مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / چرا سئو وب سایت انجام دهیم؟
چرا سئو وب سایت انجام دهیم؟
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو وب سایت|آموزش سئو سایت

چرا سئو وب سایت انجام دهیم؟


اگر شما برای کسب و کار و فعالیت تان طراحی وب سایت انجام داده اید و آن را در اینترنت و وب منتشر کرده کرده اید به شما تبریک می گوییم، شما قدم بزرگی برای کسب و کارتان برداشته اید و تا همین الان می توانید از مزایای بسیاری که در مقاله "چرا طراحی وب سایت انجام دهیم؟" به آن اشاره کرده ایم بهرمند شده اید.
در این مقاله قصد داریم شما را با واژه سئو وب سایت آشنا کنیم. سئو وب سایت در واقع آن چیزی است که هر وب سایتی برای دیده شدن در دنیای وب به آن احتیاج دارد. پس قدم بزرگ بعدی پس از مرحله طراحی وب سایت، مرحله سئو وب سایت می باشد.

تعریف ساده سئو وب سایت

تعریف ساده سئو وب سایت

وقتی شما طراحی وب سایت می کنید کاربران دنیای وب با وارد کردن یک آدرس یونیک به نام دامنه وب سایت، وارد وب سایت شما می شوند و محصولات و خدمات وب سایت شمارا مشاهده می کنند و خرید خود را انجام می دهند. پس این یعنی فقط کسانی که آدرس یا دامنه وب سایت شما را دارند می توانند با وارد کردن آن در مرورگر وارد وب سایت شما شوند. و این یعنی تمام کسانی که وب سایت شما را می بینند، شما را می شناسند در حدی که آدرس وب سایت تان را هم بلد هستند.
اما واقعیت این است که شما وب سایت راه اندازی کرده اید که به جز افرادی که شما را می شناسند، مشتریان جدیدی هم وب سایت شما را ببینند و محصولات و خدمات شما را خریداری کنند.
حالا کاربران اینترنت چطور محصولات و خدماتی که نیاز دارند را پیدا می کنند؟ جواب این سوال کاملا مشخص است با کمک جستجو در موتور های جستجوگر این کار را انجام می دهند. . از لحاظ آمار و محبوبیت و قدرت، موتو جستجوی گوگل با قدرت برترین موتور جستجوی کاربران می باشد. بیش از 95 درصد کاربران در سراسر دنیا با موتور جستجوی گوگل کار می کنند. و جستجوهای خودشان را با این موتور جستجو انجام می دهند. 
بنابر این بهترین حالت این است که وقتی کسی محصول یا خدمات شما را در اینترنت و گوگل جستجو می کند، وب سایت شما در لیست نتایج جستجو به کاربر نشان داده شود و کاربر با کلیک کردن روی لینک شما وارد وب سایت تان شود.
حالا سوال اینجاست که چکار کنیم که وب سایت مان با جستجوی کلمات کلیدی یا همان محصولات و خدماتی که داریم در لیست نتایج جستجو به کاربر نمایش داده شود. جواب این است که با بهینه سازی و سئو وب سایت تان این امکان برای شما فراهم می شود.

در این مقاله قرار است مهم ترین دلایل برای این سوال که "چرا سئو وب سایت انجام دهیم؟" را برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد، و با پاسخ دادن به این سوال شما مجاب کنیم که حتما سئو وب سایت تان را انجام دهید.

دلایل سئو وب سایت برای هر فعالیت و کسب و کاری

دلایل سئو وب سایت برای هر فعالیت و کسب و کاری

 

  • با سئو وب سایت در لیست نتایج موتور جستجو قرار بگیرید.

همانطور که اشاره کردیم وقتی بهینه سازی و سئو وب سایت تان را انجام دهید، در لیست نتایج جستجوی موتور جستجوگر قرار می گیرید. به طور مثال شما در وب سایت تان گوشی آیفون می فروشید، و انتظار دارید وقتی کسی در گوگل عبارت فروش آیفون را جستجوکرد وب سایت شما را ببیند و وارد آن شود وگوشی آیفون بخرد. این کار تنها از طریق بهینه سازی و سئو وب سایت تان شدنی است. 
شما با انجام دادی یک سری عملیات و همچنین رعایت کردن یک سری قاعده و قانون که توسط موتور های جستجو وضع شده می توانید بهینه سازی و سئو وب سایت تان را انجام دهید. ما در آموزش های مفصل و کاملی به صورت صفر تا صد آموزش سئو سایت را برای شما عزیزان در وب سایت قرار داده ایم و شما می توانید به صفحه آموزش های وب سایت مراجعه کنید و خودتان وب سایت تان را سئو کنید. 
آموزش سئو وب سایت موجود در این مجموعه از سطح مبتدی و مقدماتی گرفته تا سطح پیشرفته و استادی را به طور کامل و مفصل پوشش می دهد. پس پیشنهاد می کنید آموزش سئو وب سایت این مجموعه که کاملا جامع می باشد را از دست ندهید.

