مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / معرفی صفحات مهم سایت برای بهینه سازی و سئو
معرفی صفحات مهم سایت برای بهینه سازی و سئو
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو وب سایت|آموزش سئو سایت

معرفی صفحات مهم سایت برای بهینه سازی و سئو


در این آموزش قصد داریم صفحات مهم وب سایت مان را بررسی کنیم، و صفحاتی که داشتن آن ها برای بهینه سازی و سئو وب سایت مهم و تقریبا الزامی است.
یک نکته مهم که لازم است در همین ابتدا به آن اشاره کنیم این است که صفحه وب سایت شما، اصلا یک بنر تبلیغاتی نیست که شما بخواهید در آن بنر تمام خدمات و همه ی کارهایی که انجام می دهید را پوشش دهید. پس لطفا سعی نکنید هر چه که دارید را در همان صفحه اول به کاربر نشان دهید. چون این کار باعث می شود که صفحه اول سایت خیلی شلوغ شود و این شلوغی بیشتر کاربران را سر در گم و خسته می کند، ما در مقالات مختلف در مورد این که صفحه سایت باید خلوت باشد و تنها موارد مورد نیاز کاربر در آن قرار داشته باشد بحث های مفصلی کرده ایم. 
در ادامه برسیم به موضوع صفحات مهمی که یک وب سایت برای بهینه ساز و سئو بهتر باید آن ها را داشته باشد.

چه صفحات برای وب سایت بسازیم؟

چه صفحات برای وب سایت بسازیم؟

 

ساخت صفحه اصلی سایت

صفحه اصلی یکی از مهم ترین صفحاتی می باشد که شما باید روی آن خیلی مانور بدهید. ما در مقالاتی از ارزش و اعتبار بالای ساخت صفحه اصلی برای بهینه سازی و سئو وب سایت صحبت کرده ایم. صفحه ی اصلی وب سایت شما بهترین جایگاه برای استفاده از کلمات کلیدی شما می باشد، فقط باید مراقب باشید که صفحه اصلی را زیاد شلوغ نکینید و همه چیز را به راحتی در اختیار کاربران قرار دهید. 
در اینجا هم لازم است به یک نکته مهم برای طراحی صفحه اصلی سایت اشاره کنیم آن هم این است که صفحه اصلی وب سایت شما نیاز به منوی اصلی و منوی شاخه بندی دارد تا کاربر را خیلی راحت به هر بخشی که می خواهد هدایت کند. در قسمت شاخه بندی می توانیم دسته های مختلف به اضافه زیر دسته های مختلف وب سایت تان را قرار دهید.

 

ساخت صفحه محصولات یا فروشگاه سایت

یک صفحه بسیار مهم دیگر در وب سایت صفحه محصولات یا بخش فروشگاه وب سایت شما می باشد. باید لینک صفحه محصولات سایت را در صفحه اصلی سایت قرار دهید. طوری باشد که کاربران خیلی راحت به محصولات شما دسترسی پیدا کنند.

 

ساخت صفحه خدمات سایت

یک صفحه بسیار مهم دیگر برای وب سایت بخش خدمات وب سایت شما می باشد. باید تمامی خدماتی که در وب سایت تان ارائه می دهید را در این بخش وارد کنید تا کاربران با وارد شدن به این صفحه متوجه بشوند که سایت شما چه خدماتی به آن ها می دهد.

ساخت صفحه مقالات سایت برای بهینه سازی و سئو وب سایت

ساخت صفحه مقالات سایت

می توانم ادعا کنیم که یکی از صفحات بسیار مهم برای وب سایت شما بخش مقالات سایت شما می باشد. این بخش از وب سایت تاثیر گذار ترین بخش برای بهینه سازی و سئو وب سایت شما می باشد. ما در مقالات متعددی در مورد اهمیت تولید محتوا برای بهینه سازی و سئو وب سایت با شما صحبت کرده ایم. بخش مقالات وب سایت دقیقا همان قسمتی است که شما اکثرا تولید محتوای با کیفیت را باید در آن قرار دهید تا هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجو جذاب باشد و به شما امتیاز دهد. احتمالا همه شما عزیزان این صفحه را در تمامی وب سایت های مختلف دیده اید، این صفحه را تحت عناوینی همچون مقالات، آموزش ها، مجله و وبلاگ هم نام گذاری می کنند.

