مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / 20 راز برای افزایش دسترسی و تعامل ارگانیک در صفحه فیس بوک
20 راز برای افزایش دسترسی و تعامل ارگانیک در صفحه  فیس بوک
نظرات: 3 نظر تگ ها: فیس بوک|افزایش تعامل فیس بوک|افزایش دسترسی فیس بوک

20 راز برای افزایش دسترسی و تعامل ارگانیک در صفحه فیس بوک


دسترسی ارگانیک فیس بوک کاهش یافته است. راه پایین. در گذشته، ارسال یک لینک در صفحه فیس بوک یا اینستاگرام می توانست صدها کلیک را به همراه داشته باشد. دیگر نه. ارجاعات رسانه های اجتماعی برای سال ها در حدود 5 درصد از کل ترافیک راکد بوده است. میانگین پست فیس بوک به بیش از 5 درصد از دنبال کنندگان شما خواهد رسید. اخبار دلگرم کننده این است که دسترسی رسانه های اجتماعی هنوز گسترده است. بیش از 3.96 میلیارد کاربر فعال رسانه های اجتماعی وجود دارد. دسترسی ارگانیک فیس بوک کاهش یافته است نموداری که تعداد کاربران فعال رسانه های اجتماعی را در سراسر جهان نشان می دهد. اما رسیدن به آن مخاطبان انبوه سخت تر از همیشه است. پاسخ در مورد نحوه رشد یک صفحه فیس بوک چیست؟ این دقیقاً همان چیزی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. بیا شروع کنیم.  

دسترسی ارگانیک در فیسبوک دقیقاً چیست؟

دسترسی ارگانیک تعداد افرادی است که محتوای شما را بدون توزیع پولی می بینند. این شامل افرادی می شود که پست های شما در فید خودشان نشان داده می شوند یا به این دلیل که دوستانشان با شما تعامل داشته اند. دسترسی پولی افرادی هستند که محتوای شما را در نتیجه تبلیغات پولی می بینند. این تحت تأثیر گزینه های هدف گذاری تبلیغات شما قرار می گیرد و همچنین می تواند بر نحوه افزایش دسترسی ارگانیک در فیس بوک تأثیر بگذارد. اما آنقدرها هم ساده نیست. دسترسی به محتوای شما ارتباط زیادی با تعامل دارد - یعنی تعداد زیادی از افراد پست شما را دوست دارند، واکنش نشان می دهند، نظر می دهند یا به اشتراک می گذارند. نرخ مشارکت بسیار بالا است - اما دسترسی ارگانیک بسیار پایین است. و همچنان در حال کاهش سریع است. پس چرا پست های ما بیشتر ظاهر نمی شوند؟ بگذار توضیح بدهم.  

چرا دسترسی ارگانیک فیس بوک در حال کاهش است؟

دو دلیل عمده برای کاهش دسترسی ارگانیک فیس بوک وجود دارد: محتوای بیشتر: محتوای بیشتری نسبت به فضای فید خبری برای نمایش آن منتشر می شود. در هر دقیقه بیش از 510000 نظر و 293000 وضعیت در فیس بوک ارسال می شود. فیدهای خبری شخصی شده: فیس بوک مرتبط ترین محتوا را برای هر کاربر فراهم می کند. برای افزایش تعامل و بهینه‌سازی تجربه کاربر، محتوا متناسب با علایق فردی هر کاربر تنظیم می‌شود. آیا کسب و کارها می توانند با این کاهش دسترسی ارگانیک به موفقیت ادامه دهند؟ کاملا. هنوز هم می توانید تعداد زیادی ترافیک از فیس بوک دریافت کنید. پلت فرم تبلیغاتی این شبکه از آسیب کسانی که بیشترین استفاده را از آن کرده اند، کم کرده است. تعداد آگهی دهندگان تا به امروز از 10 میلیون نفر فراتر رفته است. با دانستن این موضوع، آیا بازاریابان واقعاً باید نگران چگونگی افزایش دسترسی ارگانیک در فیس بوک باشند؟ آیا بهتر نیست که روی تبلیغات فیس بوک تمرکز کنیم؟ بله و بله. در اینجا دلیل است.  

