مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / SEO وب سایت
SEO وب سایت
نظرات: 3 نظر تگ ها: SEO وب سایت|SEO سایت

SEO وب سایت


زمانی که شمادر یک موتور های جستجو گر گوگل بدنبال یک موضوع خاص میگردید حتمامتوجه این موضوع شده ایدکه برخی از وب سایت هادارای رتبه های بالاتری می باشند ودر صفحات اولیه نمایش داده میشوند واین یعنی تولیدکردن صفحات وبی که برای موتور های جستجوگر گوگل جالب وفریبنده هستند. بهینه سازی و SEO صفحات وب این است که شمادر نتایج یک موتورهای جستجوگر بزرگ بیشترین امتیاز راداشته باشید.
موتورهای جستجوگر گوگل فقط کدهای صفحات وب رامی بینند وبا آنالیز آن ها به طبقه بندی وب سایت ها می پردازند حال آن که مدیران وب سایت ها باید به نحوی فعالیت نمایند که وب سایت آن هاهم برای موتور های جستجوگر گوگل وهم برای کاربران جذاب باشد تا موجب جذب بازدیدکننده وافزایش فروش محصولات یامعرفی خدمات به کاربران فراهم شود.

بهینه سازی وب سایت و SEO وب سایت و صفحات وب سایت این است که شمادر نتایج یک موتورهای جستجوگر بزرگ بیش ترین امتیاز راداشته باشید. اهمیت این موضوع ازآن جاناشی میشودکه اکثر مردم از موتور های جستجوگر گوگل برای رسیدن به مطلب یامحصول موردنظر خود استفاده میکنند.
بعنوان مثال در موتورهای جستجو گر گوگل ویاهو، اکثرمردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجوگر نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا ازطرف موتور های جستجوگر گوگل، این مسأله الزامی است که وب سایت شمادر صفحه ی اول نتایج جستجوگر قرارگیرد.
علم بهینه سازی و SEO وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل درمورد روش های فنی مانندعنوان صفحه مناسب، تگ ها و متاتگ ها، کلمات کلیدی وعبارات کلیدی وتوضیحات مناسب وب سایت وکلاً محتوایی که موتور های جستجوگر گوگل دوست دارند، مطالعه میکند.

SEO وب سایت را بیشتر بشناسید
 

وبومتریک

* حجم اطلاعات موجود برروي وب (size): سایز واندازه ی صفحات وب(10%)
* قابلیت دید(visibility): قابلیت مشاهده ازسوي دیگران ومیزان لینک هایی که مراکز دیگر به وب سایت اصلی داده باشند.(50%)
* فایل هاي محتوایی (Rich files): فایلهاي قابل دسترسی(10%)
* تعدادمقالات ورتبه علمی در موتورهای جستجو گر گوگل (Google scholar): تعدادمنابع علمی وب سایت ومیزان ارجاع به آن(30%)

چرا باید SEO وب سایت را انجام دهیم
 

SEO و SEM چیست؟

 

SEO ~ Search Engine Optimization

 

سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت

هدف سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت و SEO وب سایت اصلاح کد ها وساختار وب سایت برای بالابردن شانس آن درکسب رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجوگر گوگل است.
SEO وب سایت در واقع پروسه ای است که کمک بسیاری میکند محتوای یک وب سایت ساده تر، راحتتر وبه دفعات بیشتر دراختیار موتور های جستجوگر گوگل قراربگیرد.
SEO وب سایت اصلاح تمام کدها، حذف کدهای زاید، کاهش حجم صفحات، تنظیم چگونگی نمایش متن صفحه، نحوه لینک دادن صفحات به یکدیگر، چگالی کلمات درصفحه، مطابقت کدهای وب سایت با استاندارد های موجود وتمام آن چه که به خود وب سایت مرتبط است رابه عهده میگیرد وانجام میدهد SEO وب سایت.

SEO وب سایت چه کمکی به طراحی وب سایت ما می کند

 

SEM ~ Search Engine Marketing

 

بازاریابی با موتورهای جستجوگر گوگل 

SEM مخفف Search Engine Marketing وبه معنای بازاریابی با موتور های جستجو گر گوگل است. SEM به تمام پروسه افزایش بینندگان وب سایت وبالا بردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گوگل گفته میشود. در حقیقت SEO بخشی از SEM است. نمونه کارهایی که در SEM انجام میشود عبارتنداز:
* انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای وب سایت
* بررسی وضعیت فعلی وب سایت ورقبای آن
* اصلاح ساختار وب سایت
* تنظیم متاتگ ها و عنوان های وب سایت
* سئووب سایت، بهینه سازی وب سایت و SEO وب سایت باسایر پارامترهای وب سایت
* معرفی وب سایت به موتور های جستجوگر  گوگل مختلف (SEO وب سایت)
* افزایش محبوبیت وپیوندهای وب سایت ومدیریت این عملیات
* تحلیل آمار وب سایت
* بالابردن رتبه های صفحات وب سایت
* انتخاب موتور های جستجو گر گوگل وسرمایه گذاری کردن برآن ها
* سئو، بهینه سازی و SEO اخبار وب سایت

 

Search Engine Optimization : SEO

 

سئو، بهینه سازی و SEO موتورهای جستجوگر گوگل برای وب سایت

زمانیکه شما در موتورهای جستجوگر گوگل بدنبال یک موضوع خاص میگردید حتمامتوجه این موضوع شده ایدکه برخی از وب سایت ها دارای رتبه های بالاتری میباشند ودرصفحات اولیه نمایش داده میشوند واین یعنی تولیدکردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجوگر گوگل جالب وفریبنده هستند. بهینه سازی وب سایت و SEO صفحات وب این است که شما در نتایج موتورهای جستجوگر گوگل بزرگ بیش ترین امتیاز راداشته باشید.
موتور های جستجوگر گوگل فقط کدهای صفحات وب رامی بینند وبا آنالیز آن ها به طبقه بندی وب سایت ها می پردازندحال آن که مدیران وب سایت هاباید به نحوی فعالیت نمایندکه وب سایت آن هاهم برای موتور های جستجوگر گوگل وهم برای کاربران جذاب باشد تا موجب جذب بازدیدکننده وافزایش فروش محصولات یامعرفی خدمات به کاربران فراهم شود.

بهینه سازی وب سایت و SEO وب سایت وصفحات وب این است که شما در نتایج موتورهای جستجوگر گوگل بزرگ بیشترین امتیاز راداشته باشید. اهمیت این موضوع ازآن جاناشی میشود که اکثرمردم از موتور های جستجوگر گوگل برای رسیدن به مطلب یامحصول موردنظر خود استفاده میکنند.
به عنوان مثال در موتورهای جستجو گر گوگل ویاهو، اکثر مردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجوگر گوگل نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بسیاربالا ازطرف موتور های جستجوگر گوگل، این مسأله الزامی است که وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجوگر گوگل قرار بگیرد.
علم بهینه سازی وب سایت و SEO وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل درمورد روش های فنی مانندعنوان صفحه مناسب، تگ ها ومتاتگ ها، کلمات کلیدی وعبارات کلیدی وتوضیحات مناسب وب سایت وکلاً محتوایی که موتور های جستجوگر گوگل دوست دارند، مطالعه میکند.

