مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 10 اصطلاح کاربردی بهینه سازی و سئو وب سایت در موتور جستجوگر گوگل
10 اصطلاح کاربردی بهینه سازی و سئو وب سایت در موتور جستجوگر گوگل
نظرات: 3 نظر تگ ها: اصطلاح کاربردی بهینه سازی|اصطلاحات سئو وب سایت|موتور جستجوگر گوگل

10 اصطلاح کاربردی بهینه سازی و سئو وب سایت در موتور جستجوگر گوگل


10 اصطلاح کاربردی بهینه سازی و سئو وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل:

ما دراین مقاله تلاش می کنیم اصطلاحات بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت که در موتورهای جستجوگر گوگل بسیارکاربردی هستند رانام ببریم و کاربردهای هرکدام را در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت شرح دهیم.
 

شماره یک : Google Honeymoon یا گوگل هانی مون یا ماه عسل گوگل :

Google Honeymoon یا گوگل هانی مون یا ماه عسل گوگل هنگامی است که ممکن است درهر موقع وبرای هر وب سایت برای عبارات و جملات کلیدی مختلف رخ دهد. شیوه ماه عسل گوگل به این شکل می باشدکه ممکن است دریک زمان جایگاه بسیارخوبی در کلمات کلیدی خاصی بگیرید وحتی به صفحه اول را پیدا کنید، پس ازمدتی زمانی که تحلیل گوگل انجام شد، به جایگاه اصلی خود برگردید.
 

شماره دو: Google Page Rank یا گوگل پیج رنک:

Google Page Rank یا گوگل پیج رنک رتبه ای بودکه موتورهای جستجوگر گوگل به وب سایت های متفاوت تخصیص می داد. (یک عددبین ۰ تا ۱۰، هرچه عدد کوچک تر میبود نشان دهنده قدرت برتر وب سایت بود) – شما می توانستید از این طریق وب سایت، گوگل پیج رنک رابرای وب سایت های مختلف مشاهده کنید، ولی ازسال ۲۰۱۰ دیگر Google Page Rank یا گوگل پیج رنک ازدسترس خارج شد و دیگرامکان بررسی پیج رنک وب سایت ها وجودندارد. برای اطلاعات بیش تر شما وبمسترها عزیزباید اطلاع داشته باشیدکه گرفتن پیج رنک بسیار بالانیازمند تلاش بسیاری در وب سایتتان وتولید محتوای یونیک ومنحصر بفرد و رعایت کردن تمامی قوانین موتورهای جستجو گر گوگل می باشد.
 

شماره سه: Google Dance یا گوگل دنس یا رقص گوگل:

Google Dance یا گوگل دنس یا رقص گوگل زمانی که محل قرارگیری وب سایت درلیست نتایج جستجوی گوگل درزمان های مختلف بصورت چشمگیری جابه جا میشود ،اتفاق می افتد، این نتایج ممکن است دوباره تغییر نماید وبه حالت قبل برگردد، به این تغییرات Google Dance یا گوگل دنس یارقص گوگل گفته می شود. معمولا در سئو وب سایت کلمه های جدیدبرای وب سایت ها ودر وب سایت هایی که جدیدهستند وتازه طراحی شدند Google Dance یا گوگل دنس یا رقص گوگل بیش تراتفاق می افتد. وبمسترها عزیز درزمانی که این اتفاق رخ میدهد بایدتلاش کنید از این اتفاق بسیار خوشایند نهایت استفاده را کنند و تلاش کنید در طراحی وب سایت به گونه ای عمل نماییدکه بازدیدکننده را مجذوب خود نمایید، هرچه قدر استقبال بازدید کننده ها درهنگام گوگل دنس از وب سایت شما بیش ترباشد این در محل قرارگیری وب سایت شما تاثیر بسیاری خواهدگذاشت، چون در حقیقت گوگل بااین کارش تصمیم دارد وب سایت شمارا بسنجد واین اتفاق چیزی نیست که بی خود وبی جهت رخ دهد.
 

