<a href="Article.aspx?Aid=2">رنک وب سایت</a>، <a href="Article.aspx?Aid=2">لینک خروجی، ورودی،وابسته و شکسته وب سایت</a>،<a href="Article.aspx?Aid=2">اچ تی ام ال</a>، <a href="Article.aspx?Aid=2">دامنه های پارک شده</a>،<a href="Article.aspx?Aid=2">کاربرپسندی</a> و <a href="Article.aspx?Aid=2">محتوای وب سایت</a>،<a href="Article.aspx?Aid=2">اعتبار دامنه</a> و <a href="Article.aspx?Aid=2">آپتایم بودن وب سایت</a>،<a href="Article.aspx?Aid=2">نقشه وب سایت</a>،<a href="Article.aspx?Aid=2">آپدیت و بروزرسانی</a> و <a href="Article.aspx?Aid=2">معماری وب سایت</a>

1000ها نکته بهینه سازی وب سایت -در حال بروزرسانی-قسمت دوم

این مقاله در حال تکمیل شدن است...
با توجه به تغییرات سیاست های موتورهای جستجوگر وبروز شدن الگوریتم های موتورهای جستجوگر برای بهینه سازی وب سایت ها(سئو وب سایت)،وب سایت وان تصمیم گرفته مقاله ای مختص نکات کلیدی وراهکار های پیشنهادی در زمینه "بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت" برای کاربران خود قرار دهد وبا توجه به هر الگوریتم، راهکارهای خود را برای وب مستران و کاربران ارائه دهد.
وب سایت وان در نظر دارد که این مقاله را با توجه به تغییرات احتمالی در سیاست های موتورهای جستجوگر همواره بروز رسانی کند.

این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.


* استفاده از ماژول های مفید



استفاده از ماژول های مفید و کار راه انداز مثل قیمت روز ارز، ماشین حساب، وضعیت آب و هوا و ... میتواند به رتبه بندی موتورهای جستجوگر کمک کند، و در بهینه سازی وب سایت وسئو سایت کمک کند ،

* تعداد لینک های خروجی



تعداد خیلی زیاد لینک های خروجی در وب سایت می تواند تاثیر منفی ای بر روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر داشته باشد.

* استفاده از تصویر، صدا، فیلم MultiMeia



قرار دادن تصاویر، صداها، فیلم، فلش و... نشان دهنده کیفیت بالای وب سایت باشد.

* لینک های ورودی به یک صفحه وب سایت



وجود لینک های داخلی به یک صفحه وب سایت نشان دهنده ارتباط آن صفحه به مبدا لینک های ورودی می باشد.

* کیفیت لینک های ورودی به یک صفحه وب سایت



لینک های ورودی از وب سایت های با رتبه بالا به وب سایت شما بسیار موثر تر از لینک های ورودی از وب سایت های با رتبه پایین است.

. لینک های خراب یا شکسته



وجود لینک های خراب و شکسته زیاد در یک وب سایت نشان دهنده یک وب سایت ضعیف می باشد و تاثیر منفی زیادی در رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر می گذارد.

* سطح خواندن



سطح خواندن یک وب سایت برای کاربران برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر بسیار مفید است، اینکه کاربران خیلی راحت بتوانند از متن و محتویات یک وب سایت استفاده کنند و ارتباط برقرار کنند برای موتورهای جستجوگر بسیار خوشایند است.موتورهای جستجوگر الگوریتم هایی برای تخمین زدن این موضوع در اختیار خود دارند،
این موضوع را یاداوری کنم که گوگل تمام سعی خود را بر این دارد که رتبه بندی وب سایت ها را بر اساس راحتی و راضی بودن و خوشایند بودن وب سایت برای کاربران تنظیم کند.

* لینک های وابسته



هر چه تعداد لینک های وابسته یک وب سایت بیشتر شود موتورهای جستجوگر لینک ها را بیشتر مورد بررسی قرار میدهد تا ارتباطات با وب سایت شما را بدست آورد.

