مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / صفر تا صد ساخت، راه اندازی و طراحی وب سایت
صفر تا صد ساخت، راه اندازی و طراحی وب سایت
نظرات: 3 نظر تگ ها: صفر تا صد ساخت سایت|صفر تا صد راه اندازی سایت|صفر تا صد طراحی وب سایت

صفر تا صد ساخت، راه اندازی و طراحی وب سایت


با عرض سلام خدمت همه کاربران و مخاطبین خوب و عزیز گروه وب سایت وان
دراین مقاله گروه وب سایت وان سعی دارد از صفر تا صد مراحل ساخت، طراحی و راه اندازی وب سایت را برای شما عزیزان ارائه دهد.
این مقاله بااستفاده از دانش تخصصی و باتجربه ی کارشناسان عزیز گروه وب سایت وان در خدمت شما عزیزان قرارگرفته است، استفاده کردن ازاین مطالب و مقالات برای همه کاربران وب سایت آزاد می باشد ، تنها به دلیل تلاش بسیار زیاد و زحماتی که بابت این مقالات و دیگر مقالات نوشته شده در وب سایت وان کشیده شده است و وقت و زمانی که صرف ارائه مقالات میشود تابه شما عزیزان برسد، برای استفاده از مطالب ومقالات وب سایت خواستاریم نسبت به قراردادن مرجع و منبع مقاله و لینک گروه وب سایت وان در وب سایت خود اقدام نمایید.
خب بهتر برویم سراغ مقاله صفر تا صد ساخت، طراحی و راه اندازی وب سایت،

 

آموزش صفر تا صد طراحی وب سایت

درابتدا بایستی مفهوم وب سایت را برای شما عزیزان توضیح دهیم، وب سایت یک مکان دراینترنت می باشد که دارای صفحه های خاص و منحصر به فرد خودش می باشدکه بسته به نوع استفاده شده از آن هدف مشخصی را برای خوددارد، پس با توجه داشتن به این که هر وب سایت شامل صفحه های مختص خود می باشد به این نتیجه میرسیم که هر وب سایت و صفحه های وب آدرس مخصوص یه خودشان را دارند.
به یک زبان دیگر، وب سایت مجموعه ای از صفحه های طراحی شده وب با آدرس های مشخص برای اهداف مشخص می باشد که کاربران اینترنتی باوارد کردن آدرس آن در مرورگر های اینترنتی خود میتوانند وارد وب سایت شوند و صفحاتی که طراحی شده وب سایت شما است را مشاهده نمایند.
تا این جا این موضوع را درک کردیم که برای داشتن یک وب سایت در ابتدا نیاز به طراحی صفحات وب سایت داریم و برای دستیابی به وب سایت و صفحه های وب به اینترنت نیازمند هستید،
برای طراحی صفحات وب، زبان های گوناگون برنامه نویسی و نرم افزار های مختلفی برای طراحی صفحات وب وجوددارند،
در مقالاتی بصورت کامل در مورد زبان های برنامه نویسی ونرم افزار های مختلف طراحی صفحات وب توضیح خواهیم داد.
حال که مفهوم وب سایت را متوجه شدیم و با مفهوم وب سایت و طراحی صفحات وب آشنا شدیم، کمی تخصصی تر وحرفه ای جلو می رویم ونحوه قرارگرفتن وب سایت در دهکده جهانی وب (World Wide Web) یاهمان www را توضیح می دهیم.
یک وب سایت بعد از اینکه طراحی شد وصفحات آن کنار هم قرار گرفتند برای مشاهده عمومی نیازمند ورود به دنیای وب یا همان دهکده جهانی وب یا www شود، برای انجام این کار شما به یک سرور برای میزبانی صفحات وب خود نیاز دارید، یک سروری که یک مقداری از فضای آن را برای آپلود فایل های وب سایت خود استفاده نمایید، به این مقدار فضایی که از سرور میزبانی وب دریافت می نمایید هاست یا فضای وب سایت شما گفته می شود،
ما هم چنین برای پیدا کردن سرور و میزبان صفحات وب سایت مقالاتی تخصصی در بخش مقالات وب سایت وان قرارداده ایم، برای کسب اطلاعات بیشتر به قسمت مقالات وب سایت وان مراجعه فرمایید.
خب پس از آپلود کردن صفحات وب سایت در هاست سرور میزبانی وب تان نیاز به انتخاب کردن نام وب سایت دارید، نام وب سایت برای استفاده کردن کاربران برای ورود به ضفحه های وب سایت شما و آدرس دادن به آن ها می باشد، به نام وب سایت دامین یا دامنه وب سایت هم میگویند.
انتخاب کردن نام یا دامین یادامنه وب سایت، یکی از فرآیند های با اهمیت و مهم در مبحث طراحی وب سایت و سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت می باشد، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه انتخاب کردن دامین یا دامنه یا نام وب سایت به وب سایت وان مراجعه نمایید.
تا این جا متوجه این شدیم که برای داشتن و طراحی یک وب سایت نخست نیاز به انتخاب یک نام یادامین یا دامنه وب سایت داریم و پس ازآن نیاز به یک هاست یا فضایی از سرور میزبان صفحات وب داریم و سپس نیاز به یک طراحی صفحات وب داریم، با تکمیل کردن این مراحل شما صاحب یک وب سایت برای خودتان خواهیدشد.
طراحی وب سایت ها براساس کاربردهایی که دارند و نحوه برنامه نویسی و نرم افزار های طراحی وب سایت به دودسته دسته بندی می شوند:
 

