مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 7 اشتباه در دیجیتال مارکتینگ،بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی
7 اشتباه در دیجیتال مارکتینگ،بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی
نظرات: 3 نظر تگ ها: اشتباهات دیجیتال مارکتینگ|اشتباهات بازاریابی اینترنتی|اشتباهات تبلیغات اینترنتی

7 اشتباه در دیجیتال مارکتینگ،بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی


7 اشتباه اساسی در دیجیتال مارکتینگ،بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی را بشناسید

همه ی ما از قدرت بسیار زیاد تبلیغات و تاثیرگذاری بسیارقدرتمند آن درتجارت و کسب وکار خود خبر داریم. همان گونه که به هر لحظه وهر کجا ومکانی که چشم می اندازیم تبلیغات مختلفی رابسیار زیاد در اطراف خود مشاهده می نماییم، شرکتها و کسب و کار های بسیاری امروزه هزینه های بسیارسنگین وهنگفتی راجهت تبلیغات محصولات خود ارائه می کنند، ومنطقی ترین حالت ممکن این است که احتمالااین هزینه های بسیار سنگین برای تبلیغات آیابازخورد مفیدی را دارد یاخیر، احتمالا پاسخ شما بله است، یعنی اگراین همه هزینه های بسیاری که برای تبلیغات انجام میشود وبازخوردی نداشته باشند قطعااین هزینه ها را حذف خواهندکرد. پس این نشان می دهد که تبلیغات ارزش این هزینه های بسیارسنگین را دارد، که هرشرکت یا برندی به این میزان برای تبلیغات سرمایه گذاری می نمایند.
نتیجه ی این که تبلیغات تاثیر بسیار مستقیم روی فروش کالای شمادارد، به این معنی است که هرچه تبلیغات بیش ترباشد مقدار فروش هم به مراتب بیش ترخواهد شد واین یعنی سودآوری بالا برای شرکت شما است .
به همین دلیل است که شمابه این جمله می رسید که:
تبلیغات هزینه نیست ، سرمایه گذاری است !

خب حالا ماچند نمونه از مثال های تبلیغات مختلف را برای شما نام میبریم:
تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات بیلبوردی، تبلیغات بنری ، تبلیغات روزنامه، تبلیغات مجله ای، تبلیغات رادیو ای، تبلیغات پیامکی ، تبلیغات بروشوری، تبلیغات تراکتی، تبلیغات بااستفاده از وسایل حمل و نقل های  عمومی،

حالا باپیشرفت روز افزون فناوری و تکنولوژی ودنیای مجازی و اینترنت و دیجیتالی و آنلاین شدن درعصر جدید، تبلیغات هم برهمین اساس به سمت اینترنتی وآنلاینی شدن حرکت کرده است.
باتوجه به همین تبلیغات هم تغییر شکل یافته است، و مبحث دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی بسیارپر رنگ شده است، درمورد دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی بصورت کامل در بخش مقالات وب سایت وان میتوانید اطلاعاتی به دست آورید، ما دراین مقاله تلاش میکنیم در مورد اشتباهاتی که کاربران درمورد دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات اینترنتی فرض می کنند صحبت کنیم.
درابتدا باید بدانیدکه ارزش تبلیغات در اینترنت بسته به جایگاه، ونحوه تبلیغات ومکان استمرار آن متفاوت است. در حقیقت هر چه قدر شما درانتخاب شیوه ی دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی خوب ومکان نمایش حرفه ای و محصول وخدمات خود تمرکز نمایید، احتمال بیش تری برای پیشرفت و ارتقا دادن کسب وکار خوددارید.
 

حال می پردازیم به 7 اشتباه در دیجیتال مارکتینگ،بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی

 

1- استفاده نکردن کلمات کلیدی در تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

مهمترین واساسی ترین نکته ای در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی وپایه واساس آن است، به کاربردن از عبارات و جملات کلیدی درتبلیغات میباشد، شما هرچه قدر برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی و تبلیغات اینترنتی خود هزینه ای پرداخت کنید واز عبارات و جملات کلیدی غیر مربوط باکسب وکار خود استفاده کنید متضرر خواهیدشد، چرا زمانی که کلی وقت و هزینه ی بسیار زیادی را صرف می کنید دراستفاده کردن کلمه ها و عبارات کلیدی خود زمان کافی را نگذارید که حرفه ای ترین کلمات را به کار ببرید وبه بهترین شکل ممکن وبازدهی بسیار مناسب از عبارات و جملات کلیدی خود استفاده نکنید؟
همواره در تبلیغات اینترنتی خود از کلمه های کلیدی مناسب استفاده نمایید، این بسیار مهم است چراکه موجب می شود شمابا آن جملاات و عبارات کلیدی شناسانده شوید، وتاثیر بسیاری درفروش خود حس خواهیدکرد.