ساخت صفحه اخبار سایت برای بهینه سازی و سئو وب سایت

ساخت صفحه اخبار سایت

یک صفحه دیگر که می توانید داشته باشید صفحه اخبار یا اعلانات سایت می باشد. که می توانید اخبار و اعلانات سایت را در آن بخش به کاربران اطلاع رسانی کنید. این بخش برای بعضی سایت ها بسیار می تواند جذاب باشد چرا که خیلی اطلاعیه ها و اخباری که کاربران از آن اطلاع ندارند را با کمک این بخش می توانید به آن ها اطلاع رسانی کنید.

 

ساخت صفحه تماس با ما سایت

صفحه بسیار مهم دیگر برای وب سایت که حتما باید آن را داشته باشید صفحه تماس با ما وب سایت می باشد، صفحه ای که کاربر بتواند از طریق اطلاعات آن با شما تماس بگیرد، نظر، انتقادات و پیشنهاداتش را با شما مطرح کند. حتما سعی کنید در صفحه تماس با مای سایت تان، شماره تماس، ایمیل و آدرس قرار دهید چون این کار برای کاربران اعتماد سازی می کند. وجود داشتن این اطلاعات تماس به شدت در تصمیم گیری کاربر برای انتخاب شما تاثیر گذار است. بهتر است در صفحه تماس با ما یک فرم تماس با ما هم طراحی کنید تا کاربرانی که به هر دلیلی قصد تماس گرفتن نداشته باشند خیلی راحت با پر کردن فرم ارتباطشان با شما را برقرا کنند و نظر، سوال و یا انتقادشان را برای شما بفرستند. یادتان باشد که به نظرات کاربران خیلی زیاد اهمیت بدهید، آن ها را بشنوید و موارد مهم را در سایت تان اعمال کنید. و حتما به آن ها جواب شان را بدهید. این ها کار های ضروری ای هستند که اعتماد کاربران را بیشتر و بیشتر جلب می کنند و هر چه اعتماد کاربران بیشتر جلب شود، قاعدتا اعتماد موتور های جستجو هم به وب سایت شما جلب می شود و برای بهینه سازی و سئو وب سایت شما بسیار ارزش دارد.

 

 

ساخت صفحه درباره ما برای بهینه سازی و سئو وب سایت

یک صفحه مهم دیگر برای وب سایت، صفحه درباره ی ما می باشد. این صفحه است که شما را به کاربران معرفی می کند. پس خیلی مهم است که روی متنی که در این صفحه می نویسید خیلی دقت کنید، باید خیلی مختصر و مفید خودتان را معرفی کنید و سعی کنید کلمات کلیدی برند تان را در صفه درباره ما هم قرار دهید.

 

ساخت صفحه سوالات متداول یا FAQ

یک صفحه ارزشمند دیگه که وب سایت شما می تواند داشته باشد صفحه سوالات متداول می باشد، در این صفحه جواب سوالاتی که ممکن است برای کاربر پیش بیاید را باید قرار دهید. مثلا چگونه محصولات و خدمات شما را خریداری کنم، چگونه با شما ارتباط برقرار کنم، هر سوال که احتمال می دهید برای کاربران پیش بیاید را بنوسید و به طور مفصل به آن پاسخ دهید. در اینجا می توانید سوالات تکراری که کاربران در بخش تماس با ما برای شما ارسال می کنند را هم با پاسخ قرار دهید. یک مزیت این کار این است که اگر کاربری سوال تکراری پرسید شما می توانید لینک این مطلب را برایش ارسال کنید که به صورت کامل به آن پاسخ داده اید. پس این صفحه مهم را هم داشته باشد. 

 

ساخت صفحه پرسش و پاسخ

اگر  وب سایت شما خدمات ارائه می دهد مثل فروش دوره های آموزشی، می توانید یک بخش با عنوان پرسش و پاسخ برای سایت تان قرار دهید که کاربران بتوانند سوالاتشان را از شما بپرسند و شما به آن ها پاسخ دهید. این صفحه هم می تواند به محتوا سازی در وب سایت شما بسیار کمک کند. شما باید ایرادات فنی و ادبیاتی سوالات را اصلاح کنید و پاسخ مفصلی ارائه بدهید و فقط یادتان باشد که از کلمات کلیدی تان در پاسخ ها استفاده کنید.

