مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت اول
1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت اول
نظرات: 3 نظر تگ ها: نکات بهینه سازی|نکات سئو|1000 نکته سئو|آموزش سئو سایت

1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت اول


این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

با توجه به تغییرات سیاست های موتورهای جستجوگر و به روز شدن الگوریتم های موتورهای جستجوگر گوگل برای بهینه سازی وب سایت ها (سئو وب سایت)، وب سایت وان قصد دارد مقاله ای مختص نکات کلیدی و راه کارهای پیشنهادی در زمینه "بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت" برای کاربران خود قرار دهد و با توجه به هر الگوریتم، راه کارهای خود را برای وب مسترها و کاربران ارائه دهد.
وب سایت وان در نظر گرفته است که این مقاله را با توجه به تغییرات احتمالی در سیاست های موتورهای جستجوگر گوگل همواره آپدیت نماید.
در اینجا نیاز است بگوییم هیچ راه قطعی ای و صد درصد تضمینی ای برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ها وجود ندارد و با توجه به شناخت و پیشرفت و تغییرات تکنولوژی و فناوری ها حال حاضر این منطقی است که با پیشرفت وب سایت ها موتور های جستجوگر گوگل هم همیشه الگوریتم های بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خودشان را تغییر می دهند،به عنوان مثال و شناخته شده، اینکه موتورهای جستجوگر گوگل تا همین حالا الگوریتم ها و ربات ها و سیاست های خود را برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بارها و بارها تغییر می دهند و به روز می کنند همانند همین ربات های چند سال اخیرش با نام های پاندا ، مرغ مگس خوار، عنکبوت ، پنگوئن و..، که هر کدامشان سیاست های به روز شده و جدید خودشان را برای شناساندن وب سایت ها در نظر می گیرند و این را هم دمد نظر بگیرید که این ها همان سیاست ها مکمل و تکمیلی هم دیگر هستند باید گفت این گونه نیست که بتوان یک ربات جدید را معرفی کرد که کلا سیاسیت های ربات قبلی را از بین ببرد ، این ها همیشه مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم عوامل وب سایت ها را بررسی و چک می کنند تا برترین و با کیفیت ترین نتایج ممکن را به کاربران خودشان ارائه دهند،

همواره مد نظر خود داشته باشید که استفاده از راه های تقلبی و غیر قابل استاندارد برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت در آخر به نتیجه نخواهید رسید ، امکان دارد در کوتاه مدت این اتفاق بیفتد اما با پیشرفت روزانه تکنولوژی و فناوری این مورد منطقی است که راه های تقلبی و پیچش های غیر قابل استاندارد نهایتا به بن بست خواهند رسید و اشخاصی که از طریق این راه ها توانستند خودشان را بالا ببرند در نهایت سقوط خواهند کرد،
در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت اصول منطقی و قابل استاندارد و قوانین تعریف شده و مشخصی است که میتوان با رعایت ودقت کامل تک تک این اصول ، راه شما را برای بهینه کردن بهتر وب سایتتان هموارتر خواهد کرد،
این فاکتورهایی که برای شما لیست می کنیم در برخی مواقع نکاتی که گفته می شود ممکن است ارزش و اثرگذاریشان بسیار کمتر می شود و در واقع برخی نکات  حیاتی و بحرانی خواهند بود که وجود و عدم وجودشان موجب پیشرفت و یا شکست رتبه وب سایت شما خواهند شد، ما تلاش خواهیم کرد که در توضیحاتی که ارائه می دهیم مقدار اثر گذاری هر نکته را برای شما بازگو کنیم
بهتر است فراموش نکنیم که عوامل بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت جمع آوری شده در این مقاله برگرفته از منابع معتبر در زمینه بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و هم چنین تجربه ی کاری وبمسترها و سئوکاران حرفه ای است ، که اصول کارما براساس استانداردها خواهد بود و میتوان گفت که در این آموزش ها به هیچ عنوان از راه های کلاه سیاه و تقلبی استفاده نخواهیم کرد.

 

طول عمر دامنه وب سایت

موتورهای جستجوگر گوگل عمر یا سن دامنه ها را که یکی از عوامل بهینه سازی وب سایت و یا سئو وب سایت مد نظر گرفته می شود، تاثیر این عوامل زیاد نیست.
مت کاتز یکی از کارکنان بخش اسپم یاب گوگل در این باره می گوید:
تفاوت دامنه ای که شش ماه از مدت زمان ثبت آن گذشته است با دامنه ای که یک ساله است چندان زیاد تفاوت ندارد.

