مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل-قسمت5
بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل-قسمت5
نظرات: 3 نظر تگ ها: بهینه سازی موتور جستجو|سئو موتور جستجو|راهنمای مقدماتی گوگل

بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل-قسمت5


بهینه سازی و سئو وب سایت در موتور های جستجوگر - راهنمای مقدماتی گوگل - قسمت پنجم

مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- این مقاله به پنج قسمت تقسیم شده است. در فهرست مطلب می توانید عناوین دیگر قسمت ها را مشاهده نمایید.
google

Search Engine Optimization - Starter Guide

گـــــــوگـــــــل

بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل - راهنمای مقدماتی گوگل به راهنماي مقدماتي بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت موتورهای جستجوگر گوگل خوش آمدید.
ابتدااين مقاله براي كمک به تيم گوگل نوشته شداما، بعدابه اين نتيجه رسيديم كه براي آن دسته از وبمستران كه آشنايي چنداني با بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و افزايش ترافيک وب سايت ندارند، نيز موثر ومفيداست. البته انتظار نداشته باشيدكه اين مقاله اسرارارتقاي ناگهاني رتبه ي وب سايت تان را در نتايج جستجوگر فاش كند. امابه شما اطمينان مي دهيم پيروي ازروش هاي عنوان شده دراين مقاله راه را براي موتورهاي جستجوگر گوگل دريافتن، ايندكس كردن و افزايش رتبه وب سايت شمابسيار آسان تر و راحت ترميكند.
بهینه سازی وب سایت براي موتورهاي جستجوگر گوگل دراصل به معني ايجادتغييرات كوچكي در وب سايت شمااست. شايد اين تغييرات كوچک به تنهايي چندان به چشم نياينداما مجموع آن ها، تاثير چشم گيري در رتبه ی وب سايت شما در موتورهاي جستجوگر گوگل خواهدداشت. بي شک، شما بابسياري ازسرفصل هاي اين تغييرات آشنايي داريد. زيرا جزيي از دانستني هاي ضروري براي داشتن هر وب سايتي هستند. دراين مقاله تلاش ميشود هر آنچه رانمي دانيد، بياموزيد.
تمركز فعاليت های خودرا روي آن چه كاربران ميخواهند، قراردهيد. زيرا در موتورهاي جستجوگر گوگل، كاربران بدنبال شماهستند. در واقع بهینه سازی وب سایت و سئو وب سايت براي موتور هاي جستجوگر گوگل نشان دادن سريعتر وب سايت شما در جستجوهااست. به یاد داشته باشید تلاش اصلی خودرا روي نياز كاربران قراردهيد.
ما در اين مقاله وب سايتي رابه عنوان نمونه، مثال مي زنيم. امکان دارد محتواي وب سايت شمابا وب سايت مثال ما متفاوت باشداما سرفصل هاي آموزشي براي تمامي وب سايت ها باهر گونه محتوايي كاربرددارند.
اميدواريم اين مقاله بتواند به شماايده هاي نويني در مورد بهبود رتبه ي وب سايت تان بدهد.
این مقاله بصورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.
فهرست مطالب:

 

