نقطه شروع سوشال مدیا مارکتینگ اینجاست، قدم اول را درست بردارید.
صفحه اصلی / نقشه راه / سوشال مدیا مارکتینگ
سوشال مدیا مارکتینگ

سوشال مدیا مارکتینگ


خدمات شبکه اجتماعی گروه وب سایت وان


شبکه اجتماعی فضایی دیجیتالی، آنلاین، عمومی و اجتماعی است که از معمولا از افراد یا شرکت ها یا سازمان ها وغیره تشکیل می شود وتوسط یک یا چند نوع خاص از تعاریف وابستگی های مختلف مثل ایده ها و تبادلات اجتماعی، دوستانه، خانوادگی ،خویشاوندان، لینک های وب سایت، و غیره به هم وصل می شوند.

شبکه اجتماعی های مختلفی که ساخته شده اند هر کدام روابط اجتماعی و سیاست های خود را برای ارتباطات بین افراد و سازمان ها اجرا می کنند و بر اساس همین سیاست ها و تعاریف کاربران را به سمت خود جذب می کنند.

نتایج تحقیقات مختلف در مورد شبکه اجتماعی بیانگر آن است که می توان از ظرفیت شبکه اجتماعی در بسیاری از سطوح فردی و اجتماعی به منظور شناسایی مسائل و تعیین راه حل برای آنها، برقراری روابط اجتماعی، اداره امور تشکیلاتی، سیاست گذاری عمومی و رهنمون سازی افراد در مسیر دستیابی به اهداف استفاده نمود.

 

خدمات شبکه اجتماعی


خدمات شبکه اجتماعی بستری برای ایجاد شبکه اجتماعی یا شبکه های ارتباطی است که در آن افراد و کاربران در قالب گروه های مختلف، به طور مثال علایق، فعالیت ها، پیش زمینه ها و ارتباطات خود در زندگی واقعی را به اشتراک می گذارند. در این خدمات، هر شخص از طریق حساب کاربری اختصاصی خود شناخته می شود و از این طریق به فعالیت های قابل انجام می پردازد. بیشتر این شبکه اجتماعی های برگرفته از برنامه کاربردی وب هستند که از طریق اینترنت قابل دسترسی هستند.

 

تحلیل شبکه اجتماعی


شبکه اجتماعی، شبکه ای متشکل از افراد، گروه ها و ارتباطات بین آن ها است. افراد و گروه های عضو آن گره های را تشکیل می دهند و وابستگی های بین این افراد مانند دوستی، خویشاوندی، تجارت، علایق مشترک و غیره یال های بین گره ها را تشکیل می دهند. با بیشتر شدن گره ها و یال های بین آن ها شبکه هم پیچیده تر می شود و می توان با آنالیز شبکه آن ها را تحلیل و بررسی کرد.

شبکه های اجتماعی، نسل جدیدی از وب سایت ها هستند که این روزها در کانون توجه کاربران شبکه گسترده جهانی اینترنت و وب قرار گرفته اند. شبکه های اجتماعی بر اساس تشکیل اجتماعات برخط و آنلاین عمل می کنند و هر کدام تعدادی از کاربران اینترنتی با شرایط مختلف را شامل می شوند.

پس شبکه اجتماعی را نوعی از رسانه های اجتماعی می نامیم که امکان دسترسی به نوع متفاوتی از ارتباطات و اشتراک گذاری های مختلف در اینترنت و وب سایت را فراهم کرده اند. صدها میلیون کاربران وب سایت و اینترنت عضو شبکه های اجتماعی مختلفی شده اند و هر کدام به نحوی عملیات برخط و آنلاین خود را در این شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.

شبکه اجتماعی تعریفی است که قبل از اینکه در دنیای مجازی و اینترنت قرار بگیرید در دنیای فیزیکی هم وجود پیدا کرده بود و فعالیت آن را روزانه حس می کردیم، اما با دیجیتالی شدن دنیا و گستردگی اینترنت در دهکده جهانی وب این مفهوم به صورت اینترنتی و آنلاین طرفداران بسیار بسیار زیادی پیدا کرد چرا که کاربران درون شبکه های اجتماعی آنلاین هیچ گونه محدودیتی ندارندو به راحتی آب خوردن می توانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند.