 

چرا باید در مورد SEO وب سایت بدانیم ؟

SEO وب سایت برای یک طراح ویا یک توسعه دهنده وب یک وظیفه ومسئولیت است ودانستن آن ضروری است.
اگر وب سایت شمایک وب سایت استانداردسازی شده برای موتور های جستجوگر گوگل نباشدشما تعدادبسیاری از بازدیدکننده ها را ازدست خواهیدداد زیرا تعدادمعدودی ازافراد بانوشتن نام وب سایت شما درAddress Bar به وب سایت شمادسترسی پیدا میکنند.
موتور های جستجوگر گوگل تنهاراه شناساندن وب سایت شما درفضای مجازی است.

 

Search یا جستجوی عنکبوتی چیست؟

نحوه انجام عملیات SEO وب سایت روی سایت
موتور های جستجوگر گوگل صفحات وب رابوسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) crawlers پیدا وفهرست بندی میکنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جورکار نمیکنند. برای مثال اگر صفحه وب شما دریکی از موتور های جستجوگر گوگل امتیاز بسیار بالایی داشته باشد، ممکن است دردیگر موتورهای جستجو گر این چنین نباشد. یکی ازکارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجوگر انجام میدهند، پیگیری تمام تغییرات عملکردداخل موتور های جستجوگر گوگل است. بنابراین آن ها می توانند صفحات وب رابرطبق این تغییرات بهینه سازی کنند.
یکی ازتکنولوژی های معروف گوگل Spider-Search است که همین تکنولوژی باعث پیشرفت وطرفداری گوگل شد.
این تکنولوژی باخواندن مشخصاتی مانند تگ های Meta ، Title وبسیاری دیگراز تگ ها عمل می کند. این برنامه با جستجوی کلمات مرتبط یابرابر کلمه ی موردنظر را پیدا میکند. حال بحث Page Rank مطرح میشودکه صفحات به ترتیب مهمی ونامربوطی مرتب میشوند که بستگی به بازدیداز آن وب سایت ودرصد احتمال شباهت مشخصات صفحه با کلمه جستجوشده دارد.

البته بایدبگویم شباهت کلمات اهمیت بسیار کمتری نسبت به بازدیداز وب سایت دارد.

 

SEO وب سایت دارای دو بخش می باشد :

بخش داخلی و بخش خارجی

 

بخش داخلی :

منظور ازبخش داخلی ابزارها واعمالی هستندکه شما میتوانید برروی وب سایت تان اعمال کنید مانند کدهای html ، کلمات کلیدی ولینک های داخلی ودر کل ساختار وب سایت، که برای سئو وب سایت بسیار تاثیرگذار است.

 

بخش خارجی :

منظور ازبخش خارجی ابزارها وقسمت هایی از وب سایت هستندکه شماکنترل کمتری برروی آن هادارید مانند اینکه چه تعداد لینک به وب سایت شماوجود دارد، که این بخش هم اهمیت به سزایی در سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت دارد.
شماباید به این نکته توجه داشته باشیدکه مهم ترین قسمت کارشما به عنوان یک بهینه ساز و SEO وب سایت وصفحات وب بخش داخلی وب سایت میباشد به این دلیل که اگرشما طراحی زیبا ومطالب با ارزشی درداخل وب سایت خودداشته باشید لینک ها به وب سایت شما سرازیر خواهدشد بدون این که شماهیچ عملی انجام دهید.

 

12 نکته بهینه سازی، سئو وب سایت و SEO وب سایت (سئو داخلی صفحات وب سایت)

چطور SEO وب سایت خیلی آسان انجام دهیم

 

1: استفاده از بهترین کلمات کلیدی

اگر CMS شماقابلیت گذاشتن کلمات کلیدی برای مطلب رادارد حتمااز کلمات کلیدی مرتبط بامطلب خوداستفاده نمایید.
به طورمثال اگر وب سایت شمامربوط به اخبار آی تی است بهتراست ازکلمات زیر برای SEO وب سایت استفاده نمایید:
اخبار آی تی,تکنولوژی آی تی,آی تی,IT,آخرین اخبار آی تی,آی تی ایران,آی تی جهان
ولی استفاده از کلمات زیر باعث گمراه شده موتورهای جستجوگر گوگل می شود:
دانلود، والپیپر,اخبار آی تی,اخبار ایران و جهان,اخبار آی تی,IT,دانلود,عکس,عکس های جالب,کاریکاتور,جوک

حتی برخی در تگ Meta خوداز نام یا نشانی وب سایت های پر بازدیداستفاده میکنند که یک نوع سوء استفاده اززحمات دیگران است! البته تازگی الگوریتمهای جدیدی که موتور های جستجوگر گوگل طراحی کرده اند براحتی تشخیص میدهند که متاتگ ها درست استفاده شده اند یاخیر.

 

2.استفاده درست از تگ Title:

تگ title تگ ظریف درعین حال مهمترین تگ ازنظر SEO وب سایت است (البته بعداز متاتگ). شماباید در تگ Title کلماتی کوتاه درعین حال بامعنی بیان کنید. برای مثال : عنوان وب سایت ، عنوان مطلب یا برای صفحه اصلی وب سایت تان فقط عنوان وب سایت باشد.
حتی سعی کنیداگر عنوان مطلبتان بلنداست برای تگ Title اش ازچیزی کوتاه استفاده کنید.

 

3.انتخاب نام درست فایل فارسی یا انگلیسی؟

استفاده ازعنوان فارسی یاانگلیسی درنام فایل هرکدام مزایا ومعایبی دارند. استفاده ازنام فایل فارسی مثل: سرما خوردگی.html . خب این نام درمرورگر هایی مانند اینترنت اکسپلورر ماننداین دیده میشود: %DF و … ولی مزیت استفاده کردن ازنام فارسی میتوان به صرفه جویی دروقت وبالاآمدن پیج رنک میشود. ولی برای انگلیسی مزیت این است که در گوگل براحتی شناسایی شده وبازهم پیج رنکش بالا می آید.

 

4.احتیاط سینتکس (Syntax) برای استفاده از تگ های Meta و Title

در SEO وب سایت مناسبتر است که در تگ Title کم تراز 66 کاراکتر استفاده شود.
در SEO وب سایت مناسبتراست که در تگ متا برای description کمتر از 160 کاراکتراستفاده شود. ودر SEO وب سایت مناسبتراست که برای keywords بیشتراز 5 کلمه استفاده نکنید.

 

5.استفاده از description در تگ Meta

این هم یکی ازمتاتگ های اساسی در SEO وب سایت است که باعث می شود توضیح مختصری درباره ی وب سایت شما درپایین لینک نشان داده شود که حتماباید توضیح کوتاه با 160 کاراکتر وکمتر باشد.