 

کلمات کلیدی که در ادامۀ دامنه وب سایت ظاهر می شوند

استفاده کردن از عبارت و کلمه های کلیدی در دامنه وب سایت و در ادامه دامنه وب سایت یکی دیگر از عوامل بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت است این تاثیرگذاری هم بسیار پررنگ نمی باشد اما موضوع اهمیت دارد که موتورهای جستجوگر گوگل عبارت و کلمه های کلیدی که در نام دامنه و ادامه دامنه وب سایت وجود دارند را به صورت پر رنگ نمایش دهند.

 

کلمات کلیدی به عنوان اولین کلمه در دامنه وب سایت

تجربه نشان داده دامنه هایی که عبارت و کلمه های کلیدی مرتبط با فعالیت خودشان در آغازشان وجود دارد نسبت به دامنه هایی که در آن ها از عبارت و کلمه های کلیدی استفاده نشده یا عبارت کلیدی آن ها در آخر یا اوسط دامنه وجود دارند نتیایج بهتری در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت دارند.

 

مدت زمان ثبت دامنه وب سایت

همان طور که می دانید دامنه هایی که سالهای زیادی است که مورد استفاده قرار گرفتند بسیار بیشتر ارزش دارند تا دامنه هایی که سن کمی تری دارند و جدید هستند، حداقل مقصود ما این است که یک دامنه که چند سال استفاده می شود و فعال است قطعا حرفی برای گفتن دارد.

 

کلمات کلیدی در نام زیر دامنه

طبق تحقیقاتی که وب سایت www.moz.com (یکی از بزرگان بین المللی در دهکده جهانی وب در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت) انجام داده است وجود عبارت و کلمه های کلیدی حتی در نام ساب دامین (زیر دامنه) می تواند به بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت کمک کند.

 

تاریخچه دامنه وب سایت

موتورهای جستجوگر گوگل همیشه سابقه یک دامنه وب سایت را مورد بررسی قرار می دهند، تا این که بتوانند لینک های مخرب (لینک هایی که به صفحاتی که وجود ندارند پیوند داده می شوند) را جمع آوری کنند.

 

EMD یا دامنۀ دقیقاً همتا

مخفف واژه EMO (Exact Match Domain) به این معنی که دامنه دقیقا همتای کارمان باشد یعنی دامنه وب سایت دقیقا خود کلمات کلیدی ما باشند موتورهای جستجوگر گوگل اگر وب سایت دقیقا همتای بی کیفیتی را پیدا کنند از اعتبار میزان نمایش دامنه های دقیقا همتا کم خواهند کرد.

 

اطلاعات WhoIs خصوصی در مقابل عمومی

WhoIs وب سایتی است که اطلاعات شخصی مالک یک دامنه را نشان می دهد. هر کسی می تواند اطلاعات WhoIs دامنه وب سایت خودش را خصوصی(Private) و یا عمومی(Public) کند ما نمی گوییم که خصوصی کردن اطلاعات WhoIs کار درستی نیست ولی زمانی که عوامل متعددی را کنار یک دیگر قرار داده اید، امکان دارد کمی خصوصی بودن اطلاعات مالک دامین تاثیر اندکی منفی ای در بهینه کردن وب سایت و سئو وب سایت بگذارد.

 

جریمه شدن مالک دامنه وب سایت ها

اگر یک دامنه توسط موتورهای جستجوگر گوگل به عنوان اسپمر شناخته شوند این موضوع ممکن است که مابقی دامنه های مربوط به مالک دامنه اسپمر را هم تحت تاثیر خود قرار خواهد داد اینگونه می شود که سایر وب سایت هایی که متعلق به این شخص است را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار خواهند گرفت و این امر می تواند در رتبه گرفتن وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل مفید باشد.

 

دامنه های کشوری

دامنه های با پسوند های کشوری روی رتبه وب سایت در آن کشور تاثیر مثبتی می گذارد، اما در رتبه بندی های جهانی محدودتر می شود.

 

کلمه کلیدی در تگ عنوان وب سایت

تگ عنوان در هر صفحات وب سایت بخش بسیار مهمی را برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر گوگل می باشد.
در حال وجود عبارت و کلمه های کلیدی در عنوان وب سایت تاثیرات مثبت و بسیار زیادی در رتبه بندی وب سایت خواهند گذاشت.

 

تگ عنوانی که با کلمه کلیدی آغاز می شود

استفاده از عبارت و کلمه های کلیدی در ابتدای تگ عنوان وب سایت تاثیر بسیار بهتری را در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل می گذارد.

 

کلمه کلیدی در تگ توضیحات

به کاربردن از عبارت و کلمه های کلیدی در تگ توضیحات وب سایت را تاثیر بهتری در رتبه های موتورهای جستجوگر گوگل خواهد گذاشت .