به نظر من شبکه های اجتماعی، بزرگترین دستاورد اینترنتی و آنلاین دهکده جهانی وب می باشد. و با اختلاف بسیار زیاد جای دیگر از دیگر نوآوری های اینترنتی و آنلاین دیگر پیشی گرفته است. خیلی از کارشناسان این حوزه، شبکه های اجتماعی را به نام "زندگی دیجیتالی" می شناسند،

از دیگر مزایای شبکه های اجتماعی می توان این گزینه ها را هم گفت که درون آنها افراد و کاربران با دوستان جدید به راحتی ارتباط برقرار می کنند و همچنین دوستان قدیمی خود را در پیدا می کنند و با اشتراک گذارب های روزانه از وضعیت خودشان ارتباط با آنها را نگه می دارند،این ارتباطات خیلی اهمیت دارد چون که در دنیای فیزیکی کمتر ارتباط بین دوستان برقرار می شود. شبکه های اجتماعی مکان هایی برای تبادل نظر و ارتباطات هستند معمولا در آنها کاربران نظرات و خیلی چیزهای دیگر خود را با هم به اشتراک می گذارند.

یک قابلیت خیلی مهم و پرطرفدار شبکه اجتماعی این است که کاربران به راحتی می توانند کاربران در دیگر کشورهای دنیا ارتباط برقرار کند ، این باعث شده است تا شبکه های اجتماعی به فضایی تبدیل شوند که در آن فضا ها ، ایده ها و خلاقیت های جدید پیدا می شوند و مورد بحث و بررسی قرار می گیرند.

بر اساس گزارشات صورت گرفته از کاربران اینترنتی درباره وب سایت های شبکه اجتماعی ، بیش از نیمی جمعیت کاربران اینترنت در کشورهای دنیا ، جزو کاربران شبکه های اجتماعی هستند. استفاده از وب سایت های شبکه اجتماعی در اینترنت رشد بسیار زیادی داشته و در سال گذشته با گزارشاتی که صورت گرفته بیش از 90 درصد از جمعیت کاربران اینترنتی و آنلاین، جزو استفاده کنندگان از وب سایت های شبکه اجتماعی می باشند.

همین رشد بسیار زیاد گذراندن زمان کاربران در شبکه های احتماعی باعث شده است که وب سایت های شبکه اجتماعی زمان زیادی از کاربران را به خود اختصاص داده اند.

مثلا در شبکه اجتماعی فیس بوک که در هنگام ساخت آن فضایی برای دانشگاه و دانشجویان بود با رشد بی رویه ای که از شبکه های اجتماعی به وجود آمده در سال جاری کاربران با سن و سال های مختلف به آن اضافه شده اند

نتیجه اینکه شبکه های اجتماعی با سرعت بسیار زیاد در فضای دیجیتال و اینترنت در حال رشد پیدا کردن است و این نشان می دهد که باید ایده و خلاقیت مثبتی در این نوع شبکه ها بوجود آورد تا بتوانیم به از آن استفاده مثبت و بهینه داشته باشیم و این وب سایت ها فقط باعث تلف شدت وقت با ارزش کاربران نباشند.

در زیر ما لیست چند شبکه اجتماعی پر بازدید و پر طرفدار و تعداد کاربران فعال در آنها را برای اثبات گفته هایمان آماده کرده ایم:

شبکه اجتماعی فیس بوک: Facebook
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 2.13 میلیارد می باشد و کشور سازنده آن آمریکا می باشد و مالک آن شرکت فیس بوک است.

شبکه اجتماعی واتس آپ: Whatsapp
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 1.5 میلیارد می باشد و کشور سازنده آن آمریکا می باشد و مالک آن شرکت فیس بوک است.

شبکه اجتماعی وی چت: Wechat
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 1.0 میلیارد می باشد و کشور سازنده آن چین می باشد و مالک آن شرکت تنسنت است.

شبکه اجتماعی کیو کیو: qq
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 868 میلیون می باشد و کشور سازنده آن چین می باشد و مالک آن شرکت تنسنت است.

شبکه اجتماعی اینستاگرام: Instagram
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 800 میلیون می باشد و کشور سازنده آن آمریکا می باشد و مالک آن شرکت فیس بوک است.

شبکه اجتماعی تویتر: Twitter
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 330 میلیون می باشد و کشور سازنده آن آمریکا می باشد و مالک آن شرکت تویتر است.

شبکه اجتماعی اسکایپ: Skype
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 300 میلیون می باشد و کشور سازنده آن آمریکا می باشد و مالک آن شرکت مایکروسافت است.

شبکه اجتماعی گوگل پلاس: Google+
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 212 میلیون می باشد و کشور سازنده آن آمریکا می باشد و مالک آن شرکت گوکل است.

شبکه اجتماعی پینترست: Pinterest
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 200 میلیون می باشد و کشور سازنده آن آمریکا می باشد و مالک آن شرکت پینترست است.

شبکه اجتماعی لینکداین: Linked in
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 106 میلیون می باشد و کشور سازنده آن آمریکا می باشد و مالک آن شرکت مایکروسافت است.