 

2- تبلیغات در وب سایت های نامرتبط با کسب و کار شما.

باتوجه به اینکه کاملا واضح است تبلیغات شمادر وب سایت های غیر مرتبط با کسب وکار شما هیچ کمکی به افزایش فروش شمانخواهد کرد، بازهم افراد بسیارزیادی وجوددارند که اینکار راانجام میدهند و هزینه بسیاری زیادی هم پرداخت می کنند، احتمالاشما تبلیغات وآگهی های غیرمرتبط در وب سایت های گوناگونی رابه چشم خودتان دیده اید، به نظرشما چه منطقی پشت این نوع تبلیغات وجوددارد، پاسخ این است که هیچ منطقی برای این نوع تبلیغات وجودندارد، شماباید تمرکزتان رابه سمت تبلیغ در وب سایت هایی ببرید که مربوط باکسب وکار شما فعالیت می نمایند، یعنی بازارهدف شما باید فقط و فقط افرادی باشند که در زمینه کاری شما فعالیت میکنند، اگرغیر ازاین باشد پیشنهادما این است که برای این گونه تبلیغات هزینه ای پرداخت نکنید وبه روشهای دیگرکه کمک بسیاری به شما می کنند دست به کار شوید.
پس هزینه اضافی بابت وب سایت های نا مرتبط را ازلیست برنامه کاری خود را حذف کنید.

 

3- ارسال ایمیل های اسپم و بدون برنامه ریزی و هدف مشخص

ارسال ایمیل های تبلیغاتی بصورت همگی وکلی وبدون برنامه ریزی وهدف هم جزء روشهای تبلیغاتی غلط محسوب می شوند، شمااحتمالا این روزها وقتی ایمیل خودرا چک می کنید معمولاروزی 100 تا 200 ایمیل ناخواسته واسپم برای شماارسال شده است که معمولا همان ابتدا وبدون خواندن آن ها و زمان گذاشتن همه ی آن ایمیل ها را پاک میکنید و بسیار زیاد ازاین ایمیل های ناخواسته ناراحت می شوید، خب همین مبحث برای همه ی افراد اتفاق می افتد، بایدبه شما عرض کنیم که ارسال ایمیل های اسپم وکلی تاثیرات مثبتی در دیجیتال مارکتینگ شمانخواهند داشت، پس زمان عزیز و ارزشمند خود را صرف اینگونه تبلیغات اینترنتی ننمایید.
اگر میخواهید از شیوه ی ارسال ایمیل تبلیغاتی استفاده نمایید پیشنهادما به شمااین است که یک بانک اطلاعاتی بسیار قوی از ایمیل اشخاصی که درزمینه کسب وکار شما فعالیت دارند جمع آوری نماییدو پس ازجمع آوری ایمیل های شان، تلاش کنید یک ایمیل بسیار جذاب وحرفه ای طراحی نمایید وبرایشان ارسال نمایید، واز بازخورد ونتایج این نوع تبلیغات بهره مند شوید.
حالابرای جمع آوری ایمیل های افرادمرتبط با کسب وکار خود روشهای مختلف بسیاری وجوددارد که شما می توانید از بخش مقالات گروه وب سایت وان، راه وروشهای متعددی به دست آورید و ازآن ها استفاده نمایید، مطمئنا ازمطالعه آن ها راضی وخشنود خواهیدبود.
پیشنهاد مارا گوش کنید ودست از ارسال ایمیل اسپم بردارید و وقت خود را الکی هدر ندهید.

 

4- تبلیغات اینترنتی به وسیله پنجره های پاپ آپ

استفاده کردن ازپنجره های پاپ آپ درحال حاضر هم از سمت رباتهای موتور های جستجوگر گوگل وهم از سمت کاربران اینترنتی یک تبلیغات مزاحم واشتباه به حساب می آید، خودشما هم احتمالابا این نوع تبلیغات آزاردهنده مواجه شده اید، یعنی زمانی که روی یک لینک یا صفحه ای کلیک می نمایید کاملا بصورت ناخواسته یک صفحه ی پاپ آپ باز میشود وشما را آزار میدهد، شما آن پنجره را قبل از باز شدن صفحه می بندید وبه محتویات آن صفحه اصلا توجهی نمی کنید.
این نوع تبلیغ هم نه تنهاتاثیرات مثبتی برای وب سایت شماندارد بلکه به تازگی توسط موتور های جستجوگر گوگل برای این نوع تبلیغات مزاحم جریمه هایی لحاظ میشودکه بسیار به ضرر کسب وکار شما خواهدبود.
پس پیشنهاد میکنیم با تبلیغات پنجره پاپ آپ همین حالا خداحافظی کنید.

