مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 10 نکته مهم در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی
10 نکته مهم در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی
نظرات: 3 نظر تگ ها: نکات بازاریابی شبکه اجتماعی|نکات سوشال مدیا مارکتینگ

10 نکته مهم در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی


10 نکته مهم در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی را برای موفقیت بشناسید

رسانه های اجتماعی و یا همان شبکه های اجتماعی که در بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ تاثیر بسیار مهم واساسی دارند وبخش اصلی و اساسی در دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند، عبارت است از فیس بوک، تویتر، یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ وبسیاری دیگر از نرم افزار های مختلف شبکه اجتماعی می باشد.
شما هنگامی که به این مرحله رسیدید که برای دیجیتال مارکتینگ خود نیازدارید به بازاریابی توسط شبکه های اجتماعی روی آورید، بایدابتدا توامی قواعد وقوانین مهم دراین نوع بازاریابی را مطالعه نمایید وبا اطلاعات کامل و صحیح شبکه اجتماعی خود رامدیریت نمایید تابه بهترین نتایج ممکن برسید.
ما درمقالات وآموزش های مختلف تلاش کرده ایم راه و روش واصول حرفه ای دراین نوع بازاریابی را دراختیار کاربران وب سایت وان قراردهیم،
پس اگربه دنبال روشهای درست وصحیح در بازاریابی رسانه های اجتماعی هستید حتمااین مقاله را تا انتها وبه خوبی مطالعه فرمایید.

 

1- آپدیت و بروز رسانی وپست های مرتب و تمیز با هدف برای شبکه های اجتماعی:

اگر تصمیم دارید دربازاریابی شبکه های اجتماعی پیش روباشید وهمواره مخاطبین به صفحه های خود جذب نمایید باید این نکته رابسیار موردتوجه قراردهید که همواره بایستی مطالب جدید وپستهای حرفه ای و جذاب در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید، با اینکار مخاطبین در درجه ی اول ازمطالب مفید شمااستفاده می نمایند ودر درجه ی دوم اینکه شما درذهن مخاطبین این پیام راساخته اید که کسب وکار بروزی هستید وخدمات روزانه ارائه میدهید، بروز هستید و می توانید پشتیبان بسیار خوبی برای ارائه خدمات تان داشته باشید.
اگر مخاطبین وارد شبکه های اجتماعی شماشوند وببینند که مدتهاست که هیچ مطلب و یا پست جدیدی ندارید کم کم اعتمادشان نسبت به کسب وکار شما بصورت ناخود آگاه کم تر میشود، و این جاست که رقیبانی که دراین امر بصورت حرفه ای فعالیت می نمایند موجب جذب مخاطبین شمابرای خودشان خواهندشد، پس شما بسیار ضررخواهید کرد.
پس همواره در شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر ومداومی داشته باشید، واجازه ندهید رقبای شما مخاطبین شمارا به سوی خودشان بکشند.

 

2- ارائه پست ها و مطالب با برنامه ریزی و مدیریت شده:

افراد، شرکتها و کسب وکارهایی هستند که معنی ومفهوم شبکه های اجتماعی رابا بیلبوردهای تبلیغاتی اشتباه گرفته اند، ومطالب و پست هایی که در صفحات شان میگذارند که فقط وفقط تبلیغات محض هست، وهیچ جذابیتی برای مخاطبین ایجاد نمیکنند که مخاطب را درصفحه ی خود نگهدارند، قطعا اگر کاربران شما فقط ازپیج شما تنها تبلیغات دریافت نمایند مطمئناشما به زودی مخاطبین بسیار زیادی را ازدست خواهیدداد.
درارائه مطالب وپست ها حرفه ای وبسیار هوشمندتر تلاش کنید وبیشتر افراد سعی براین دارند که مطالبی مطابق میل وخواسته های مشتریان خود برایشان تولید نمایند به گونه ای که حسی برایشان ایجاد نماید که رقبتی داشته باشند درصفحه ی شما حضور داشته باشند واز پست و مطالب مفیدشما بهره مند شوند، حال درصورتی که این نکته را رعایت می کنید می توانید بامدیریت صحیح وبرنامه ریزی شده وهدف مند پستهای تبلیغاتی هم در پیچ خود قراردهید، به کونه ای موجب  آزار واذیت کاربران شما نشود.