. خطاهای HTML / اعتبار W3C



استفاده از کد های اشتباه HTML و بکار بردن دستورات نادرست و نامرتب در وب سایت برای موتورهای جستجوگر نشان دهنده سئو و بهینه سازی ضعیف آن وب سایت است.
و در مورد W3C : بطور کل هدف w3c ایجاد استاندارهایی برای وب سایت ها است تا وب سایت ها در تمامی مرورگرهای سراسر دنیا سازگار باشند، کدهای نوشته شده در ساخت وب سایت توسط طراحان می بایست از لحاظ W3C معتبر سازی شده باشد، برنامه نویسان باید به این نکته توجه داشته باشند که حدود 35 درصد از کاربران از سایر مرورگرها غیر از اکسپلورر استفاده می کنند و برنامه نویسان کدهای خود را تنها بر روی اینترنت اکسپلورر آزمایش کنند درحالیکه تقریبا نزدیک به صدها نوع مختلف از مرورگرها وجود دارد و تعداد حتی بیشتری برای PDAها، تلفنهای همراه، و دستگاه های الکترونیکی لوکس دیگری که می توانند به اینترنت متصل شوند موجود می باشند بنابراین طراحان سایتی که می خواهند سایت طراحی شده در پلتفرمهای مختلف بخوبی کار کند می توانند کدهایشان را با استانداردهای W3C بنویسند.زمان بارگذاری صفحات وب نیز در w3c اهمیت ویژه ای دارد بنابراین بهتر است صفحات وب با css طراحی شوند تا table برای اینکه سرعت بارگذاری صفحاتی که با css طراحی می شوند 25 الی 50 درصد بیشتر است.

* اعتبار دامنه وب سایت



یک دامنه معتبر تاثیر بیشتری در رتبه بندی موتور ها ی جستجوگر برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب ساید دارد.

* رنک صفحات وب سایت



رنک بالای صفحات وب سایت رتبه بندی موتور های جستجوگر کمک میکند.البته تاثیر آن در بهینه سازی وب سایت و سئو سایت زیاد نیست.

* طول آدرس URL صفحات وب سایت URL



طولانی شدن آدرس URL صفحات وب سایت برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر تاثیر منفی دارد، یادتان باشد پوشه های درون وب سایت نباید از 4 پوشه تو در تو بیشتر شوند.

* خود آدرس صفحات وب سایت URL



آدرس هایی که بیشتر در دسترس صفحه ی اول هستند معتبر تر از آدرس هایی هستند که در طی چند صفحه به آنها میرسیم.

* ویراستار شدن محتوای صفحات وب سایت توسط انسان



نظریه ای هم وجود دارد که موتور های جستجوگر متن های ویراستار شده توسط انسان را تشخیص میدهد، از لحاظ منطقی به قضیه نگاه کنیم هم به همین نتیجه میرسیم که اگر محتوای یک صفحه درست ویراست شده باشد کلمات صفحه و موضوع صفحه و کلملتت کلیدی به درستی برای موتورهای جستجوگر تعریف میشوند و این باعث میشود بر روی SERP تاثیر داشته باشد.
جا دارد در مورد SERP بیشتر توضیح بدهم: يک صفحه نتايج موتور جستجو(SERP : Search Engine Result Page)صفحه اي است که توسط موتور جستجو در پاسخ به سوال يک شخص جستجو کننده نمايش داده مي شود.
جزء اصلي SERPليست کردن نتايجي است که توسط موتور جستجو در پاسخ به جستجوي يک کليدواژه بدست مي آيد. هرچند ممکن است اين صفحه شامل نتايج ديگري مانند تبليغات نيز باشد.

* طبقه بندی صفحات وب سایت



بخش بندی و طبقه بندی صفحه های وب سایت در قسمت های مرتبط نسبت به قسمت های نامربوط رتبه بندی بهتری خواهند داشت.

*استفاده از تگ ها و ایجاد ارتباطات در محتوای صفحه



وجود تگ ها ی درست در صفحات وب سایت خیلی مفید است. استفاده صحیح و مرتب از تگ ها و ارتباط بین محتوای صفحات از طریق تگ ها می تواند مفید باشد.

