مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / نحوه کار با گوگل ادوردز و ابزار گوگل کیورد پلنر برای استخراج و بررسی کلمات کلیدی
نحوه کار با گوگل ادوردز و ابزار گوگل کیورد پلنر برای استخراج و بررسی کلمات کلیدی
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو وب سایت|آموزش سئو سایت

نحوه کار با گوگل ادوردز و ابزار گوگل کیورد پلنر برای استخراج و بررسی کلمات کلیدی


در این آموزش قصد داریم استخراج کلمات کلیدی وب سایت مان را با کمک گوگل ادوردز و ابزار گوگل کیورد پلنر آموزش دهیم. ما همانطور که در آموزش های پیدا کردن کلمات کلیدی خدمت تان عرض کردیم،  یک سری از کلمات کلیدی را خودمان پیدا می کردیم و آن ها را لیست می کردیم و یک سری دسته بندی و فیلتر برای آن ها قرار می دادیم. و در مورد اهمیت کلمات کلیدی صحبت های زیادی کرده ایم، که کلمات کلیدی پایه اصلی سئو سایت ما هستند و خیلی باید جدی گرفته شوند و وقت زیادی برای آن باید گذاشته شود تا بهترین نتیجه را بدست آورد.
در ادامه به معرفی ابزار گوگل ادوردز بپردازیم. در واقع گوگل ادوردز ابزاری پولی برای گوگل است که بابت قرار گرفتن آدرس وب سایت شما در صفحه اول جستجوی گوگل با کلمات کلیدی تخصصی شما، و به ازای هر کلیکی که می شود یک مبلغی از شما دریافت می کند. و حالا ما قرار است از این سرویس برای استخراج کلمات کلیدی و حجم جستجو میزان رقابتی بودن آن ها کمک بگیریم.
 آموزش استخراج کلمه کلیدی با کمک گوگل
این مقاله آپدیت شده است، در گذشته خود گوگل ادوردز یک ابزار بسیار حرفه ای و دقیق برای استخراج کلمات کلیدی و میزان جستجوی کلمات داشت، و آن هم یه روش استفاده به شکل زیر داشت.
شما با فرض اینکه میخواهید یک کمپین بسازید و به از گوگل تبلیغات پولی بخرید وارد صفحه گوگل ادوردز می شدید، و شروع به ساختن کپمین و تکمیل کردن مراحل آن می کردید، در یک مرحله باید کلمات کلیدی سایت خود را انتخاب می کردید. در این مرحله به محض وارد کردن کلمه کلیدی یک ستون به نام Search popularity یا محبوبیت جستجو وجود داشت، و در آن یک عدد قرار می گرفت ، که هر چقدر این عدد بزرگتر بود یعنی محبوبیت این کلمه کلیدی بین کاربران برای جستجو بیشتر بود. گوگل در آپدیت های جدید این قسمت را حذف کرده است، یعنی در مرحله ای که برای هر کلمه کلیدی یک عدد محبوبیت جستجو می گذاشت دیگر وجود ندارد. 
ولی نگران نباشید گوگل این بخش را به دلیل بدرد نخورد بودن حذف نکرده است، اتفاقا چون به نظرش این بخش اهمیت بسیاری دارد آن را تکمیل تر کرده است و به عنوان ابزاری به نام گوگل کیورد پلنر آن را معرفی کرده است. و این ابزار در منوی ابزارآلات مفید در صفحه گوگل ادوردز اضافه کرده است. در ادامه ابزار گوگل کیورد پلنر را معرفی می کنیم.

