نقطه شروع راه اندازی کسب و کار اینترنتی اینجاست، قدم اول را درست بردارید.
صفحه اصلی / نقشه راه / راه اندازی کسب و کار اینترنتی
راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی


نحوه راه اندازی کسب و کار در 8 مرحله

راه اندازی یک کسب و کار یکی از هیجان انگیزترین و با ارزش ترین تجربیاتی است که می توانید داشته باشید، اما چگونه شروع می شود؟ راه های مختلفی برای راه اندازی کسب و کارتان وجود دارد، اما مهم است که قبل از تصمیم گیری، ایده کسب و کارتان، زمان و مقدار پولی را که میخواهید صرف آن کنید، در نظر بگیرید. راه اندازی کسب و کار خود مستلزم برنامه ریزی دقیق مالی، قانونی و استراتژیک است. ما 8 مرحله آسان را گردآوری کرده ایم که به شما کمک می‌کند کسب و کار خود را با پای درست شروع کنید.

 

1. ذهنیت درستی داشته باشید

عموم مردم اغلب در مورد موفقیت های یک شبه می شنوند، زیرا آنها یک تیتر عالی هستند. با این حال، به ندرت به این سادگی است - آنها سال‌ها رویا پردازی، ساختن و موقعیت یابی را قبل از یک عرضه عمومی بزرگ نمی بینند. به همین دلیل، به یاد داشته باشید که بر روی سفر تجاری خود تمرکز کنید و موفقیت خود را با موفقیت دیگران نسنجید.

سازگاری کلیدی است
صاحبان مشاغل جدید در ابتدا تمایل دارند انگیزه خود را تقویت کنند، اما زمانی که انگیزه شان کاهش می یابد نا امید می شوند. به همین دلیل است که ایجاد عادات و پیروی از روال هایی ضروری است که در هنگام از بین رفتن انگیزه به شما قدرت می دهد.

قدم بعدی را بردارید
برخی از صاحبان کسب و کار بدون اینکه نگاه کنند با سر شیرجه می روند و فقط در حین پیش روی کارها را درست می کنند. سپس، صاحبان مشاغلی هستند که در لنگ تحلیل گیر می مانند و هرگز شروع نمی کنند. شاید شما ترکیبی از این دو هستید - و این درست همان جایی است که باید باشید. بهترین راه برای دستیابی به هر هدف تجاری یا شخصی، نوشتن تمام مراحل ممکن برای رسیدن به هدف است. سپس، آن مراحل را بر اساس آنچه که ابتدا باید اتفاق بیفتد، ترتیب دهید. برخی از مراحل ممکن است چند دقیقه طول بکشد، در حالی که برخی دیگر زمان زیادی می برد. نکته این است که همیشه قدم بعدی را بردارید.

 

2. ایده کسب و کار خود را اصلاح کنید

بیشتر توصیه های تجاری به شما می گویند از آنچه دوست دارید درآمد کسب کنید، اما دو عنصر بسیار مهم دیگر را از دست میدهد: باید سود آور باشد و چیزی که در آن مهارت دارید. به عنوان مثال، شما ممکن است عاشق موسیقی باشید، اما اگر خواننده یا ترانه سرای خوبی نباشید، ایده کسب و کار شما چقدر قابل اجرا است؟ یا، شاید شما عاشق درست کردن صابون هستید و می‌خواهید در شهر کوچک خود یک مغازه صابون فروشی باز کنید که در نزدیکی آن سه صابون‌فروشی وجود دارد - اما وقتی همان محصولی را ایجاد می‌کنید که دیگر فروشگاه های مجاور تولید می کنید، به راحتی نمی توانید بازار را در گوشه و کنار بگذارید.

اگر ایده محکمی از آنچه کسب و کار شما به دنبال دارد ندارید، سوالات زیر را از خود بپرسید:

دوست داری چه کار کنی؟
از چه کاری بدت میاد؟
آیا می توانید به چیزی فکر کنید که این کارها را آسان تر کند؟
این سوالات می تواند شما را به ایده ای برای کسب و کارتان سوق دهد. اگر از قبل ایده ای دارید، ممکن است به شما در گسترش آن کمک کنند. هنگامی که ایده خود را به دست آوردید، آن را با این که آیا در آن خوب هستید و آیا سودآور است اندازه بگیرید.