 

6.ایجاد یک صفحه با لینک های جالب : Internal links

در وب سایت خودحتما از لینک هااستفاده کنید وحتی الامکان تمامی محتوای صفحات رادریک صفحه بیان نکنید وبه صفحات دیگر لینک دهید. حتی سعی کنیدلینک هاخارج از وب سایت باشد.
صفحه اصلی وب سایت شماباید تاحد امکان سبک باشد ومطالب رابه چندین فایل تقسیم کنید. اگرصفحه ی اصلی وب سایت شمابافرمت PHP است فایل index.htm و index.html وحتی الامکان default.aspx نیزبسازید تابه همان فایل php کاربران را هدایت نمایند. درهمین صفحات هدایت کاربران رابعد از 3 ثانیه یاکمتر هدایت کنید ودراین فایل ها تاحدامکان تگ های متا نشان دهید. همچنین کلمات کلیدی وتوضیحات و عنوان های پست ها رابا لینک قراردهید. اماآنها را مخفی نکنید.
وقتی درمورد لینک های داخلی صحبت میکنیم منظورمان همان لینک هایی هستندکه درون وب سایت ازیک صفحه به صفحه ی دیگرهمان وب سایت اشاره میکنند، یعنی باکلیک کردن روی آن شمابه یک پیج دیگراز همان وب سایت هدایت میشوید.
دراین جا مانمونه ای ازنام های انتخابی "خوب" برای صفحات برایتان نمایش میدهیم:
http ://www.example.com/social-media-News
http ://www.example.com/2002/12/social-media-News

* نمونه ی نام های انتخابی "بد" برای صفحات وب سایت:
http ://www.example.com/UK/123212/5005.html
http ://www.example.com/socialmediaNews

http ://www.example.com/id=7&sort=A&action=70

 

7.از مشخصات ALT و Title در تگ های img استفاده کنید:

استفاده کردن ازاین مشخصات درتگ های ذکرشده نیزتاثیر بسیاری در نتایج جستجوی عکس گوگل دارد درحقیقت این دومشخصه نام ومشخصات یک عکس در وب رانشان میدهد. همچنین اگرعکس شما بازنشد ،بتوان بانمایش یک متن کاربران رامتوجه ی منظور عکس یاباز نشدن آن کرد. برای مثال اگرعکسی بامتن 10 Tips For SEO گذاشتید میتوانید از کدزیر برای نمایش عکس استاندارد استفاده کنید:
img src=”Pic Address” title=”10Tips for SEO” alt=”10Tips for SEO"
نمایش عکس های وب سایت شما درجستجوی عکس گوگل بازدیدشما رابالا میبرد وممکن است حتی کاربران ببینید شمابرای این عکس چه توضیحی داده اید وچه نوشته ایدبنابراین بازدید وب سایت شما بالامیرود. این موردبرای SEO وب سایت بسیارمهم است که کاربران براحتی ازکنار آن نبایدبگذرند.

 

8.وب سایت خود را معرفی کنید:

اولین قدم برای نمایش وب سایت شمانمایش آن در موتورهای جستجو گر گوگل یاسرویس های مشابه و موتور های جستجوگر گوگل مختلف ثبت نمایید.
پس ازثبت کردن وب سایت تان 10 روز الی 2 ماه طول میکشد تابه رباتهای گوگل معرفی شود. برای اطمینان ازثبت وب سایت تان جستجو کنید site:yoursite.com.

روش اول: استفاده از امکانات وب مسترهای گوگل برای معرفی سایت به گوگل:
۱- ابتدا آدرس google . com / webmasters را در مرورگر خود تایپ کنید.
۲- پس ازبارگذاری کامل آدرس فوق، برروی گزینه Sign in to Webmaster Tool کلیک نمایید.
۳- دراین صفحه اطلاعات اکانت گوگل خودرا واردکنید وسپس برروی دکمه SIGNIN کلیک کنید. اگراکانت گوگل ندارید ابتدابا کلیک برروی گزینه SIGNUP گوگل برای خوداکانت گوگل بسازید.
نکات حرفه ای SEO وب سایت را ببینید

۴- پس از ورود به بخش وبمستران گوگل، برروی گزینه ADD A SITE کلیک کنید.
چطور برای SEO وب سایت، سایت مان را به گوگل معرفی کنیم

۵- درکادر بازشده Add a site، آدرس وب سایت خودرا وارد نمایید وسپس روی گزینه Continue کلیک نمایید.

آموزش حرفه ای SEO وب سایت در گروه وب سایت وان

۶- اکنون باصفحه ای مواجه میشویدکه باید باقرار دادن یک فایل درون شاخه اصلی هاست وب سایت خود، برای گوگل مشخص نماییدکه شماواقعاً مالک این وب سایت هستید وقصد نداریداطلاعات آماری وب سایت دیگران رابه دست آورید. گوگل برای تاییداین مورد چندراه پیش شماقرار میدهدکه ما ۲ روش آن راتوضیح میدهیم:
روش اول:
آپلود فایل برروی هاست وب سایت شما: تب Recommended method چهارگام دارد. (برای کسانی که امکان آپلود فایل روی هاست وب سایت خودرادارند، این روش پیشنهاد میشود)
گام اول: باکلیک بر روی گزینه this HTML verification file، فایل با فرمت HTML را برروی کامپیوتر خوددانلود نمایید.
گام دوم: درون پوشه اصلی هاست وب سایت خودتوسط ابزار فایل منیجر یانرم افزارهای اتصال FTP آپلود کنید. ( برای هاست ویندوز داخل پوشه wwwroot و برای هاست لینوکس درون پوشه public_html آپلود کنید)
گام سوم: برای تایید صحیح آپلودشدن فایل گام دوم، برروی لینک نمایش داده شده توسط موتورهای جستجو گر گوگل که شامل نام وب سایت شماهمراه بانام فایل آپلود شده درگام دوم است کلیک کنید. اگرفایل راصحیح آپلود کرده باشید عبارتgoogle-site-verification همراه بانام فایل آپلود شده درمرورگرتان نمایش داده میشود.
ابراز مورد نیاز و کاربردی برای SEO وب سایت


گام چهارم: بر روی دکمه VERIFY کلیک کنید.

روش دوم:
قراردادن تگ HTML درون فایل صفحه اصلی وب سایت (برای کسانی که امکان آپلود فایل روی وب سایت خود راندارند، این روش پیشنهاد میشود)

SEO وب سایت را سه سوته یاد بگیرید

گام اول: بر روی تب Alternate methods کلیک کنید.
گام دوم: گزینه HTML tag راانتخاب کنید. بعداز انتخاب این گزینه برچسب مخصوصی دراختیار شما قرارداده میشودکه درتصویر با مستعطیل قرمزمشخص شده است. باید این برچسب راکپی کرده ودر فایل اصلی وب سایت خودما بین تگ head و head/ قراردهید و سپس فایل اصلی وب سایت خودرا ذخیره کنید.

