مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 10 دقیقه مشاوره بهینه سازی و سئو وب سایت برای استارتاپ ها
10 دقیقه مشاوره بهینه سازی و سئو وب سایت برای استارتاپ ها
نظرات: 3 نظر تگ ها: مشاوره بهینه سازی|مشاوره سئو وب سایت|مشاورهه طراحی وب سایت

10 دقیقه مشاوره بهینه سازی و سئو وب سایت برای استارتاپ ها


10 دقیقه مشاوره بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت برای استارتاپ ها
این مقاله اززبان یک توسعه دهنده برنامه های آموزشی در گوگل بررسی میشود.
>>> سلام، من مایل اوهی هستم. من توسعه دهنده برنامه های آموزشی در گوگل هستم. من از 2005 مشغول به فعالیت
درتیم های جستجو و وبمستر تولز گوگل هستم، ولی اگر من مشاور بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت برای استارت آپ شماباشم این پیشنهادها رابرای شما در کم تر از10 دقیقه دارم.
فقط مد نظر داشته باشیدکه این صحبت هابرای شرکتهایی است که محتوای اصلی وب سایت آن ها حدودا کم تر از 50صفحه است
و برای وب سایت هایی که به دنبال کسب رتبه برای هزاران جملات و عبارات نا مرتبط هستند همانند وب سایت های فروشگاهی یاآژانس های خبری . شمااحتمالا باید زمان بیش تری برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تان سرمایه گذاری و صرف کنید. هدف من ازاین مبحث این است که به شمااصول اولیه و کارآمدترین شیوه ای امکانپذیر را برای کمک به شما ارائه کنم وشما احساس کنیدکه بصورت کلی فعالیتی راانجام می دهید که برای موتورهای جستجوگر گوگل موثر باشد.
 

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید برای دامنه سایتتان که میخواهید کاربران شما ، وب سایت را با ورژن www مشاهده کنند یا بدون www

بعد ازگرفتن تصمیم، حالا می توانیدکاربران رابا دستور ریدارکت 301 به ورژن دلخواه خودتان هدایت نمایید. بسیاری از شرکتهای بسیار بزرگ مانند گوگل و فیس بوک، درواقع www را حفظ می کنند اماشما آزادهستید که انتخاب نمایید کدام گزینه برای شما مناسبتراست ، دلیل این که ما از 301 بجای 302 استفاده می نماییم به این دلیل است که 301 یک هدایت دائمی است که به برنامه های مانند موتورهای جستجوگر گوگل سیگنال هایی می دهدکه در حقیقت تمام اطلاعات ذخیره شده ازمنبع ذکرشده به آدرس دیگری انتقال یافته است.
 

مرحله بعدی این است که مالکیت خود را به "وب مستر تولز" ثابت کنید

نه به این دلیل که من بااین تیم کار می کنم ، بلکه اعتقاد دارم که اینکار کاملا ارزشمنداست. من حتی شما را ترغیب می کنم که قابلیت دریافت ایمیل ها رانیز فعال نمایید، دریافت این هابه گوگل این امکان را می دهدکه در هرزمانی که پیامی را برای شماوجود دارد همانند مواقعی که ما فرض می کنیم وب سایت شماهک شده است یا زمانهایی که وب سایت هرزنامه تولید میکند یاما مشکلاتی برای خزیدن در وب سایت شماداریم و باتعداد بسیارزیادی لینک های غیرقابل دسترس خواهیم داشت . پس تمامی این پیغام ها می تواندارسال شود به وبمستر تولز اگرشما این امکان دریافت رافعال کرده باشید، این ایمیل ها می تواند مستقیم به صندوق دریافت شماارسال شود و آن ها راروزانه بررسی نمایید.
 

یکیدیگر از نکاتی که باید رعایت کنید تحقیق برای سابقه گذشته دامنه تان است .