لزومی ندارد که ایده کسب و کار شما یک محصول خیلی خاص مثل دیجی کالا باشد. در عوض، می توانید یک محصول موجود را انتخاب کرده و آن را بهبود ببخشید.

 

3. رقبا و بازار خود را بشناسید

بیشتر کارآفرینان زمان بیشتری را برای محصولات خود صرف می کنند تا اینکه با رقبا آشنا شوند. اگر برای تامین مالی خارجی درخواست دهید، وام دهنده یا شریک بالقوه می خواهد بداند: چه چیزی شما (یا ایده کسب و کارتان) را متمایز می کند؟ اگر تجزیه و تحلیل بازار نشان می دهد که محصول یا خدمات شما در منطقه شما اشباع شده است، ببینید آیا می توانید رویکرد متفاوتی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، نظافت منزل را در نظر بگیرید - به جای خدمات نظافت عمومی، ممکن است در خانه هایی با حیوانات خانگی تخصص داشته باشید یا روی تمیز کردن گاراژ تمرکز کنید.

تحقیقات اولیه
مرحله اول هر مطالعه رقابتی، تحقیقات اولیه است، که مستلزم به دست آوردن داده ها به طور مستقیم از مشتریان بالقوه به جای استناد به نتایج شما بر روی داده های گذشته است. می توانید از پرسشنامه ها، نظرسنجی ها و مصاحبه ها استفاده کنید تا بدانید مصرف کنندگان چه می خواهند.

تحقیق ثانویه
هنگام انجام تحقیقات ثانویه، از منابع اطلاعاتی موجود، مانند داده های سرشماری، برای جمع آوری اطلاعات استفاده کنید. داده های فعلی ممکن است به روش های مختلفی که برای نیازهای شما مناسب است مطالعه، گردآوری و تجزیه و تحلیل شوند، اما ممکن است به اندازه تحقیقات اولیه دقیق نباشد.

تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید
SWOT مخفف نقاط قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها است. انجام تجزیه و تحلیل SWOT به شما این امکان را می دهد که به حقایق در مورد نحوه عملکرد محصول یا ایده خود در صورت عرضه به بازار نگاه کنید و همچنین می تواند به شما در تصمیم گیری در مورد جهت ایده خود کمک کند.

 

4. طرح کسب و کار خود را ایجاد کنید

طرح کسب و کار یک سند پویا است که به عنوان یک نقشه راه برای ایجاد یک کسب و کار جدید عمل می کند. این سند درک و جذب را برای سرمایه گذاران بالقوه، مؤسسات مالی و مدیریت شرکت ساده می کند. حتی اگر قصد تامین مالی خود را دارید، یک طرح کسب و کار می تواند به شما کمک کند تا ایده خود را بسط دهید و مشکلات احتمالی را شناسایی کنید. یک طرح تجاری جامع باید شامل بخش های زیر باشد:

خلاصه اجرایی: خلاصه اجرایی باید اولین مورد در طرح تجاری باشد، اما باید در آخر نوشته شود. این کسب و کار جدید پیشنهادی را توصیف می کند و اهداف شرکت و روش های دستیابی به آنها را برجسته می کند.
توضیحات شرکت: توضیحات شرکت شامل مشکلاتی است که محصول یا خدمات شما حل می کند و چرا کسب و کار یا ایده شما بهترین است. به عنوان مثال، شاید پیشینه شما در زمینه مهندسی مولکولی باشد، و از این پس زمینه برای ایجاد نوع جدیدی از لباس های ورزشی استفاده کرده باشید—شما اعتبار مناسب برای ساخت بهترین مواد را دارید.
تحلیل بازار: این بخش از طرح کسب و کار به تجزیه و تحلیل چگونگی موقعیت یک شرکت در برابر رقبای خود می پردازد. تحلیل بازار باید شامل بازار هدف، تجزیه و تحلیل تقسیم بندی، اندازه بازار، نرخ رشد، روندها و ارزیابی محیط رقابتی باشد.
سازمان و ساختار: در مورد نوع سازمان تجاری که انتظار دارید، چه استراتژی های مدیریت ریسک را پیشنهاد می کنید و چه کسی تیم پرسنل را مدیریت می کند، بنویسید. صلاحیت آنها چیست؟ آیا کسب و کار شما یک LLC تک عضوی خواهد بود یا یک شرکت؟
ماموریت و اهداف: این بخش باید حاوی بیانیه مختصری از مأموریت باشد و جزئیات آنچه را که کسب و کار می خواهد انجام دهد و مراحل رسیدن به آن را شرح دهد. این اهداف باید SMART (مشخص، قابل اندازه گیری، اقدام محور، واقع بینانه و محدود به زمان) باشند.
محصولات یا خدمات: این بخش نحوه عملکرد کسب و کار شما را توضیح می دهد. این شامل محصولاتی است که در ابتدای کسب و کار به مصرف کنندگان ارائه می دهید، چگونه آنها را با رقبای موجود مقایسه می کنند، محصول شما چقدر هزینه دارد، چه کسی مسئول ایجاد محصول است، چگونه مواد را تهیه می کنید و چقدر هزینه دارد. ساختن.
خلاصه پس زمینه نوشتن این بخش از طرح تجاری زمان بر است. هر گونه داده، مقاله و مطالعات تحقیقاتی را در مورد روندهایی که می تواند بر کسب و کار یا صنعت شما تأثیر مثبت و منفی بگذارد، گردآوری و خلاصه کنید.
برنامه ی بازاریابی. طرح بازاریابی ویژگی های محصول یا خدمات شما را مشخص می کند، تجزیه و تحلیل SWOT را خلاصه می کند و رقبا را تجزیه و تحلیل می کند. همچنین در مورد اینکه چگونه کسب و کار خود را تبلیغ خواهید کرد، چقدر پول برای بازاریابی خرج می شود و انتظار می رود که کمپین چقدر طول بکشد، بحث می کند.
طرح مالی: طرح مالی شاید هسته اصلی طرح تجاری باشد زیرا بدون پول، کسب و کار به جلو نمی رود. یک بودجه پیشنهادی را در برنامه مالی خود به همراه صورت های مالی پیش بینی شده، مانند صورت درآمد، ترازنامه و صورت جریان های نقدی وارد کنید. معمولاً صورتهای مالی پنج ساله قابل قبول است. اگر به دنبال تأمین مالی خارجی هستید، این بخش همچنین جایی است که باید درخواست تأمین مالی خود را درج کنید.

 

5. ساختار کسب و کار خود را انتخاب کنید

هنگام ساختاردهی کسب و کار خود، مهم است که در نظر داشته باشید که چگونه هر ساختار بر میزان مالیاتی که مدیون هستید، عملیات روزانه و اینکه آیا دارایی های شخصی شما در معرض خطر است یا خیر، تأثیر می گذارد.

LLC: یک شرکت با مسئولیت محدود (LLC) مسئولیت شخصی شما را در قبال بدهی های تجاری محدود می کند. LLCها می توانند متعلق به یک یا چند نفر یا شرکت باشند و باید دارای یک نماینده ثبت شده باشند. از این مالکان به عنوان اعضا یاد می شود.
LLP: یک مشارکت با مسئولیت محدود شبیه به یک LLC است اما معمولاً برای متخصصان تجاری دارای مجوز مانند یک وکیل یا حسابدار استفاده می شود. این ترتیبات مستلزم یک قرارداد مشارکت است.
مالکیت انفرادی: اگر یک کسب و کار انفرادی راه اندازی می کنید، ممکن است یک مالکیت انفرادی را در نظر بگیرید. شرکت و مالک از نظر حقوقی و مالیاتی یکسان محسوب می شوند. صاحب کسب و کار مسئولیت کسب و کار را بر عهده می گیرد. بنابراین، اگر کسب و کار شکست بخورد، مالک شخصاً و از نظر مالی مسئول تمام بدهی های تجاری است.
شرکت: یک شرکت مسئولیت شخصی شما را در قبال بدهی های تجاری مانند LLC محدود می کند. یک شرکت می تواند به عنوان یک شرکت C یا یک شرکت S مشمول مالیات باشد. وضعیت شرکت S به شرکت های کوچکی که الزامات IRS خاصی را برآورده می کنند، مالیات گذرا ارائه می دهد. شرکت‌های بزرگ‌تر و استارت آپ هایی که امیدوارند سرمایه‌گذاری خطرپذیر را جذب کنند معمولاً به عنوان شرکت‌های C مشمول مالیات می‌شوند.
قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار کسب و کار، وضعیت خود را با یک حسابدار کسب و کار کوچک در میان بگذارید، زیرا هر نوع کسب و کار دارای روش های مالیاتی متفاوتی است که می تواند بر درآمد شما تأثیر بگذارد.