ساخت صفحه نقشه وب سایت یا سایت مپ برای بهینه سازی و سئو وب سایت

ساخت صفحه نقشه وب سایت یا سایت مپ

یک صفحه بسیار مهم دیگر برای وب سایت صفحه نقشه وب سایت یا سایت مپ می باشد. شما این صفحه را عملا برای موتور های جستجو قرار می دهید و کاربر با این صفحه کاری ندارد. در سایت مپ به موتور های جستجو می گویید که آدرس صفحه کجاست، هر چند روزی بروز رسانی می شود، چه اولویتی دارد، و چندین مورد دیگر، که این موارد بسیار برای بهینه سازی و سئو وب سایت اهمیت دارند. در مورد ساخت سایت مپ برای وب سایت ما به طور مفصل آموزش هایی داریم که می توانید با کمک آن ها سایت مپ خود را بسازید.

 

همانطور که در معرفی صفحات مهم سایت برای بهینه سازی و سئو گفتیم، احتمالا به این نکته پی برده اید که صفحاتی که در آن ها تولید محتوا اتفاق می افتد جزو مهم ترین صفحات و بخش ها برای بهینه سازی و سئو وب سایت می باشند. موتور های جستجو هم بسته به ایجاد محتوا های جدید در وب سایت شما در دوره های زمانی مختلفی از وب سایت شما سر می زند. یعنی اگر شما به صورت روزانه محتوای جدید در وب سایت تان قرار دهید، موتور های جستجو هم به صورت روزانه مطالب شما را ایندکس می کنند، به همین ترتیب اگر هفتگی یا ماهانه محتوای جدید در سایت قرار دهید، موتور های جستجو هم به همین صورت به صورت هفتگی و ماهانه از وب سایت شما سر می زنند. و این اصلا برای بهینه سازی و سئو وب سایت شما خبر خوبی نیست. بنابر این بسیار اهمیت دارد که روی صفحات تولید محتوای سایت تان مثل صفحه ی مقالات، صفحه اخبار و اطلاعیه ها، صفحه پرسش و پاسخ و دیگر صفحات سایت تان کار کنید و سعی کنید روزانه محتوا های با کیفیت تولید کند، خوب دقت کنید که محتوای با کیفیت تولید کنید و تنها با این نظر که روزانه در سایت محتوا بگذارید لطفا هر محتوای بی کیفتی را در سایت قرار ندهید. 

جمع بندی صفحات مهم برای سئو سایت

جمع بندی صفحات مهم برای سئو سایت

صفحات مهم و ضروری گه باید حتما در وب سایت قرار دهید و این صفحات برای بهینه سازی و سئو بسیار اهمیت دارند را به صورت لیست بیان می کنیم، صفحه اصلی سایت خلوت با دارا بودن منوی اصلی و منوی دسته بندی، صفحه محصولات یا صفحه خدمات سایت، اگر محصولات یا خدماتی برای ارائه دارید در این صفحات باید آن ها را بیاورید، صفحه اطلاعات یا اخبار وب سایت، صفحه درباره ی ما  و تماس با ما و در نهایت صفحه سایت مپ.
ما در این آموزش سعی کردیم صفحاتی که خیلی مهم هستند و تاثیر زیادی در بهینه سازی و سئو وب سایت دارند به صورت مفصل صحبت کردیم، این نکته را هم اضافه کنیم که هر وب سایتی بنا بر ماهیتی که دارد ممکن است یک سری صفحات و بخش ها به وب سایتش اضافه کند، منظور این است که شما در ساخت صفحات مختلف برای وب سایت اصلا محدودیتی ندارید، در واقع ما با این آموزش سعی کردیم به صورت کلی صفحات مهم و ارزشمندی که هر وب سایت احتیاج دارد را معرفی کنیم.
ما در هر آموزش سعی می کنیم مهم ترین و بهترین نکات برای طراحی وب سایت را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم و هدف از این سری آموزش ها برای کمک به شما برای سئو وب سایت تان می باشد و ما به صورت تخصصی آموزش سئو سایت را برای شما عزیزان ارائه می دهیم.

دیدگاه کاربران