مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / راهنمای کامل استفاده از تگ H1 برای سئو وب سایت تان
راهنمای کامل استفاده از تگ H1 برای سئو وب سایت تان
نظرات: 3 نظر تگ ها: تگ H1|راهنمای تگ H1|آموزش تگ H1

راهنمای کامل استفاده از تگ H1 برای سئو وب سایت تان


تگ H1 یک عنوان HTML است که بیشتر برای علامت گذاری عنوان صفحه وب استفاده می شود. اکثر وب سایت ها از CSS برای برجسته کردن H1 در صفحه در مقایسه با عنوان های کمتر مانند H2، H3 و غیره استفاده می کنند.

اما چرا تگ H1 مهم است، چگونه می‌توان آن را اضافه کرد و بهترین روش‌ها چیست؟

در این راهنما، پاسخ همه این سوالات را خواهید آموخت: چرا تگ های H1 برای سئو مهم هستند؟ چگونه یک تگ H1 اضافه کنم؟ بهترین شیوه های سئو برای تگ های H1 چیست؟ چرا تگ های H1 برای سئو مهم هستند؟ در اینجا سه ​​دلیل وجود دارد: تگ های H1 به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه را درک کنند. تگ های H1 تجربه کاربری را بهبود می بخشد. برچسب های H1 دسترسی را بهبود می بخشد.

تگ های H1 به موتورهای جستجو کمک می کند تا صفحه را درک کنند.

جان مولر از گوگل گفت که تگ های H1 به گوگل کمک می کنند تا ساختار یک صفحه را درک کند. بنابراین اگر از H1s همانطور که گوگل برای عنوان صفحه یا عنوان محتوای خود توصیه می‌کند استفاده می‌کنید، H1 شما عملاً به Google می‌گوید «در اینجا صفحه من درباره چیست».  

تگ های H1 تجربه کاربری را بهبود می بخشد.

تگ های H1 تجربه کاربر را بهبود می بخشد به این معنا که بخشی از ساختار سلسله مراتبی یک صفحه وب هستند. H1 برجسته ترین عنوان صفحه است، سپس H2، سپس H3 و غیره. از تگ های H1 و سایر عناوین به درستی استفاده نکنید و مرور و هضم صفحات سخت تر می شود.  

برچسب های H1 دسترسی را بهبود می بخشد.

میلیون ها نفر از افراد کم بینا از صفحه خوان برای تبدیل کپی و تصاویر صفحه وب به صدا استفاده می کنند. طبق این مطالعه توسط webAIM، 60 درصد از کاربران صفحه خوان ترجیح می دهند که فقط عنوان صفحه یک برچسب H1 باشد.  

چگونه یک تگ H1 اضافه کنم؟

اکثر CMS ها اضافه کردن تگ H1 به صفحه خود را برای شما آسان می کنند. بیایید به نحوه انجام آن در چند مورد محبوب نگاه کنیم.  

نحوه اضافه کردن تگ H1 در وردپرس

اکثر تم های وردپرس برای استفاده از عنوان صفحه یا پست به عنوان H1 کدگذاری شده اند.  

نحوه اضافه کردن تگ H1 در Wix

اکثر تم های Wix دارای یک تگ H1 در هر صفحه هستند. اگر مطمئن نیستید که این متن کدام است، سبک تگ های H1 خود را به طور موقت در ویرایشگر تم تغییر دهید. این باید به طور موثر H1 را در صفحه ساز برجسته کند.  

نحوه اضافه کردن تگ H1 در Squarespace

اکثر تم های Squarespace یک تگ H1 در هر صفحه دارند. اگر مطمئن نیستید که کجاست، کافیست روی کادرهای متن برجسته کلیک کنید تا زمانی که یکی از آن‌ها را با استایل «هدینگ 1» ببینید.  

نحوه اضافه کردن تگ H1 در HTML

از یک تگ H1 باز (<h1>) استفاده کنید، عنوان صفحه خود را وارد کنید، سپس یک تگ H1 پایانی (</h1>) اضافه کنید.