شبکه اجتماعیتلگرام: Telegram
تعداد حساب های فعال این شبکه اجتماعی 200 میلیون می باشد و کشور سازنده آن روسیه می باشد و مالک آن شرکت تلگرام است.

سئو و شبکه های اجتماعی

نکانی در مورد طراحی وب سایت، بهینه سازی و سئو وب سایت باید یادآور تان کنیم ،
شما اگر تمرکزتان را فقط در مورد طراحی وب سایت قرار دهید در این صورت نتیجه ممکن است طراحی یک وب سایت بسیار زیبا برای کاربران باشد.
و شما اگر تمرکزتان را فقط در مورد سئو وب سایت قرار دهید در این صورت نتیجه ممکن است بهینه سازی و سئو وب سایت شما فقط برای رباتهای موتورهای جستجوگر محبوب شود.
و همچنین اگر تمرکزتان را فقط در مورد شبکه های اجتماعی قرار دهید ، نتیجه ممکن است هیچ وقت بازگشت سرمایه برای شما نداشته باشد.
طراحی وب سایت، بهینه سازب و سئو وب سایت و شبکه های اجتماعی سه عامل بسیار مهم و حیاتی برای یک بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ موفق می باشند.
اگر نیاز دارید بازیدکنندگان، وب سایت شما را در جستجو توسط موتورهای جستجوگر پیدا کنند باید بهینه سازی و سئو وب سایت تان بسیار قوی باشد.
اگر نیاز دارید با کاربران وب سایت تان تعامل داشته باشید و فروش شما افزایش پیدا کند باید طراحی وب سایت حرفه ای و فوق العاده داشته باشید.
و در آخر اگر نیاز دارید برند سازی انجام دهید بهترین گزینه برای این کار استفاده از شبکه های اجتماعی می باشد.
شما به عنوان صاحب کسب و کار و تجارت خود، باید متوجه باشید که اندازه مشخصی برای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ وجود ندارد.

به عنوان مثال ممکن است در خیلی از مواقع شبکه های اجتماعی برای کسب و کار شما مناسب نباشد.
سوالاتی که بسیار زیاد برای صاحبان وب سایت ها پیش می آیند:
چه مقدار نیاز دارم روی سئو وب سایت هزینه کنم؟
ساختن یک صفحه شبکه اجتماعی به کسب و کار و تجارت من کمک میکند؟
آیا کسب و کار من نیاز به طراحی وب سایت دارد؟

جواب همه سوالات شما این است که: همه چیز بستگی به هدف کسب و کار و تجارتی که قصد راه اندازی آن را دارید دارد.

و این را هم هرگز فراموش نکنید که اگر یک روش بازاریابی برای یک کسب و کار خیلی خوب جواب داده این 100 درصد به این معنی نیست که همان روش برای کسب و کار شما هم به همان اندازه خوب عمل کند.

و در نتیجه نهایت باید عرض کنیم که انتخاب یک روش بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ مناسب و حرفه ای مهمترین رکن برای نتیجه گیری بهتر برای کسب و کار شما می باشد. و روش انتخابی شما قطعا باید مناسب با هدف شما از کسب و کار تان باشد تا بتوانید بهترین نتیجه ممکن را از کارتان بگیرید.

ما در این مقاله سعی کردیم در مورد شبکه های اجتماعی اطلاعات کاملی برای شما ارائه دهیم، تا الان شما باید به اهمیت شبکه های اجتماعی برای کسب و کارتان پی برده باشید،
گروه وب سایت وان این افتخار را دارد که اعلام کند خدمات شبکه های اجتماعی را هم جزو خدمات قابل ارائه در وب سایت خود قرار داده و با همکاری با کارشناسان متخصص و حرفه ای در این حوزه فعالیت تخصصی انجام می دهد، پس اگر احساس کردید برای کسب و کار و تجارت تان نیاز به کمک
و مشاوره دارید، کارشناسان متعهد و با تجربه گروه وب سایت وان با آغوش باز پذیرای شما عزیزان خواهد بود. ما در ارائه خدمات شبکه های اجتماعی در کشور عزیزمان ایران دارای رزومه کاری خوبی هستیم و ارائه خدمات مان را برای شما تضمین خواهیم کرد.

 

سوشال مدیا مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی

کلمات کلیدی سوشال مدیا مارکتینگ, بازاریابی شبکه های اجتماعی, خدمات شبکه های اجتماعی شبکه های اجتماعی
 

مقالات تخصصی وب سایت مرتبط با سوشال مدیا مارکتینگ

مشاوره سوشال مدیا مارکتینگ