* استفاده کلمه کلیدی در URL



استفاده از کلمات کلیدی در URL وب سایت یک عامل تاثیرگذار در رتبه بندی موتور های جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سیئو وب سایت می باشد.

* طبقه بندی شدن URL



استفاده از کلمات صحیح و مرتبط در پوشه بندی های URL باعث میشود برای موتورهای جستجوگر راحت تر و خوانا تر باشد و تا حدودی محتوای وب سایت رامشخص کند،

* وجود منبع و مرجع برای محتوای وب سایت



وجود منبع و مرجع برای مقالات و آموزش و خبر های وب سایت نشان دهنده کیفیت بالای آن مقاله یا آموزش یا خبر می باشد،حال اگر این مقالات یا آموزش ها یا خبرها مرتبط با موضوع وب سایت باشند تاثیر خیلی بیشتر می باشد.

* لیست های فهرست شده و علامت گذاری شده



این لیست ها به کاربر پسندی وب سایت کمک زیادی میکنند، هر چه کاربرپسندی یک وب سایت بالاتر باشد رتبه بندی آن وب سایت برای موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خیلی بهتر است.

* اولویت بندی ها در SITEMAP



اولویت بندی های مشخص شده در فایل SITEMAP هر وب سایت بر روی رتبه بندی صفحات اولویت بندی تاثیرگذار است.

* لینک های خروجی غیر مرتبط



تعداد بالای لینک های خروجی به وب سایت های غیرمرتبط ممکن است موتورهای جستجوگر را در مورد هدف اصلی و کلمات کلیدی وب سایت شما گم کند.

* وجود کلمات کلیدی اضافی کنار کلمات کلیدی اصلی برای رتبه بندی وب سایت



وب سایت اگز با کلمات و عبارات فرعی دیگری رتبه گرفته باشد این عامل برای موتورهای جستجوگر و رتبه بندی بسیار مناسب است.

* عمر صفحه های وب سایت



وجود صفحه هایی در وب سایت که عمر طولانی دارند و بازدید خوبی هم دارند و هر چند مدت بروز رسانی میشوندبرای رتبه بندی موتورهای جستجوگر و سئو وب سایت خوشایند است.

* کاربرپسندی وب سایت



هر چه کاربر پسندی یک وب سایت بیشتر باشد آن وب سایت برای رتبه بندی موتورهای جستجوگو و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر بیشتری خواهد داشت.

* دامنه های پارک شده (Parked Domains)



امکان نشان دادن دامنه های پارک شده Parked Domains در موتورهای جستجوگر خیلی ضعیف می باشد.
حال میگویم که منظور ازpark domain یا دامنه های پارک شده چیست ؟
دامنه هایی که به یک دامنه اصلی اشاره می‌کنند و محتوای همه دامنه های پارک شده با دامنه اصلی که دامنه های پارک شده به آن اشاره می‌کنند ، یکسان است و اگر کاربر آن ها را در مرورگر وارد نماید ، باز هم صفحه مربوط به دامنه اصلی را مشاهده خواهد نمود. با استفاده از دامنه های جانشین شما می‌ توانید اشتباهات تایپی کاربران را اصلاح نمایید. برای مثال چنانچه نام دامین شما Domain.com است و کاربر Domain.ir را وارد نماید در صورتی که دامین دوم یعنی Domain.ir را ثبت کرده و آن را به عنوان دامنه جانشین Domain.com تعریف کرده باشید ، باز هم کاربر صفحه ‌ی اول سایت Domain.com را مشاهده خواهد کرد. شما می توانید کلیه ‌ی اسامی نام شرکت ، نام محصول و نام های مرتبط و ... را ثبت کنید و آن‌ ها را به عنوان دامنه جانشین (park domain) به وب سایت خود متصل نمایید. این عمل برای بالا بردن کاربران سایت شما بسیار مفید است و کار آنها را برای یافتن وب سایت شما بسیار آسان می‌ سازد.
دامنه های جانشین همچنین می توانند برای ایمیل ها نیز فعال شوند. در این صورت تمام نامه های الکترونیکی که برای "name@Domain.ir" ارسال شود بدست همان کسی خواهد رسید که از آدرس الکترونیکی "name@Domain.com" استفاده می کند.
دامنه های جانشین از هرنظر از جمله رکورد های DNS شبیه به دامنه معمولی بوده و ویژگی های یکسانی با آنها دارند. تنها تفاوت آنها با دامنه های معمولی در آن است که این دامنه ها هیچ فایلی از خود ندارند و به فایل های دامنه ای که جانشین آن شده اند ، اشاره می کنند.

