مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / سئو چیست؟ منظور از بهینه سازی و سئو سایت چیست؟
سئو چیست؟ منظور از بهینه سازی و سئو سایت چیست؟
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو وب سایت|آموزش سئو سایت

سئو چیست؟ منظور از بهینه سازی و سئو سایت چیست؟


احتمالا تا حالا اصلاح بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت زیاد به گوشتان خورده باشد، اما تعریف و مفهوم صحیحی از آن پیدا نکرده باشید، اگر بخواهیم یک تعریف خیلی ساده برای سئو و بهینه سازی وب سایت داشته باشیم این است که وقتی ما می گوییم قصد داریم سایت مان را بهینه سازی و سئو کنیم یعنی اینکه می خواهیم رتبه سایت مان را نزد کاربران و موتور های جستجوگر در حوزه تخصصی خودمان بالا ببرین و سایت مان را جزو بهترین های موتور جستجوگر کنیم یعنی کاری کنیم که وقتی کسی محصول یا خدمات ما را در گوگل جستجو کرد در صفحه اول لیست نتایج گوگل سایت ما هم نشان داده شود. وقتی می گوییم در حوزه تخصصی خودمان، منظور این است که یک وب سایت نمی تواند در همه ی حوزه ها فعالیت کند و در همه آن ها در بالای لیست های جستجو قرار بگیرد.

تکنیک های وایت هت سئو و بلک هت سئو

تکنیک های وایت هت سئو و بلک هت سئو

برای بهینه سازی و سئو وب سایت شاید هزاران عامل و فاکتور ریز و درشت وجود داشته باشند که باید آن ها را رعایت کنید و همچنین اینکه روزانه باید محتوا گذاری انجام دهید و همیشه وب سایت تان را به روز نگهدارید، تازه حتی با انجام تمام این فاکتور ها شما نیاز دارید برای بهینه سازی و سئو وب سایت تان بسیار صبور باشید. این توضیحات را در نظر داشته باشید.. حالا شما تنها با یک جستجو در اینترنت وب سایت ها و مقالات زیادی مشاهده خواهید کرد که ادعا می کنند روش هایی به شما می آموزند که خیلی سریع در گوگل و موتور های جستجوگر بالا بیایید. اجازه دهید خیالتان را راحت کنیم، این ادعا حقیقت ندارد. هیچ راه طبیعی خیلی سریعی برای بهینه سازی و سئو وب سایت وجود ندارد که در مدت زمان کوتاهی وب سایت شما را با کلمات تخصصی تان در صفحه اول موتور جستجوی گوگل قرار دهد. وقتی می گوییم هیچ راه طبیعی وجود ندارد یعنی اینکه ممکن است راه غیر طبیعی و غیر استانداردی وجود داشته باشد که آن هم از طریق تقلب و دور زدن موتور های جستجوگر است. که این مورد هم به دلیل اینکه خیلی زود توسط الگوریتم های موتور های جستجوگر کشف خواهد شد و جریمه های بسیار سنگینی برای شما در بر خواهد داشت. راه و روش های تقلبی و دور زدن موتور های جستجوگر اصلطلاحا به تکنیک های بلک هت سئو یا تکنیک های کلاه سیاه معروف هستند. تکنیک های کلاه سیاه سئو در بعضی مواقع یک صفحه را خیلی سریع بالا می آورند ولی همانطور هم خیلی سریع شناسایی می شوند و جریمه های خیلی سنگینی مثل کلا حذف شدن از لیست جستجو را خواهند داشت.
اگر بخواهیم مثالی بزنیم ، در گذشته وقتی در گوگل یک عبارتی را جستجو می کردیم، با سایت هایی نا مربوطی مواجه می شدیم که عملا هیچی به ما نمی دادند، و فقط آن ها برای این که رتبه خوبی بگیرند، کلمات کلیدی زیادی را در صفحات خود می گذاشتند و گوگل آن ها را به ما نشان می داد. رفته رفته الگوریتم های گوگل و موتور های جستجو آپدیت شدند و این سایت ها را شناسایی می کردند و آنها را حذف می کردند. به طوری که الان همه مشاهده می کنیم که امکان ندارد یک عبارتی در گوگل جستجو کنید و سایت نا مربوطی را ببینید. هیمن دلایل کافی است که ما توجه شویم با روش های دور زدن و تقلب نه تنها نتیجه خوبی برای سئو نخواهیم گرفت بلکه جریمه های سنگینی هم می شویم.

