مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت پنجم
1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت پنجم
نظرات: 3 نظر تگ ها: نکات بهینه سازی|نکات سئو|1000 نکته سئو|آموزش سئو سایت

1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت پنجم


این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

 

نوار ابزار (Tool Bar)

همان طور که می دانید موتورهای جستجوگر گوگل اطلاعات مربوط به نوار ابزارهای مرورگر را به عنوان عوامل رتبه بندی خود استفاده می نمایند.

 

نظرات کاربران

صفحه هایی از وب سایت که نظرات و پیشنهادات کاربران بسیاری در آن ها درج شده است از رتبه بندی بالاتری در موتورهای جستجوگر گوگل برخوردار می شوند.

 

زمان توقف (Dwell time)

مدت زمان توقف یا Dwell Time یعنی مدت زمانی که کاربران پس از سرچ کردن وارد صفحه ای می شود و مجدد به موتورهای جستجوگر گوگل بر می گردد. به زبان ساده تر مدت زمانی که کاربران در صفحات توقف می کنند. برگشت کاربران از وب سایتی به موتورهای جستجوگر گوگل نشان دهنده این است که وب سایت ارجاع شده از لحاظ کیفیت تولید محتوا و یا طراحی وب سایت مفید و اثر گذار نبوده است هر چه قدر این مبنا کمتر باشد به شاهد این هستیم که با وب سایت ضعیف تری رو به رو هستیم و نمره منفی برای سئو آن وب سایت یه حساب می آید. پس اگر کاربران مدت زمان زیادتری را در وب سایت بگذرانند، نشان دهنده ی کیفیت بسیار بالای وب سایت می باشد و در رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل مفیدتر خواهد بود.

 

جستجوی خاص

در موتورهای جستجوگر گوگل برای جستجوهای کاربردی که انجام می شود تاثیرات مثبتی برای صفحات جدید و تازه در نظر گرفته می شود.

 

تنوع جستجوهای خاص

با استفاده از موتورهای جستجوگر گوگل برای عبارات و جملات کلیدی تازه و ناشناس و ویژه که مشاهده می کنید برای داشتن رتبه ی بهتر موثر خواهند بود، پس متنوع بودن و انتخاب درست کلمه ای می تواند برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار مفیدتر باشد. تنوع عبارات و جملات می تواند همانند برندی خاص و داشتن یک مخفف خاص و یا هرچیزی مشابه آنها باشد.

 

تاریخچه جستجوی افراد

برای هر شخصی که وارد موتورهای جستجو گر گوگل می شود و جستجوی خود را اعمال می کند این سرچ را به عنوان تاریخچه ای برای آن شخص کاربر ثبت می شود، هنگامی که وارد موتورهای جستجوگر گوگل می شوید ، وب سایت هایی که به صورت مکرر و مداوم بازدید می شود، برای سرچ های بعدی شما رتبه بهتری خواهند داشت.

 

تاثیر تاریخچه جستجو

در بندهای قبل اشاره ای کردیم که جستجو هایی که انجام می دهید وب سایت هایی که ورود می کنید رتبه بیشتری خواهند داشت، حال این مورد را هم عرض کنیم که خود جستجو، نتیایج جستجو کردن و واردشدن آن جستجو ، برای جستجوهای بعدی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یعنی شما زمانی که عبارتی را جستجو کردید و وارد وب سایتی شده اید آن وب سایت برای شما رتبه ارزشمندتری گرفته است و وقتی که شما یک عبارات دیگری را جستجو می کنید موتورهای جستجوگر گوگل برحسب این که وب سایت قبلی برای شما رتبه بالاتری دارد نتیجه هایی را به شما نمایش خواهند داد، یعنی اگر شما یک عباراتی را جستجو کنید امکان دارد موتورهای جستجوگر گوگل یک لیستی را به شما نشان دهد که اگر شخص دیگری دقیقا همان جستجو را انجام دهد آن نتایج شما را نشان نخواهد داد.

 

جغرافیای کاربران وب سایت

موتورهای جستجوگر گوگل مکان جغرافیایی کاربران خود را در رتبه بندی های خود تاثیرگذار می کنند، یعنی جستجو هایی برای آی پی ، آی اس پی ، منطقه ، شهر ، کشور، در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید خواهند بود.

 

جستجوی امن

فعال کردن جستجوی امن برای موتورهای جستجوگر گوگل در نتیجه های جستجو موثر خواهند بود، به این معنی است که بعضی وب سایت های با داشتن محتواهایی که جملات دشنام و یا محتواهای  مربوط با بزرگسالان را دربر می گیرد را برای کاربرانی که جستجوی امن را فعال می کنند، نمایش داده نمی شوند.

