در ابتدا تبلیغات را به زبان بسیار ساده بگوییم: تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد و عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکنندهای با انجام امری سعی میکند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روشهای گوناگونی انجام میشود.
حالا که تعریف تبلیغات را به زبان ساده گفتیم باید عرض کنیم وقتی که صحبت از تبلیغات در عصر حاضر میشود، نمی شود از
تبلیغات اینترنتی آنلاین چیزی نگوییم. اینترنتی که در حال حاضر تمام دنیا را در بر گرفته است و کاری وجود ندارد که نشود توسط اینترنت انجام گیرد.
به نام خدا
تبلیغات اینترنتی آنلاین
در ابتدا تبلیغات را به زبان بسیار ساده بگوییم: تبلیغ ریشه درزندگی اجتماعی انسانها دارد و عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکنندهای با انجام امری سعی میکند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روشهای گوناگونی انجام میشود.
لیست تعدادی از تبلیغات :
1- تبلیغات محیطی
2- تبلیغات اینترنتی
3- تبلیغات پست مستقیم
4- تبلیغات مجلات
5- تبلیغات روزنامهای
6- تبلیغات رادیویی
7- تبلیغات تلویزیونی
8- تبلیغات پیامکی
حالا که تعریف تبلیغات را به زبان ساده گفتیم باید عرض کنیم وقتی که صحبت از تبلیغات در عصر حاضر میشود، نمی شود از
تبلیغات اینترنتی آنلاین چیزی نگوییم. اینترنتی که در حال حاضر تمام دنیا را در بر گرفته است و کاری وجود ندارد که نشود توسط اینترنت انجام گیرد.
تبلیغات اینترنتی آنلاین نوعی از تبلیغات است که مزایای بسیار زیادی را دارا می باشد:
ارزان بودن
تبلیغات اینترنتی آنلاین با توجه به اینکه اینترنت تقریبا به رایگان یا حداقل با هزینه بسیار اندک در دسترس عموم مردم قرار دارد ، جزو تبلیغات خیلی ارزان تر از هر نوع تبلیغاتی در دنیا حساب می شود.
این نوع تبلیغات مخصوصا زمانی که شرکتها و سازمان ها از لحاظ مالی مشکل دارند می تواند بسیار کارا باشد.
فراگیر و گسترده بودن
تبلیغات اینترنتی آنلاین با توجه به دهکده جهانی و گسترده وب که در کل دنیا وجود دارد مشخص است که فراگیر است.
ماندگار و مانا بودن
تبلیغات اینترنتی آنلاین را می توان جزو ماندگارترین نوع تبلیغات هم حساب کرد.
هوشمندانه بودن
تبلیغات اینترنتی آنلاین با توجه به دیجیتالی بودن و قابلیت دادن برنامه و تعریف پلن های متفاوت و هوشمند کمک بسیار زیادی به شما در امر تبلیغات می کند.
نامحدود بودن از لجاظ زمان
تبلیغات اینترنتی آنلاین هیچ محدودیت زمانی در خود ندارد، شما زمان نامحدودی برای امر تبلیغات اینرنتی خود دارید. و هر زمان که شما بخواهید، قابل تغییر است.
نامحدود بودن از لحاظ موقعیت جغرافیایی
تبلیغات اینترنتی آنلاین از لحاظ مکانی هم هیچ محدودیتی ندارد یعنی شما در هر جای دنیا که باشید می توانید روی آن فعالیت کنید.
ایجاد تبلیغات دیجیتال یا تبلیغات آنلاین اینترنتی، بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی، یک شکل از بازاریابی و تبلیغات است که از اینترنت برای ارائه ی پیامهای بازاریابی تبلیغاتی آنلاین اینترنتی به کاربران استفاده می شود. و این نوع تبلیغات، بازاریابی با ایمیل، موتور جستجوگر بازاریابی، شبکه های اجتماعی بازاریابی، و همچنین بسیاری از انواع تبلیغات،(شامل تبلیغات عنوان وب) و تبلیغات موبایل را شامل می شود. درست مثل دیگر رسانه های تبلیغاتی موجود،
تبلیغات اینترنتی آنلاین اکثرا دو طرف داردد، یک طرف آگهی گذار یاناشر می باشد که آگهی ها را درون محتوای آنلاینش قرار می دهد و طرف دیگر آگهی دهنده می باشد که آگهی هایی که میخواهد به نمایش بگذارد، برای آگهی گذار یا ناشر ارسال می کند. شرکت کنندگان بالقوه دیگر شامل آژانسهای آگهی دهنده که کمک به تولید و قرار دادن متن آگهی میکنند،یک سرویس دهنده آگهی هم وجود دارد که به طور فنی آگهی ها را مدیریت میکند.
امروزه
تبلیغات اینترنتی آنلاین یک تجارت بسیار بزرگ به حساب می آید که همچنان با سرعت در حال رشد کردن است.