چرا باید به کاهش دسترسی ارگانیک فیس بوک فکر کنید؟

دسترسی ارگانیک به چند دلیل مهم است. عمدتاً برای اینکه مجبور نباشید برای بازی پولی بپردازید. بنابراین، اهمیت نحوه افزایش دسترسی ارگانیک در فیس بوک را دست کم نگیرید:  

دلیل 1: افزایش سرنخ ها و تبدیل های ارگانیک بیشتر

بسیاری از مردم از رسانه های اجتماعی صرفا برای آگاهی از برند استفاده می کنند. این خوب است - اما فرصت های زیادی را روی میز برای به دست آوردن نتایج واقعی برای کسب و کار شما باقی می گذارد. تولید سرنخ یکی از فرصت های از دست رفته است. همچنین به طور اتفاقی محور هر کمپین بازاریابی موفقی است. شما باید خریداران بالقوه را جذب کنید و آنها را به قیف فروش خود هدایت کنید. وقتی این کار را به صورت ارگانیک انجام می دهید، به جز زمان و تلاش هزینه ای برای شما نخواهد داشت. به نوبه خود، قیمت تبدیل این خریداران بالقوه به خریداران واقعی کمتر خواهد بود. این به این دلیل است که نتایج یک کمپین ارگانیک به گلوله برفی گرایش دارد. این بدان معناست که وقتی افراد بیشتری با محتوای شما درگیر می شوند، زمینه را به کمپین های شما اضافه می کند. هرچه دسترسی ارگانیک بیشتری داشته باشید، قیف های تولید سرنخ و تبدیل شما بهتر کار خواهند کرد.  

دلیل 2: کاهش هزینه به ازای هر کلیک کمپین های پولی

بله، محصول تبلیغاتی فیس بوک یکی از بصری ترین و تاثیرگذارترین محصولاتی است که تا به حال دیده ایم. و بله، پیچیدگی گزینه های هدف گیری مخاطب رویای هر بازاریاب است. AdExpresso بیش از 636 میلیون دلار هزینه تبلیغات را تجزیه و تحلیل کرد و میانگین هزینه تبلیغات را برای کل سال 2021 تعیین کرد. در اینجا چیزی است که آنها پیدا کردند: نموداری که میانگین هزینه تبلیغات را در تمام سال 2021 نشان می دهد: دسترسی ارگانیک در فیسبوک دقیقاً چیست؟ همانطور که می بینید، اگر بر سایر متغیرها تسلط داشته باشید، میانگین CPC برای تبلیغات می تواند بسیار پایین باشد. اما معامله اینجاست: شما به همین راحتی می توانید هنگفتی را برای تبلیغات فیس بوک خرج کنید و بازدهی نداشته باشید. این بدان معناست که برای افزایش اثربخشی تبلیغات و افزایش ارزش تبلیغات خود، یادگیری نحوه افزایش دسترسی ارگانیک در فیس بوک بسیار مهم است.  

