مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / قوانین پایه محتوا سازی برای بهینه سازی و سئو سایت
قوانین پایه محتوا سازی برای بهینه سازی و سئو سایت
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو وب سایت|آموزش سئو سایت

قوانین پایه محتوا سازی برای بهینه سازی و سئو سایت


در این آموزش قصد داریم محتوای سایت را با هم بررسی کنیم. همین اول بگوییم که موضوع محتوای سایت بخش اصلی برای بهینه سازی و سئو وب سایت می باشد، و بسیار بحث گسترده و مهمی است، و قطعا این موضوع بسیار مهم را تنها با یک آموزش نمی توانیم به طور کامل پوشش دهیم، برای همین در مورد این موضوع محتوا، برای شما عزیزان، مقالات و آموزش های متعدد تکمیلی هم قرار می دهیم.
در این آموزش بخش های حیاتی و ضروری در مورد محتوای سایت را بررسی می کنیم.

 

قوانین پایه و کاربردی برای تولید محتوا

 

قانون 5 ثانیه در محتوا سازی

محتوا باید طوری طراحی و آماده شود که کاربر با ورود به صفحه در 5 ثانیه اول ورود خودش، منظور شما از محتوا را درک کند. وقتی کاربر آدرس سایت شما را وارد می کند و یا از موتور جستجو وارد صفحه شما شود همان اول بفهمد که کجا آمده و قرار است چه چیز هایی نصیبش شود. یعنی شما فقط پنج ثانیه مهلت دارید تا به کاربر بگویید کجا آمده و چه دارید. مثلا بدون هیچ اسلایدر و بنری همان ابتدای صفحه عنوان مقاله را ببیند، تصویر مرتبط را مشاهده کند. و یک توضیح مختصر و مفیدی از کلیت صفحه ببیند.

 

دریافت لینک از سایت های رتبه دار

یکی دیگر از ترفند های مفید برای وب سایت این است که از وب سایت هایی که در رتبه بندی موتور های جستجو، رتبه ی خوبی دارند به محتوا های سایت تان لینک بگیرید. پس محتوا سازی در وب سایت های دیگر که رتبه ی خوبی دارند و لینک گرفتن بی نهایت برای بهینه سازی و سئو وب سایت شما تاثیر مثبت می گذارد.

 

قرار دادن عنوان مقاله در ابتدای صفحه

عنوان محتوا را در همان ابتدای صفحه بدون هیچ چیز اضافه ای قرار بدهید. و سعی کنید در عنوان محتوا هم از کلمات کلیدی استفاده کنید. این مورد به قانون 5 ثانیه که در موردش گفتیم به شما کمک می کند. چرا که کاربر همان ابتدا متوجه می شود که در صفحه درستی است یا نه. اینجا لازم است در مورد اهمیت بسیار زیاد یک عنوان خوب هم به شما هشدار بدهیم. هر چقدر که کیفیت محتوای شما بالا باشد شما با انتخاب یک عنوان ضعیف، بخش زیادی از کاربران را از دست خواهید داد. پس در انتخاب عنوان مقاله خیلی دقت کنید.

 

اهمیت استفاده از تصاویر در محتوا

اول اینکه سعی کنید بعد از عنوان یک تصویر مرتبط و جذاب استفاده کنید و متن جایگزین یا آلت تصویر را هم وارد کنید و سعی داشته باشید که از کلمات کلیدی در آن استفاده کنید. بعد اینکه در متن محتوای خود از تصاویر مرتبط هم استفاده کنید. کاربر دوست ندارد فقط متن خالی بخواند، شما با تصاویر جذاب کاربر را مجذوب محتوا می کنید.
یک نکته اینکه هرگز از فایل های فلش به عنوان محتوا سازی استفاده نکنید چون که موتور های جستجو محتوای فایل فلش را نمی تواند بخواند.