چطور وب سایت مان را بهینه سازی و سئو کنیم؟

چطور وب سایت مان را بهینه سازی و سئو کنیم؟

اگر می خواهید که وب سایت تان در بین کاربران و موتور های جستجو جزو بهترین ها باشد باید به یک سری نکات خیلی مهم توجه داشته باشید. این که کاربران شما چه چیزی احتیاج دارند، کاربران شما چه مشکلاتی دارند، کاربران شما اصلا چه چیزی می خواهند ببینید.
فرض کنید خانم ها قصد دارند آشپزی یاد بگیرند. و شما وب سایتی بزنید که خانم ها را جذب آن کنید. بهترین و طبیعی ترین روش که برای همه ی موتور های جستجوگر مثل گوگل مورد تایید است این است که شما با قرار دادن محتوا های جذاب، آموزش های بی نظیر آشپزی و با ارائه دادن مطالب بسیار مفید به خانم ها، آن ها را جذب وب سایت تان کنید. با این کار شما هم به کاربران احترام می گذارید و هم به موتورهای جستجو، پس این که نیاز کاربران رو برطرف می کنید و به آن ها کمک می کنید مهم ترین نکته است. سعی کنید که مخاطبین وب سایت تان را شناسایی کنید، این که چه افرادی هستند و چه چیزی می خواهند، و شما آن نیاز هایشان را برطرف کنید و محتوای مفید به آن ها ارائه دهید، به طوری که وقتی کاربر وارد سایت شما شد و یک مدت زمانی را در وب سایت شما سپری کرد، اطلاعات مفید وب سایت برایش جذاب باشد و حتی طوری باشد که سایت شما را به دیگران معرفی کند. این بهترین روش برای سئو و بهینه سازی و بالا بردن رتبه و محبوب کردن وب سایت نزد موتور های جستجو مثل گوگل است.

روش صحیح، اصولی و مطمئن برای بهینه سازی و سئو وب سایت

روش صحیح، اصولی و مطمئن برای بهینه سازی و سئو وب سایت

یادتان باشد شما اگر از تکنیک و روش های طبیعی و اصولی بهینه سازی و سئو وب سایت استفاده کنید، دیگر نگران تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو نخواهید بود.
طی سال ها تجربه این را خدمت شما عزیزان عرض می کنیم که در طی تغییرات و آپدیت های الگوریتم های مختلف گوگل، ما خودمان شاهد حذف شدن خیلی از وب سایت ها از صفحات اول گوگل بوده ایم، آن هم به این خاطر بوده که این وب سایت ها بهینه سازی و سئو را فقظ مختص یک الگوریتم خاص انجام داده اند. و وقتی آن الگوریتم آپدیت شد اعتبار و رتبه خودشان را نزد گوگل یا موتور های جستجو از دست دادند.
پس اگر نمی خواهید این اتفاق برای وب سایت شما بیفتد و می خواهید همیشه رتبه و اعتبار خوبی نزد کاربران و موتور های جستجو داشته باشید به شما پیشنهاد می کنیم که نظر کاربران را جلب کنید. اگر کاربران از وب سایت شما راضی باشند و خوششان بیاید، موتور های جستجو هم وب سایت شما را دوست خواهند داشت. مثلا هیچ کاربری دوست ندارد با یک صفحه ی بسیار شلوغ مواجه شود، کاربران دوست دارند تمام انتخاب ها جلوی چشمشان باشند تا بتواند خیلی راحت وارد بخش های مختلف وب سایت شما شود و خیلی راحت از آن ها استفاده کند. شما با رعایت کردن نکاتی از این دست به کاربران احترام میگذارید پس موتور جستجوگر هم به این احترام گذاشتن شما امتیاز می دهد.