برای مثال اگر درگذشته دامنه وب سایت دراختیار یک "Spammer" بوده باشدشما درحال حاضر قادر نیستید تارتبه ی مناسبی کسب نمایید، بنابراین یک راه خوب برای چک کردن این است که کلماتی که در وبمستر برای وب سایت شمالیست میشود را بررسی نمایید وببینید آیا کلمات ناخواسته ای وجود داردیا خیر. بنابراین شما قادرخواهیدبود بااین ابزار ها وضعیت ایندکس شدن وب سایت تان رابررسی نماییدو اگر مشکلی مشاهده کردیدمی توانید ازراهنمای وبمستر که در آدرس ذکرشده است استفاده کنید. واگر سئوالی درخصوص جریمه های گوگل ودرخواست های بررسی مجددداشتید و طی کردن کل مشکلات داشتید، دوست من "تیفانی اوبروی" استفاده کنید.
 

من دوست دارم تاکید زیادی بر برجسته نمودن سرویس "fetch as googlebot" و امکانات آن بپردازم

به دلیل این که شمایک URL به ما می دهید وبعد ما با گوگل بات آن رابررسی وذخیره میکنیم وشما میتوانید دقیقا مشاهده نمایید که محتوای دانلودشده وذخیره شده دقیقا همان اطلاعاتی است که شما می خواهید. علاوه براین بخشی ازامکانات این سرویس می باشد، ومن فکر می کنم استفاده کردن ازاین امکانات بسیارکاربردی خواهد بود زیرابه شما خواهد گفت که اطلاعات آن آدرس در موتورهای جستجوگر گوگل به چه شکل ذخیره خواهدشد. وبه این روش هرزمان که به روزرسانی برروی یک صفحه ایجادشد یاصفحه جدید اضافه گردید می توانیدکل این فرآیند رااعلام کنیدکه به اطلاع گوگل برسید و تغییرات سریع تر به جستجوگران نمایش داده شود.
 

پیشنهاد بعدی من اضافه کردن اضافه کردن کد گوگل آنالاتیکس یا دیگر ارائه دهندگان این سرویس است.

حالاشما می توانید شروع کنید به جمع آوری اطلاعات حتی اگرالان آماده نیستید تا از آن هااستفاده نمایید زیرااگر یک شخص متخصص وحرفه ای را استخدام نمایید بهتراست که به برخی تاریخچه اطلاعات وب سایت شمادسترسی داشته باشید.
 

مرحله بعدی استراتژی طراحی وب سایت شما است .

شما می خواهید تجربه منحصر بفردی رابرای تمام بازدیدکنندگان تان وافراد گوناگون بوجود آورید. بنابراین مشتریان و هم چنین سرمایه گذاران و آن چه که به عنوان محتوا تولید می نمایید رادرنظر بگیرید آیا آن ها آن چه راکه به دنبالش هستندرا دریافت می کنند؟ یاحتی برروی لینک های شما کلیک می نمایند. برخی سئوالات درخصوص استراتژی وب سایت مطرح میشود ابزارها هستند. آیا طراحی وب سایت ما نیازهای هرشخصی با هر شخصیتی رابرآورده می کند، یک تجربه عالی؟ آیا کاربران در وب سایت شماگردش دارند، اگر جستجوگران در صفحات ثانویه شماکه مشترک هستند با نتایج جستجوگر آن هابه صورت قیف مانندهمیشه ازصفحه اصلی شما هدایت نمیشوند. آن ها میتوانند متوجه شوند که دقیقاکجا هستند؟ آیا کاربران شما قادر خواهند بود وب سایت را پیمایش نمایند تا با آن چه که می خواهند دست یابند؟ سئوال دیگرکه مطرح میشود در خصوص میزان متمرکز بودن وب سایت هست. آیا هرصفحه ای از وب سایت شماموضوع منطقی داردکه برای بازدید کنندگان واضح وآشکار باشد؟ این میان استارت آپ ها متداول است زیرازمان ومنابع کافی و مطمئن برای این موضوع بسیار کم است وهمان گونه که بیش تراطلاعات جمع آوری میکنید و آن ها را اضافه می نمایید، به صفحات موجود واین صفحات را بسیارطولانی خواهیدکرد و کاربران خودرا مجبور میکنید تا اسکرول زیادی انجام دهند. اما بجای این کار فکرکنید
به طراحی وب سایت واین اطلاعات را به چندین صفحه تقسیم نمایید.
 