1- طراحی وب سایت های ایستا، ثابت یا استاتیک(Static Websites):

در طراحی این گونه وب سایت ها، طراحی وب سایت یک بار انجام میشود و اطلاعات ومتن وتصاویر موردنیاز بعد از قرارگیری در جای خودشان ثابت میباشند و غیر قابل تغییر توسط کاربران عادی خواهند بود، این گونه وب سایت ها برای اشخاصی مناسب است که نیاز به تغییرات متن ها و تصاویرها وب سایت شان ندارند و میخواهند همان طور که وب سایت را طراحی کرده اند بدون هیچ تغییراتی در وب سایت برای کاربران خود نمایش داده شوند، برای انجام تغییرات و اصلاحات موردنیاز در این گونه وب سایت ها نیازبه طراح وب سایت می باشد تاتغییرات لازم راانجام دهند.
وب سایت های ایستا، ثابت یا استاتیک، حجم بسیار کم تری نسبت به سایر وب سایت ها اشتغال می کنند و سرعت لود شدن و بارگذاری این وب سایت ها نسبتا بسیار بالا خواهدبود.
این گونه وب سایت ها چون هر شی ای جای مناسب خودرا دارد وتغییر نخواهدکرد بالطبع طراحی گرافیکی وب سایت، ظاهری بسیار زیباتر و جذاب تر خواهدداشت و همه ی این ها برای رتیه بندی و رنک در موتور های جستجو گر گوگل و سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت تاثیرات مثبتی به همراه دارد.
پس در طراحی وب سایت های ایستا، ثابت یا استاتیک ، امکان تغییرات و بروز رسانی ها در وب سایت توسط مدیران وب سایت امکان پذیر نیست وبرای تغییرات نیازمند به یک متخصص و حرفه ای طراحی وب سایت می باشد.
طراحی وب سایت های ایستا ، ثابت یا استاتیک برای کسانی مناسب است که در هرچند ماه نیاز دارند در محتوای وب سایت خودشان تغییراتی ایجاد کنند.
زبان برنامه نویسی و طراحی وب سایت های ایستا، ثابت یا ایستاتیک معمولا HTML و JAVA SCRIPT و CSS می باشد.
 

2- طراحی وب سایت های پویا، داینامیک(Dinamic Websies):

طراحی وب سایت های پویا یا داینامیک، همان گونه که از اسمشان پیدا است امکان تغییردادن محتوای وب سایت توسط افرادی مجاز وجوددارد، این گونه وب سایت ها به گونه ای طراحی میشوند که پس از افتتاح کردن وب سایت و آپلودشدن آن در وب، کاربران عادی باچند جلسه آموزش میتوانند به وب سایت ها، متون ها وتصاویر ولینک های موردنیازشان رااضافه نمایند، و متن های مختلفی را در وب سایت شان تغییر می دهند و وب سایت را آپدیت یا بروز رسانی می کنند. برای اینکار یک کنترل پنل توسط طراح وب سایت به کاربران یامدیران وب سایت داده می شود که باآن کنترل پنل تغییراتی که لازم است را انجام دهند.
در طراحی این گونه وب سایت ها یک قالب اصلی برای وب سایت طراحی میشود و بخش هایی دیگر از این قالب که قابل تغییر و تغییر پذیراست برای کاربران و مدیران وب سایت مشخص میشود، باتوجه به این اشاره ها بالطبع طراحی وب سایت های پویا یا داینامیک الحاظ گرافیکی امکان دارد کمی ضعیف تر از وب سایت های استاتیک باشند.
طراحی وب سایت های پویا یا داینامیک برای افرادی مناسب هست که روزانه، هفتگی یاماهیانه نیازدارند در محتوای وب سایت شان تغییرات واصلاحات لازم انجام دهند و وب سایت شان را بروز رسانی نمایند.
زبان برنامه نویسی وب سایت های پویا یا داینامیک معمولا ASP، ASP.NET، PHP، CSS، Silver Light، Ajax و ... می باشد.