SEO وب سایت به روش بسیار ساده با کمک آموزش های گروه وب سایت وان

گام سوم: بر روی دکمه VERIFY کلیک کنید.
اکنون به وسیله یکی ازروش های فوق، وب سایت شما و وبمستر بودن شما موردتایید گوگل قرارگرفته است که پس ازتایید وب سایت شمابه شکل زیرنشان داده میشود.

کارشناسان متخصص ما به شما مشاوره SEO وب سایت به صورت رایگان می دهند

 

9.فایل robots.txt ، اختیاری ولی مهم

این فایل را نمیتوان در مورد وبلاگ ها بکاربرد ولی اگرشما صاحب یک وب سایت میتوانیداین فایل راایجاد نمایید ودر root اصلی وب سایت آپلودکنید این فایل در سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت بسیار اهمیت دارد. طرزنوشتن محتوای این فایل (Syntax) به اینصورت است:
User-agent: *
Disallow: /cgi-bin/
Disallow: /js/
Disallow: /css/
SiteMap: Enter Your SiteMap

محتوای این فایل مثل محتوای بالایی باشد فقط به جای Enter Your SiteMap آدرس xml وب سایت مپ خودرا قراردهید.

درباره فایل robots.txt :
وظیفه ی فایل robots.txt محدودکردن دسترسی رباتهای گوگل وسایر موتور های جستجوگر گوگل به محتویات وب سایت شما است. این رباتها به صورت کاملا اتوماتیک عمل کرده وقبل ازورود به هر وب سایت یاصفحه ای ازوجود فایل robots.txt برروی آن ومحدودنبودن دسترسی محتوا مطمئن میشوند. تمامی رباتهای استاندارد دراینترنت به این قوانین ومحدودیت ها احترام گذاشته وصفحات شمارابازدید و ایندکس نخواهندکرد ولی رباتهای اسپم توجهی به این فایل نخواهندداشت. اگرتمایل به حفظ امنیت محتوایی خاص وپنهان کردن آن ازدید رباتهای اینترنتی دارید بهتراست ازپسورد گذاری صفحات استفاده کنید.

آموزش ساخت فایل robots.txt
یک فایل ساده برای مدیریت رباتهای اینترنتی ازدو قانون اصلی استفاده می کندکه عبارتنداز:
User-agent: نشان دهنده نوع رباتی است که نبایدبه صفحه دسترسی داشته باشد.
Disallow: بیان گرآدرس صفحه ای است که می خواهیداز دید رباتها پنهان بماند.
باترکیب این دودستور شما می توانیدقوانین مختلفی رابرای دسترسی به صفحات داخلی وب سایت تعریف نمایید. به عنوان مثال برای یک user-agent مشخص می توان چندین آدرس رامعرفی کرد ویا برعکس.
لیست تمامی رباتهای اینترنتی معتبر دردیتابیس Web Robots Databaseموجوداست وشما می توانید باقراردادن نام هر یک به عنوان User-agent قوانین مشخصی برای آن هاتعریف کنید ویا بااستفاده از کاراکتر * به جای نام درفایل robots.txt یک قانون رابرای همه رباتها اعمال نمایید. مانند:

User-agent: *

Disallow: /folder/

موتور های جستجوگر گوگل چندیدن نوع ربات مخصوص به خود رادارد که معروفترین آن هابا نام Googlebot شناخته می شود و وظیفه ی بررسی وایندکس صفحات وب رابر عهده دارد. ربات Gogglebot-image نیزمسئول بررسی تصاویر وب سایت ها وایندکس کردن آن ها میباشد.

User-Agent: Googlebot

Disallow: /folder/

شما می توانیدبه روشهای مختلفی قوانین خودرا اعمال نمایید، می توان یک صفحه ی مشخص ویایک دسته ازصفحات رابرای یک قانون تعریف کرد. مثالهای زیر روشهای مختلف استفاده ازاین قوانین هستند:
برای عدم دسترسی رباتها به تمام محتویات وب سایت ازکاراکتر / استفاده می کنیم

Disallow: /

برای عدم دسترسی به یک فولدر یادسته از وب سایت نام آن راوارد کنید

Disallow: /blog/

برای اعمال محدودیت روی یک صفحه خاص آدرس دقیق آن رابدون نام وب سایت واردکنید

Disallow: /blog/keyword-planner/

برای محدودکردن یک تصویر برروی وب سایت آدرس آن رابه همراه User-agent مربوط به آن واردکنید

User-agent: Googlebot-Image
Disallow: /images/dogs.jpg

وبرای مخفی کردن تمام تصاویر موجودبرروی وب سایت ازدید موتور های جستجو گر گوگل ازدستور زیراستفاده کنید

User-agent: Googlebot-Image
Disallow:/

هم چنین شمامی توانیدیک نوع فایل مشخص را ازدید موتور های جستجوگر گوگل مخفی نگهدارید، به عنوان مثال برای تصاویری بافرمت gif

User-agent: Googlebot
Disallow: /*.gif$

دقت داشته باشید که فایل robots.txt نسبت به بزرگ وکوچک بودن حروف انگلیسی حساس بوده وآدرس صفحات بایدبه دقت واردشوند. پس ازساخت فایل موردنظر خود وذخیره آن درفرمت txt آن را برروی سرور ودرریشه ی اصلی کپی کنید. قوانین اعمال شده برای رباتهایی هستندکه ازاین پس به وب سایت شماوارد می شوند حذف صفحاتی که درگذشته ایندکس شده اند ازدیتابیس گوگل نیازمندگذشت زمان خواهدبود.

با SEO وب سایت ، می توانید کسب و کار خودتان را رونق دهید

 

10. فرمت های مختلف نوشته و تگ های هدر- H1 ، H2 ، H3 ، H4 ، H5 ، H6 :

آیاعنوان بالای این مطلب رادیده اید؟ درپشت پرده یک صفحه، کد HTML وجوددارد که برای ایجادتگ عنوان ازآن استفاده میشود. به این نوع ازتگ H1 گفته میشود. به زیر عنوانهای موجود دراین صفحه توجه کنید. این عنوان های سطح پایینتر نیزبه نوعی ازتگ عنوان استفاده میکنندکه به این نوع تگ H2 گفته میشود.
استفاده ازتگ های هدردر سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت واقعاتاثیرگذار است، الگوریتمهای موتورهای جستجو گر گوگل ازتگ های هدر دررتبه دهی به صفحات وب سایت و SEO وب سایت استفاده میکنند.
برچسبها یاهمان تگ های هدر بعنوان یک راه قرار دادی برای مشخص کردن بخشهای اصلی یک صفحه مورداستفاده قرار میگیرند. در موتور های جستجوگر گوگل مدتهای بسیار زیادی است که ازآنها به عنوان سر نخ برای فهمیدن موضوع صفحات استفاده میگردد. اگرکلماتی که صفحه ی شما براساس آنها پایه ریزی شده است در تگ هدرگنجانده شود، شانس شمابرای حضور در نتایج جستجو گر گوگل افزایش مختصری خواهدداشت.