 

6. کسب و کار خود را ثبت کنید و از کارهای اداری مراقبت کنید

پس از انتخاب ساختار کسب و کار هنگام راه اندازی کسب و کار باید به چندین موضوع حقوقی پرداخت. موارد زیر چک لیست خوبی از مواردی است که باید در هنگام تأسیس کسب و کار خود در نظر بگیرید:

نام کسب و کار خود را انتخاب کنید آن را به یاد ماندنی کنید اما نه خیلی سخت. برای برقراری حضور اینترنتی خود، در صورت وجود، همان نام دامنه را انتخاب کنید. یک نام تجاری نمی تواند با شرکت ثبت شده دیگری در ایالت شما یکی باشد، همچنین نمی تواند علامت تجاری یا علامت خدمات دیگری را که قبلاً در اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده (USPTO) ثبت شده است، نقض کند.
اسناد تشکیل کسب و کار را با ایالت خود ارسال کنید. شما رسماً یک شرکت، LLC یا سایر نهادهای تجاری را با پر کردن فرم ها در آژانس تجاری ایالت خود - معمولاً وزیر امور خارجه، ایجاد خواهید کرد. به عنوان بخشی از این فرآیند، باید یک نماینده ثبت شده برای پذیرش اسناد قانونی از طرف کسب و کار خود انتخاب کنید. شما همچنین هزینه تشکیل پرونده را پرداخت خواهید کرد. ایالت برای شما گواهی ارسال می کند که می توانید از آن برای درخواست مجوز، شماره شناسه مالیاتی و حساب های بانکی تجاری استفاده کنید.
برای شماره شناسایی کارفرما اقدام کنید. همه مشاغل به غیر از شرکت های انفرادی بدون کارمند باید دارای شماره شناسایی کارفرمای فدرال باشند. درخواست خود را به خدمات درآمد داخلی ارائه دهید. شما معمولاً شماره خود را در عرض چند دقیقه دریافت خواهید کرد.
برای مجوزها و مجوزهای مورد نیاز خود اقدام کنید. الزامات قانونی توسط صنعت و حوزه قضایی شما تعیین می شود. اکثر مشاغل برای فعالیت به ترکیبی از مجوزهای محلی، ایالتی و فدرال نیاز دارند. برای اطلاعات صدور مجوز متناسب با منطقه شما، با اداره دولتی محلی خود تماس بگیرید.
یک حساب بانکی تجاری باز کنید. کسب و کار و امور مالی شخصی خود را از هم جدا نگه دارید. در اینجا نحوه انتخاب یک حساب جاری تجاری و اینکه چرا حساب های تجاری جداگانه ضروری هستند، آمده است.
برای بیمه تجاری اقدام کنید. شما باید بیمه مسئولیت عمومی را برای کسب و کار خود در صورت آسیب اموال، دعوا یا مشکلات دیگر در نظر بگیرید. بیمه مسئولیت محصول و بیمه اموال تجاری نیز ممکن است سودمند باشند. در اکثر ایالت ها، در صورت داشتن کارمند، بیمه غرامت کارگران طبق قانون الزامی است.
یک حسابدار انتخاب کنید یا نرم افزار حسابداری دریافت کنید. اگر محصولی را می فروشید، برای مدیریت و ردیابی موجودی، به یک تابع موجودی در نرم افزار حسابداری خود نیاز دارید. نرم افزار باید دارای دفتر کل و مدخل های مجله و توانایی تولید صورت های مالی باشد.