 

3- مهمترین بخش در شبکه های اجتماعی ایجاد ارتباط با مخاطبین می باشد:

چگونه می شود در شبکه های اجتماعی با مخاطبین خود ارتباط برقرارکرد؟ خب پاسخ بسیار راحت هست، آن هم این که به نظرات  وکامنت های مخاطبین خود احترام بگذارید، اهمیت قائل شویدو زمان  بگذارید وبه نظرها و پیشنهادات وسوالایشان پاسخ دهید، ارتباطات گوناگونی در شبکه های اجتماعی وجوددارد که شمابه سادگی میتوانید باکاربران ارتباط راحت وصمیمی برقرار نمایید.
مطمئنااین مورد بسیار جدی و مهم است، مخاطبین شما در اینصورت است که با اعتماد بیش تربرای شما خواهند ماند.

 

4- پاسخ دادن به مخاطبین ناراضی:

باید بااین واقعیت کناربیایید که در شبکه های اجتماعی معمولا کاربرانی ناراضی وعصبانی به مراتب دیده می شوند، که ممکن است به دلیل های مختلف نظرات وکامنت های منفی برای شما ارسال کنند، این نظرات که بار منفی دارند موجب ناراحتی شما شود، دراین جا باید این را به یاد داشته باشیدکه باید به آرامی وصبر به فکر راه حلی باشید، هیچ وقت زمانی که عصبانی وناراحت شدید سعی نکنیدبه مخاطبین ناراضی خودتان جواب دهید،
البته شمامی توانید درصورت فراهم کردن بستری برای اعتمادسازی هرچه بیشتر مخاطبین حتی نظرات وکامنت های منفی کاربران راحذف نکنید، برای پاسخ دادن به اینگونه مخاطبین راه حل هایی وجود دارد، بهترین راه این هست که پاسخ به نظرات منفی را بصورت یک مطلب وپست های عمومی درصفحه ی خود قراردهید، با اینکار هم جواب تمامی مخاطبین ناراضی راداده اید ومدت زمان زیادی را صرف پاسخ به تک تک نظرات منفی نمیکنید، و هم چنین یک تبلیغات مثبتی برای خودکرده اید، چه طور؟ اینکه فقط یک مقدار حرفه ای و درست تر پاسخ  خودرا مطرح کنید، مانند این که مخاطبینی داریدکه ازیکی ازمحصولات شماناراضی هستند، ونظرات منفی میدهند، شما می توانید به جای جواب دادن به تک تک آن ها که زمان بسیار زیادی نیازدارد، تنها دریک پست خود مطلبی تحت عنوان این که درحال تلاش برای بهبود دادن به کیفیت محصولات خودهستید و برای داشتن رضایت هرچه بیش تر مشتریان تمام تلاش خودرا خواهید نمود.
این گونه برای مخاطبین ذهنیت مثبتی به جا خواهید گذاشت ، همین که نظرات بسیار منفی را میبینید وبه آن ها اهمیت میدهید، اعتماد بسیار زیادی به دست خواهید آورد، اگرباور نمی کنید بهتر است امتحانش کنید.
 

6- قرار دادن لینک برای وب سایت اصلی تان در شبکه های اجتماعی:

تلاش کنید درارائه دادن مطلب های خود وپست های خود در شبکه اجتماعی، لینک به مقاله مدنظر خود در وب سایت اصلی تان راحتما قراردهید، اینکار موجب می شود هم بازدیدکننده به وب سایت تان اضافه نمایید وهم به بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت شما کمک بسیاری خواهید کرد، برای این که در مورد بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بیشتربدانید به صفحه ی مقالات گروه وب سایت وان مراجعه نمایید،
اگر واقعا تاالان در مورد سئو وب سایت اطلاعات کاملی کسب نکرده اید، این پیشنهادما را بسیار جدی بگیرید بدون هدر دادن یک ثانیه زمان سئو وب سایت را در موتور های جستجوگر گوگل کنکاش نمایید وهم چنین می توانید از مقالات حرفه ای وب سایت وان در مورد سئو وب سایت استفاده نمایید.