مرحله بعد بسیار برای استارت آپ ها کارآمد است . این مرحله در خصوص تعریف تبدیل است

به این معنی است که کاربران برای ثبت نام خبرنامه مراجعه کرده اند یابرای تماس با مدیریک بخش، یا برای بررسی کردن محصولات شما مراجعه کرده اند، شماباید رابطه ای بین تبدیل کاربران خود درهر صفحه ای رابیابید، به این عمل یک فرآیند گفته میشود. و دقت داشته باشیدبرای این مهم کاربران را مجبور نکنید کلیکهای بسیار زیادی داشته باشند.
 

زمان آن رسیده که به محتوای صفحات سایتتان

وکپی رایت کردن محتوا درهر یک از صفحات بپردازید، این عالی است که عبارت و جملات کلیدی مرتبط طبیعی در محتوای شماوجود داشته باشد، این کلمات مشابه کلماتی است که درعملیات جستجوی مردم عادی مورداستفاده قرار میگیرد، عباراتی که استفاده میشود تامحصول شما یاشرکت شما را پیدا شود، برای مثال ممکن است شرکتها خودشان راصدا بزنند فروشنده کفش ورزشی اما بهتراست در متن های خود از عنوان هایی مانند کفش دویدن، که همان عنوان هایی است که مردم به دنبال آن هاهستند.
 

نکته مهم که باید به آن توجه داشت نوشته داخل وب سایت شما باید پاسخی باشد به سئوالات که ممکن است مردم داشته باشند ,

برای مثال این که آیااین محصول مورد اعتماد است؟ مطمئنا نمایش نظرات یااجازه دادن به دیگران برای ارائه دادن نظرات مفیدخواهد بود، یااگر مشتری سئوال نماید، که اگریک محصول به صورت صحیح کار نکند؟!! بنابراین باید سیاست درج توضیحاتی راداشته باشیم که رضایت مشتری را در برداشته باشد، هرصفحه بایدشامل یک موضوع منحصر بفرد باشد، یک عنوان منحصر بفرد که در نتایج موتورهای جستحوگر گوگل نمایش داده شود، یک "Meta description" منحصربفرد که ممکن است به عنوان یک Snippet نمایش داده شود.
بنابراین برای وب سایت های غیرپویا، این بهترین تمرین است. اما این بسیارخوب است که عبارت وجملات کلیدی درنام فایل، حروف کوچک وخط تیره جداکننده استفاده شود وصد البته توضیحات، برای هر لینک وتفاوتی نمیکند که آن لینک داخلی است یابه دیگر وب سایت های خارجی ارائه شده است. این نمونه لینک است که میتواند برای بهبود سئو وب سایت استفاده شود امانحوه استفاده شدن را مشاهده  کنید. برای کسب اطلاعات بیش تر درخصوص محصولات ما این جاکلیک نمایید. اینجارا کلیک کنید توضیح مناسبی برای یک لینک نیست، بهتر است که بنویسیم برای اطلاعات بیش تر لطفاجهت مطالعه امکانات ومشخصات محصولات ما. بنابراین این چیزی است که می خواهید هدف بگیرید. یک مثال بسیار خوب از یک وب سایت که دارای موضوع منحصر بفرد درهر صفحه است که عنوان وتوضیحات منحصر به فرد وویژه ای دارد، نوشته لینک، می تواند نشان دهنده این نتایج جستجوگر برای کلمه NASA باشد. حالا ناسا فقط اطلاعات صفحه ی اصلی خودرا نشان داده است، اما هم چنین بااستفاده کردن ازالگوریتم گوگل درتولید لینک ها، آن ها بایک طراحی وب سایت عالی توانسته اند عنوان های منحصر بفردی رابا توضیحات لینک ها ایجاد کنید. من به سرعت بعضی از مشکلات وآسیب های احتمالی را پوشش می دهم.
 

لطفا اشخاصی که سئو سیاه انجام میدهند را استخدام نکنید .

اگر آن ها گارانتی می کنندکه رتبه ای رابرای شما به دست می آورند بسیارخوب است اما باآن ها هم کاری نکنید.
 

برای به دست آوردن رتبه لینک نخرید .

حداقل چیزی که من میدانم ،
 

خیلی خوب است که یک سایت فانتزی داشته باشید اما تلاش نکنید تمرکز داشته باشید بر روی فانتزی هایی که قابل ایندکس شدن و قابل جستجو شدن محتوا را ندارد.