 

7. سرمایه کسب و کار خود را تامین کنید

راههای مختلفی برای تأمین مالی کسب و کار شما وجود دارد - برخی از آنها به تلاش قابل توجهی نیاز دارند، در حالی که به دست آوردن برخی دیگر آسانتر است. دو دسته بودجه وجود دارد: داخلی و خارجی.

بودجه داخلی شامل:

پس انداز شخصی
کارت های اعتباری
بودجه از دوستان و خانواده
اگر کسب و کار را با سرمایه خود یا با کارت های اعتباری تامین مالی می کنید، باید بدهی کارت های اعتباری را بپردازید و در صورت شکست کسب و کار، بخشی از ثروت خود را از دست داده اید. با اجازه دادن به اعضای خانواده یا دوستان خود برای سرمایه گذاری در کسب و کار شما، در صورت از بین رفتن شرکت، احساسات سخت و روابط تیره ای را به خطر می اندازید. صاحبان مشاغلی که می خواهند این خطرات را به حداقل برسانند، ممکن است بودجه خارجی را در نظر بگیرند.

تامین مالی خارجی شامل:

وام مشاغل کوچک
کمک های مالی مشاغل کوچک
سرمایه گذاران فرشته
سرمایه گذاری خطرپذیر
تامین مالی جمعی
کسب و کار های کوچک ممکن است مجبور شوند از ترکیبی از چندین منبع سرمایه استفاده کنند. در نظر بگیرید که چقدر پول مورد نیاز است، چقدر طول می کشد تا شرکت بتواند آن را بازپرداخت کند و چقدر ریسک پذیر هستید. مهم نیست از کدام منبع استفاده می کنید، برای سود برنامه ریزی کنید. خیلی بهتر است شش رقمی را به خانه ببرید تا هفت رقمی کنید و فقط 80000 دلار از آن را نگه دارید.

 

8. تجارت خود را بازاریابی کنید

بسیاری از صاحبان مشاغل برای تولید محصولات خود آنقدر پول خرج می کنند که تا زمان راه اندازی آنها بودجه بازاریابی وجود ندارد. یا زمان زیادی را صرف توسعه محصول کرده‌اند که بازاریابی یک فکر بعدی است.

حتی اگر شما یک تجارت آجر و ملات هستید، حضور در وب ضروری است. شما می توانید یک وب سایت اطلاعاتی استاندارد یا یک سایت تجارت الکترونیکی ایجاد کنید که در آن محصولات را به صورت آنلاین می فروشید.

پس از دریافت یک وب سایت یا فروشگاه تجارت الکترونیک، روی بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو (سئو وب سایت)(SEO) تمرکز کنید. به این ترتیب، هنگامی که یک مشتری بالقوه کلمات کلیدی خاصی را برای محصولات شما جستجو می کند، موتور جستجو می تواند آنها را به سایت شما نشان دهد. بهینه سازی و سئو وب سایت یک استراتژی بلند مدت است، بنابراین در ابتدا انتظار ترافیک زیادی از موتورهای جستجو نداشته باشید، حتی اگر از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید.

محتوای دیجیتالی با کیفیتی را در سایت خود ارائه دهید که یافتن پاسخ صحیح برای سوالات خود را برای مشتریان آسان می کند. ایده های بازاریابی محتوا شامل ویدئوها، توصیفات مشتری، پست های وبلاگ و دمو می باشد. بازاریابی محتوا را یکی از حیاتی ترین وظایف در لیست کارهای روزانه خود در نظر بگیرید. این در ارتباط با ارسال پست در رسانه های اجتماعی استفاده کنید.

لزوماً لازم نیست در هر پلتفرم رسانه اجتماعی موجود باشید. با این حال، شما باید در فیس بوک و اینستاگرام حضور داشته باشید زیرا آنها ویژگی های تجارت الکترونیکی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد مستقیماً از حساب های رسانه های اجتماعی خود بفروشید. هر دوی این پلتفرم ها دارای آموزش تبلیغات رایگان هستند تا به شما در بازاریابی کسب و کار کمک کنند.

 

مقالات تخصصی وب سایت مرتبط با راه اندازی کسب و کار اینترنتی

مشاوره راه اندازی کسب و کار اینترنتی