مثال:

<h1>این H1 است</h1>  

بهترین شیوه های سئو تگ H1

قبل از اجرای بهترین روش‌ها، مهم است که توجه داشته باشید که شکستن هر یک از این موارد بسیار بعید است که سئو وب سایت شما را خراب کند. بنابراین اگر برخی از این کارها را انجام نمی دهید، وحشت نکنید. مطمئناً به چیزی ترسناک مانند پنالتی گوگل منجر نخواهد شد. وظیفه گوگل درک، فهرست بندی و رتبه بندی محتوای وب است. انجام این کار بدون مکانیسم هایی برای مقابله با شرایط غیر ایده آل مانند صفحات بدون برچسب H1 غیرممکن است. گفته می‌شود، هر ذره به سئو کمک می‌کند—بنابراین پیروی از بهترین شیوه‌ها در صورت امکان مفید است. در اینجا 9 بهترین روش برای برچسب های H1 آورده شده است:

  • از تگ های H1 برای عنوان صفحات استفاده کنید.
  • از حروف عنوان برای H1 استفاده کنید.
  • H1s را با برچسب‌های عنوان مطابقت دهید.
  • در هر صفحه مهم از تگ H1 استفاده کنید.
  • در هر صفحه فقط از یک H1 استفاده کنید.
  • برچسب های H1 را کوتاه نگه دارید.
  • سرفصل های سبک برای سلسله مراتب
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • تگ های H1 را جذاب کنید.

از تگ های H1 برای عنوان صفحات استفاده کنید.

موتورهای جستجو گر گوگل می‌گوید: «عنوان مقاله خود را در نقطه‌ای برجسته بالای بدنه مقاله قرار دهید، مثلاً در تگ <h1>». در حالی که بسیاری از پلتفرم‌های وب‌سایت و CMS این کار را به‌طور پیش‌فرض انجام می‌دهند، می‌توان آن را برای موضوعات خاصی لغو کرد. اگر کنجکاو هستید که موضوع شما چگونه این کار را انجام می دهد، ساده ترین راه برای بررسی این است که روی عنوان در مرورگر خود کلیک راست کرده و «Inspect» را انتخاب کنید. اگر قسمت برجسته شده شامل <h1> باشد، در یک تگ H1 پیچیده می شود. اگر با HTML راحت نیستید، Ahrefs SEO Toolbar را نصب کنید و گزارش رایگان روی صفحه را بررسی کنید تا تگ‌های H خود، از جمله H1 خود را ببینید. اگر ترجیح می دهید تگ های H1 خود را به صورت انبوه بررسی کنید:

  • برای یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools ثبت نام کنید.
  • وب سایت خود را با حسابرسی سایت بررسی کنید.
  • به گزارش On page بروید.
  • به نمودار "تنظیم H1" بروید.
  • روی قسمت سبز نمودار دایره ای کلیک کنید.
  •  

از حروف عنوان برای H1 استفاده کنید.

حروف عنوان جایی است که تمام کلمات حاوی چهار حرف یا بیشتر را با حروف بزرگ بنویسید. اگر CMS شما از عناوین صفحه هم برای تگ‌های H1 و هم برای تگ‌های عنوان استفاده می‌کند، استفاده از حروف عنوان برای عناوین صفحه کمک می‌کند تا همه چیز در نتایج جستجو مرتب به نظر برسد. معمولاً فقط پست های انجمن هستند که از حروف کوچک یا حروف جمله استفاده می کنند.  

H1s را با برچسب‌های عنوان مطابقت دهید.

موتورهای جستجو گر گوگل می گوید تگ عنوان خود را با H1 خود مطابقت دهید. اکثر سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس این کار را به‌طور خودکار انجام می‌دهند، اما می‌توان تگ عنوان را به عنوان چیزی متفاوت با H1 با افزونه SEO مانند Yoast تنظیم کرد. رایج ترین دلیل برای انجام این کار زمانی است که عنوان صفحه شما برای H1 کاملا مناسب است، اما برای تگ عنوان بسیار طولانی است. به عنوان مثال، عنوان ما و H1 برای این پست کمی متفاوت است: اگر عنوان و H1 شما کمی متفاوت است اما از یک قالب ساخته شده است، همانطور که در بالا وجود دارد، خوب است. اگر عنوان شما به طور چشمگیری با H1 شما متفاوت است، احتمالاً ارزش آن را دارد که آنها را به هم تراز کنید. چرا؟ جستجوگرها تا حدی با عنوان t شما فروخته می شوند ag در SERP ها اگر با عنوانی کاملا متفاوت و نامرتبط (H1) در صفحه مورد استقبال قرار گیرند، احساس می کنند گول خورده اند. می‌توانید در Ahrefs Webmaster Tools، H1s و برچسب‌های عنوان نامتناسب را به صورت رایگان بررسی کنید.