بهینه سازی و سئو وب سایت برای کاربران نه موتور های جستجو

بهینه سازی و سئو وب سایت برای کاربران نه موتور های جستجو

بنابر این باید سعی کنید وب سایت را طوری طراحی کنید که کاربران آن رضایت خوبی داشته باشند و تمرکزتان را روی موتور های جستجو نگذارید. ببینید کاربر چه چیزی سرچ می کند و چه خواسته ای دارد، شما آن خواسته را به او بدهید. وقتی کاربر یک عبارت را جستجو می کند و روی لینک وب سایت شما کلیک می کند، یک اسپایدر یا خزنده از گوگل به همراه شما وارد وب سایت شما می شود و فعالیت کاربر در وب سایت شما را زیر نظر می گیرد، اینکه کاربر به کدام صفحه ها می رود، و حتی اینکه کاربر چه مدت زمانی در هر صفحه می ماند. گوگل یک ابزار بسیار قدرتمند دارد که خیلی باید حواستان به آن باشد، نام این ابزار گوگل آنالیتیک است. گوگل آنالیتیک به شما گزارش های لحظه ای از وب سایت تان می دهد. ما در مقالاتی در مورد این ابزار قدرتمند یعنی ابزار گوگل آنالیتیک به طور مفصل آموزش هایی قرار داده ایم که می توانید آن ها را مشاهده کنید. شما می توانید به طور روزانه و لحظه ای این ابزار حرفه ای را بررسی کنید و ببینید که کاربران وب سایت تان، کدام مطالب را بیشتر دوست دارند، کدام فایل ها را دانلود می کنند، چه محصولاتی را می خرند، برای کدام محتوا ها نظر می دهند، در کدام بحث و کفت و گو های وب سایت شرکت می کنند، کدام تصاویر و ویدیو ها برایشان جذاب هستند، حتی میزان ماندگاری کاربر در صفحات وب سایت را هم ببینید.

جمع بندی مقاله سئو چیست و منظور از بهینه سازی و سئو وب سایت چیست؟

جمع بندی مقاله سئو چیست و منظور از بهینه سازی و سئو وب سایت چیست؟

نتیجه این که اگر شما از روش های کلاه سفید برای بهینه سازی و سئو وب سایت تان استفاده کنید، دیگر نیازی نیست نگران تغییرات و آپدیت الگوریتم های موتور جستجو باشید، چون حتی اگر در بدترین حالا تغییر اساسی اتفاق افتاده باشد شما چون سایت تان را برای کاربر بهینه کرده اید کارتان زیاد سخت نیست و می توانید خیلی سریع آن تغییرات جدید را هم روی سایت اعمال کنید. به همه این کار ها می گویند بهینه سازی و سئو کلاه سفید وب سایت، ولی در مقابل باید حواستان به روش های کلاه سیاه برای سئو وب سایت تان باشد، هرگز سعی نکنید که موتور های جسیتجو را دور بزنید و آن ها را فریب دهید. چون این کار به طور قطع ضرر های بسیار زیادی به وب سایت شما میزند و جریمه های سنگینی برای شما در نظر گرفته می شود. ما این چیز هایی که برای شما می گوییم را خودمان در پروژه های بسیار زیادی تجربه کرده ایم و این آموزش ها نتیجه سال ها تجربه و ضرر های مالی و جریمه های مختلف هستند. چون این درست است که با روش های تقلب و دور زدن موتور های جستجو ممکن است سریع تر رتبه خوبی بگیرید، ولی قطع به یقین خیلی سریع هم شناسایی خواهید شد و ضرر خواهید کرد. پس اگر می خواهید وب سایت تان نزد کاربران و موتور های جستجوگر رتبه خوبی داشته باشد و به اصطلاح جزو بهترین ها باشد با استفاده از روش های طبیعی و کلاه سفید وب سایت تان را بهینه سازی و سئو کنید.

 

دیدگاه کاربران