 

گوگل پلاس (Google +)

وب سایت هایی که در گوگل پلاس قرار دارند رتبه ی بالاتری برای خود می گیرند.

 

شکایات DMCA

DMCA مخفف Digital Millennium Copyright Act که موارد مربوط به copyright در آن پیگیری می شود.
dmca یکی از انواع قوانینی در آمریکا است که حقوق ناشران را حفظ می کند
و اگر کاربری در اینترنت مطالب کپی رایت داری را انتشار دهد، شرکت های کپی رایت، یک شکایت dmca را به وب سایت ارسال می کنند تا مدیر وب سایت آن مطالب را پاک کنند
اگر مدیر وب سایت آن را پاک کرد، که مشکلی پیش نخواهد آمد
ولی اگر پاک نکند شرکت کپی رایت آن شکایت را به دیتاسنتر ارسال خواهد کرد
و شرکت دیتا سنتر سرور و یا هاست مورد نظر را مسدود می کند
بعضی از کشور های آزاد و سوسیال دموکرات مثل سوئد و هلند (کشور های حوضه اسکاندیناوی) و بعضی دیگر از سایر کشور های اروپایی همانند لوکزامبورگ به این شکایات بی اهمیت هستند و اگر شکایت به دیتا سنتر های موجود در این کشور ارسال شوند شما آسوده و راحت خواهید بود …
آمریکا کانادا و انگلیس سخت ترین وقابل اجراترین قوانین را دارند بعد فرانسه و آلمان و غیره…. .
ایران و چین و روسیه هم بی اهمیت هستند.
ignore DMCA ؛ یعنی نادیده گرفتن و اهمیت ندادن به شکایت های دی ام سی ای….
برای مثال شما یک وب سایت را مشاهده می کنید که مثلا یا design وب سایت خود را از شما copy کرده و یا فایلی که شما به صورت پولی در وب سایت خود قرار داده اید را وب سایت مذکور به صورت رایگان برای دانلود عموم کاربران قرار داده است.
در این صورت شما می توانید یک DMCA Notice برای datacenter ارسال نمایید. در صورتی که درخواست شما اجرایی نشود و یا ایمیل شما را پاسخ ندهند و دلایلی که ارائه داده اید کافی نداند. پاسخ ایمیلی که از دیتاسنتر دریافت می شود در ignore DMCA دسته بندی قرار می گیرد.
وب سایت هایی که دارای شکایت DMCA می باشند با کاهش افت رتبه ی موتورهای جستجوگر گوگل روبه رو خواهند شد.

 

تنوع دامنه های وب

تنوع داشتن دامنه های وب سایت برای رتبه بندی های وب سایت ها بسیار تاثیر گذار خواهدد بود، طی بروزرسانی های بیگ فوت دامنه های بیشتری به هر کدام از صفحه های SERP اضافه شده است.

 

جستجوهای معامله ای مثل خرید و فروش

موتورهای جستجوگر گوگل برای جستجوهای عبارات و جملات کلیدی مربوط به خرید یا فروش کالا استراتژی های متنوعی دارند، این گونه نیست که یک محصول در یک وب سایت همیشه نمایش داده شود.

 

جستجوهای محلی مختلف

موتورهای جستجوگر گوگل معمولا جستجوهای محلی وب سایت های گوناگون خود را در قسمت بالای جستجوهای طبیعی قرار می دهند.

 

کلمات کلیدی خاص و جدید

بعضی از عبارت و جملات کلیدی ویژه و تازه برای موتورهای جستجوگر گوگل جالب تر به نظر می رسند، در حقیقت این مورد موجب ایجاد یک کلمه ی جدید در موتورهای جستجوگر گوگل می شود.

 

برندهای برتر و بزرگ

در جستجوهای مشخص و ویژه و کوتاه مرتبط با برند های ارزشمند و خاص ارزش های بسیار بالاتری داده می شود. این موارد بعد از بروزرسانی وینس ، اجرا می شود که موتورهای جستجوگر گوگل برای برندهای بزرگ در مورد جستجوهای گوگل مشخص و کوتاه بسیار مهم است .

 

نتایج موفقیت آمیز خرید یا فروش محصول

در موتورهای جستجوگر گوگل برای نتایج موفقیت آمیز وب سایت های خرید و یا فروش ارزش بیشتری قائل می شود، و برای رتبه بندی آن وب سایت ها و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت کمک می کند.

 

نتایج تصویر

موتورهای جستجوگر گوگل از نتایج جستجوی تصویرهای هم برای جستجوی وب سایت هایشان استفاده می نمایند.