معرفی ابزار گوگل کیورد پلنر

معرفی ابزار گوگل کیورد پلنر


گوگل کیورد پلنر، یک ابزار کاملا رایگان وحرفه ای برای استخراج کلمات کلیدی، میزان حجم جستو، تعداد رقبا و تعیین حدود قیمت هر کلیک برای کلمات کلیدی می باشد. 
گوگل کیورد پلنر علاوه بر اینکه به شما کمک می کند کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خودتان را پیدا کنید، همچنین حجم و میزان جستجوجوی ماهانه و همچنین هزینه های تبلیغات آن ها را هم به صورت حدودی اعلام می کند.
در ادامه نحوه استفاده از این ابزار حرفه ای برای تحقیق کلمات کلیدی را به شما آموزش می دهیم: یک نکته این که وجود دارید این است که که در حال حاضر این ابزار گوگل برای کشور ما فیلتر است و برای باز کردن آن از وی پی ان یا فیلتر شکن استفاده کنید.

 

مراحل تحقیق کلمات کلیدی با ابزار گوگل کیورد پلنر


در مرحله اول وارد وب سایت گوگل ادوردز به آدرس ads.google.com شوید. شما با صفحه رو به رو مواجه می شوید، برای شروع کار باید در وسط صفحه روی لینک Start now کلیک کنید.
آموزش کار با گوگل کیورد پلنر مرحله ثبت نام
لازم به ذکر است که برای کار با همه ابزار های گوگل شما نیاز دارید که وارد حساب کاربری جیمیل خود شوید. در این مرحله بعد از اینکه روی لینک Start now کلیک کردید، در صورتیکه قبلا وارد اکانت جیمیل خود شده باشید که وارد صفحه داشبرد گوگل ادوردز می شود، و در صورتیکه لاگین نباشید وارید صفحه لاگین گوگل می شوید.
 چطوری با گوگل کیورد پلنر کار کنیم
در اینجا اگر شما اکانت گوگل دارید که با جیمیل و پسورد وارد می شوید. و در صورتیکه جیمیل نداشتید می توانید می توانید با کلیک بر روی لینک Create account وارد صفحه ساخت جیمیل شوید و اطلاعات تان را پر کنید و اکانت خود را بسازید.
پس از وارد شدن به صفحه گوگل ادوردز هدایت می شوید. یا اگر نشدید دوباره آدرس ads.google.com را در مرورگر وارد کنید تا به این صفحه بیایید.
 گوگل ادوردز و ابزار گوگل کیورد پلنر چیست
در مرحله بعد از منوی بالا گزینه Tools and setting را انتخاب کنید. و در زیر منوی باز شده روی لینک Keyword Planner کلیک کنید.
 بررسی کلمات کلیدی وب سایت با گوگل کیورد پلنر بهترین انتخاب است
در این مرحله از گوگل کیورد پلنر با انتخاب گزینه Discover new keyword صفحه ای با دو تب برای شما باز می شود.
 برای انتخاب کلمه کلیدی برای استفاده در وب سایت چکار کنیم
تب اول این صفحه دو کادر برای ورود متن دارد. اولین کادر برای وارد کردن کلمات کلیدی است، شما می توانید همه کلمات کلیدی خود را در آنجا وارد کنید، با هر بار زدن کلید اینتر کلمه بعدی را اضافه کنید. کادر دوم برای وارد کردن آدرس وب سایت تان است، که در صورتیکه بعد از وارد کردن کلمات کلیدی در کادر بالا، در کادر پایین آدرس وب سایت تان را درج کنید، خود گوگل بررسی می کند و کلمات کلیدی نامربوط را از لیست شما حذف می کند. در نهایت کلید Get results را بزنید تا وارد صفحه نتیجه شوید.
مراحل کار با گوگل کیورد پلنر چیست 
تب دوم این صفحه دارای یک کادر برای وارد کردن آدرس وب سایت تان است، با وارد کردن آدرس وب سایت تان در این کادر، گوگل خودش دست به کار می شود و کلمات کلیدی وب سایت شما را شناسایی می کند و با انتخاب گزینه Get results به شما نتایج این بررسی را گزارش می دهد.
 بهترین راه انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت شما گوگل کیورد پلنر است
در صفحه نتیجه گزارشات بسیار مفیدی از کلمات کلیدی به شما داده می شود. مثلا در ستون Avg. monthly searches  حجم جستجوی کلمات کلیدی را به صورت مجزا به شما نشان می دهد.
همیچنین در این صفحه گوگل پیشنهادات کلمات کلیدی جدید و مرتبط با کلمات کلیدی شما را نیز نشان می دهد که می توانید آن ها را هم به گزارشات تان اضافه کنید.
برای این گزارشات فیلتر های هم قرار داده شده است، شما می توانید خروجی حجم جستجو ها را در یک بازه زمانی مشخص بررسی کنید، می توانید رقابت های متوسط و زیاد را فیلتر کنید، می توانید موقعیت جغرافیایی یا کشور، زبان و بسیاری موارد دیگر را فیلتر کنید و نتایج عالی ای بدست بیاورید. 
 گزارش استفاده کردن از ابزار حرفه ای گول به نام گوگل کیورد پلنر
با این گزارشات حرفه ای و موثق و دقیق که خود گوگل دارد به شما می دهد خیلی کار شما راحت تر می شود. اینکه گوگل مثلا داره میگه روی عبارت سئو سایت ماهانه اینقدر جستجو می شود ، شما متوجه می شوید که این کلمه کلیدی ارزش بسیار بالایی دارد و باید تمرکز تان را روی کلمات اینچنینی بیشتر کنید و برای کلمات کلیدی که حجم جستجوی آن ها زیاد است بیشتر وقت بگذارید.
یک مزیت خیلی عالی دیگر این ابزار این است که می توانید کلمات کلیدی رقبای خود را هم استخراج کنید، و از آن ها هم ایده های عالی دریافت کنید.
این مزیت مهم را هم اضافه کنیم که شما می توانید برای هر صفحه سایت به صورت جداگانه این گزارشات را دریافت کنید و بررسی دقیق روی صفحات وب سایت، روی محصولات و دیگر قسمت های سایت داشته باشید.
موضوع مهم بعدی که باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم این است که بعد از بررسی و تحقیقات خوبی که از گوگل کیورد پلنر دستگیرتان شد و لیست کلمات کلیدی تان با حجم جستجوی بالا و با تمام ریز جزئیات و کامل استخراج کردید، باید چند نکته دیگر را هم در نظر بگیرید، نکاتی که روی تصمیم گیری تان خیلی تاثیر گذار هستند. یکی از آنها این است که رقیبان شما در آن کلمات کلیدی چه کسانی هستند و یا اینکه تعداد رقیبان شما در آن کلمات کلیدی چقدر هستند. رقبا چه کار هایی کرده اند و از چه کلماتی استفاده کرده اند.