 

مورد دیگری که درباره وب سایت شما زمان لود وب سایت شما است .

به بسیاری از استارت آپ ها توصیه میکنم لازم نیست که زمان بسیاری رابرای تمرکز بر روی آن بگذارید اما خوب است که بدانیدکه آکامی یک تحقیق برروی وب سایت های فروشگاهی انجام داده است و دریافته است که وب سایت های فروشگاهی 2 ثانیه زمان می برد تا بارگذاری شود در گوگل هدف مابه زیر نیم ثانیه زمان رسیده ایم. درکل هر چه بیش تر زمان سپری شود تا وب سایت شما بارگذاری شود بیش تراحتمال خارج شدن کاربران بیشتر میشود.

 

حالا بیایید در مورد رنک صحبت کنیم .

بررسی رتبه ی شمابرای نام شرکت شما. امیدوارم رتبه یک راداشته باشید اگر می خواهید برای دیگر صفحات هم رنک داشته باشید، می توانید ازامکانات وبمستر تولز و بخش میزان جستجوها استقاده نمایید من قبلا لینک آن راارائه کرده ام اما در ینجا لینک به یک ویدیو بااستفاده از ابزار وبمستر هم وجود دارد پس شروع کنید برای بهینه سازی وب سایت 
ممکن است این درخواستی باشد جستجوگران که به دنبال محصولات یاخدمات شما باشند بنابراین شماحجم جستجوهای بسیارکمی را خواهیدداشت . دراین لحظه می توانید اولویت بندی نمایید برای موارد بسیار اهمیت، پیداکردن پتانسیل مخاطبان یا جامعه از طریق انجمن های موجود، وبلاگ ها ویا شبکه های اجتماعی  میدانیم که به رتبه های بسیار خوب وبالا ماندن در موتورهای جستجوگر گوگل امکان ارائه بی نظیرترین محصولات وسرویس ها رافراهم می نماید. وسپس شروع نمایید به هم همه کردن.

 

اغلب استارت آپ ها از من سئوال می کنند در خصوص بازاریابی در شبکه های اجتماعی و اینکه آیا بر روی آن زمان صرف کنند یا خیر

خب، من فکر میکنم که رسانه های اجتماعی فوق العاده هست ویک دلیل بزرگ که که شبکه های اجتماعی همانند داشتن یک خیابان ازکاربران است که از طریق نتایج جستجو به یک وب سایت مراجعه می نمایند ورویکردهای متفاوتی دارند شما می توانید کاربرانی ازمنابع مختلف دریافت نمایند امانکاتی دراین میان وجوددارد اولین مورد، فکرکلی نگری داشته باشید. بنابراین ممکن است تغییرات بزرگی رادر وب سایت ایجاد کنیداما به یاد داشته باشید درنهایت شما میخواهید کاربران را درنقطه خاصی تبدیل به مشتری نمایید. پس بصورت کلی فکر ونگاه کنید تجربه کاربران از شبکه های اجتماعی به نرخ تبدیل آنها در وب سایت شما برمی گردد ، هم چنین

 

واضح است که تمرکز و انرژی را در محلی بگذارید که کاربران در آن جا حضور دارند در نهایت نقاط قوت خود را پر رنگ تر کنید ،

این مشابه این است که شرکت شمامنابع مختصر ومفیدی دارد بنابراین اگر مدیرعامل شرکت دوست دارد توییت نماید، بروید و اینکار راانجام دهید ، یا اگر فروشنده ای داریدکه واقعا از فیس بوک لذت میبرد این عالی است ، یااگر برنامه نویسی داریدکه در حال حاضر در گوگل پلاس یا stack overflow فعال هست بنابراین با مجموعه تان تعامل داشته باشید و باجامعه ارتباط برقرار نمایید.
آخرین کلام من این است حتی با بهترین تبلیغات و بازاریابی تبدیل کاربران به مشتری تنها بر روی وب سایت شما اتفاق می افتدبنابراین لطفا تمرکزداشته باشید و مطمئن باشیدکه آماده هستید . ممنونم از زمانی که در اختیارمن گذاشتید.

دیدگاه کاربران