دلیل 3: تعداد زیادی ویژگی جدید (کم استفاده) فیس بوک وجود دارد

در گذشته، گزینه های شما در فیس بوک تقریباً پست ها، ویدیوها و تبلیغات بود. اکنون تعداد زیادی ویژگی جدید مانند استوری های فیس بوک، تماشای فیس بوک، گروه های فیس بوک و فیس بوک لایو وجود دارد. بسیاری از شرکت‌ها از این ویژگی‌ها نهایت استفاده را نمی‌برند – که فرصتی برای هدایت ترافیک ارگانیک با پر کردن شکاف ایجاد می‌کند. با این گفته، بیایید به h نگاه کنیم ow الگوریتم فید خبری فیسبوک برای نمایش محتوا کار می کند. سپس، ما به چند استراتژی در مورد چگونگی افزایش دسترسی ارگانیک در فیس بوک می پردازیم. آشنایی با الگوریتم فید خبری فیسبوک الگوریتم فیس بوک در سال های اخیر به شدت تغییر کرده است. معرفی واکنش‌ها و ویژگی «چرا این پست را می‌بینم» نحوه تصمیم‌گیری فیس‌بوک برای نمایش پست‌هایی را به کاربران تغییر داده است. جدول زمانی که تاریخچه الگوریتم فیس بوک را نشان می دهد:  نحوه تصمیم‌گیری فیس‌بوک برای نمایش پست‌ها فیس بوک از صدها هزار عامل برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام پست در فید خبری کاربر نمایش داده می شود استفاده می کند. با افرادی که با آنها تعامل دارید، نوع رسانه و محبوبیت پست همگی به عنوان سیگنال های رتبه بندی استفاده می شوند. به گفته مارک زاکربرگ، فیس‌بوک اکنون پست‌هایی را که جرقه‌ای برای «تعامل معنادار» و پست‌های دوستان و خانواده می‌کنند، در اولویت قرار می‌دهد. داده های دقیق دیگری وجود دارد که به بازی می آیند: چندی پیش این پست منتشر شد ناشر چقدر محتوا را پست می کند تعداد لایک ها، نظرات و اشتراک گذاری های پست هر چند وقت یکبار کاربر با صفحه ارسال کننده به روز رسانی تعامل داشته است تعامل کاربر قبلی با همان نوع پست بازخورد منفی در مورد پست چقدر پست مفید است این فهرست ادامه دارد، اما این عوامل به ما غذای کافی برای تفکر می دهد. بنابراین، با در نظر گرفتن این موضوع، هدف نهایی فیس بوک برای فیدهای خبری چیست؟ مانند سایر پلتفرم ها، فیس بوک نیز بیشترین اهمیت را به کاربران خود می دهد. می خواهد به طور مداوم تجربه خود را با محتوای با کیفیت بالا و مرتبط بهبود بخشد. محتوای تبلیغاتی بیش از حد برای کاربران خوب نیست، بنابراین فیس بوک این نوع محتوا را سرکوب کرد. در گذشته، آنها همچنین ترافیک ناشران را به نفع محتوای تولید شده توسط کاربر کاهش می دادند. بنابراین، وقتی این تغییرات الگوریتمی در حال کاهش دسترسی شما هستند، چگونه می توانید ترافیک را از فیس بوک هدایت کنید؟ بیایید از BuzzFeed درس بگیریم. BuzzFeed چه کاری را درست انجام می دهد؟ آنها علاوه بر ارسال محتوای جذاب در فیس بوک، میلیون ها دلار برای تبلیغات فیس بوک خرج می کنند. در حال حاضر، بیشتر مردم مقدار زیادی پول نقد برای خرج کردن مانند BuzzFeed ندارند. بنابراین، ما مسیر هوشمندانه‌تری را انتخاب می‌کنیم که نیازی به سرمایه‌گذاری سنگین برای صاحب یک کسب‌وکار کوچک ندارد. قبل از اینکه به اسرار نحوه افزایش دسترسی ارگانیک در فیس بوک نگاه کنیم، در اینجا پنج کاری وجود دارد که باید به هر قیمتی از انجام آنها در صفحه فیس بوک خود اجتناب کنید.  

1. همه چیز را خودکار نکنید

فیس بوک یک پلتفرم اجتماعی است و برند شما نیاز به ارتباط انسانی دارد. فقط آخرین پیوندهای وبلاگ و به روز رسانی محصول خود را برنامه ریزی نکنید. عکس های تیم خود را مانند Zappos پست کنید. عکس تیمی از کارکنان Zappos: فیس بوک یک پلتفرم اجتماعی است و برند شما نیاز به ارتباط انسانی دارد بازاریابی رسانه های اجتماعی باید جنبه خنده دار یا خلاقانه شما را مانند نوتلا نشان دهد. یک پست فیسبوک از نوتلا: بازاریابی رسانه های اجتماعی باید جنبه خنده دار یا خلاقانه یا، گرافیک های الهام بخش را مانند من به اشتراک بگذارید.

2. فقط محصولات و خدمات را تبلیغ نکنید

فیس بوک بر اساس علاقه است، نه قصد. هر آپدیتی که در صفحه فیس بوک خود ارسال می کنید نباید تبلیغاتی باشد. در عوض، 80٪ از به روز رسانی های شما باید اجتماعی باشد. در غیر این صورت، کاربران از کلیک بر روی دکمه عدم لایک در صفحه شما تردید نخواهند کرد (فقط یک کلیک با آن فاصله دارد). در عوض، از فیس بوک برای ایجاد یک انجمن استفاده کنید. ارزش بیافزایید و گفتگو را با مخاطبان خود شروع کنید. بهتر است پست‌های خود را طوری تغییر دهید که انواع مختلف محتوا را شامل شود: پست های داستان برند پست های ساختمان مرجع پست های پرورش دهنده را هدایت کنید پست های شخصی 3. سعی نکنید اکوسیستم فیس بوک را فریب دهید خرید 5000 لایک به قیمت 5 دلار. با استفاده از عناوین clickbait. هواداران خود را با 10 به روز رسانی بی کیفیت در یک ساعت بمباران کنید. آگهی خرید لایک در فیسبوک: فقط محصولات و خدمات را تبلیغ نکنید این اتلاف وقت و پول محض است. فیس بوک به طور جدی با اسپمرها سرکوب می کند. به کد فیس بوک پایبند باشید و در الطاف خوب آنها بمانید. نه تنها این، این تاکتیک های دستکاری هیچ ارزش واقعی به کسب و کار شما اضافه نمی کند. در واقع، آنها به احتمال زیاد به شما صدمه خواهند زد. AdExpresso یک آزمایش مشابه پولی انجام داد که در آن یک ویدیوی مشابه را در سه صفحه طرفداران خود ارسال کردند. سپس برای تقویت هر پست پول پرداخت کردند. نتیجه؟ دو صفحه ای که آنها لایک می خریدند، حتی پس از اینکه فیس بوک به طور خودکار لایک هایی را که برای آنها پول پرداخت شده بود، حذف کرد، مشارکت صفر داشتند. گرافیکی از AdExpresso که نتایج آزمایش مشابه پولی آنها را نشان می دهد: پایگاهی برای طرفداران ایجاد نکنید که نمی توانید آن را حفظ کنید  