پایه و اساس بهینه سازی و سئو وب سایت

ايجاد دقيق و منحصر به فرد عنوان صفحات

استفاده از متاتگ description

بهبود دادن ساختار سايت

بهبود دادن ساختار URL

آسان سازي وبگردی سايت

سئو و بهينه سازی محتوا

ارائه سرويس و محتواي با كيفيت

نوشتن بهتر لينك ها

بهینه سازی و سئو تصاوير وب سايت

استفاده مناسب از تگ های هدر

کار کردن با Crawler

استفاده موثر از robots.txt

آشنايي با rel="nofollow" براي لينكها در وب سايت

بهینه سازی و سئو در تلفن هاي همراه

معرفی کردن وب سايتهاي مخصوص موبايل به گوگل

راهنمايي كردن كاربران تلفن همراه به طور دقيق

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت

ارتقاي سايتتان با روشهاي درست

استفاده از ابزارهاي رايگان وب مسترها


- تغيير محتوا براساس نوع مرورگر
برخی از وب سايت ها محتواي URL يكسان درهر دو نسخه ي موبايلي و دسكتاپ مي باشنداما فرمت آن ها براساس نوع مرورگر تغيير ميكند. به اين معني است كه كاربران هردو نسخه به url مشابه هدايت مي شوند. (بدون redirect كردن) امافرمت كمي تغيير مي كند. در اينحالت url يكسان براي هردو نسخه نمايش داده ميشود وكاربراني كه ازطريق تلفن همراه وصل شده اند، نسخه ي موبايلي وكاربراني كه ازطريق دسكتاپ وصل شده اند، نسخه ي دسكتاپ را مشاهده می کنند.
به یاد داشته باشید پيكربندي نادرست وب سايت مي تواند وب سايت شما را ازدسترسي موتورهاي جستجوگر گوگل مخفي كند cloaking تلاشي است كه براي بالابردن رتبه ي وب سايت انجام ميشود كه گاهي مشكلاتي مثل مخفي شدن ازديد موتورهاي جستجوگر گوگل رابه همراه دارد. همان گونه كه قبلااشاره كرديم، گوگل از googlebot براي نتایج جستجو درصفحات وب واز google-bot mobile براي نتایج جستجو در صفحات موبايلي استفاده ميكند وشما بايد از محتواي يكسانی براي هردو نوع نتایچ جستجو استفاده نمایید.
يكي ازعواملي كه موحب مي شود وب سايت شما بطورناخواسته درگير پروس هي كلاكينگ شود اين است كه اگر وب سايت شماپيغام“Please access from mobile phones به كاربرهاي دسكتاپي دهد، اما نسخه ها ي كامل موبايلي به كاربران و پيمايشگرهاي جستجويي مانند google-bot رانمايش دهد.
در اينحالت صفحه هاي كه كاربران دسكتاپي مي بيند همانند (please access from mobile phones) با، صفحه اي كه google-bot پيدا مي كند( مانند Welcome to my site) متفاوت مي باشد.

به عنوان يادآوري دوباره، پديده كلاكينگ از اهميت بسیار زيادي براي مابرخوردار است زيراهدف ما فراهم آوردن محتواي مناسب ومشابه براي كاربران در نتيجه های جستجو توسط google bot يا google bot mobile ميباشد.
تصویر اول مقاله بهینه سازی و سئو وب سایت در موتور های جستجوگر - راهنمای مقدماتی گوگل - قسمت پنجم

-تصوير بالامثالي از تغيير فرمت صفحه براساس نوع مرورگر مي باشد. در اينحالت كاربران دسكتاپي بايدچيزي را كه google-bot مي بيند، مشاهده نماید و كاربران تلفن همراه محتواي مشابه google-bot mobile راببيند.

 

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت

 

ارتقاي وب سايت با روش هاي صحيح


افزايش اعتبار و محتواي وب سايت= افزايش لينک كردن وب سايتتان توسط ديگران زماني كه كاربران وب سايت هاي ديگر مطالب وب سايت شما راجالب يافته وبه مرور زمان آن ها را لينک مي كنند، گوگل اهميت بسیاری اين موضوع براي شمارا تشخيص مي دهد. افزايش مطالب جديدتر وپر محتواتر وب سايت شما را درجستجوها دراولويت قرارخواهد داد. به یاد داشته باشید انجام تمامي اين توصيه ها براي ارتقاي وب سايتتان در بالاترين حد وبيش از آن چه انتظار ميرود، امکان دارد به اعتبار وب سايت تان آسيب برساند. ارتقاي وب سايت وداشتن لينک هاي معتبر وپر محتوا باعث افزايش اعتبار وب سايت شما مي شود.
تصویر دوم مقاله بهینه سازی و سئو وب سایت در موتور های جستجوگر - راهنمای مقدماتی گوگل - قسمت پنجم


اطلاع رساني درزمان ايجاد مطالب جديد هنگامی كه مطالب جديدي به وب سايت اضافه ميكنيد، پستي در وب سايت بگذاريد تاكاربران را هم آگاه كنيد. اين كار هم براي وبمستران ديگر وهم براي RSS Fed موثر ومفيد مي باشد. در ضمن ارتقا دادن وب سايت خارج ازدنياي اينترنت (اقدام هاي جانبي) را فراموش نكنيد.
به عنوان مثال، اگر وب سايتي تجاري داريد، مطمئن شويد که url وب سايت شما برروي كارت هاي ويزيت تان، سربرگ ها وپوسترها درج شده است. همچنين ارسال خبرنامه ها ازطريق ايميل را ازياد نبريد.
اگر وب سايتي تجاري ومحلي داريد، افزودن اطلاعات آن درقسمت Google Places كاربران بيش تري ازنقشه ي گوگل و جستجوها براي شما مي آورد.
با ثبت كردن وب سايت خود درgoogle places باعث ارتقاي وب سايت خود در جستجوها شويد.
تصویر سوم مقاله بهینه سازی و سئو وب سایت در موتور های جستجوگر - راهنمای مقدماتی گوگل - قسمت پنجم

بهترین راهکار
- آگاهي از وب سايت هاي اجتماعي
وب سايت ها براساس جلب نظر كاربران متفاوت ايجاد ميشوند واين كاربران هستندكه اطلاعات ومطالب را به اشتراک ميگذارند. در نتيجه هرچه مطالب شمابراي كاربران متنوع و جالبترباشد، كاربران بيشتري جذب خواهدشد.
بپرهيزيد از ...
1. تلاش واتلاف وقت بسیار زياد براي ارتقاي هر مطلب كوچک از وب سايت (به مطالب مهمتر اكتفاكنيد)
2. استفاده از برنامه هايي كه وب سايت شما را بطور ساختگي (دروغين) ارتقا ميدهند.