یکی ازموارد استفاده ی نادرست ازاین فاکتور، گنجاندن پاراگراف های کامل ازاین تگ است که متاسفانه اینکار هیچ کمکی به ارتقاء رتبه بندی نخواهدکرد. این تگ هابه همان اندازه که برای سهولت خواندن مطالب توسط کاربران مهم هستندبرای موتور های جستجوگر گوگل نیزمهم میباشند.

تگ های هدرزمانی میتوانند موثر واقع شوندکه انعکاس دهنده ساختارمنطقی (یا طرح) یک صفحه باشند. اگرشما یک عنوان اصلی در مطلبتان دارید برای آن از H1 استفاده کنید وبرای عنوان های فرعی خود تگ های H2 رابکار ببرید. وجوداین عامل ممکن است باعث تقویت دیگر فاکتور های رتبه بندی برای صفحات شمابشوند.

 

11.نقشه وب سایت SiteMap.xml :

همان گونه که ازعنوان SiteMap مشخص است نقشه وب سایت رانشان میدهد. این مورددر سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت جزء مواردی محسوب میشودکه کاربران براحتی ازکنار آن میگذرند بی آن که تاثیرآن در SEO وب سایت رابدانند.
نقشه وب سایت به چه معناست؟ به این معنی که ساختارلینک ها. یعنی اینکه در وب سایت چه لینک هایی وجوددارد. چون هرلینک به یک صفحه مرتبط است، به این ترتیب نقشه وساختار وب سایت مشخص میشود.
SiteMap ( نقشه وب سایت) به بازدیدکنندگان وب سایت کمک میکند که راحتتر بتوانند دردرون وب سایت به مرورصفحات بپردازند.
دونوع SiteMap (نقشه وب سایت) وجوددارد:
1- SiteMap (نقشه وب سایت) برای بازدید کنندگان انسانی!
2- SiteMap (نقشه وب سایت) برای بازدید کنندگان ازنوع موتور های جستجوگر گوگل
مورداول ساختارخاصی ندارد. برای ایجادآن کافی است یک صفحه در وب سایت خودبسازید که تمامی صفحات وب سایت به همراه لینک های آنها رادرآن اضافه کنید. این SiteMap خوب است امابه درد موتور های جستجو گر گوگل چندان نمیخورد. البته ازاین لحاظ که صفحات را یکجا دراختیار عنکبوت ها یاخزندگان (Crawler) موتور های جستجو گر گوگل قرار میدهید، میتواند مفیدباشد.
مورددوم فایلی به فرمت XML است که به آن XML SiteMap میگوییم. دراین فایل XML همان کاری را میکنید که درمورد اول میکردید. یعنی لینک های خودرا معرفی میکنید. اما این باربازدید کننده شما موتور های جستجوگر گوگل هستند. اگربا XML آشنایی ندارید، نگران نباشید. تنهاکافی است که فرمتی که درادامه گفته میشود رابرای این فایل رعایت کنید.
این فرمتی است که در وب سایت www.siteMaps.org گفته شده است.
دقت کنید که فایل XML SiteMap بایددارای کدینگ UTF-8 باشد.


کسب درآمد بیشتر با SEO وب سایت امکان پذیر است
SEO وب سایت را می توانید خود تان انجام دهید
درکدهای بالا، تگ ها (برچسب ها) ضروری هستند. هم چنین پروتکل استانداری که استفاده شده است نیزباید مشخص شود ( آنچه که بعداز xmlns نوشته شده است).
سایر تگ ها(برچسب ها) اختیاری هستندو موتور های جستجوگر گوگل مختلف ومتفاوت هستند.
توجه داشته باشید که تمامی URL ها در SiteMap باید ازیک دامنه باشند. مثلا همگی از website1.ir باشند.

 

12.صفحه ی خطای 404 :
معنای ارور 404 و روش های رفع این ارور

خطای ۴۰۴ (Error 404) یا ۴۰۴ Not Found بمعنای پیدانشدن صفحه یافایل فراخوانی شده میباشد ویکی از کد های وضعیت HTTP است که بعنوان خطاشناخته میشود. خطای ۴۰۴ میتواند درتمام سیستم عامل ها ومرورگرها پدیدارشود، زیرااین خطا ازسمت سرور و وب سایت هابه کاربران هدایت میشود. این خطا میتواند باپیغام‌های همراه شوداما معنا ومفهوم آن همواره ثابت است: عدم وجودصفحه یافایل فراخوانی شده است.

خطا های SEO وب سایت را پیدا کنید و آن ها را بگیرید
ممکن است آدرس آن صفحه تغییریافته باشد، آن مطلب یافایل حذف شده باشد ویا بدلیل برخی افزونه ها یامشکلات فنی امکان دسترسی به صفحه مربوطه وجودنداشته باشد ویاآدرس صفحه مربوطه رااز ابتدااشتباه واردکرده باشید!

میتوان گفت ارور 404 یکی از رایجترین وساده ترین ارورهای تحت وب میباشد ومعمولا کاربران درآن دخالتی ندارند، معمولا این ارور مربوط به صفحات حذف یامنتقل شده میباشد وتوسط مدیران وب سایت ها قابل رفع میباشد.
برای سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت شماباید یک صفحه مخصوص خطای 404 طراحی کنید ودر وب سایت تان قراردهید تاوقتی که کاربران واردآدرس اشتباهی از وب سایت شدندخطای 404 را مشاهده نکنند وصفحه ای راببینند که شما طراحی کرده اید تابرایشان نشان داده شود.
رباتهای گوگل و موتور های جستجو گر گوگل این رابه عنوان یک مزیت وب سایت میدانند ودررتبه دهی صفحات وب سایت و SEO وب سایت موثر واقع میکنند.

SEO وب سایت روش های آن پیج و آف پیج دارد

 

10 اشتباه در SEO وب سایت

10 اشتباه در SEO وب سایت را بشناسید

 

1.صفحات بیهوده

این اشتباه بارها وبارها دربسیاری از وب سایت ها دیده می شود. به این صورت که درصفحه اصلی یک تصویربسیار بزرگ قرارداده شده است ولینکی که روی آن نوشته شده برای ورود به وب سایت این جارا کلیک کنید ودرحالت بدتر اینکه این لینک دریک انیمیشن Flash قراردارد.
وحال این که این لینک هیچ گاه توسط موتورهای جستجو گر گوگل دنبال نخواهدشد. درواقع شمایک اشتباه بزرگ رامرتکب شده اید. صفحه ی اصلی و یا Index وبه عبارت دیگر HomePage شما بطورقطع یکی ازمهم ترین صفحات وب سایت شما میباشد وبارها وبارها توسط جستجو گرهای موتور های جستجو بررسی می شود. اگردر صفحه ی اصلی ساختارمناسبی از لینک های داخلی برای دنبال کردن توسط جستجوگر های موتورهای جستجو وجودنداشته باشد لینک های داخلی وب سایت شما توسط موتور های جستجو گر گوگل شناخته نخواهدشد. درکمترین حالت صفحه اصلی شماباید شامل لینک هایی به صفحات اصلی وب سایت وکلمات کلیدی درمورد محتوای وب سایت باشد.
اگربه SEO وب سایت تان اهمیت میدهید موردصفحات بیهوده وب سایت راحتما رعایت کنید.