 

  • با سئو وب سایت در بین رقبا جایگاه بهتری بگیرید.

موضوع سئو وب سایت به قدری گسترده و جهانی شده که کمتر کسی از اهمیت بالای آن بی خبر است. این یعنی قطعا رقبای شما هم با آن آشنا هستند و روزانه در حال فعالیت و تلاش کردن که جایگاه بالاتری نسبت به رقبایشان کسب کنند تا شانس فروش بیشتری نصیبشان شود. پس اگر شما هم می خواهید از این رقابت عقب نمانید لازم است به بهینه سازی و سئو وب سایت تان فکر کنید.

 

  • با سئو وب سایت برند سازی کنید.

با توضیحاتی که داده شد احتمالا شما هم به اهمیت نقش بهینه سازی و سئو وب سایت را در برندینگ خود پی برده اید. پر قدرت ترین شاخص برای برندینگ شما کمک گرفتن از موتور های جستجو با بهینه سازی و سئو وب سایت تان می باشد.

 

  • با سئو وب سایت به صورت طبیعی و بدون هزینه رشد کنید.

یک سرویسی در موتور جستجوی گوگل وجود دارد که به نام گوگل ادوردز شناخته می شود. گوگل با استفاده از این سرویس، به کسب و کار ها این اجازه را می دهد که در ازای پرداخت مبلغی، وقتی عبارت کلیدی آن ها جستجو می شود لینک وب سایت آن ها را هم در لیست نتایج جستجو نشان دهد. 
اما این روش چون به ازای پرداخت پول است خیلی هزینه های سنگینی دارد. یعنی اینکه گوگل به ازای هر کلیک کاربران مبلغی از تبلیغ دهنده دریافت می کند.
اما در مقابل، شما سئو وب سایت را دارید، که کاملا رایگان است، و تنها با رعایت اصول و قواعد خاصی خودتان می توانید آن را آموزش ببینید و به صورت کاملا طبیعی و اوگانیک از موتور های جستجو ورودی بگیرید.

با سئو وب سایت درآمد تان را بالا ببرید.

  • با سئو وب سایت درآمد تان را بالا ببرید.

مبحث درآمد اصلی ترین موضوع برای بهینه سازی و سئو وب سایت می باشد. چون با همه این تفاسیر هر کسی قصدش از بالا آمدن در موتور های جستجو این است که محصولات و خدماتش را به فروش برساند و در نهایت به کسب درآمد برسد.
پس این یک مزیت بسیار بزرگ محسوب می شود که با بهینه سازی و سئو وب سایت  شما بی وقفه و به صورت 24 ساعته محصولات تان را در معرض دید مشتریان قرار داده اید.
وقتی بهینه سازی و سئو وب سایت انجام می دهید، کاربران و مشتریان بیشتری محصولات و خدمات شما را می بینند. و هر چقدر که کاربران بیشتری محصصولات شما را ببینند به همان نسبت درصد فروش شما در وب سایت بالا تر می رود. بنابراین با سئو وب سایت به صورت مستقیم روی درآمد شما تاثیر می گذارد.

 

  • با سئو وب سایت مخاطبین خود را بهتر بشناسید.

وقتی وب سایت تان را درست بهینه سازی و سئو کنید، می توانید مخاطبین وب سایت تان و رفتار های آن ها را به صورت دقیق بررسی کنید و با برنامه ریزی دقیق تر با آن ها ارتباط برقرار کنید.
با کمک بهینه سازی و سئو وب سایت شما می توانید اطلاعات دقیق کاربران وب سایت مثل موارد زیر را بدست بیاورید، اینکه کاربر با جستجوی چه کلمه کلیدی وارد سایت شما شده است. اینکه کاربر از کدام موقعیت جغرافیایی و با چه دستگاهی وارد سایت شما شده است. این که کاربر وارد چه صفحه هایی از سایت شده است و در چه صفحاتی از سایت خارج شده است. چه صفحاتی بازدید بیشتری دارند و چه محصولاتی نظر آن ها را جلب کرده است. با این گزارشات شما رفتار کاربران را در سایت بهتر تحلیل می کنید و برای آن ها برنامه ریزی می کنید.

