني كه به هر دليلي تصوير نمايش داده نم يشود، كاربرد دارد كه متن مشخص شده براي آن تصوير را به شما مي دهد.
تصوير ما در شكل نمايش داده نشده است، اما متن مشخص شده در تصوير با استفاده از ويژگي alt در شناسايي تصوير نمايش داده نشده، تاثير زيادي دارد.
چرا از alt استفاده مي كنيم؟ اگر كاربري در حال بازديد از سايت شما با استفاده از مرورگري است كه نمايش تصاوير را پشتيباني نمي كند، محتواي ويزگي alt اطلاعات مربوط به عكس ما را نمايش مي دهد.


علت ديگر اين است كه اگر شما در حال استفاده از تصوير به عنوان لينك هستيد، متن و اطلاعات alt به عنوان متن لينك استفاده خواهد شد. اگرچه توصيه ي هميشگي ما اين بوده است كه از تصاوير زيادي به جاي لينك هاي متني استفاده نكنيد. و در نهايت فراموش نكنيد نام تصاوير در سايت و متن مربوط به آنها در صورت درست و كامل بودن، يافتن آنها را توسط موتور جستجو آسا نتر مي كند.
فايل ها را در دسته هاي مشخص شده، ذخيره نماييد و از فرمت هاي مشابه و عمومي براي آنها استفاده كنيد
به جاي داشتن تصاوير متعددي كه در دست ههاي گوناگون بر روي دامين شما قرار گرفته اند، آنها را در يك دسته ي مجزا بگزاريد يافتن تصاوير و مسير آنها در صورت ذخيره شدن در يك دسته ي مجزا و مشترك بسيار آسان تر خواهد بود.
مانند : brandonsbaseballcards.com/images
از فرمت هاي شناخته شده براي عك سها استفاده كنيد. اكثر مرورگر ها فرمت BMP و JPEG, GIF, PNG را پشتيباني میکنند



بهترین راهکار
- از نام هايي توضيحي اما مختصر براي تصاوير استفاده كنيد
مانند كارهاي ديگري كه بر بخش هاي مختلف سايت براي بهين هسازي آنها انجام مي دهيد، نام هاي تصاوير و متن داده شده به آنها با استفاده از ALT (براي زبان هاي ASCLL) يكي از كارهاي ضروري م يباشد.
بپرهيزيد از ...
1. استفاده از نام هاي تصاوير بسيار كلي مانند .jpg و image1.jpg, pic.gif1 . البته بسياري از ساي تها در صورت داشتن
هزاران تصوير از نام گذاري هاي اتوماتيك استفاده مي كنند.
2. نوشتن نام هاي بسيار طولاني براي تصوير
3. استفاده از كلمات متعدد يا جمله هاي طولاني به عنوان توضيح تصوير در متن ALT

- زمانيكه از تصاوير به عنوان لينك استفاده م يكنيد، حتما از متن ALT استفاده كنيد
وقتي كه از تصويري به عنوان لينك استفاده م يكنيد، فراهم كردن متن آن عكس به گوگل در بهتر شناختن مطلب يا صفحه اي كه به آن لينك مي دهيد، كمك شاياني م يكند.
بپرهيزيد از ...
1. نوشتن متن ALT كه آنقدر طولاني است كه تصوير را به عنوان SPAM مي شناسند.
2. استفاده ي تنها از تصاوير به عنوان لينك در سايت شما

- يك فايل نقشه ي سايت تصويري ايجاد كنيد
يك نقش هي سايت تصويري به ربات گوگل در يافتن تصاوير سايت شما كمك زيادي م يكند. ساختار نقشه ي تصويري مشابه ساختار فايل نقشه xml در صفحات سايت شما م يباشد.
یادداشت: درباره بهینه سازی تصاویر در وب سایت نکات آموزشی را بیاموزید. 

سئو و بهينه سازی محتوا


استفاده از برچسب هاي مناسب Header


- استفاده از برچسب هاي مناسب براي تاكيد كردن بر روي اهميت متن برچسب هاي HEADING با برچسب head> HTML و يا هدر HTTP اشتباه نگيريد!)
براي نشان دادن ساختار صفحه به كاربر استفاده مي شوند. برچسب هاي HEADING در 6 اندازه مي باشند كه از مهم ترين آنها h1 شروع شده و به آخرين و كم اهميت ترين شان h6 مي رسند.

از آنجاييكه برچسب هاي heading متن داخل خود را طولان يتر ازمتن هاي ديگر صفحه مي كنند، اين سر نخي بصري از كاربر است تا به اهميت آن قسمت از متن پي ببرد. استفاده متناوب از برچسب هاي heading در متن به راهنمايي كاربر در بخش هاي مختلف كمك زيادي مي كند. به عنوان مثال در مثال روب هرو در يك داستان خبري ما نام سايت مان را در برچسب h1 و عنوان داستان را داخل برچسبh2 قرار داده ايم.


یادداشت: برچسب هاي heading بخش بسيار مهمي از يك سايت مي باشند تا چشم كاربر را بيشتر از هر چيزي به خود جذب كنند. پس در استفاده از انها دقت كنيد.

بهترین راهکار
- تصور كنيد در حال نوشتن يك متن مي باشيد.
متني بنويسيد و از ايده ها و افكار براي اينكه نكات مهم و اصلي در مورد اهميت محتواي صفحه چه خواهد بود، استفاده كنيد و در نهايت تصميم بگيريد در چه سطري از طرح و متن از برچسب هاي heading استفاده كنيد.
بپرهيزيد از ...
1. قرار دادن يك متن در برچسب هاي heading كه در شناسايي ساختار سايت هيچ كمكي نخواهد كرد
2. استفاده از برچس بهاي heading در سطرهايي كه استفاده از برچسب em و strong مناسب تر است
3. به طور نامنظم و پيوسته تغيير سايز دادن heading ها

- از heading ها بسيار كم استفاده كنيد
درست است كه استفاده از heading ها به كاربر در شناسايي اهميت قسمت هايي از متن كمك مي كند اما استفاده ي نابجا و بي شمار از اين ويژگي كاربر را سردرگم مي كند.
بپرهيزيد از ...
1. استفاده مفرط از برچسب هاي heading
2. قرار دادن تمام متن صفحه در يك برچسب heading
3. استفاده از heading ها تنها براي تغيير ظاهر و استايل متن نه اهميت آن
لغت نامه
em :
نوعي از برچسب html كه براي تاكيد بر روي متن به كار مي رود. اين برچسب همان italic كردن متن است
strong :
نوعي از برچسب html كه براي تاكيد بر روي متن به كار مي رود. اين برچسب همان Bold كردن متن است

پایان قسمت سوم، ادامه مقاله سئو و بهینه سازی وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.



دانلود مقاله کامل سئو و بهینه سازی وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل – (Search Engine Optimization - Starter Guide)




با گروه طراحی وب سایت وان در تماس باشید

به منظور ارتباط با سئو وب سایت وان و شروع همکاری دو طرفه می توانید فرم زیر را تکمیل و برای ما ارسال فرمایید. باعث افتخارمان است که با شروع همکاری در ارائه بهترین خدمات وب به شما، نیازتان را در هر بخش از خدمات وب سایت برطرف کنیم. مجموعهطراحی وب سایت وان ، ارائه دهنده برتر طراحی وب سایت، راه اندازی وب سایت، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، طراحی نرم افزار، برنامه نویسی اپلیکیشن، آپدیت، بروز رسانی، توسعه و پشتیبانی وب سایت، با افتخار و همیشه و هر لحظه، آنلاین خواهد بود. با طراحی وب سایت وان دیده شوید.