 

اهمیت بروز رسانی محتوا در سئو

یک ترفند و نکته مهم دیگر در مورد محتوا این است که مطالب وب سایت تان را به روز رسانی کنید. موتور های جستجو از بروزرسانی مطالب خیلی خوشش می آید، موتور جستجو وقتی می بیند مطلب به روز شده و متنی به آن اضافه شده، متوجه می شود که کارش با محتوای شما تمام نشده، و به این مطلب سر می زند. در نتایج جستجو آن را قرار می دهد. پس یادتان باشد اگ محتوای تخصصی در وب سایت تان دارید که قابلیت آپدیت و بروز رسانی دارد، آن را در وب سایت تان قرار دهید و حتما در فواصل زمانی آن مطلب را آپدیت کنید. حتی می توانید با قرار دادن یک لینک در انتهای محتوای تان آن را به روز کنید. تا کاربر بتواند از طریق آن لینک وارد یک مقاله ی دیگر شود.

 

اهمیت چکیده مطالب در سئو

در پاراگراف اول صفحه سعی کنید یک متن مختصر و مفید و چکیده ای از مطالبی که قرار است به کاربر بدهید را بیان کنید به نحوی که کاربر با مطالعه آن جزئیات کامل تری از چیزی که قرار است گیرش بیاید داشته باشد.

 

اهمیت جمع بندی و نتیجه گیری در سئو

یک نکته دیگر اینکه سعی کنید در هر مقاله یک نتیجه گیری یا جمع بندی موضوع هم قرار دهید، و در این جمع بندی مضمون و خلاصه ی متنی که در مقاله قرار داده اید را به کاربر نشان دهید.

 

اهمیت استفاده از کلمات کلیدی هم کانسپت و مرتبط

یک ترفند و نکته دیگر این که در متن محتوا در کنار این که از کلمات کلیدی استفاده می کنید از کلمات مرتبط، کلمات هم معنی و هم کانسپت با آن کلمه کلیدی هم استفاده کنید. می توانید کلمات کلیدی را با کلمات دیگر ترکیب کنید و یا با آنها جملات کوتاه بسازید، و با این کلمات مرتبط و هم معنی محتوا سازی کنید و روی آن ها کار کنید. مثلا اگر مقاله آموزش قرمه سبزی دارید ، این خوب نیست که فقط در دل محتوا از کلمه کلیدی آموزش قرمه سبزی استفاده کنید، به جای آن می توانید از کلمه هایی مثل تهیه قرمه سبزی، طرز پخت قرمه سبزی و از این دست کلمات هم کانسپت و هم معنی استفاده کنید.

 

عدم تکرار بیش از حد کلمات کلیدی

باید حواستان باشد که بیش حد از کلمات کلیدی را در یک صفحه تکرار نکنید، با این کار جذابیت محتوا برای کاربر از بین می رود. همین موضوع تکرار بیش از حد کلمات کلیدی آنقدر برای گوگل اهمیت دارد که الگوریتم های طراحی کرده که این نوع محتوا ها را از لیست جستجو حذف کنند. از کلمات کلیدی در حدی استفاده کنید که اگر خودتان کاربر سایت بودید و می خواستید این مطلب را بخوانید ، این تکرار ها شما را اذیت و خسته نکند.
برای همین موضوع است که پیشنهاد می کنیم از کلمات کلیدی مرتبط و مترادف و هم معنی هم استفاده کنید، اینطوری هم می توانید جذابیت محتوا را حفظ کنید هم اینکه ممکن است افرادی با کلمات هم کانسپتی که شما استفاده کرده اید جستجو انجام بدهند که در این صورت وب سایت شما را هم خواهند دید. یادتان باشد برای موتور های جستجو این رضایت کاربر است که بی نهایت مهم است.

 

جمع بندی قوانین پایه محتوا سازی برای بهینه سازی و سئو سایت

در این آموزش سعی کردیم که قوانین پایه ای و ضروری برای تولید محتوا را برای شما عزیزان لیست کنیم، قوانیی تولید محتوا بسیار زیاد هستند ما در این مقاله به نیاز های اصلی برای تولید محتوا اشاره کردیم.
پیشنهاد می کنیم که در تولید محتوای سایت همیشه خلاقیت به خرج دهید. و فقط حواستان باشد که سعی نکنید از کلک و تقلب استفاده کنید، مثلا سعی نکنید که به تعداد زیاد از کلمات کلیدی در متن تان استفاده کنید. چون ممکن است صفحه شما ایندکس شود ولی مطمئنا خیلی سریع این کلک و تقلب شما توسط الگوریتم های گوگل شناسایی خواهد شد و شما را جریمه خواهد کرد. 

دیدگاه کاربران