 

5- تمرکز فقط بر یک شیوه تبلیغات اینترنتی

فراموش نکنید که تبلیغات اینترنتی روشهای بسیارزیادی دارد وشما نباید تنها ازیک روش ثابت برای تبلیغات اینترنتی خوداستفاده نمایید. شماباید برای تبلیغات اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ خود ازیکسری استراتژیهای بازاریابی اینترنتی حرفه ای و بسیار مناسب برای کسب وکارخود استفاده نمایید. واز روشهای تبلیغات اینترنتی مختلف به درستی بهره مند شوید. تاحالا شده ببینیدکه شرکتهای مختلفی فقط ازیک روش تبلیغاتی استفاده میکنند ودر هیج جای دیگری اثری ازآن ها نمی بینید، این شیوه ی تبلیغاتی فقط درهمان نوع تبلیغ موجب جذب مشتری میشوند، وشما با تمرکز کردن روی فقط یک شیوه تبلیغاتی، موجب میشوید که بسیاری از مشتری جدیددیگر که میتوانید باروشهای دیگر تبلیغاتی به دست آوردید را ازدست دهید.
پس لطفا روشهای گوماگون تبلیغات اینترنتی در دیجیتال مارکتینگ خوداستفاده نمایید زیرا هرکدام جداگانه موجب جذب مشتری برای شماخواهند شد و این گونه شما ازچند جهات جذب مشتری کرده اید.

 

6- بی برنامه بودن در ارزیابی ارزش تبلیغات و نوع تبلیغات

خب دراین جا باید یادآورشویم که شمابرای هر میزانی از هزینه ای که برای تبلیغات اینترنتی و بازاریابی اینترنتی خودانجام می دهید برنامه ریزی دقیق و اساسی داشته باشید، به گونه ای که اگریک روش تبلیغاتی را استفاده نمایید ومیزان اثر بخشی ونتیجه ای که ازآن نوع تبلیغ گرفتید آیابه بازگشت سرمایه و سودمندی شما منجرشده است یاخیر، اگر پاسخ شما خیراست که شماباید این نوع تبلیغات اینترنتی را تغییردهید یا نوع آن راتغییر دهید تا هنگامی که نتیجه ی مثبتی به دست آوردید، یعنی به گونه ای شودکه ارزش داشته باشدکه ازاین نوع تبلیغات اینترنتی استفاده نمایید.
پس اگر تبلیغات اینترنتی که انجام می دهید اثربخشی زیاد مناسبی برای شما نداشته باشد آن راتغییر دهید ودیگر روی آن سرمایه گذاری نکنید، و اینکار را آن قدر تکرار نماییدکه به نتایج مثبت ودلخواه خود برسید. آن وقت می توانید برای آن نوع تبلیغاتی که نتیجه داده سرمایه گذاری درست تری داشته باشید.

 

7- تبلیغات اینترنتی فقط برای جذب مشتری و فراموش کردن مشتری های فعلی

متاسفانه بایدبگوییم که بسیاری از شرکتها زمانی مشتری جدیدرا جذب می نمایند، دیگر به فکر نگه داشتن آن نیستند وتمرکز تبلیغات وبازاریابی شان به این است که فقط جذب مشتری جدیدداشته باشند، بطور کلی از آن ها غافل میشوند، واین موجب میشود که تعداد بسیاری ازمشتریان فعلی خودشان را از دست دهند.
به یاد داشته باشید که همان گونه که جذب کردن مشتری برای شما اهمیت بسیاری دارد، به همان میزان هم حفظ و نگه داشتن مشتری بسیار مهم است، پس تمرکزتان را فقط برروی جذب مشتری قرار ندهید،
آمارها نشان داده است که هزینه های جذب مشتریان تازه وجدید 3 تا 30 برابر هزینه حفظ مشتریان قدیم هست، پس هم زمان که درحال استفاده کردن ازتبلیغات اینترنتی برای جذب مشتریان بالقوه هستید بابه کاربردن از روشهای حرفه ای و جذاب تبلیغاتی، ازروش های مناسب برای مشتریان قبلی خود هم فراموش نکنید.

ودر آخر لازم  میبینیم که درمورد اهمیت بسیار طراحی وب سایت و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت هم دوباره یادآورشویم ، اگر تاحالا برای کسب و کار خود طراحی وب سایت انجام نداده اید به شما توصیه می کنیم ساخت وراه اندازی وب سایت رادر برنامه ریزی کاری خودقرار دهید وپس از طراحی وب سایت ، توسط متخصصین حرفه ای و باتجربه بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تان را نیز انجام دهید، درمورد اهمیت ومزایای این نکات در مقالات بسیاری در گروه وب سایت وان بحث وتبادل نظر انجام داده ایم شما عزیزان میتوانید با مطالعه مقالات به اهمیت آن ها پی ببرید.
 

دیدگاه کاربران