صفحات بیهوده برای SEO وب سایت ضرر دارند

 

2.منوهای Flash

بسیاری ازطراحان برای زیبایی وب سایت خود ازمنوهایی استفاده میکنندکه توسط Flash ساخته شده است.
ولی دانستن این نکته بسیار بااهمیت است که این منو هافقط میتوانند ازنظر زیبایی به وب سایت شماکمک کنند ولینک های موجود درآن توسط جستجو گرهای موتور های جستجو دنبال نمیشود.
پس منوهای فلش برای SEO وب سایت تاثیرمنفی دارند.

 

3.مطالب موجود در تصاویر و انیمیشن ها

یک جستجو گر وب نمی تواند موضوع تصویر ویاکلمات ومطالب موجود درتصاویر ویاانیمیشنFlash راتشخیص دهد وبخواند. خیلی از طراحان وبرنامه نویسان مرتکب این اشتباه می شوند ومطالب مهم وکلمات کلیدی درمورد محتوای وب سایت خودرا درداخل این تصاویر وانیمیشن ها قرار میدهند.
بنظر من این موردکاملا مشخص ومبرهن است که SEO وب سایت در این گونه موارد غیرقابل خواندن است.

 

4.استفاده بیش از حد از تکنولوژی Ajax

بسیاری ازبرنامه نویسان و طراحان سعی می کنند بازدیدکننده رابااستفاده بیش ازحد ازتکنولوژی های Ajax تحت تاثیر قراردهند ولی آیا میدانیدکه این یک اشتباه بزرگ در SEO میباشد. دلیل این موضوع این است که صفحات ومطالب در Ajax بصورت پویابارگذاری و Load میشوند واین مطالب وصفحات توسط جستجو گرهای موتور های جستجو قابل طبقه بندی وخواندن نیستند. یکیدیگر ازاشکالات تکنولوژی Ajax این است که بازدیدکننده نمی تواند صفحه موردنظر خودرا برای بازدیدکنندگان دیگر ارسال نماید.

 

5.استفاده از زیر شاخه ها

بسیاری از طراحان بنابه دلایلی علاقه دارندبعضی ازصفحات را درزیر شاخه ها قراردهند ویا این که شاخه اصلی صفحات راتغییر دهند.
تغییرشاخه اصلی صفحات شماباعث ازدست رفتن تعدادزیادی از لینک های متصل به وب سایت شماخواهدشد. وروی SEO وب سایت تاثیرمنفی میگذارد.

 

6.لینک ها

دربسیاری از وب سایت ها مطمئنامشاهده کرده ایدکه ازکلمات click here ویا more و در وب سایت های فارسی از”ادامه” ویا "بیشتر” برای لینک ها استفاده میشود. بایدبدانیدکه استفاده ازاین کلمات برای لینک به صفحات دیگربسیار نامناسب است. اگرشما میخواهیدکه وب سایت شمادر مورد موضوعی خاص ازاهمیت بیشتری در موتور های جستجو گر گوگل قراربگیرد ازاین موضوعات درکلماتی که برای لینک به صفحات دیگر استفاده میشود بهره بگیرید. بطورمثال به جای کلمه "بیشتر” ازترکیب این کلمه وموضوع آن لینک استفاده کنید. "مطالب بیشتر درمورد + موضوع موردنظر ”
ذکراین نکته لازم است که هرگز ازکلمات یکسان برای اتصال به صفحات وموضوعات دیگراستفاده نکنید وسعی کنیداین کلمات متفاوت باشدزیرا درنظر موتور های جستجو گر گوگل لینک هایی باکلمات یکسان دارای مطالب یکسان هستند ودنبال نمیشوند.

 

7. Title های یکسان و مشابه صفحات

بسیاری ازطراحان وبرنامه نویسان وب از Title های مشابهی درسراسر صفحات خود استفاده می کنند. این برای موتور های جستجو گرگوگل به این معنا است که تمامی صفحات دارای یک موضوع مشابه هستند. این اشتباهی بسیاربزرگ در طراحی یک وب سایت است.
بنابرین سعی کنیداز موضوعات هرصفحه در Title آن صفحه استفاده کنیدتا نتیجه بهتری در موتور های جستجو گر گوگل داشته باشید. اگرمیخواهید نام وب سایت شمادر Title تمامی صفحات باشداز ترکیب نام وب سایت وموضوع آن صفحه استفاده کنید.
” نام وب سایت | موضوع و عنوان صفحه "

 

8.تعداد زیاد حروف استفاده شده در Title

بسیاری از طراحان وبرنامه نویسان ازجملات بلند وکلمات بسیاربرای Title استفاده میکنند.
بایداین نکته رابدانید که درصفحه نمایش موتور های جستجو گر گوگل برای معرفی وب سایت شماازمحتویات Title صفحات استفاده میشود وشما فقط می توانیداز ۶۵ حرف برای Title صفحات خوداستفاده کنیدتعداد حروف بیش تر توسط موتورهای جستجو گر حذف خواهدشد. این گزینه هم در SEO وب سایت بسیار حائزاهمیت است.

 

9.استفاده از کلمات مشابه در یک Title

اشتباه متداول دیگری که طراحان وبرنامه نویسان انجام میدهنداستفاده ازکلمات مشابه در Title صفحات وب است. به نظرآن هااستفاده بیش ازحد ازیک کلمه خاص باعث میشود که موتور های جستجو گر صفحه آن هارا درمورد آن کلمه خاص درموقعیت بالاتری قراردهد ولی آن ها سخت دراشتباه هستند زیرا موتور های جستجو گر گوگل این صفحات رابه عنوان صفحات هرزشناسایی میکنند. بنابراین سعی کنید ازکلمات متفاوتی در Title یک صفحه وب استفاده کنید.

 

10.توضیحات تصاویر

همان گونه که میدانید بارفتن موس روی تصاویر توضیحاتی هرچند کوتاه درمورد آن تصویرنمایش داده می شود. این پنجره موسوم به Alt نقش مهمی درمورد شناسایی موضوع این تصاویر در موتور های جستجو گر گوگل و سئو، بهینه سازی و SEO وب سایت دارد.
اشتباهی که بسیاری از طراحان وبرنامه نویسان وب انجام میدهنداین است که این توضیحات رابرای تصاویر و لینک هانادیده میگیرند.
یک موتور جستجو گر گوگل تصویراستفاده شده در وب سایت شمارا نخواهددید وموضوع آن راتشخیص نخواهدداد مگر این که شمابا استفاده ازابزار موجود توضیحاتی درمورد آن تصویر دهید.

 

هفت ابزار بسیار مفید جهت بررسی و اعتبارسنجی وب سایت به صورت آنلاین

هفت ابزار بسیار مفید جهت بررسی و اعتبارسنجی وب سایت به صورت آنلاین برای SEO وب سایت

 

* W3C Markup Validation Service

این اعتبار سنج وب سایت را ازنظر کد نویسی صفحه بررسی مینماید وآن رابا استاندارد هایHTML, XHTML, SMIL, MathML, وغیره تطابق میدهد.