تبلیغات اینترنتی آنلاین به طور گسترده تقریباً در سرتاسر همه بخشهای صنعتی و غیر صنعتی مورد استفاده قرار گرفته است. بسیاری از رسم های رایج برای
تبلیغات اینترنتی آنلاین بحث انگیز و بهطور عحیبی در معرض بازدید عموم هستند. درآمدهای
تبلیغات اینترنتی آنلاین ممکن نیست بهطور کافی جایگزین گروههای درآمدی ناشرهای دیگر شود. کاهش درآمد تبلیغات منجر شده تا تعدادی از ناشران، محتوای تبلیغات را در پشت دیوارهای پرداخت پنهان کنند.
تبلیغات اینترنتی آنلاین ویژگیهای خاص خود را دارد. به عنوان مثال در
تبلیغات اینترنتی آنلاین میتوان به راحتی اطلاعات را حذف یا اضافه کرد. همچنین در رسانههای برخط یا
تبلیغات اینترنتی آنلاین امکانات بسیاری برای تجزیه و تحلیل دادهها وجود دارد. سرعت بازخورد گرفتن در تبلیغات برخط یا
تبلیغات اینترنتی آنلاین بسیار بالا است. آگهیدهنده با یکبار پرداخت هزینه میتواند بازخورد تبلیغات خود را مشاهده کند.
کمپانی
تبلیغات اینترنتی آنلاین ، یک کسب و کار خدماتی است که به ایجاد، برنامهریزی، اجرا و مدیریت تبلیغات برای مشتریان میپردازد. کمپانی
تبلیغات اینترنتی آنلاین میتواند برای مشتریان خود خدماتی مانند برندینگ، بازاریابی (مارکتینگ) و طراحی و اجرای انواع کمپینهای تبلیغاتی را ارائه دهد.
سازمانها و برندها ممکن است به منظور تولید تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات آنلاین، تبلیغات محیطی، بازاریابی موبایلی و غیره که به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی هستند، از کمپانی
تبلیغات اینترنتی آنلاین بهره بگیرند.
افتخار داریم که گروه وب سایت وان یکی از موفقترین کمپانی
تبلیغات اینترنتی آنلاین در کشور عزیزمان ایران می باشد که با تیلغات گسترده و سابقه فعالیت حرفه ای شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.
پس
تبلیغات اینترنتی آنلاین ، یک فعالیت استراتژیک است که میتواند در توسعه و پیشرفت فعالیتهای یک بنگاه اقتصادی نقش مهمی ایفا نماید. لازم است بدانید از تبلیغات، به عنوان پیشبرد یا چاشنی فروش نیز نام برده میشود. و همچنین تبلیغات، زیر مجموعهیِ فعالیتهای بازاریابی است
احتمالا تا این لحظه برایتان سوال پیش آمده که اصلا چرا باید تبلیغ کرد؟
یکی از مهمترین دلایل، جهتِ تبلیغِ محصولات، تنوع و وسعتِ انتخابها در کالاها و خدمات میباشد که باعثِ گستردگیِ حوزهیِ انتخابِ خریداران شده است. برایِ حلِ مشکلِ انتخاب در تصمیم گیری و راهنماییِ خریداران و تسهیل و تسریعِ انتخاب، کسب و کارهای جدیدی مطرح شده که یکی از آنها مدیریتِ تبلیغات است.
لیستی از مزایا و معایب تبلیغات فیزیکی یا محیطی:
مزایا:
بهترین ابزار برای معرفی برند است.
وسیلهای مناسب برای افزایش فروش است.
ابزاری مناسب برای معرفی کالا و خدمات است.
ابزاری مناسب برای آگاهی رسانی نسبت به ورود یک محصول جدید به بازار است.
از این ابزار میتوان برای هدفگیری مشتری در مراکز تصمیمگیری، استفاده کنند.
معایب:
بالا بودن هزینههای مربوط به تبلیغات محیطی.
نیاز به اخذ مجوزهای گوناگون برای اکران آگهی.
وجود منع قانونی برای تبلیغ برخی کالاها و خدمات خاص.
عدم امکان سنجش میزان دیده شدن تبلیغات محیطی توسط مخاطبین آن بر خلاف تبلیغات اینترنتی.
این نکته مهم را حتما توجه داشته باشید که رسانه محیطی بقدری قدرتمند است که میتواند کسب و کار شما را متحول کند و عکس آن اگر زیر ساختهای مناسب و کافی را نداشته باشید، میتواند تبدیل به یک ضد تبلیغ شود.
لیستی از
تبلیغات اینترنتی آنلاین:
ایمیل یا پست الکترونیک
جستجوی آگهیها
مقالات
تیزرهای تبلیغاتی.
تابلو دیجیتال تبلیغاتی.
سایت های تبلیغاتی.
شبکه های تبلیغاتی .
انواع شبکه های تبلیغاتی
شبکه های خصوصی
شبکه های نیمه خصوصی
شبکه های عمومی
شبکه های هوشمند
شبکه های پنهان
تبلیغنویسی چیست و چه کاری انجام می دهد؟
تبلیغ نویسی اقدام به نوشتن با هدف
تبلیغات اینترنتی آنلاین یا دیگر اشکال بازاریابی است.