 

  • با سئو وب سایت بازگشت سرمایه تان سریعتر است.

طبق تجربه و با توجه به آمار موجود باید این واقعیت را خدمت شما عرض کنیم که به صورت کلی و با توجه به تمام هزینه ها و موارد مورد نیاز برای بهینه سازی و سئو وب سایت انجام می شود. بازگشت سرمایه ای که برای بهینه سازی و سئو وب سایت هزینه می کنید بسیار زودتر از دیگر روش های تبلیغاتی موجود اتفاق می افتد.

سئو وب سایت یک روش تبلیغاتی زمانبر است.

  • سئو وب سایت یک روش تبلیغاتی زمانبر است.

یکی دیگر از دلایلی که باید هر چه زودتر به بهینه سازی و سئو وب سایت تان بپردازید این است که سئو وب سایت یک روش تبلیغاتی بسیار زمانبر است. این یعنی هرگز به این فکر نباشید که حالا دیر نمی شود، این تصور درست نیست که شما هر موقع شروع به بهینه سازی و سئو وب سایت کنید خیلی زود به نتیجه می رسید و وب سایت تان در لیست نتایج جستجو قرار می گیرد.
برای سئو وب سایت شما شاید هزاران نکته ریز و درشت را بیاید به صورت روزانه انجام دهید و هر روز آپدیت باشید تا بتوانید در لیست جستجوی موتور های جستجو قرار بگیرید، و رعایت همه این نکات هم زمان زیادی لازم دارد.
بنابراین به این دلیل که هر روز بگذرد شما از این پروژه عظیم عقب تر می مانید و روند موفقیت شما در این زمینه طولانی تر خواهد شد، باید سئو وب سایت تان را انجام دهید.

 

  • با سئو وب سایت اعتبار بیشتر خواهید داشت.

فرض کنید شما خودتان خیلی سریع و راحت می خواهید در مورد ارزش و اعتبار یک شرکت تحقیق کنید. هر کسی اولین کاری که می کند این است که در گوگل جستجو می کند که ببیند اصلا این شرکت سایت دارد یا نه. یعنی خود داشتن وب سایت یک ارزش و اعتباری به شرکت شما می بخشد. حالا فرض کنید که اگر نام شرکت شما سرچ شود و سایت شما بالا نیاید، حتی اگر وب سایت داشته باشید کلی اعتبار است دست می دهید چرا که کاربر که آدرس سایت شما را نمی داند، فقط نام شرکت را در گوگل جستجو می کند. و وقتی در نتایج سایت شما وجود نداشته باشد فرض را بر این می گیرد که وب سایت ندارید.
حالا فرض کنید یک مقدار حرفه ای تر روی بهینه سازی و سئو وب سایت تان کار کنید و در عبارات تخصصی وب سایت تان در اولین نتایج موتور های جستجو باشید. شما خودتان بگویید که این چقدر به شما اعتبار می دهد.
حالا از شما کاربران گرامی می خواهیم که شما هم نظرات ارزشمند تان را با ما در دیگر کاربران در اشتراک بگذارید و بفرمایید که به نظر شما "چرا طراحی وب سایت انجام دهیم؟".
در انتهای همین مقاله می توانید نظرات تان را ثبت نمایید، سپاسگزاریم که ما را همراهی کردید.

جمع بندی مقاله "چرا سئو وب سایت انجام دهیم؟"

جمع بندی مقاله "چرا سئو وب سایت انجام دهیم؟"

در این مقاله سئو وب سایت را خیلی ساده تعریف کردیم. و سعی کردیم بهترین دلایل برای اینکه چرا باید وب سایت تان بهینه سازی و سئو باشد را به شما دادیم. 
در نهایت به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم که اگر برای خودتان وب سایت ندارید در مرحله اولی برای خودتان طراحی وب سایت انجام دهید و اینکه "چرا طراحی وب سایت انجام دهید؟" را می توانید در این مقاله بخوانید.
و در مرحله بعد از طراحی وب سایت شما حتما باید بهینه سازی و سئو وب سایت تان را هم انجام دهید. و اینکه "چرا سئو وب سایت انجام دهیم؟" را در بالا به صورت کامل و مفصل برای شما  گفتیم.

دیدگاه کاربران