 

تنوع نتایج جستجو ها

تنوع های بسیاری در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مثل گوگل وجود دارد. به این معنی که با جستجو کردن برخی از عبارت های موتورهای جستجوگر مثل گوگل نتایج جستجوی شما را با تنوع های جالب و سرگرمی نشان داده می شود .

 

نتایج وب سایت برندها

عبارات و جملات کلیدی مانند یک برند خاص و ویژه و یا دامنه ی مثل یک برند خاص و یا چیزهایی که نشان دهنده یک برند ویژه هستند وقتی در موتورهای جستجوگر گوگل سرچ می شوند نتیجه های بسیار متعددی از وب سایت شان را پاداش می گیرند.
این گونه که قطعا تاکنون دیده اید زمانی یک برند خاص و ویژه یا دامین خاص را سرچ می کنید موتور های جستجوگر گوگل به غیر از این که آدرس آن وب سایت را به شما نشان می دهند چند لینک و گزینه پر بازدید آن وب سایت را هم در زیر نام عنوان وب سایت به صورت جدولی به نمایش میگذارند.

 

توییت (Twit) های وب سایت تویتر (Twitter)

همانند لینک ها، هر چه قدر تعداد توییت (Twit) های یک صفحه بیشتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبتی را به همراه خواهد داشت. البته این اثرگذاری بسیار ضعیف هستند.

 

حساب کاربران توییتر (Twitter)

تویت (Twit) های حساب کاربرانی که شناخته شدند و قدیمی و با فالور های بسیار زیاد تاثیرهای بیشتری نسبت به دیگر حساب کاربران در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل خواهد داشت.

 

لایک (Like) های وب سایت فیس بوک (Facebook)

همانند لینک ها، هر چقدر تعداد لایک (Like) های یک صفحه زیادتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبتی می گذارد. البته این تاثیرات بسیار ضعیف خواهند بود.

 

اشتراک گذاری در فیس بوک (Facebook)

اشتراک گذاشتن در فیس بوک همانند پست های گوگل پلاس تاثیر مثبتی را نسبت به لایک های فیس بوک به همراه خواهد داشت.

 

حساب کاربران فیس بوک (Facebook)

همانند تویتر ، لایک ها و به اشتراک گذاشتن حساب کاربران شناخته شده و قدیمی و با داشتن فالور های بسیار زیاد تاثیر بهتری نسبت به دیگر حساب کاربران در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل دارد.

 

پین (Pin) های وب سایت Pinterest

همانند لینک ها، هر چقدر تعداد پین های (Pin) های یک صفحه زیادتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرات مثبتی را در پی خواهد داشت. البته این اثر گذاری بسیار ضعیف هستند.

 

اشتراک گذاری وب سایت های شبکه اجتماعی

به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی تاثیرات بسیار کمی در رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل را دارد.

 

پست های گوگل پلاس

همانند لینک ها، هر چقدر تعداد پست های یک صفحه زیادتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرهای مثبتی می گذارند. البته این تاثیرها بسیار ضعیف خواهند بود.

 

حساب های کاربران گوگل پلاس (Google plus)

همانند تویتر و فیس بوک ، لایک ها و اشتراک گذاشتن حساب کاربران شناخته شده و قدیمی و با چرخه(Circle) های بسیار تاثیرهای بهتری نسبت به دیگر حساب کاربران در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل دارد.

 

نویسندگان شناخته شده و معتبر و قدیمی

در حاصل نتایج سرچ های که موتورهای جستجوگر مثل گوگل ، نوشته هایی که توسط نویسندگان معروف و معتبر و با تجربه ثبت شده اند بیشتر از سایر نوشته ها قرار می گیرند.

 

ارتباط بین اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی

موتورهای جستجوگر گوگل از محتوا ها و پست ها و اشتراک گذاری ها و لایک ها ی اکانتی که پست ها را به اشتراک گذاشتن به عنوان اطلاعات مرتبط استفاده می نمایند.

 

شبکه های اجتماعی مشابه وب سایت

برخی از صفحات و اکانت ها در رسانه های اجتماعی وجود دارند که خودشان همانند یک وب سایت اعمال می کنند که این صفحات و اکانت ها هم به رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل کمک بسیاری می کنند.

 

نوشتن نام برند

انکر تکست با داشتن نام برندها برای لینک کردن و هایپر تکست ها برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل بسیار موثر ومفید هستند.

 

جستجوهای برند

با برند و لوگوی خاص خود بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خودتان را انجام دهید، موتورهای جستجوگر گوگل به راحتی وب سایت ها را با برند مود علاقه ی خودشان پیدا می کنند و در لیست خودشان جای می دهند، پس در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل هم موثر و مفید خواهد بود.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

دیدگاه کاربران