 

دراین بخش می خواهیم طراحی وب سایت ها را برحسب نوع استفاده واهداف شان برای شما تقسیم بندی نماییم.

 

- طراحی وب سایت های شخصی:

طراحی ب سایت های شخصی معمولا برای معرفی کردن و رزومه ی اشخاص و نمایش ومعرفی پروژه های کاری ونمونه کار های افراد استفاده میشود. این نوع وب سایت ها به تازگی رواج بسیار زیادی پیدا کردند ومعمولا افراد، برای معرفی خود ونشان دادن فعالیتهایشان، کاربرانشان را به سمت وب سایت شان هدایت میکنند.

 

- طراحی وب سایت های شرکتی:

طراحی وب سایت های شرکتی معمولا برای معرفی شرکت ها، پروژه ها ونمونه کارهای شرکت میباشد، شرکت ها تلاش میکنند هر آن چه در توان خودشان است را درون وب سایت پیاده سازی نمایند و به نحوی وب سایت شان ویترینی از فعالیت هایی که شرکت شان انجام می دهد، می باشد.

 

- طراحی وب سایت های سازمانی و ارگانی:

این نوع طراحی وب سایت ها برای سازمانی ها وارگان ها نشان دهنده فعالیت حرفه ای و بروز بودن وحتی اطلاع رسانی به مخاطبین می باشند.

 

- طراحی وب سایت های اطلاعاتی:

این نوع طراحی وب سایت ها معمولا برای اطلاع رسانی های عمومی در مورد موضوع های خاص ومختلف مورداستفاده قرار میگیرند.

 

- طراحی وب سایت های تراکنشی:

این نوع طراحی وب سایت ها برای فعالیت هایشان نیازبه انجام تراکنش های مالی دارند،امروزه انواع مختلفی از وب سایت ها معمولاانجام امور تراکنشی را در وب سایت خود قرارداده اند.

 

- طراحی وب سایت های شبکه اجتماعی:

این نوع طراحی وب سایت ها برای ساختن یک شبکه ی اجتماعی برای کاربران خود مورد استفاده قرار می گیرند، در این نوع وب سایت ها کاربران ثبت نام میکنند و از مزایای تعریف شده در وب سایت برای فعالیت های اجتماعی خودشان اعم ازسرگرمی ودوست یابی استفاده می نمایند.

 

- طراحی وب سایت های بازی و سرگرمی:

این نوع طراحی وب سایت ها برای کاربرانی که به بازی و سرگرمی علاقه مند هستند بسیارمورد استفاده قرار می گیرند، در این نوع وب سایت ها هدف بازی وسرگرمی برای کابرانشان می باشد.

 

- طراحی وب سایت های دولتی:

طراحی وب سایت های دولتی برای ارگان ها وسازمان های دولتی برای انجام اموربسته به نوع هدف و فعالیتشان و مواردنیازشان انجام می گیرند.

 

- طراحی وب سایت های آموزشی:

هدف از این نوع طراحی وب سایت ها آموزش های عمومی وتخصصی برای کاربران خود می باشد، باتوجه به ماهیت این وب سایت ها ، آموزش ها بصورت غیر حضوری وکاملا الکترونیکی انجام می گیرند.

 

- طراحی وب سایت های فروشگاهی:

طراحی وب سایت های فروشگاهی که امروزه بخش وسیعی ازمخاطبین اینترنت رابه خود اختصاص داده برای انجام کلیه امور خرید وفروش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

- طراحی وب سایت های تبلیغاتی:

هدف این نوع وب سایت ها همان گونه که از اسمشان پیدا است تبلیغات برند و لوگو ها، شغل ها، محصولات، خدمات یا فعالیت های کاربران دنیای وب می باشد.

 

- طراحی وب سایت های تجاری:

طراحی وب سایت های تجاری برای کلیه امور بازرگانی و تجاری صورت میگیرد.

 

- طراحی وب سایت های صنعتی:

امروزه برای صنعت، وب سایت ها کاربردهای تخصصی پیدا کردند، درحال حاضر به جایی رسیده ایم که در صنعت های گوناگون وب سایت های کارهای تخصصی خاصی راانجام میدهند.