4. پایگاهی برای طرفداران ایجاد نکنید که نمی توانید آن را حفظ کنید

حقیقت بی رحمانه در مورد یک پایگاه بزرگ طرفداران - مهم نیست چقدر هدفمند - این است که دسترسی شما به طور خودکار کمتر خواهد شد. یک سوال آنلاین در مورد اینکه چرا دسترسی ارگانیک فیس بوک آنها جریمه شده است: نحوه ردیابی و تجزیه و تحلیل دسترسی ارگانیک فعلی فیسبوک این بدان معنی است که شما باید برای ایجاد محتوایی که برای چندین بخش مختلف مخاطبانتان مرتبط و مفید باشد، کار اضافی انجام دهید. آیا ترجیح می دهید یک مخاطب کوچک اما پرتحرک داشته باشید یا یک مخاطب بزرگ و بی پاسخ؟ این یک کار بیهوده است. نحوه ردیابی و تجزیه و تحلیل دسترسی ارگانیک فعلی فیسبوک اکنون که می دانید چه کاری را نباید انجام دهید، وقت آن است که روی نحوه افزایش دسترسی ارگانیک در فیس بوک کار کنید. اولین قدم این است که نقاط ضعف خود را مشخص کنید. ما چند معیار کلیدی را برای اندازه گیری عملکرد شما جمع آوری خواهیم کرد. بدون این تشخیص، نمی‌دانید تلاش‌های خود را کجا متمرکز کنید. بیا داخل بپریم  

مرحله 1: داده های Insights را از فیس بوک صادر کنید

ابتدا بر روی “Insi تب ghts در نوار کناری سمت چپ صفحه کسب و کار فیس بوک شما. نوار کناری سمت چپ یک صفحه تجاری فیس بوک، با Insights برجسته شده است: مرحله 1: داده های Insights را از فیس بوک صادر کنید در بالای صفحه بینش، دکمه ای وجود دارد که به شما امکان می دهد داده های خود را هم در سطح صفحه و هم در سطح پست صادر کنید. بالای بخش اطلاعات صفحه کسب و کار فیس بوک: اطلاعات صفحه کسب و کار فیس بوک پنجره ای با سه گزینه مختلف برای بینش شما ظاهر می شود: گزینه های مختلف داده بینش صادرات برای فیس بوک:  گزینه های مختلف داده بینش صادرات برای فیس بوک گزینه خود را انتخاب کنید و روی "Export Data" کلیک کنید. اطلاعات شما در یک فایل اکسل ذخیره می شود.  

مرحله 2: برای پست کردن معیارها عمیق‌تر شوید

در تجربه من، معیارهای سطح پست روشن تر از معیارهای صفحه هستند. معیارهای صفحه یک نمای پانوراما عالی از عملکرد شما می دهد. معیارهای پست نگاه دقیق تری به نحوه تعامل کاربران با محتوای شما ارائه می دهد. و این چیزی است که واقعاً تفاوت را ایجاد می کند. برای مشاهده عمیق‌تر، به «پست‌ها» و سپس «انواع پست» بروید. انواع پست در برگه اطلاعات صفحه فیس بوک: مرحله 2: برای پست کردن معیارها عمیق‌تر شوید با داده هایی که جمع آوری می کنید، می توانید بگویید: کدام پست ها بیشترین دسترسی ارگانیک را دارند مخاطبان شما چه نوع پست هایی را ترجیح می دهند تعداد لایک در هر پست اینها راهنمایی خوبی برای راه اندازی یک استراتژی محتوای موثر به شما می دهد.  