* محتوای باکیفیت و مفید در وب سایت



موتورهای جستجوگر الگوریتم های زیادی برای تشخیص متن و محتوای باکیفیت و مفید برای رتبه بندی و بهینه سازی وب سایت ها و سئو سایت ها دارند پس قطعا این عامل محتوای باکیفیت و مفید برای وب سایت ها خیلی مهم و تاثیرگذار هستند.

* محتوا و متن های منحصر به فرد و یکتا برای وب سایت ها



وقتی یک وب سایت هیچ متن و محتوای یکتا و منحصر به فردی نداشته باشد این نشان دهنده کیفیت پایین وب سایت و حتی وابسته بودن وب سایت خواهد بود این مورد برای رتبه بندی موتورهای جستجو و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خیلی تاثیر گذار است.

* راههای تماس با شما در وب سایتتان



نحوه برقراری ارتباط از طریق وب سایت برای کاربران وب سایت یکی از عامل های تاثیر گذار برای رتبه بندی موتورهای جستجو گر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد.
نظریه ای هم وجود دارد مبنی بر اینکه درصورتیکه اطلاعات تماس WhoIs یک وب سایت با اطلاعات تماس خود وب سایت مطابقت داشته باشد تاثیر مثبتی برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر خواهد داشت.

* اعتبار دامنه یک وب سایت



دامنه یک وب سایت چطور اعتبارسنجی میشود:
اعتبار دامنه یک وب سایت بر اساس لینک های وروی به یک وب سایت سنجیده میشود.هر چه لینک های ورودی به وب سایت از وب سایت های معتبر تر و با رتبه و رنک بالاتر باشد اعتبار آن وب سایت بیشتر خواهد شد.

* معماری درست و خوب یک وب سایت



اصل معماری درست و خوب برای یک وب سایت بخاطر این است که محتوای وب سایت شما به راحتی و درستی برای کاربران نمایش داده میشد.

* آپدیت کردن و به روزرسانی های وب سایت



یک عامل بسیار مهم برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر وبهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ، آپدیت کردن یک وب سایت و به روز رسانی های مرتب یک وب سایت می باشد. اینکه محتوا و متن هایی به صفحه ها اضافه شود و اینکه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار بگیرد یعنی از آنها بازدید انجام گیرد تاثیر مثبت در رتبه بندی وب سایت ها دارد.

*تعداد صفحات یک وب سایت



تعداد زیاد صفحات یک وب سایت یک نشانه برای موتورهای جستجوگر می باشد که این وب سایت با این تعداد صفحه و متن و محتوا نسبت یه یک وب سایت با صفحه های کم یک وب سایت خوب است.

* نقشه وب سایت



در نقشه وب سایت لینک تمامی صفحات وب سایت را قرار دهید، اینطور موتورهای جستجوگر به تمامی صفحات وب سایت شما دست پیدا میکنند، این عامل باعث بهینه سازی وب سایت و سئو سبهتر وب سایت شما خواهد شد.

* آپتایم بودن(UpTime) وبسایت



منظور از آپ تایم ( uptime ) همان مدت زمان در دسترس بودن وب سایت ، یا به اصطلاح بالا بودن وب سایت است .
بهترین uptime ، آپتایم 100% است که وجود ندارد . یعنی امکان ندارد سروری آپت تایم 100% داشته باشد .معمولا آپتایم سرور های خوب بین 98 تا 99 بوده .
استاندارد جهانی uptime هم 99 است .آپتایم پایین در رتبه بندی موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر منفی دارد.



پایان بخش دوم، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.




با ما در تماس باشید

بازدیدکننده گرامی به منظور ارتباط با وب سایت وان می توانید فرم زیر را تکمیل و برای ما ارسال فرمایید.