 

6- اشتراک گذاری برخی مطالب و خودمانی داخلی شرکت:

شما می توانیدتصاویری ازشرکت وکارمندان و نظرات آن ها وبسیاری حرکت کوچک درمورد شرکت تان درشبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید، میتوانید ازاردوهای دسته جمعی کارکنان، نمایشگاه ها، جلسه هاو بسیاری چیزهای باارزش و سودمند در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید، مورد خوبی که شبکه اجتماعی نسبت به وب سایت رسمی شرکت دارداین است که شما میتوانید در شبکه های اجتماعی ارتباط صمیمی تر و جذابتر بامخاطبین داشته باشید، واین هیچ موردی ندارد، بلکه حس بسیار خوبی برای مخاطبین ایجادخواهد کرد.

 

7- ایجاد یک رویداد برای شبکه های اجتماعی:

شما میتوانید یک رویدادبرای کسب وکارخود ایجاد نمایید، مثلا این که برای فروشگاه خود درزمان های مقررتخفیف های بسیار ویژه ای درنظر گرفته اید، واین زمان های مشخص شده رابرای مخاطبین تعریف نمایید، با اینکار شما مخاطبین را دعوت می کنید که دریک زمان مشخص حتمابرنامه ریزی کندکه به شبکه اجتماعی شمابرای دیدن تخفیف ویژه شما سری بزند.
رویداد یا ایونت جزء فعالیتهای بسیار جدید و نو و به روز است که امروزه بسیارزیاد مورداستقبال کاربران مجازی و کسب وکارها اینترنتی قرارگرفته است.

 

8- قرار دادن لینک برای وبلاگ تان در شبکه های اجتماعی:

داشتن یک وبلاگ هم درکنار وب سایت اصلی و شبکه اجتماعی کمک بسیار خوبی برای دیجیتال مارکتینگ شماخواهد بود، وبلاگ هم مزایایی شبیه شبکه اجتماعی دارد، مثلا این که در وبلاگ هم شما می توانید ارتباط صمیمی تری وگرمی تری بامشتریان خود داشته باشید، وبلاگ رادر کنار شبکه اجتماعی داشته باشیدچون درهر حال ممکن است مطالب وپست هایی را هم نشوددر وب سایت اصلی قرار داد وهم در شبکه های اجتماعی، آن موقع است که وبلاگ به کمک شماخواهد آمد.

 

9- اطلاع رسانی صفحه های شبکه اجتماعی تان به مخاطبین:

اگر شما صفحه ی شبکه اجتماعی ایجاد کرده اید، آدرس آن رابه مشتریان ومخاطبین خود ارائه دهید ، مثلا میتوانید در صفحه ی تماس باما در وب سایت اصلی خود آدرس صفحه ی شبکه اجتماعی خود تان راقرار دهید، چون اگر قرارباشد شبکه اجتماعی بسازید وآن را اطلاع رسانی ننمایید مخاطبین چگونه باید متوجه شوندکه شما مثلا در فیس بوک یا اینستاگرام پیجی هم دارید.

 

10- مدیریت شبکه های اجتماعی بسیار اهمیت دارد:

اگر شمابه اهمیت شبکه های اجتماعی پی بردید، عجله نکنید، بسیاری افراد باخواندن مزایای استفاده کردن از شبکه های اجتماعی، به سرعت تلاش درساخت انواع واقسام شبکه های اجتماعی متفاوت میکنند ویکی یکی برای مخاطبین خود اطلاع رسانی می نمایند.
دراین مورد اصلاعجله نکنید، باتوجه به مطالبی که دراین مقاله بیان شده است، هر چه قدر شبکه های اجتماعی شما بیش ترشود ، زمان بیش تری نیازدارید که بتوانید تمام آن شبکه های اجتماعی تان را مدیریت نمایید، چه بسااین زمان به قدری زیاد میشودکه شما واقعا وقت خودرا از دست میدهید وزمانی را برای فعالیت اصلی خود باقی نمیگذارید، هم چنین اگر شبکه های اجتماعی تان زیادشود ونتوانید به همه آنها رسیدگی نمایید باز ضرر بیشتری خواهید کرد،
پس پیشنهاد می کنیم کیفیت شبکه های اجتماعی را فدای کمیت آن ها نکنید.

دیدگاه کاربران