مرحله 3: داده های خود را دقیق تنظیم کنید و فقط معیارهایی را که نیاز دارید انتخاب کنید

همه نقاط داده مفید نخواهند بود. آنها را غربال کنید و آنهایی را انتخاب کنید که برای شما منطقی هستند - و این ممکن است بر اساس صنعت و اهداف رسانه های اجتماعی شما متفاوت باشد. در اینجا داده هایی است که بیشتر به شما می گوید: دسترسی ارگانیک نامزدی کلیک های پیوند تعداد افرادی که بازخورد منفی دادند اکنون که دسترسی ارگانیک خود را تجزیه و تحلیل کرده اید، زمان آن رسیده که برخی بهبودها را انجام دهید. 20 استراتژی برای افزایش دسترسی ارگانیک فیس بوک به یاد داشته باشید که هر صنعت و مخاطبی متفاوت است. من اجرای همه این استراتژی ها را در حال حاضر توصیه نمی کنم. در عوض، به داده‌های خود نگاه کنید و ببینید کجا می‌توانید بیشترین پیشرفت را داشته باشید، سپس چند استراتژی را برای امتحان انتخاب کنید. آنچه را که کار می کند حفظ کنید، آنچه را که نمی کند کنار بگذارید، سپس استراتژی دیگری را امتحان کنید. بشویید و تکرار کنید.  