- وب سايت هاي بسیار زيادي وجوددارند كه مطالب مشابه وب سايت شما راارائه مي دهند.
ارتباط داشتن با اين وب سايت ها معمولابراي شما موثر ومفيد است. عناوین ومطالب جالبتر هميشه ميتوانند پيش زمينه اي براي ايده هاي جديد وتازه شود و درنتيجه منبع مطمئني براي ديگر وب سايت هاباشد.
بپرهيزيد از ...
1. لينک هاي اسپم مربوط به تاپيک شما
2. خريدن لينک از وب سايت هاي ديگر براي بالابردن رتبه دهي وب سايت به جاي افزايش ترافيک وب سايت

-الان وضعیت وب سایت تون چطوره؟

 

آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت

 

از ابزارهاي رايگان وبمستران استفاده نمایید

-بااستفاده کردن ازابزارهاي وبمستران گوگل، كار را براي موتور هاي جستجوگر گوگل و google-bot ساده تر نمایید.
موتورهاي جستجوگر بزرگ مثل گوگل ابزارهاي رايگاني براي وبمستران جهت كمک به آن ها براي آشنايي بيش تر باعملكرد گوگل ودريافت اطلاعات بيشتر در مورد وب سايت خودشان، فراهم آورده اند. استفاده کردن ازاين ابزارهاي وبمستران مي تواند كمک بهتري به وب سايت شما درنمايش در موتورهاي جستجوگر گوگل نيز نماید. با استفاده کردن ازاين سرويس وبمستران قادر به انجام كارهاي زير خواهند بود:
1. شناسايي مشكلات عناوین و META TAG های توصيفي
2. تشخيص دادن اين كه چه جستجوهايي بيشترانجام مي شود
3. نگاهي اجمالي به نحوه ي عملكرد GOOGLEBOT درشناسايي صفحه ها
4. پاک كردن لينک هاي ناخواسته
5. دريافت كردن اعلام هايي در موردخطاهاي وب سايت ودرخواست بازسازي
6. ديدن بخش هايي از وب سايت كه googlebot باپردازش آنرها مشكل دارد.
7. آگاه ساختن مااز نقشه ي XML وب سايت
8. بررسي وايجاد کردن فايل هاي REBOTS.TXT
9. پاک كردن URL هايي كه قبلا توسط GOOGLEBOT شناسايي شده اند
10 . مشخص كردن دامين ترجيحي شما

. وب سايت YAHOO و MICROSOFT هم ابزارهاي  وبمستران رايگان ارائه مي دهند
وجودامكان تحليل وپردازش بالا برروي Google website optimizer و Google analytics (نرم افزار بهينه ساز گوگل) اگرشما از ابزارهاي گوگل و يا خدماتي ديگر براي ارتقاي وب سايت خوداستفاده كرده ايد، حتما در مورد ترافيک وب سايت خودكنجكاو شده ايد.
برنامه هايي مانند google Analytics يكي از منابع معتبر براي اينكار مي باشد:
1. از چگونگي دسترسي كاربران به وب سايت خود ومطالب آن آگاه شويد.
2. محبوب ترين مطالب وب سايت خودرا پيدا كنيد
3. از تاثيرات كارهايي كه براي بهينه سازي خودانجام داده ايد، مطلع شويد. مانند، انجام تغييرات بر روي meta tag هاي توصيفي ويا تاپيک ها در رساندن ترافيک بيشتر به وب سايت شما موثربوده است؟....

در مورد كاربرهاي حرفه اي تر، تركيب اطلاعات حاصل از برنامه هاي تحليل گر وب سايت واطلاعات به دست آمده ازفايل هاي log سرور، ميتواند نقش موثرتري در نحو ه ي عملكرد بازديد كننده ها ازمطالب وب سايت شما راداشته باشد. (مانند كلمات كليدي اضافي كه كاربران براي يافتن وب سايت شما استفاده مي كنند) ونكته ي آخر، گوگل ابزار ديگري به نام Google Website Optimizer فراهم آورده است كه با استفاده از آن، شما مي توانيد ازنوع تغييراتي كه برروي صفحه منجر به افزايش بازديد كننده ها و رتبه ي وب سايت مي شود، آگاه شويد. استفاده کردن از اين ابزار هم زمان با استفاده از Google Webmaster Tools و Google Analytics بهترين قدم براي بهينه سازي بيشتر وب سايت شما مي باشد.

 

پایان قسمت پنجم، ادامه مقاله بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

 

دانلود مقاله کامل بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل – (Search Engine Optimization - Starter Guide)

دیدگاه کاربران