 

* WebAIM Wave

ابزاری برای بررسی ومطابقت وب سایت بااستاندارد ها که بصورت بصری طراحی شده والمانهای مشکل دار رابرروی صفحه وب سایت شمامارک می نماید.

 

* Feed Validation Service

این نرم افزار یک ابزاربررسی فایل های rss شما در وب سایت میباشد. فایل های rss برای خواندن اطلاعات توسط وب سایت های دیگراز وب سایت شماایجاد میگردند.

 

* Functional Accessibility Evaluator

این ابزار صفحه وب سایت را ازنظر نوع ونحوه ی عملکرد بررسی مینماید.

 

* Browsershots

برای بررسی وب سایت درتمامی مرورگر های موجود.

 

* Pingdom Tools

ازاین ابزار جهت بررسی سرعت وب سایت خوداستفاده نمایید وسرعت لودشدن بخشهای مختلف وب سایت رابررسی نمایید.

 

* Links Validator

ابزاری جهت بررسی لینک های موجود درصفحه. لینک های که درصفحه باز نمیشوند بسیاربه وب سایت شماصدمه میزنند پس آنها راحذف نمایید.

 

10 نکته بهینه سازی، سئو وب سایت و SEO وب سایت (سئو خارجی صفحات وب سایت)

10 نکته بهینه سازی، سئو وب سایت و SEO وب سایت (سئو خارجی صفحات وب سایت)

 

1: وب سایت های شبکه های اجتماعی

درشبکه های اجتماعی حضورفعال داشته باشید، چراکه امروزه حجم بسیاری ازکاربران اینترنتی از شبکه های اجتماعی برای فعالیتهایشان استفاده می کنند، واین آمار روزانه بیشتر وبیشتر میشود، شمابا ساختن شبکه اجتماعی میتوانید ارتباط راحتتری باکاربران خودبرقرار کنید واین ارتباط ومحاوره بین شما باعث می شود لینک هایی به وب سایت شماجذب شوند، لینک هایی که بسیارارزشمند هستند ودر SEO وب سایت شما بسیارتاثیرگذار هستند.

 

2: تولید محتوا برای وب سایت

مهمترین اصل در SEO وب سایت تولیدمحتوا در وب سایت میباشد، اصل تولید محتوا در وب سایت به قدری ارزش واهمیت داردکه کارشناسان حوزه تخصصی پس ازمطالعات وتحقیق بسیارزیاد به این نتیجه رسیده اند که درسال های اخیر حوزه ی اینترنت ودهکده جهانی وب یا WWW به سمت تولیدمحتوا خواهدرفت، ودرواقع به حدی خواهیم رسیدکه فقط کسانی که تولید محتوای ارزشمنددارند به خوبی دیده میشوند، پس اگرقصد دارید به خوبی دردنیای جهانی وب دیده شویدتولید محتوای باکیفیت کنید ومطمئن باشید این مهم به شمابسیار کمک خواهدکرد.

 

3: وب سایت های فروم و انجمن ها

یکی از روشهای معمولی وساده ولی تاثیرگذار در SEO وب سایت فعالیت در وب سایت های فروم وانجمن ها وقرار دادن نظرات وپرسش وپاسخ به همراه لینک های مرتبط به وب سایت میباشد، به یاد داشته باشیداین عملیات لینک دادن به وب سایت تان نبایدخیلی زیاد ونامربوط شود چون این عمل نه تنهاهیچ تاثیری در SEO وب سایت شماندارد بلکه تاثیرمنفی در بهینه سازی وب سایت شماخواهد داشت، پس سعی کنید لینک ها رامرتبط ومنطقی استفاده کنید، درواقع هرچه مفیدتر و کاربر پسندتر باشد برای موتور های جستجو گر گوگل خوشایندتراست وارزش بیشتری دارد.

 

4: ثبت وب سایت در موتور های جستجوگر

درواقع وقتی یک وب سایت درساخت وراه اندازی میشود پس ازآن که دردنیای جهانی وب قرار میگیرد، موتور های جستجو گر گوگل رباتها و کراولرهای خودشان رادارند که این ها دردنیای وب جستجو می کنندو وب سایت های جدید باتمام خصوصیات را مییابند ودر بانک اطلاعاتی خودقرار میدهند تا درصورتی که کسی متنی مربوط به وب سایت شمارا جستجوکرد اسم وب سایت شمارا هم به ایشان نمایش دهد، این منطق کاربود، فقط مساله ای که وجوددارد این است که به علت حجم بسیارزیاد تولید وب سایت واینکه ربات های موتور های جستجوگر گوگل وقت بسیار زیادی صرف کراول کردن وب سایت ها میکنند ممکن است زمان زیادی طول بکشدکه وب سایت شما رابیابند، به همین خاطر وبه دلیل تسریع دراین عملیات موتور های جستجو گر گوگل مختلف راه هایی برای کمک به این موضوع قرارداده اندکه از آن ها معرفی دستی وب سایت جدیدبه موتور های جستجوگر گوگل میباشد، پس برای SEO وب سایت تان بهتراست بعد از طراحی وب سایت ، تان آن را بصورت دستی به موتور های جستجوگر گوگل معرفی نمایید.

 

5: ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ بحث بسیارمفصل در SEO وب سایت دارد، برای این منظورحتما درمورد ویدیو مارکتینگ باید بطورمفصل مطالعه انجام دهیدکه برای این بحث بسیارارزشمند درقسمت مقالات وب سایت وان میتوانید مطالب بسیارمفیدی پیداکنید.

 

6: ثبت مقاله و کتاب الکترونیک و بیانیه ی خبری در وب سایت های مربوطه

نوشته ی مقاله های حرفهای تخصصی وخبرهای تخصصی وقراردادن آن ها بصورت رایگان در وب سایت های مرتبط و وب سایت های خبری هم باعث سرازیرشدن لینک هایی به وب سایت شماخواهدبود و هرچه کیفیت مقالات وخبرها بیش ترباشد درصد تاثیرگذاری آن هادر SEO وب سایت بسیاربیشتر خواهدبود.

 

7: تبادل لینک های ارزشمند و رتبه دار

گاهی نیازاست برای گرفتن لینک های ارزشمندبا وب سایت های مرتبط وقوی تبادل لینک انجام دهید، تبادل لینک با وب سایت های مرتبط باعث ورودی لینک های مرتبط به شما میشود ولینک گرفتن های با رنک ورتبه بالا برای SEO وب سایت شمابسیار تاثیرگذار است.

 

8: ساختن وبلاگ کنار وب سایت اصلی

بعداز این که وب سایت خودرا تکمیل کردید وبه مرحله قابل توجهی رساندیدنیاز است که یک وبلاگ برای خودداشته باشید واز وبلاگ برای تعامل راحتتر باکاربران وخیلی چیزهای دیگراستفاده کنید، وبلاگ داشتن مزیتهای بسیارزیادی دارد که دریک مقاله توضیحات کامل راوارد کرده ایم بامطالعه آن ازبخش مقالات وب سایت وان میتوانید به ارزش وبلاگ پی ببرید وتاثیرش در SEO وب سایت راحس نمایید.