 

کلمه کلیدی که در تگ H1 ظاهر می شود

استفاده کردن از عبارت و کلمه های کلیدی در تگ H1 وب سایت تاثیر بیشتری در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل می گذارد و نشان می دهد که این محتویات تگ مربوط با یک موضوع و یا یک فعالیت می باشد.

 

کلمه کلیدی عبارتی است که بیشترین تکرار در متن وب سایت را داشته باشد

استفاده از یک عبارت و کلمه های کلیدی به صورت مکرر و مداوم در وب سایت می تواند فعالیت و موضوع یک وب سایت را برای موتورهای جستجوگر گوگل مشخص کند.

 

طول محتوا

نوشته ها و محتواهای صفحاتی از وب سایت که تعداد کلنه های بیشتری را داشته باشند نسبت به نوشته ها و محتوای کمتری ، در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت تاثیر بیشتری خواهد گذاشت.

 

چگالی کلمات کلیدی

چگالی کلمات کلیدی یعنی نسبت تعداد تکرار یک کلمات کلیدی نسبت به کل نوشته، موتورهای جستجوگر گوگل از چگالی عبارت برای مشخص کردن موضوعات وب سایت استفاده می کنند، این را هم به یاد داشته باشید که استفاده کردن بیش از اندازه از عبارت کلیدی موجب تاثیرات منفی در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت شما خواهند شد.

 

مفهوم نهفته در کلمات کلیدی موجود در محتوا (LSI)

این گزینه برای آن دسته از عبارت کلیدی است که معنای چند کلمه ای را می دهند، که باید در وب سایت به هر طریقی منظور خود را به موتورهای جستجوگر گوگل بفهمانید.

 

وجود کلمات کلیدی LSI در تگ عنوان یا توضیحات

این گزینه برای آن دسته از عبارت کلیدی است که معنای چند کلمه ای می دهند، باید در وب سایت به هر نحوی منظور خود را به موتورهای جستجوگر گوگل برسانید.
درست مانند متن صفحات، عبارت کلیدی LSI در تگ عنوان یا تگ توضیحات به موتورهای جستجوگر گوگل کمک می کنند تا تفاوت های بین کلمات و عبارات هم معنی را تشخیص دهند این عوامل هم نشان می دهد که مربوط بودن است.

 

سرعت بارگذاری صفحات از طریق HTML

یکی از عوامل بسیار مهم در رتبه بندی وب سایت بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل سرعت بارگذاری یا لود شدن صفحات وب سایت می باشد موتورهای جستجوگر گوگل این فاکتورهای بسیار مهم را با دقت زیادی بررسی می کنم و در رتبه بندی و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر می گذارد.

 

محتوای تکراری صفحات وب سایت

محتوای تکراری در یک وب سایت یا حتی محتوای تکراری ویرایش شده در یک وب سایت ، تاثیرات منفی برای رتبه بندی و بهینه سازی و سئو وب سایت موتورهای جستجوگر گوگل دارد.

 

22Rel=Canonical (نامتعارف بودن)

استفاده از این مورد موجب می شود موتورهای جستجوگر گوگل صفحه های وب سایت شما را به عنوان محتوای تکراری مد نظر نداشته باشد.

 

سرعت بارگذاری و لود شدن صفحات وب سایت در مرورگر گوگل کروم

مرورگر گوگل کروم می تواند مدت زمان لود صفحه های  وب سایت را مدیریت کند.

 

بهینه سازی تصاویر وب سایت

تمامی تصویرهایی که در وب سایت قرار گرفته اند میتوانند تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بگذارند، نکات بسیار مهمی که برای تصاویر صفحه های وب سایت برای بهینه سازی و سئو وب سایت عبارت است از نام فایل، متن Alt، عنوان، توضیحات و بسیاری از موارد مرتبط با تصویرها.

 

مدت زمان طولانی در به روزرسانی محتوای وب سایت

این موضوع را همیشه مد نظر داشته باشید که محتوای جدید و به روز برای موتورهای جستجوگر گوگل اهمیت بسیار زیادی دارند، موتورهای جستجوگر گوگل به این موضوع بسیار دقت می کند تا حدی که دیده می شود حتی تاریخ به روزرسانی صفحات را هم نمایش میدهند.

 

تغییرات و به روزرسانی محتوای صفحات

اصلاحات و ویرایش های ایجاد شده در هر یک از صفحات وب سایت هم به عنوان یک الگوی جدید بوده و مطالب برای موتورهای جستجوگر گوگل شناسایی میشوند و اضافه کردن یا پاک کردن قسمتی از محتوای یک صفحه ،بسیار تاثیر مثبتی نسبت به تغییر دادن یک و یا چند کلمه خواهد داشت.