  • برای Ahrefs Webmaster Tools ثبت نام کنید.
  • وب سایت خود را در حسابرسی سایت جستجو کنید.
  • به گزارش On page بروید.
  • به نمودار "تنظیم H1" بروید.
  • روی ناحیه سبز رنگ در نمودار دایره ای کلیک کنید.
  • به دنبال تگ‌های عنوان و H1 به شدت ناسازگار باشید.

در اینجا یک عنوان و H1 نامتناسب برای راهنمای ما برای انکر متن آمده است: تگ عنوان حول یک تعریف زاویه دارد در حالی که H1 حول یک مطالعه زاویه دارد. این امکان وجود دارد که جستجوگران پس از کلیک بر روی این صفحه کمی فریب خورده یا گیج شوند، بنابراین احتمالاً منطقی است که از یک زاویه ثابت استفاده کنید.

نکته حرفه ای

اگر وب سایت شما صفحات زیادی دارد، گزارش را در حسابرسی سایت Ahrefs بر اساس ترافیک ارگانیک مرتب کنید تا تغییرات را اولویت بندی کنید. اگر صفحه شما در وهله اول ترافیک ارگانیک دریافت نمی کند، نگرانی در مورد عدم تطابق عناوین و H1 ها وجود ندارد.  

در هر صفحه مهم از تگ H1 استفاده کنید.

با توجه به اینکه عنوان صفحه شما باید در یک تگ H1 پیچیده شود، ناگفته نماند که در هر صفحه مهم باید از H1 استفاده کنید. بالاخره هر صفحه یک عنوان دارد. اگر می خواهید صفحاتی با H1 های خالی یا خالی پیدا کنید:

  • برای یک حساب رایگان Ahrefs Webmaster Tools ثبت نام کنید.
  • وب سایت خود را در حسابرسی سایت جستجو کنید.
  • به گزارش On page بروید.
  • به نمودار "تنظیم H1" بروید.
  • روی ناحیه قرمز در نمودار دایره ای کلیک کنید.

در بالا می بینید که برخی از صفحات ما فاقد H1 هستند. آیا این بهترین عمل است؟ نه واقعا. اما بعید است که معامله بزرگی باشد زیرا این صفحات از منظر SEO اهمیت خاصی ندارند. آنها فقط صفحات اصلی وبلاگ و صفحات آرشیو هستند که به هر حال فقط به احتمال زیاد ترافیک مارک را جذب می کنند. بنابراین، در حالی که توسعه‌دهندگان ما می‌توانند این مشکل را در عرض چند دقیقه «تعمیر» کنند، احتمالاً ارزش هدر دادن وقت خود را ندارد زیرا صفحات برای بازدیدکنندگان کاملاً خوب به نظر می‌رسند - و این تنها چیزی است که در اینجا مهم است.  

در هر صفحه فقط از یک H1 استفاده کنید.

جان مولر از گوگل می گوید استفاده از چندین H1 در هر صفحه خوب است. اگر از HTML5 استفاده می کنید، این کاملا درست است. استفاده از چندین تگ H1 در بخش های مختلف از نظر فنی مشکلی ندارد. به عنوان مثال، این صفحه HTML5 دارای چهار تگ H1 است و از نظر فنی خوب است. <بدن> <h1>سیب</h1> <p>سیب میوه است.</p> <بخش> <h1> مزه</h1> <p>طعم دوست داشتنی دارند.</p> <بخش> <h1>شیرین</h1> <p>سیب‌های قرمز شیرین‌تر از سیب‌های سبز هستند.</p> </section> </section> <بخش> <h1>رنگ</h1> <p>سیب‌ها در رنگ‌های مختلف هستند.</p> </section> </body> تقریباً همه مرورگرهای مدرن این را به درستی ارائه می‌کنند و تگ‌های H1 را در عناصر <section> تودرتو با توجه به سطح تودرتو نمایش می‌دهند. این بدان معناست که H1 ها در اولین <section> شبیه H2s هستند، H1 های تو در تو در <section> دیگر شبیه H3s و غیره خواهند بود.  

دیدگاه کاربران