 

9: استفاده از ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ هم لازم دارد بصورت سنگین وحرفه ای روی آن مانوردهیم، برای توضیحات تکمیلی ودقیقتر بهتراست به بخش مقالات وب سایت وان مراجعه نمایید.

 

10: ایجاد محتواهای انحصاری

برخی اوقات داشتن محتوای منحصر به فرد برای وب سایت خودتان کمک بسیارزیادی در SEO وب سایت شما میکند، داشتن محتوای منحصر به فرد یعنی ورود کاربران باکلمات کلیدی منحصر به فرد ودقیقا همان چیزی که شمادارید، این یعنی کاربران بعداز ورود به وب سایت شمامتوجه میشود که درست درمتن درستی قراردارد، که شمااز این مزیت استفاده میکنید باتکنیک های خود تا کاربران راجذب میکنید.

 

تعاریف:

 

SE – Search Engin :

موتور های جستجو گر گوگل یاپیمایشگر بطور عمومی به برنامه ای گفته میشودکه کلمات کلیدی رادریک سند یابانک اطلاعاتی جستجو میکند. در اینترنت به برنامه ای گفته میشودکه کلمات کلیدی موجود درفایل ها وسندهای وب جهانی، گروه های خبری، منو های گوفر وآرشیوهای FTP را جستجو میکند وبه کاربران در جستجو نشان میدهد. SE به کاربران دریافتن اطلاعات مورد نیازش دریک سیستم رایانه‌ای کمک میکند.

 

Web Directory :

Web Directory وب سایت‌ هایی هستندکه لیستی از وب سایت‌ ها رادر گروه‌های مختلف دسته‌بندی ودراختیار کاربران قرارمیدهند.

 

SEO/SEM – Search Engine Optimization/Search Engine Marketting :

SEM یا Search Engine Marketing به معنای بازاریابی با موتور های جستجو گر گوگل است، اما سئو یا Search Engine Optimization رعایت قوانین موتور های جستجو گر گوگل برای قرارگرفتن دررتبه های بالاتر درنتایج است.
SEO اصلاح تمام کدها، حذف کدهای زاید، کاهش حجم صفحات، تنظیم چگونگی نمایش متن صفحه، نحوه لینک دادن صفحات به یک دیگر، چگالی کلمات در صفحه، مطابقت کدهای وب سایت بااستاندارد های موجود وتمام آن چه که به خود وب سایت مرتبط است رابه عهده میگیرد.
SEM یا همان Search Engine Marketing، به کلیه ی فعالیتها و راه کارهایی گفته می شود که درجهت افزایش بازدیدکننده، افزایش رتبه و رنکینگ وب سایت انجام میشود.

 

PR – Page Rank :

پیج رنک گوگل (Google PageRank) توسط موتورهای جستجوگر گوگل به هرصفحه وب اختصاص می یابدکه بامعیاری هم چون رتبه الکسا درتجارت الکترونیک ،بازاریابی اینترنتی وافزایش بازدید وب سایت اهمیت بسیاری دارد. پیج رنک (PageRank) سیستمی است که باالگوریتم‌های پیچیده، میزان نفوذ وقدرت یک صفحه وب رابراساس معیارهایی که عمدتاً برمیزان لینک‌های ورودی تکیه دارد، محاسبه میکند و امتیازی برای آن صفحه درنظر میگیرد.

 

PPC – Pay Per Click :

PPC یعنی این که به ازای هربار کلیک مبلغی به عنوان حق الزحمه به شماپرداخت میکنند وباکلیک کردن به طور روزمره دارای درآمد میشوید. PPC یک مدل بازاریابی اینترنتی که درآن تبلیغ کنندگان هرزمان که یکی ازتبلیغات خودرا کلیک میکنند هزینه ای پرداخت میکنند. پرداخت به ازای کلیک یا PPC نام مدلی ازتبلیغات اینترنتی است که درآن بازدید کنندگان تبلیغات به وب‌ سایت، اپلیکیشن موبایل یارسانه‌ای دیگر هدایت میشوند وتبلیغ دهنده براساس تعدادکلیک‌ها ومراجعه به رسانه خود، به نمایش دهنده هزینه تبلیغات راپرداخت میکند.

 

CTR – Click through Rate :

دربخش تبلیغات یکی ازراه‌ های اندازه‌گیری (میزان) موفقیت یک تبلیغ آنلاین برای یک وب سایت خاص وهم چنین تعدادکلیک کاربران بر روی یک لینک خاص است. هدف ازسی‌تی‌ار ( CTR ) هدف از سی‌تی‌ار ( CTR ) دریافت واکنش اولیه ی بازدیدکنندگان وب سایت است. CTR نسبت تعداد کلیک کاربران به تعداد دفعات نمایش آدرس ونام برند در نتایج جستجوگر به دست می آید. اگر CTR هر چه مقدار بیش تری رانمایش دهد بیان گرآن است که نتایج نشان داده شده برای کاربران مطلوبتربوده است. سی تی آر عددی است که نشان میدهد یک وب سایت در نتایج جستجوگر چه میزان علاقمندی در کاربران ایجاد میکند تابرروی لینک وب سایت کلیک کرده ووارد وب سایت شود.

 

Weblogs :

وبلاگ یا وب‌ نوشت که به آن تارنوشت، تارنگار یابلاگ (به انگلیسی: Blog) هم میگویند، نوعی وب‌ سایت است که حاوی اطلاعاتی مانند: گزارش روزانه، اخبار، یادداشتهای شخصی یامقالات علمی موردنظر طراح آن است. وبلاگ ترکیبی ازدو کلمهٔ «web» و «log» به معنای ثبت وقایع روزانه است. مطالب وبلاگ برمبنای زمانی که ثبت شده گروه بندی وبه ترتیب ازتازه‌ترین رخدادبه قدیم ارائه میگردد.
پس وبلاگ یک وب سایت شخصی یاصفحه ی وب است که درآن فرد بصورت منظم سوابق نظرات، لینک ها رابه وب سایت های دیگر وغیره میدهد.

 

RSS – Real Simple Syndication :

RSS یک فرمت ساده، سریع، واستاندارد برای انتشار محتوای وب سایت دریک زمان خاص میباشد. این محتوا میتواند محتوای خبری، آموزشی ویا هرچیزدیگری باشد.به معنی تشکیل ارتباط‌ های بسیارساده است. آر.اس.اس فرمتی برای خروجی اطلاعات میباشد. آر.اس.اس فایلی بافرمت خاص (XML) میباشدکه شامل آخرين عنوان های وب سایت‌ های خبری، وبلاگ‌ها و وب سايت‌هايی ازاين دست میباشد. درواقع با بروزشدن وب سایت، فایل آر.اس.اس آن بطورخودکار بروز میشود.

دیدگاه کاربران