مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت ششم
1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت ششم
نظرات: 3 نظر تگ ها: نکات بهینه سازی|نکات سئو|1000 نکته سئو|آموزش سئو سایت

1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت ششم


این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

 

شبکه اجتماعی برندها با فالور زیاد

برند ها و لوگوی ها باید دارای رسانه های اجتماعی با فالور های بسیار زیاد باشند این عوامل بسیار زیاد به رتبه بندی آن وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل کمک خواهند کرد و نکته بسیار مهم در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خواهند بود.

 

وب سایت هایی حساب کاربری تویتر با فالورهای زیاد دارند

حساب کاربری توییتر با فالورهای بسیار زیاد نشان دهنده یک برند و لوگوی محبوب می باشد، و برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل اثر گذاری مثبتی دارد.

 

حساب کاربری وب سایت لینکداین (Linkedin)

ایجاد حساب کاربری در رسانه های اجتماعی لینکداین برای کسب و کارهای واقعی و شرکت دارای اعتبار و حرفه ای برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید خواهد بود.

 

کارمندان برند در صفحه لینکداین (Linkedin)

در صفحات مربوط به برند داشتن پروفایل های لینکداین کارمندان شرکت برای رتبه بندی مفید خواهد بود.

 

حساب کاربری های با ارزش برای شبکه های اجتماعی

حساب های کاربرانی که در رسانه های اجتماعی وجود دارند که با مشاهده ی آن ها مجذوب قدرت و حرفه ی آن ها می شویم. به طور مثال حساب کاربرانی که در رسانه های اجتماعی فالور های بسیار زیادی دارند با پست های کم تفاوت اساسی دارد با یک حساب کاربرانی که با فالورهای کم و پست های فراوان دارند.

 

برند را به وب سایت های خبری معرفی کنید

حتی وب سایت های اخباری هم با هم رقابت دارند اخبارهای مربوط به یک برند معروف و خاص را زودتر اعلام کنند،

 

استفاده از نام برندها در وب سایت ها

استفاده از برند های دارای اعتبار و حرفه ای در وب سایت ها حتی اگر به وب سایتشان لینک هم نشده باشند در رتبه بندی آنها در موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایتشان تاثیر گذارند.

 

آر اس اس (RSS)

آر اس اس برای وب سایت ها یکی از عاملین رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر می باشد.

 

موقعیت مکانی شرکت ها

شرکت های واقعی برای خود یک موقعیت مکانی مخصوص دارند. موتورهای جستجوگر این عامل را از وب سایت شما دریافت می کنند و به عنوان یک اثر مثبت برای رتبه بندی هایشان استفاده می کنند.

 

وب سایت هایی که باید مالیات پرداخت کنند.

برخی موتورهای جستجوگر گوگل به وب سایت هایی که نیاز است مالیات شان را پرداخت نمایند و این کار را به صورت درست و صحیح انجام می دهند قابل ارزش و رتبه ی بسیاری دارند.

 

جریمه توسط موتورهای جستجوگر

وب سایت هایی که نوشته و محتواهای با کیفیت کم و ضعیف دارند در نتایج موتورهای جستجوگر گوگل رتبه بسیار کمی خواهند گرفت.

 

لینک دادن به همسایگی بد

لینک دادن به همسایگی بد (Bad Neighborhoods) یکی از عوامل رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر گوگل می باشد.

 

تغییرات آدرس های نادرست صفحات وب سایت

تغییرات آدرس های صفحه های وب سایت موجب سردرگمی های موتورهای وب سایت می شود، آدرس یکی از صفحات وب سایت که ایندکس شده اگر تغییر پیدا کند موتورهای جستجوگر گوگل آن را پیدا نکنند یک امتیاز منفی برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود. هم چنین وجود لینک هایی در وب سایت که شما را به صفحه های که وجود خارجی ندارند هدایت کند هم می تواند یک امتیاز منفی را در رتبه بندی شما داشته باشد. در هر صورت اتفاق های بسیاری افتادن از این بند حتی امکان دارد که موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت شما را دیگر ایندکس نکنند.

 

پاپ آپ (Popup)

استفاده از پاپ آپ (Popup) ها و یا تبلیغات مزاحم و آزار دهنده در وب سایت ها به رتبه بندی آن ها در موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایتهایشان تاثیرهای منفی ای می دهد.

 

بهینه سازی درست وب سایت

بسیاری از روش های بهینه سازی وب سایت زمانی از حالت طبیعی خود خارج می شوند که موجب کاهش و افت رتبه بندی وب سایت شما می شوند، مانند استفاده کردن بسیار زیاد از عبارات کلیدی در یک صفحه وب سایت، به کار بردن بسیار زیاد از لینک ها، استفاده بسیار زیاد از هدر ها، استفاده کردن نامرتبط متاتگ ها و ...

 

بهینه سازی کامل یک وب سایت نه تنها یک صفحه

موتورهای جستجوگر گوگل بهینه سازی های وب سایت را برای کل صفحه های وب سایت مورد بررسی قرار می دهند ، این گونه نیست که هر یک از صفحات به صورت جدا جدا برای رتبه بندی بررسی شود و رتبه ها و رنک و امتیاز های خودشان را دریافت کنند، پس بهتر است که تمامی استعدادهای که در بهینه سازی دارید را فقط روی برخی از صفحه های خاص و ویژه به نمایش نگذارید باید سعی خود را کنید که تمامی صفحه ها را درست و صحیح بهینه سازی کنید.

 

تبلیغات بالای خطِ تا (Fold)

اصطلاح روی Fold و زیر Fold معمولا در باره ی صفحه های روزنامه ای به کار گرفته می شود. روی Fold اطلاعاتی را شامل می شود که قبل از محل تای صفحه روزنامه قرار بگیرد و برای دیدن خواننده در نگاه اول قابل رویئت است. چون Fold در حقیقیت محتوایی است که خواننده برای دیدن آن باید تای روزنامه را باز کند. ناشران روزنامه معمولا سرفصل های مهم و اساسی که بیشتر مورد علاقه مردم هستند را روی Fold و اطلاعاتی که بسیار کم اهمیت و اساسی نیستند را زیر Fold جای می دهند.
با وارد شدن معنی و مفهوم Fold به دنیای دیجیتال و وب، مدیران وب سایت هم نیز باید با دقت و علاقه مندی بیشتری اولویت نوشته های موجود بر روی صفحات را مشخص نمایند تا کار هرچه سریع تر و راحت تر محتواهای مهم موجود در وب سایت را ببینند. اصطلاح Fold خطی است که اولین صفحه های دیده شده توسط کاربران را از بخشی که کاربران برای مشاهده کردن اسکرول می کند، جدا می کنند. البته این خط تغییرات اساسی خواهد کرد که این تغییرات بستگی به رزولوشن صفحات نمایشی کاربران دارد.
کارشناسان طراحی وب سایت معمولا بر این اساس اهمیت مطالب و میزان تاثیرات آن بر روی کاربران نسبت به قرارگیری مطالب روی Fold و یا زیر Fold تصمیم گیری می کنند.
موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت هایی که تبلیغات بسیار زیادی در بالای خطِ تا دارند را برای رتبه بندی های خود امتیاز منفی در نظر خواهند گرفت.

 

پنهان سازی بعضی لینک ها

برخی از سئو کاران قصد دارند در وب سایت خود لینک های خارجی ای داشته باشند و البته هم چنین تصمیم دارند که این لینک ها از دید کاربران اینترنت خارج باشند، این گونه اقداماتی که سعی کنید لینک های خود را از دید کاربر مخفی کنید در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل امتیاز منفی به همراه خواهند داشت.

 

ارتباطات با وب سایت های وابسته

وب سایت های وابسته وب سایت شما برای رتبه بندی در موتورهای جستجو گر گوگل شما تاثیرگذار هستند اما این تاثیرات بسیار کم و اندک می باشد.

 

محتوای خودکار ایده خوبی نیست

موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت هایی که محتوای خودکار تولید می کنند را شناسایی می کنند و در رتبه بندی آن ها ارزش منفی می گذارد، پس این مدل تولید محتوا اصلا پیشنهاد نمی شود، برای تولید محتوای عالی و با کیفیت هیچ وقت رایانه نمیتواند اینکار را صحیح انجام دهید.

 

پیج رنک ارزشمند است ولی به چه قیمتی؟

برای این که پیج رنک و رتبه یک وب سایت را بالاتر ببرید کلیه ی لینک های خود را nofollow نکنید، اگر شما همه لینک های که در وب سایت وجود دارد را تنها به خاطر گرفتن پیج رنک بالا nofollow کنید این فرآیند موتورهای جستجوگر گوگل را وادار می کند بسیار دقیق تر و حساس تر به وب سایت شما تمرکز کنند و بخواهند پیدا کنند که موضوع چیست که این طور کار شده است، در حقیقت این گونه شما موجب می شوید که موتورهای جستجوگر گوگل بادقت کامل کار خود را انجام دهد.

 

آی پی آدرس اسپم شده

اگر سروری که وب سایت شما در آن وجود دارد اختصاصی نباشد یک مبحث مطرح می شود، این که در سرور های اشتراکی که چند وب سایت روی آن ها قرار می گیرند یکی از وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر گوگل اسپم شناخته شود این موجب می شود که بقیه وب سایت هایی هم که روی آن سرور قرار دارند را تحت تاثیر قرار دهد.

 

متا تگ های اسپم

در متاتگ ها هم استفاده بیش از اندازه و نامشخص از عبارات و جملات کلیدی برای موتورهای جستجوگر گوگل نشانه ی خوبی به نظر نمی رسد. این مطلب که برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت امتیاز منفی خواهد بود.

 

رشد ناگهانی تعداد لینک های وب سایت

در وب سایت اگر بسیار سریع تعداد بسیار زیادی لینک قرار بگیرد همانند ما که برای موتورهای جستجوگر گوگل هم یک عمل غیر طبیعی و غیر عادی به نظر می رسد و این غیر طبیعی نبودن نشانه بسیار خوبی برای رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل به شمار می آید.

 

جریمه های ربات های موتورهای جستجوگر

ربات های موتورهای جستجوگر گوگل بنا بر سیاست ها و عملیات خودشان امکان دارد که بعضی وب سایت ها را جریمه کنند، که با برطرف کردن دلیل جریمه شدن وب سایت شما از لیست جریمه بیرون خواهید رفت. جریمه شدن توسط این ربات ها برای رتبه بندی وب سایت تاثیرهای بسیار منفی به همرا خواهد داشت.

 

لینک های دریافتی کم ارزش و بی کیفیت زیاد برای وب سایت

دریافت کردن لینک های بسیار زیادی از وب سایت هایی مانند انجمن ها، نظرات وپیشنهادات کاربران، تبادل بی ارزش برای موتورهای جستجوگر گوگل امتیاز بسیار خوبی نیست، حتی ممکن است که در رتبه بندی هم تاثیرات منفی به بار آورد.

 

لینک های زیاد دریافتی غیرمرتبط

دریافت تعداد لینک های بسیار زیاد و غیر مربوط با وب سایت شما هم برای موتورهای جستجوگر گوگل غیر طبیعی و غیر عادی می باشد، چرا یک وب سایت باید لینک های بسیار زیاد از وب سایت های غیر مرتبط دریافت کند!

 

لینک های غیر طبیعی

موتورهای جستجوگر گوگل همیشه اعلام می دارد که لینک های غیر طبیعی بسیاری در وب سایت شما برای رتبه بندی وب سایت شما تاثیرهای منفی همراه خواهد داشت.

 

لینک هایی دریافتی از یک آی پی آدرس

لینک های دریافتی بسیاری از یک آی پی آدرس هم جزء غیر طبیعی و غیر عادی به نظر رسیدن وب سایت می شود و در رتبه بندی وب سایت توس موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید است.

 

انکر تکست های غلط

داشتن انکر تکست های غلط برای لینک هایی که به وب سایت شما ارسال می شوند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل تاثیرهای منفی به همراه خواهد داشت.

 

جریمه نقدی

برخی موتورهای جستجوگر گوگل را برای اشتباه ها و خطاهایی که وب سایت های دارای مشکل از نظر بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و انجام عملیات کلاه برداری از آن ها برایشان جریمه نقدی مد نظر می گیرند.

 

فروش لینک های وب سایت

فروش لینک های وب سایت برای رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت هم تاثیرهای منفی خواهد داشت.

 

Sandbox گوگل

اگر بیایید و کمی بیشتر به سئو وب سایت خود اهمیت دهید و یا گشتی در فروم های تخصصی بزنید حتما با عبارت google sandbox یا سندباکس گوگل روبه رو خواهید شد.سندباکس گوگل قبل از هر چیز دیگر یک تئوری تجربی است! یعنی بر خلاف الگوریتم هایی مانند پاندا و پنگوئن، مدیران گوگل هیچگاه وجود آن را تایید و یا تکذیب نکردند.
گوگل سندباکس در حقیقت توضیحی برای پیشرفت کند دامنه های جدید و تازه می باشد. براساس sandbox گوگل، بعد از راه اندازی یک دامنه نو شما تا مدتی (بین 1 تا 4 ماه) در سندباکس قرار داده می شوید تا گوگل از کیفیت تولید محتواهای شما اطمینان حاصل کند و زمینه اصلی کاری شما را مشخص کند.
سندباکس در واقع همان زمین های بازی شنی کوچکی هست که کودکان زیر 4 سال را در آن قرار می دهند تا در امنیت کامل به بازی با یک دیگر مشغول شوند. استفاده از این عبارت نیز به خاطر این است که سندباکس گوگل تنها برای دامنه های نو و تازه و به نوعی خردسال فعال می شود.
هنگامی که گوگل شناخت کافی نسبت به وب سایت شما و تولید محتوای آن کسب نماید، از سندباکس خارج شده و جایگاه اصلی خود را پیدا خواهد کرد. کارهای بسیار زیادی را می توان برای کاهش این دوره انجام داد که مهم ترین آن ها ارائه دادن تولید محتوای با کیفیت و با زمان بندی مشخص، فعالیت در رسانه های اجتماعی و دریافت لینک های قابل اعتبار و مرتبط هستند.

 

رقص گوگل (Google Dance)

رقص گوگل به انگليسي Google Dance يكي از فاکنور های های نامشخص گوگل است و گوگل تا به حال به طور مستقيم و  واضح وجود چنين الگوريتم هایی را تاييد و يا تكذيب نكرده است.
الگوريتم Google Dance امکان دارد رتبه ی يک وب سايت قديمی تا سر حد مرگ پايين آورده و يک وب سايت جديد و نو را جايگزين آن كند و یا به صورت بالعكس عمل نماید (يعنی رتبه يک وب سايت جديد تا پايين آورده و رتبه يک وب سايت قديمی را بهبود ببخشد).
همان گونه كه گفتم مدارک بسیار زيادی از نحوه عملكرد گوگل دنس موجود نيست اما همين مدارک نشان دهنده هدف گوگل از طراحی کردن اين الگوريتم ها ارائه شانس رتبه ی بهتر به تمامی وب سايت ها، خصوصا وب سايت ها ی جديد می باشد.
جابجايی رتبه ای كه Google Dance موجب آن می شود بسيار كوتاه مدت و معمولا چند دقيقه ای است. بنابراين اگر تغيير ناگهانی كوتاه مدت ای در رتبه وب سايت خود متوجه شدید چه پيشرفت و چه پسرفت احتمالا تركش های Google Dance به شما خواهید رسید.
رقص گوگل (Google Dance) به تنهايی خود چيز بسیار بدی نيست، بلکه كاملا طبيعی است و امکان دارد که هر وب سايتی دچار آن شود اما معمولا برای وب سايت های جديد كه تاز پروسه کاری سئو ی خود را آغاز كرده اند پيش می آيد.

 

 

ابزار رد (Disavow Tool)

همان‌ گونه که خودتان بهتر می‌دانید یعد از منتشر شدن فاکتور های پنگوئن گوگل بسیاری از وب سایت‌ها به دلیل داشتن لینک ورودی از صفحه ها و وب سایت با کیفیت پایین، موجب کاهش رتبه هایشان شد و بسیاری دیگر از وبمستران حتی قبل از این که این موارد را متوجه شوند در آمار بازدید وب سایت خود کاهش ناگهانی را احساس کردند. دلیل این تصمیم گوگل مبارزه با وب سایت اسپم و کاربرانی بود که برای وب سایت خود لینک ورودی می‌خریدند و یا با ایجاد لینک غیر واقعی سعی داشتند رتبه ی وب سایت خود را در گوگل بالا ببرند.

اما گوگل از ابزارهای جدیدو نو با نام Disavow links رونمایی کرد که به وبمستران این امکان را می‌دهد که در صورتی که فکر می‌کنند لینک های ورودی به وب سایت آن‌ها از وب سایتی دیگر باعث افت رتبه وب سایت آنها می شود و این مشکل را گزارش دهند تا گوگل از این به بعد آن لینک‌ها به صورت کلی نادیده بگیرد تا وضعیت وب سایت به حالت مناسب و نرمال قبلی خود برگردد.
پیش از این نیز مدیر بخش مبارزه با اسپم موتورهای جستجوگر گوگل Matt Cutts خبر از کار بر روی ابزار Disavow links توسط توسعه دهندگان این بخش را داده اند اما بسیاری از اشخاصی که در زمینه سئو وب سایت کار می‌کنند و وبمستران تصور می‌کردند به دلایل زیادی که در نوشته سئو منفی چیست و چطور از وب سایت خود در برابر آن محافظت کنیم با تعدادی از آن‌ها آشنا شدیم ساختن بخش Disavow links برای گزارش های لینک های ورودی با کیفیت پایین غیر منطقی است اما بالاخره گوگل این بخش را به صورت عمومی وجامع برای استفاده وبمستران راه اندازی کرده است.
دلیل ایجاد ابزار Disavow links در ابزار وبمستر گوگل چیست؟
بعد از اعمال کردن جریمه ها و کاهش رتبه توسط موتورهای جستجوگر گوگل برای وب سایت و بلاگ‌هایی که از وب سایت اسپم و یا به صورت غیر طبیعی لینک ورودی داشتند بسیاری از کاربران با قسمت مبارزه اسپم گوگل تماس گرفتند و خبر از کاهش رتبه وب سایت خود به صورت ناگهانی و غیر منتظره دادند. بسیاری از این کاربران یا لینک های ورودی را خریداری نکردند که بتوانند آن‌ها را به راحتی پاک کنند و یا به این خاطر که این لینک‌ها در وب سایت دیگری منتشر یافته است امکان ویرایش و حذف آن‌ها را نداشتند و هر چقدر هم با مدیران وب سایت لینک دهنده نیز تماس حاصل کردند جوابی دریافت نکردند.
هم چنین الگوریتم های پنگوئن گوگل نسخه 1 و نسخه 1.1 با این که بسیار هوشمندانه و حرفه ای ساخته شده بود اما باز هم موجب داغ شدن بحث سئو منفی در بین وبمستران و سئو کارها شد. به این خاطر که وب سایت شرکت های رقبای کاری خود را بسیاری از کاربران یا ساخت لینک از وب سایت اسپم دیگر به آن‌ها و خرید لینک غیر طبیعی و اسپم گونه با کاهش رتبه روبه رو می‌کردند تا وب سایت و خدمات آن‌ها در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر گوگل در رتبه های بهتری نمایش داده شود و از این راه مشتریان و بازدید کنندگان خیلی بیشتری را دریافت می‌کردند.
این دلایل موجب شده که توسعه دهندگان بخش مبارزه با اسپم گوگل به فکر ساختن ابزارهای جدید با نام Disavow links لینک باشند که تا وبمستران و بلاگ نویسانی که وب سایت آن‌ها به دلیل لینک های ورودی با کیفیت پایین با کاهش رتبه مواجه شده است و توانایی پاک کردن آن لینک‌ها را ندارند با ثبت گزارش خود در گوگل برای همیشه از دست این لینک‌های منفی راحت شوند.
پس یکی از ابزار های مهم گوگل بخش disavow links می باشد. با استفاده کردن از این بخش می توانید لینک های بی کیفیت و اسپم را به گوگل معرفی نمایید، تا گوگل این لینک ها را برای رتبه بندی و نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی و عادی گوگل در نظر نداشته باشد. استفاده از این ابزار در رتبه بندی بالاتر برای وب سایت های قربانی سئوی منفی بسیار کمک شایانی می کند.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

دیدگاه کاربران