جمع بندی نحوه کار با گوگل ادوردز و ابزار گوگل کیورد پلنر

جمع بندی نحوه کار با گوگل ادوردز و ابزار گوگل کیورد پلنر


شما با کمک گوگل ادوردز و ابزار بسیار ارزشمند گوگل کیورد پلنر می توانید خیلی بهتر و حرفه ای تر تصمیم گیری کنید که روی چه کلمات کلیدی بیشتر وقت بگذارید، چه کلمات کلیدی ارزش سرمایه گذاری کردن دارند و چه کلمات کلیدی ای می توانند انتخاب هوشمندانه ای باشند.
تمرکز ما در این آموزش، آشنایی با گوگل ادوردز و ابزار کیورد پلنر بود، و به شما آموختیم که چطور با کمک گوگل کیورد پلنر کلمات کلیدی خود را استخراج کنید، و چطور حجم جستجو و میزان رقابتی بودن و نبودن آن ها و بسیاری موارد مفید دیگر برای استخراج کلمات کلیدی را مورد بررسی قرار دهید. در این وب سایت مقالاتی کامل و جامعی در مورد آموزش گوگل ادوردز و آموزش گوگل کیورد پلنر هم آماده کرده ایم ، که شما می توانید در بخش مقالات آن ها را ببینید، و یا با یک جستجوی ساده در سایت، این آموزش ها و بسیاری آموزش های مفید دیگر را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران