مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 12 اشتباه در طراحی وب سایت غیر حرفه ای
12 اشتباه در طراحی وب سایت غیر حرفه ای
نظرات: 3 نظر تگ ها: اشتباهات طراحی وب سایت|نباید های طراحی وب سایت

12 اشتباه در طراحی وب سایت غیر حرفه ای


طراحی وب سایت برای افرادی که می خواهند کاری را شروع کنند و سرمایه گذاری کنند فکر خوبی است. حتی افراد هم بعد ازاینکه کار خود را راه اندازی کردندمی توانند یک طراح وب سایت را استخدام کنند تا وی سایت شما را حرفه ای تر کند و از لحاظ سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت هم روی وب سایت شما وقت بگذارد. طراحی وب سایت بسیار اهمیت دارد علی الخصوص برای افرادی که به تازدگی کسب و کار خود را راه اندازی کردند و اهداف بزرگی پش رو دارند که برای رسیدن به اهداف خود باید شناخته شده باشند همانگونه که میدانید هنگامی که کسب وکار اینترنتی را استارت می زنید کاربران بااستفاده از ریزترین اخبار در مورد شما،شما را قضاوت می کنند.بسیاری از کاربران براساس معیارهای خود به چندتا از برند های تجاری اعتماد می کنند و امکان دارد که شمایی که تازه کسب وکار اینترنتی خود را راه اندازی کردید اعتماد نکنند بالا است اما در حقیقت شما باید تمام تلاش خود را جذب بازدید کاربران به کار ببرید . در واقع اخبار و مسائل روزمره پیش افتاده هستند، ولی همین اخبار میتواند روی طراحی وب سایت تاثیر گذار باشد.

بنابراین ، این کوچکترین مسائلی است میتواند تفاوتی را بوجودآورد.ولی این مسائل دقیق مورد بررسی قرار بگیرد البته اگر مایل هستید که به برند تجاری مطمئن تبدیل شوید بتواند درآمد زایی کنید.باید به دقت بررسی و تثبیت شود، مخصوصا اگر می خواهید یک برند قابل اعتماد و معتبر را ساخته و درآمدهایی را از این طریق به دست آورید. در این مقاله قصد داریم که اشتباهاتی که افراد تازه وارد و کم تجربه انجام می دهند و باعث مشکلاتی در طراحی وب سایت شان می شود را با هم بررسی کنیم. حتی اگر خودتان طراحی وب سایت درحد مبتدی یادگرفته اید واطلاعات بسیار زیادی ندارید میتوانید که از بعضی این اشتباه هایی دراین مبحث به وجود می آید دوری کنید پس باما همراه باشید.
 

به کاربردن از Templateدر طراحی وب سایت

استفاده کردن از Template آماده برای کسب و کارهای کوچک که بسیار مهم نیستند می توانید درنظر بگیرید ولی استفاده از آنها برای کار بزرگ مناسب نیستند بسیاری از طراحان وب سایت خودشان هم این کار را انجام نمی دهند.همچنین اگر دوست دارید که از این Template استفاده کنید خوب است که بایک طراح وب سایت مشورت کنید Template مورد نظر خود را شخصی سازی کنید و مطابق میل خود تغییرات لازم را اعمال کنید . امکان دارد با این کار یک خدمت جدید ویا یک طراحی وب  سایت حرفه ای بدست آورید. اساسی ترین ایرادی که در Template آماده وجود دارد بین برند و لوگو و باقی بخش های وب سایت ارتباطی ضعیف وجود دارد به این منظور است که رنگی که در لوگوی وب سایت استفاده شده است در هیچ قسمت دیگر وب سایت استفاده نشده و یا امکان دارد فونت که در نظر گرفته شده است با طراحی وب سایت  مطابقت نداشته باشد. اگر هدف شما این است که از طریق وب سایت خود برتد تجاری خود را شناخته شده و معرفی کنید و هم ازاین Template استفاده کنید تا جایی که میتوانید این فرآیند خود را مخفی نگهدارید و طوری که کاربران شما متوجه آن نشوند.
 

به کاربردن از طراحی بوت استرپ در طراحی وب سایت

ایراد بعدی که میتواند وجود داشته باشد این است که طراحی بوت استرپ برای وب سایت خود در نظر بگیرید. هنگامی که طراحی وب سایت شما مانند بسیاری دیگر از وب سایت ها مشابه هم باشند هیچ تمایزی برای وب سایت ما قائل نمی شوند و یا رتبه دادن به وب سایت شما بسیار دشوار می شود. یک روش عالی برای این که وب سایت خود را با بوت استرپ طراحی کنید، استفاده از سرویس FONT AWESOME  می باشد . FONT AWESOME به خاطر ارائه کتاب خانه و آرشیو کامل از آیکون حرفه ای که معمولا برای داشتن زبان بصری پایدار در طراحی وب سایت استفاده می کنند دربین طراحان وب سایت بسیار محبوبیت دارد.
 

مقایسه کردن در نوشتار و تایپوگرافی در طراحی وب سایت

یکی دیگر از موارد مهم که در طراحی وب سایت اهمیت دارد فونت می باشد که بسیاری از طراحان مبتدی و افراد عادی که تجربه طراحی ندارند اهمیت آن را نمی دانند، فونت میتوان نتیجه نهایی طراحی وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد، فقط تنها بعنوان "حروف" در طراحی استفاده شوند.

البته خطای دیگری هم که در طراحی وب سایت که توسط افراد کم تجربه و مبتدی طراحی می شود این است که وضوح خیلی کم بین فونت تیتر و نوشته اصلی وجود دارد. این روش که بخواهیم از اندازه های متفاوتی استفاده کنیم امکان ندارد که کنتراست عالی را به دست آورید. تلاش کنید که فونت های سنگین تر و پررنگتر برای تیتر خود در نظر بگیرید و این فونت انتخاب شده را در برابر باقی فونت های نوشته خود با اهمیت و مهم و پروضوح تر نشان دهید. این امر به راحتی به دید بصری کاربران کمک میکند و بسیار خوب چشم های کاربر به سمت وب سایت شما جذب می شود.
 

به کاربردن از پس زمینه تیره در طرحی وب سایت

انتخاب رنگ پس زمینه از اصلی ترین و حساس ترین قسمت طراحی وب سایت به نظر می رسد که لازم است با دقت هرچه بیشتر آن را انتخاب کنیم. در اصل براساس قواعد کلی وب سایت که با پس زمینه تیره تر طراحی می شوند هیچ وقت حرفه ای و جذاب ظاهر نمی شوند. جز اینکه توسط طراح وب سایت با تجربه به صورت حرفه ای طراحی شود.رنگ های روشن همیشه یک قدم جلوتر هستند و کاربران پسندانه تر است ولی اکثر طراحان وب سایت خاکستری خیلی روشن را انتخاب می کنند دقت داشته باشید که هرقدر که خاکستری تیره تر باشد خواندن مطالب موجود در وب سایت قطعا سخت تر می باشد بهترین راه این است که کمتر از 10 درصد از رنگ سیاه درخاکستری استفاده کنید که طراحی وب سایت شما نمای روشن تری داشته باشد.
 

تولید محتوای معمولی در طراحی وب سایت

درست که تولید محتوای حرفه ای و تاثیر گذار بسیار زمان بر ودشوار است ولی بسیار اهمیت دارد که منظور و مفهوم خودرا طوری به کاربران بیان کنیم که از مطالب ما به درکی برسند.البته اگر هدف شما ازاین محتوا فروش ویا خدمات یک محصول باشد که باید بیشتر تمر کز کنید و متنی با درک ساده تر ارائه دهید همچنین اگه مایل باشید از کسانی که در این زمینه تجربه و تخصص دارند بررسی کنید که اشکال های گرامری و غیره را به ما گوش زد کند.

اکثر اوقات جمله هایی نامفهوم و سخت رادر مطالب وب سایت ها میبینید که به این نتیجه می رسید مه هیچ گاه توجه ای به آنها نشده است. بهتر است که بعد ازاینکه محتوای خود را تولید می کنید ابتدا چند بار بررسی و چک کنید و سپس آن را در  وب سایت خود بگذارید.
 

نداشتن تنها یک هدف برای هر صفحه در طراحی وب سایت

در طراحی صفحات وب سایت تان همیشه سعی کنید زیاد ذهن کاربر را درگیر نکنید، در هر صفحه فقط ذهن کاربر را درگیر یک عمل کنید ، مثلا یک صفحه دارید که قرار است برای یک کاربر یک خدمت را توضیح دهید و او را دعوت به آن کنید، بهتر است در همان صفحه خدمات دیگر را هم در کنار خدمت اصلی به کاربر معرفی نکنید که ذهن کاربر درگیر انتخاب بین چند خدمت شود، و به او اجازه دهید فقط همان خدمت اصلی را انتخاب نماید.
 

توجه نداشتن صفحه 404 در طراحی وب سایت

طراحی وب سایت علاوه بر طراحی و کاربر پسندانه بودن آن که اهمیت بسیار دارد.طرحی وب سایت را این طور تعریف می کنند تولید محتوا و بهینه سازی وب سایت است .از طریق سئو وب سایت می توانید به راحتی تعدای از ایرادات موجود در طراحی وب سایت خود را برطرف کنید.

از نظر سئو وب سایت میتوان که مهم ترین اشتباه در طراحی وب سایت نداشتن یک نمونه ی طراحی شده و منحصر به فرد برای صفحه 404 وب سایت خود است. .هدف داشتن از صفحه 404 این است میتوانید با سفارشس سازی کردن آن مواردی را به کاربران ارائه دهیم ویا برای هدایت کردن 302ویا 301 لینک دادن به صفحات دیگر وب سایت استفاده کنیم. لینک های اشتباه و نادرست موجب می شود که آسیب اعتبار تجاری وب سایت می شود ودید کاربران را نسبت به وب سایت تغییر می دهد. ازطریق تغییر لینک های 302و 301 این لینک های مخرب به آسانی قابل تشخیص  است.

 

ناخوانا بودن مطالب در طراحی وب سایت

سعی کنید که مطالبی که تولید می کنید خوانا باشد. این رادر نظر دشته باشید که اگر مطالب شما درست وصحیح نباشد برای کسب وکار شما منفعتی نداشته و موجب پیشرفت شما نمی شود بسیاری از نکات کوچکی در خوانده شدن مطالب شما وجود دارد که برای کسب و کار اینترنتی شما بسیار اهمیت دارد واین امر موجب می شود که موسسه و شرکت تجاری شما قابل درک شود.

البته در راستای این موضوع این دو نکات بسیار اهمیت دارد که اولین نکته فاصله های مناسب و صحیح مابین خطوط در نظر بگیرید و دومین نکته خیلی مهم است که فونتی که انتخاب می کنید زیاد ریز نباشد.

 

نداشتن هماهنگی و انسجام در طراحی وب سایت

قدم اول در این مورد این است که اطمینان یابید که وب سایت شما منظم و دارای هماهنگی است برای نمونه سایه ها و نیز تعداد رنگ های به کار رفته در برند با باقی رنگ های وب سایت که به کار برده اید یکنواخت است .که با به کارگیری فایل سی اس اس و پاک کردن کدهای اضافی که ضرورتی ندارند از این مورد را اطمینان حاصل کنید.

قدم دوم ، این است که هر کجا که نامی از برند ولوگوی شما باشد هرچند تبلیغات آنلاین یا آفلاین است مخاطبان به سرعت کسب وکار شما و برند شما را به یاد آورند.همان طور که گفتیم مواردی که باید درنظر بگیریم شناخت برند تجاری شما است یا به عبارتی برند سازی کنیم به این معنا است که هر کاربری در دنیای اینترنت برند شما را ببیند،اینستاگرام، تلگرام ، واستاپ، هر شبکه اجتماعی فرقی ندارد در هرحال مخاطبان به سمت برند شما جذب شوند و آن را بشناسند.

 

نداشتن امنیت کافی در طراحی وب سایت

امنیت داشتن وب سایت بسیار اهمیت دارد البته که امنیت وب سایت به طراحی وب سایت و جستجوی کاربران هم وابسته است.اگر بتوانید امنیت وب سایت از همان مراحل اولیه درست درنظر گرفته شود می توانید جلوی بسیاری از این اشتباهات را گرفت. برای مثال: گذاشتن اطلاعات مهم تجارتی در مراحل تایید و پرداخت کردن.

 

استفاده طراحی منسوخ شده در طراحی وب سایت

چه بخواهید و چه نخواهید، امروزه طراحی های قدیمی و منسوخ شده، در این عصر تکنولوژی و دیجیتال که هر لحظه در حال به روز شدن است ، هرگز مورد استقبال قرار نخواهد گرفت، طراحی های قدیمی با آن ترکیب و رنگ و جایگذاری عناصر به شکل کلاسیک و دیگر از چشم افتاده اند، و کاربران ترجیح میدهند سمت طراحی های جذاب تر و به روز تر و خلاقانه تر بروند و از آنها حس بهتری دریافت میکنند.

 

نداشتن سرعت بارگذاری بالا در طراحی وب سایت

play کردن خودکار ویدئو با صدای آن سرعت لود وب سایت را بسیار کند می کند. پس بهتر است که فیلم ها را به طور خودکار play نکنید و هرموقع که کاربران تمایل داشتند ویدئو ها را انتخاب می کنند. اشتباه دیگری که در طراحی وب سایت وجو دارد که عکس ها را بهینه نکنیم. عکس ها با اندازه ی بزرگ سرعت لود وب سایت را کند می کند. اگر وب سایت شما دیر بارگذاری شود به اعتبار وب سایت شما آسیب وارد می کند. آیا اطلاع دارید که اگر سرعت لود وب سایت شما بالای 4 ثانیه باشد کاربر وب سایت شما رها می کند؟ البته موتورهای جستجوگر گوگل هم چنین وب سایت را دوست ندارد و این مورد را پوئن منفی در نظر می گیرد.

 

نتیجه ی نهایی

داشتن یک وب سایت عالی و حرفه ای اساسی ترین موارد در شروع کسب و کار اینترنتی شما است .بنابراین برای شناخت بهتر و خوب ظاهر شدن در دنیای اینترنت باید حرفه ای و بدون ایراد این کار انجام شود.وتا جایی که می توانید کمتر دچار اشتباه شوید.

نگران این خطاها نباشید این خطاهای رایجی هستند که در طراحی وب سایت به وجود می آید ولی برطرف کردن آنها بسیار راحت است .فقط شناختن این خطا ها کمی سخت است.

اگر می خواهید که خود شما تنها طراحی وب سایت خودرا انجام دهید رفع این ایرادات می تواند کمک زیادی در فرآیند وب سایت شماداشته باشد واز این طریق به هدف های تجاری خود خواهید رسید بودن این ایراد ها وب سایت و یا بهتر بگوییم کسب و کار تجاری شما را غیر قابل اعتماد می کند و این میتواند نتیجه ای بسیار بدی برای کاربران وب سایت و یا کسب وکار تجاری باشد.

دیدگاه کاربران