شماره چهار: Google Penalty یا جریمه گوگل یا پنالتی گوگل:

Google Penalty یاجریمه گوگل یا پنالتی گوگل یعنی که موتورهای جستجو گر گوگل که برای وب سایت هایی که قوانین گوگل رانادیده میگیرند یا تلاش میکنند گوگل را دوربزنند مجازات هایی تعریف کرده، این مجازات هایعنی ممکن است شما باکارهای کلاه سیاه موجب شوید که وب سایتتان در لیست نتایج موتورهای جستجوگر گوگل بالابیاید، برای این که این اتفاق نیفتد گوگل رباتها والگوریتمهایی طراحی کردند که جلوی این عملیات سیاه رابگیرد، وبه محض این که این چنین اتفاقی در وب سایتی رخ دهد، آن وب سایت رامجازات خواهندکرد، پس در این جا به شما وبمسترها عزیز پیشنهاد میکنیم که به هیچ وجه تلاش نکنید با راه ها وترفند های کلاه سیاه سعی دربالا بردن جایگاه وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل نمایید زیرااین خلاف درصورت کشف شدن جریمه ی بسیار سنگینی برای وب سایت شما به بارخواهدآورد.
 

شماره پنج: Google Analytics یا گوگل آنالیتیکس یا آنالیز گوگل:

Google Analytics یا گوگل آنالیتیکس یا آنالیز گوگل، ابزاری برای گوگل است، که توسط آن میتوان ترافیک ورفتار کاربران در وب سایت را بررسی نمایید. این امکان برای وبمسترها بسیارکمک شایانی به حساب می آید، وبمسترها بوسیله این امکان قادر هستند ترافیک ورودی به وب سایت، موقعیت جغرافیایی ورودی ها به وب سایت، وب سایت های لینک دهنده به وب سایت، جملات و عبارات جستجو شده برای وب سایت، پلتفرم های استفاده شده برای ورودبه وب سایت، حتی ساعت های ترافیک وب سایت وبازه سنی کاربران وب سایت رابرای شما مجزا نماید، به خاطر اهمیت بسیاربالای این امکان برای  آن دریک مقاله مفصل صحبت خواهیم کرد.
 

شماره شش: Google Trend یا گوگل ترند:

Google Trend یا گوگل ترند، ابزاری است که برای بررسی کردن میزان علاقمندی یا روندتغییرات عبارات و جملات کلیدی مختلف درطول زمان در وب سایت های مختلف بکار برده می شود.
 

شماره هفت: Google Tag Manager:

تگ ها یاکدهایی هستند که شما آن ها رادر صفحات وب سایت قرار میدهید و کار آن هااین است که به شناسایی رفتار کاربران ورودی به وب سایت تان برای گوگل آنالیتیکس کمک بسیاری میکنند.
 

شماره هشت: Google adwords یا گوگل ادوردز یا گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل:

Google adwords یا گوگل ادوردز یا گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل، این امکان جزء اصلی ترین و مهم ترین منابع کسب درآمد برای گوگل به حساب می آید، کارآن به این شکل می باشدکه وبمسترها برای عبارات کلیدی خاص می توانند درصفحه اول گوگل قراربگیرند، واین جاگیری ربطی به سئو بودن وب سایت ندارد، وبه ازای هرکلیک و وارد شدن به وب سایت از طریق لینک قرارگرفته شده توسط گوگل ادورز برای وبمسترها هزینه ای درنظر گرفته میشود که این هزینه به عوامل بسیاری بستگی دارد.
 

شماره نه: Google Keyword Planner یا گوگل کی ورد پلنر:

Google Keyword Planner یا گوگل کی ورد پلنر، سیستم پیشنهاددهنده عبارات و جملات کلیدی گوگل ادوردز است. بازهم برای این که وبمسترهابخواهند کلمه های کلیدی برای وب سایتشان انتخاب نماینداین امکان مزایای بسیاری برای وبمسترها در نظر گرفته است.

شماره ده: Google bots یا ربات های گوگل:

Google bots یاربات های گوگل، دراین بخش بایستی عرض کنیم که موتورهای جستجو گر گوگل برای شناسایی وبررسی کردن وآنالیز ها وامکان سنجی وب سایت های مختلف، الگوریتمها یارباتهایی به نام های متفاوتی طراحی کرده است که هرکدام ازاین الگوریتم ها ورباتها قانون ها وامکانات خاصی و مهمی را از وب سایت مورد تحلیل و بررسی قرار میدهند وبا بررسی کردن دقیق وقراردادن حالتها و نتایج مختلف از الگوریتمها و ربات های گوگل محل قرارگیری وب سایت شما درلیست نتایج موتورهای جستجوگر گوگل درمورد عبارات کلیدی خاص را مشخص میکنند.

بسیار خب مادر این مقاله تلاش کردیم مهمترین و اساسی ترین اصطلاحات کاربردی بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل رابرای شما عزیزان لیست کنیم،
درمقالات بعدی برای تک تک این این اصطلاحات دریک مقاله مفصل و کامل به صورت جداگانه توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.

دیدگاه کاربران