محصول یا کالا یا خدمات مورد نظر که همان متن تبلیغاتی میباشد، محتوایی نوشته شده است که هدف آن افزایش آگاهی برند یا محصول یا خدمات شما و نهایتاً متقاعد کردن افراد یا گروهی برای استفاده از آن محصول یا کالا یا خدمات است. تبلیغ نویسها در راستای خلق بیلبوردها، بروشورها، کاتالوگ ها، اشعار تبلیغاتی ، تبلیغات درج شده در روزنامه و مجلات، مکاتبات فروش و دیگر انواع نامه نگاری مستقیم، متونی برای تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، شعارهای تبلیغاتی، مقالات مفید مجله ای و دیگر اشکال ارتباطات بازاریابی نویسندگان را کمک میکنند. در صورتی که محل عرضه ی پروژه در اینترنت باشد، متخصصین معمولاً کارشناسان تولید محتواوب در وب سایت ها می باشند. کارشناس تولید محتوا، در جهت ایجاد
تبلیغات اینترنتی آنلاین برای صفحات وب سایت، خبرنامههای پست الکترونیکی یا ایمیلی ، نوشته های وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی فعالیت دارند. تبلیغ نویسان دیجیتال در زمینه هایی وسیع تر از شغل خود مطالعه دارند. تفاوت آنان با دیگر متخصصین این زمینه، نگاه وسیع تر به مسیر کلی کاربران، لینکهای خارجی قید شده در متن تبلیغاتی برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر و
سئو وب سایت است و نیز بر تحقق فروش بر خط تمرکز دارند و نیز با مسائل فنی از جمله نرخ خروج کاربران از وب سایت سر و کار دارند.
انواع تبلیغ نویسی
انتشار کتاب در انتشار کتاب، متن تبلیغاتی جلد کتاب، خلاصه ای از کتاب است که در پشت جلد هم آمدهاست، متن تبلیغاتی پشت کتاب متنی مشابه است که معمولاً کوتاه تر است و متن تبلیغاتی کاتالوگ نوشتهای خلاصه است که برای کاتالوگ مشتریان تهیه میشود.
اینترنت اینترنت فرصتهای موجود در زمینه تبلیغ نویسی از صفحات فرود، دیگر محتواهای وب تا تبلیغات بر خط، پستهای الکترونیک، وبلاگها، رسانههای اجتماعی و دیگر اشکال ارتباطات الکترونیکی، را گسترش دادهاست.
این شبکه جهانی فرصتهایی را برای این متخصصین فراهم نمودهاست تا تحقیقات کنند، آثار دیگران را ببینند و از خروجی فعالیت خود بیشتر آگاه شوند. مشتریان، تبلیغنویسها و کارگردانان هنری میتوانند یکدیگر را بیابند، پروژههای دورکاری اخذ کنند و گزینههای شغلی حیاتی را انتخاب کنند.
بهینهسازی موتورهای جستجوگر و
سئو وب سایت ، متن تبلیغاتی وب را میتوان عامل ارتقای رتبه سایتها در موتورهاتی جستجو دانست. این امر مترادف با بهینهسازی ارگانیک برای موتورهای جستجو بوده که در برگیرنده قرارگیری استراتژیک و تکرار کلمات و عبارات کلیدی روی صفحات وب است بگونه ای که بازدیدکنندگان این امر را معمول تلقی نمایند.
تا اینجا که با ما بودید باید متوجه ارزش بسیار زیاد
تبلیغات اینترنتی آنلاین شده باشید،
امروزه
تبلیغات اینترنتی آنلاین بیشترین بخش درامد در تمام بیزینس های آنلاین می باشد برای مثال درآمد امسال توییتر از
تبلیغات اینترنتی آنلاین را برای شما اعلام می کنیم:
توییتر امسال درآمد 320 میلیون دلاری را فقط و فقط از
تبلیغات اینترنتی آنلاین کسب کرده است:
توییتر در گزارش درآمدهای سه ماهه ی سوم سال خود امروز اعلام کرد 286 میلیون کاربر فعال دارد. 80 درصد از کاربران توییتر با تلفن های همراهشان توییت می کنند. این به این معناست که حدود 227 میلیون از کاربران توییتر از تلفن های هوشمند یا تبلت ها استفاده می کنند. توییتر در این مدت 361 میلیون دلار درآمد داشته که 320 میلیون دلار آن از محل تبلیغات حاصل شده است. این آمار 109 درصد از مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
مشاهده ی تایم لاین برای هر کاربر در این مدت 7 درصد برای کاربران کل دنیا کاهش داشته است. در ایالات متحده ی آمریکا این کاهش 6 درصد بوده است. به طور کلی مشاهده ی تایم لاین در این سه ماه 181 میلیارد دفعه ثبت شده است.
توییتر اعلام کرده در این مدت 29 سنت کاهش درامد داشته است! این میزان برای مدت مشابه در سال گذشته 48 سنت بوده است! برای فصل آخر سال توییتر درآمدی حدود 450 میلیون دلار را پیش بینی می کند.