 

سابقۀ و تعداد به روزرسانی صفحات وب سایت

این موضوع که صفحات وب سایت روزی و یا هفتگی یا ماهانه یا سالانه یک بار بروز شوند تاثیر منحصر به فردی برای موتورهای جستجوگر گوگل در رتبه بندی و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خواهد داشت پس با بروز رسانی کردم بیشتر صفحه های وب سایت به رتبه بندی وب سایت خود کمک شایانی خواهید کرد.

 

زوم کردن روی کلمات کلیدی

عبارات و کلمه های کلیدی را معمولا در اولین پاراگراف های صفحه های وب سایت نشان می دهید، بهترین حالت نمایش دادن استفاده از تگ های H میباشد، موتورهای جستجوگر گوگل عبارات و کلمه های استفاده شده بین تگ h1 را اهمیت بسزایی میدهد.

 

کلمات کلیدی در تگ های H2 ، H2

همان گونه که گفتیم استفاده کردن از تگ های H به ترتیب بزرگتر به کوچکتر تاثیر خودشان را در معرفی عبارات و کلمه های کلیدی به موتورهای جستجوگر گوگل را دارند.

 

ترتیب و نحوه استفاده از کلمات کلیدی

طریق به کار بردن از عبارات و کلمه های کلیدی یک نکته بسیار مهمی را در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و رتبه بندی کردن توسط موتورهای جستجوگر گوگل میباشد، به عنوان مثالی که عبارت "طرز تهیه اسپاگتی" بسیار تاثیر بهتری نسبت به "چطور می توانم اسپاگتی تهیه کنم"
برای همین موضوع بهتر است برای مشخص کردن عبارات و کلمه های کلیدی با دقت بیشتر و بسیار حساس تر انجام دهیم تا بتوانیم بهترین عبارات کلیدی را استفاده نماییم زیرا همین انتخاب عبارت و کلمه های کلیدی یک عامل بسیار مهم میباشد چرا که بسیاری از وب سایت ها با انتخاب صحیح همین عبارت ها خود را برای موتورهای جستجوگر گوگل محبوب تر می کنند.

 

لینک های خروجی با رنک بالا

نظریه ای وجود دارد که می گوید لینک دادن به وب سایت هایی با رنک بالا برای بالا بردن رتبه موتورهای جستجوگر گوگل تاثیر بسیارمثبتی دارد.

 

لینک های خروجی مرتبط

لینک های خروجی به وب سایت های مرتبط با وب سایت شما برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبتی دارد. در مواقعی که لینک دادن به وب سایت های غیر مرتبط زیاد اهمیتی نخواهد داشت.

 

محتوای متن از نظر دستور زبان و غلط نوشتاری

محتوای متن از نظر دستور زبان و املای لغات صفحات وب سایت باید درست و صحیح باشد استفاده نادرست از دستور زبان و املای کلمات نشان دهنده عدم دقت نویسنده می باشد که تاثیر منفی در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می گذارد به عنوان مثال این عامل را از دید منطقی به شما نشان خواهیم داد: شما عبارت "طرز تهیه اسپاکتی" را به اشتباه این گونه نوشته اید "طرز تهیه اصپاگطی"، خوب قاعدتا موتورهای جستجوگر گوگل شما را با عبارات صحیح خواسته شده هیچ وقت پیدا نخواهد کرد.

 

*محتوای وب سایت ها کپی نشوند

استفاده از محتوای کپی وب سایت های شناخته شده توسط موتورهای جستجوگر گوگل برای وب سایت شما هیچ تاثیر مثبتی نخواهد داشت حتی بلعکس هم عمل خواهد کرد.

لازم به توضیح بیشتر است که قوانین و مقررات بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت با سرعت بسیار زیادی در حال تغییر و بروز رسانی و آپدیت شدن است، و این به این معنی است که تمام آموزش های موجود در این زمینه بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت نیاز به آپدیت شدن دارند تا بتوانند خودشان را با این تغییرات بروز کنند، گروه سئو وب سایت وان با تولید محتوای 1000 نکته بهینه سازی و سئو وب سایت دارای یک بسته آموزشی حرفه ای از صفر تا 100 بهینه سازی و سئو وب سایت می باشد، با توجه به توضیحاتی که داده شد این بسته آموزشی 1000 نکته بهینه سازی و سئو وب سایت همواره در حال بروز رسانی است تا بتواند تغییرات سیاست های جدید موتورهای جستجوگر گوگل را به خوبی پوشش دهد. ما تلاش کرده ایم شما را از جدیدترین و بروز ترین تکنولوژی ها و فناوری های روز دنیا در مورد بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت آگاه کنیم.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

دیدگاه کاربران