 

- طراحی وب سایت های صنفی:

طراحی وب سایت ها درحال حاضر برای کلیه اصناف مورداستفاده قرار میگیرند، امروزه کم تر کسی پیدا میشود که از طراحی وب سایت برای فعالیت های خود اطلاعاتی نداشته باشد. تنها با گشتن در دنیای اینترنت و جستجوی مطالب مختلف متوجه می شوید که هرصنفی و هر شغلی که تصورش را بکنید با به عرصه طراحی وب سایت و دنیای مجازی گذاشته است.

 

- طراحی وب سایت های خدماتی:

طراحی وب سایت های خدماتی هم بخش بسیار گسترده ای از دنیای وب رابه خود اختصاص داده است و شرکت های ارائه انواع خدمات از طراحی وب سایت برای ارائه خدمات شان غافل نمانده اند و شروع به تبلیغات از طریق طراحی وب سایت کرده اند.

 

- طراحی وب سایت های خبرگزاری:

یکی ازانواع پر طرفدار طراحی وب سایت های حال حاضر دهکده جهانی اینترنت و دنیای فضای مجازی، پرتال های خبری و خبرگزاری های آنلاین مختلفی می باشند، تقریبا همه ی مخاطبین دنیای وب طرفدار اخبارهای داغ و تازه می باشند، روزانه اخبارها را مرور می کنند به همین دلیل پرتال های خبرگزاری باتوجه به گستردگی مخاطبین خود پرطرفدارترین وب سایت های موجود می باشند.

اگرتا این قسمت از مقاله همراه مابوده اید قطعا تا حدودی با واژه ی طراحی وب سایت و مفهوم آن آشنا شده اید، لطفا برای مطالعه مقالات و آموزش های تخصصی بیش تر دراین زمینه به صفحات مقالات و آموزش های وب سایت وان مراجعه کنید.

 

صفر تا صد ساخت، طراحی و راه اندازی وب سایت

یک وب سایت مکانی است که دارای صفجاتی است که درون آن ها از متون ها، تصویرها ، ویدیو ها، لینک ها وغیره استفاده شده است که توسط یک زبان برنامه نویسی طراحی می شود.

 

7 مرحله ساخت، طراحی و راه اندازی وب سایت:

1- انتخاب نام برای وب سایت.(نام وب سایت، دامنه وب سایت، دامین وب سایت).
2- ثبت نام، دامین یادامنه وب سایت در دنیای اینترنت.
3- طراحی صفحات وب سایت توسط نرم افزار های مختلف طراحی وب سایت.
4- تولید محتوای حرفه ای و تخصصی و مرتبط داشتن برای استفاده به عنوان متن های وب سایت.
5- انتخاب یک سرور برای میزبانی صفحات وب سایت باامکانات مورد نیاز وب سایت (فضای بسیار کاربری وب سایت، کنترل پنل وب سایت، هاست وب سایت)
6- قراردادن فایل های وب سایت برروی هاست یا سرور عرضه کننده میزبانی وب سایت.
7- ثبت وب سایت در موتور های جستجو گر گوگل، سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، معرفی کردن وب سایت به گوگل.

در پایان مقاله به دلیل اهمیت داشتن بسیار زیاد سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت نیاز می بینیم با مثال و توضیحات مختصری شما عزیزان را با مفهوم سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت آشنا نماییم:

 

سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت و ثبت وب سایت در موتور های جستجو گر گوگل (SEO: Search Engine Optimization):

سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت یعنی طراحی وب سایت و کدنویسی وب سایت را به گونه ای انجام دهیم که درراستای قوانین جامع وتعریف شده در موتور های جستجو گر گوگل باشند، به گونه ای که رباتهای موتور های جستجو گر گوگل زمانی که وارد وب سایت شماشوند به راحتی صفحات وب سایت شما را پیمایش وایندکس کنند و اطلاعات وب سایت شما را در بانک اطاعاتی خود قراردهند به طوری که هرزمان کاربران اینترنتی کلمه ها و عبارات کلیدی مربوط به وب سایت شما را جستجو نمایند شما هم جزء لیست نتایجی باشید که موتور های جستجو گر گوگل به کاربران اینترنتی نمایش می دهند.
تنها درصورتی شما از طراحی وب سایت تان نتیجه خواهید گرفت که وب سایت شما سئو و بهینه سازی شده باشد وشما در لیست موتور های جستجو گر گوگل قرارگرفته باشید.
بهینه سازی و سئو وب سایت به این دلیل از اهمیت بسیار زیادی برخورداراست که بیش از 80درصد کاربران اینترنتی بااستفاده کردن از موتور های جستجو گر گوگل، متن خودشان را جستجو می کنند و به وب سایت های مرتبطی که نیازدارند دسترسی پیدا می کنند.

دیدگاه کاربران