1. حضور و اقتدار خود را بسازید

میدونم به چی فکر میکنی اگر با افزایش تعداد مخاطبان، دسترسی ارگانیک کاهش می یابد، ارزش رشد حضور شما کجاست؟ خوب، هنوز چندین مزیت برای حضور گسترده وجود دارد. شما می توانید زمینه اجتماعی را به تبلیغات خود اضافه کنید، که آنها را ارزان تر و موثرتر می کند. شما پست‌ها و بینش‌های صفحه بهتری خواهید داشت تا تلاش‌های بازاریابی خود را تنظیم کنید. این شامل داده های جمعیت شناختی و روانشناختی است. نفوذ درک شده شما افزایش می یابد، که عامل اعتبار شما را تقویت می کند. افزایش حضور شما به معنای افزایش لایک صفحه شما نیست. تعداد لایک‌هایی که صفحه شما دارد، نشان‌دهنده عملکرد محتوای شما نیست. آنچه مهم است این است که شما به اندازه کافی اقتدار ایجاد کنید تا به مخاطبان خود دستور عمل بدهید. این بدان معنی است که آنها با محتوای شما تعامل مطلوب تری خواهند داشت. در اینجا آنچه که می توانید برای افزایش تعامل انجام دهید آورده شده است: افراد مناسب را به صفحه فیس بوک خود جذب کنید فن های تصادفی فایده ای ندارند. آنها درگیر نمی شوند و تأثیر مثبتی بر کمپین های بازاریابی شما ندارند. به همین دلیل است که توصیه نمی‌کنم سعی کنید صفحه فیس بوک خود را به قیمت ایجاد یک مخاطب هدفمند افزایش دهید. شما افرادی را می خواهید که به خوبی با علایق تجاری شما هماهنگ باشند. به این ترتیب محتوایی که منتشر می کنید بیشتر به آنها مرتبط می شود. به نوبه خود، شانس بیشتری برای نمایش در فیدهای خبری آنها خواهد داشت. برای ایجاد یک مخاطب هدفمند چه کاری می توانید انجام دهید؟ حضور برند قوی داشته باشید اگر نام تجاری شما ضعیف شده باشد، به احتمال زیاد مخاطبان شما نیز ضعیف خواهند شد. آنچه شما می خواهید، تصویری از برند است که در ذهن و قلب مخاطبان شما باقی بماند. به طور مداوم پیام خود را تقویت کنید، محتوای مرتبط با کسب و کار خود را ارسال کنید و همیشه ثابت باشید. از بینش مخاطبان برای ساختن یک شخصیت هدف خاص برای فیس بوک استفاده کنید پیش از این، ما از طریق ردیابی صفحه و اطلاعات بینش شما را بررسی کردیم. از همین اطلاعات می توان برای ساختن شخصیت شما استفاده کرد. جنسیت، سن، پس‌زمینه، موقعیت مکانی و شغل همگی نقاط داده سیاه و سفیدی هستند که می‌توانید جمع‌آوری کنید. سپس می توانید آن را با اطلاعات اساسی تر مانند: نقاط درد آنها چیست؟ علایق آنها چیست؟ نگرش و باور آنها نسبت به کسب و کار یا صنعت شما چیست؟ اعتراض آنها چیست و چگونه به آنها رسیدگی خواهید کرد؟ هنگامی که پست های خود را تقویت می کنید یا تبلیغ می کنید، آن جمعیت را هدف قرار دهید شما می توانید یک مخاطب سفارشی با الگوبرداری از شخصیت ایده آل خود ایجاد کنید. به این ترتیب، هنگامی که یک پست را تقویت یا تبلیغ می کنید، به احتمال زیاد به آن افراد دسترسی خواهید داشت. بعداً، بهترین روش‌ها را برای کمپین‌های پولی به شما معرفی خواهم کرد. مطمئن شوید که کمپین های لایک شما بسیار هدفمند هستند من همه طرفدار لایک های بیشتر هستم - اما اگر این فقط یک معیار بیهودگی باشد نه. شما کیفیت را بر کمیت می خواهید. چند راه وجود دارد که می توانید افرادی را که به برند شما اهمیت می دهند جذب کنید: به غیر از اجرای کمپین های لایک بر روی مخاطبان هدف خود، می توانید افرادی را که پست های فردی شما را لایک کرده اند دعوت کنید تا صفحه شما را لایک کنند. ابتدا صفحه خود را در نوار جستجو وصل کنید: حضور و اقتدار خود را در فیس بوک بسازید یکی از پست های خود را انتخاب کنید و روی گروه افرادی که آن را پسندیده اند کلیک کنید. گروهی از اسامی افرادی که یک پست فیس بوک را لایک کرده اند: پست های خود را انتخاب کنید و روی گروه افرادی که آن را پسندیده اند کلیک کنید این معدن طلایی برای یافتن افرادی است که قبلاً به محتوای شما علاقه دارند. مرور کنید تا ببینید چند نفر از پست های شما را پسندیده اند اما صفحه شما را دوست نداشته اند. لیستی از افرادی که یک پست فیس بوک را لایک کرده اند، اما نه صفحه ای که در آن ظاهر شده است: مرور کنید تا ببینید چند نفر از پست های شما را پسندیده اند آنها را به این کار دعوت کنید. از هر 10 بار 9 بار این کار را خواهند کرد. ادغام ها و سفارشی سازی ها را به صفحه خود اضافه کنید می توانید صفحه فیس بوک خود را با سایر برنامه ها، ابزارها و پلتفرم ها ادغام کنید. اینها می توانند قابلیت استفاده از صفحه شما را افزایش دهند و همچنین تلاش های بازاریابی شما را تقویت کنند. در اینجا برخی از سفارشی سازی هایی وجود دارد که می توانید آنها را شامل کنید: برگه های سفارشی فرم های دریافت ایمیل پادکست ها پخش کننده های ویدئو آزمون ها نظرسنجی ها صفحات فرود برنامه هایی برای اجرای مسابقات برنامه های برنامه ریزی قرار ملاقات فیدهای وبلاگ و RSS برگه های تجارت الکترونیک سایر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را با فیس بوک ارتقا دهید اگر در جای دیگری فالوور قابل توجهی ایجاد کرده اید، می توانید از این پلتفرم ها برای رشد صفحه فیس بوک خود استفاده کنید. این چیزی است که می توانید انجام دهید: پیوندی به صفحه فیس بوک خود در بیو سایر حساب های اجتماعی خود بگذارید نمادهای اجتماعی قابل کلیک را روی عکس های جلد خود قرار دهید صفحه فیس بوک خود را به شبکه های دیگر خود پخش کنید و از آنها بخواهید که درگیر شوند

2. با انتشار محتوای همیشه سبز، دسترسی ارگانیک فیس بوک را افزایش دهید

بسیاری از مردم با محتوای رسانه های اجتماعی خود استراتژیک نیستند. اهداف شما برای صفحه فیس بوک شما هر چه باشد – چه کسب درآمد یا افزایش ترافیک – محتوای همیشه سبز قدرتمندترین ابزاری است که در اختیار شماست. تازگی فقط فاکتور رتبه بندی گوگل نیست. طول عمر یک پست در فید خبری فیس بوک نیز به تازگی بستگی دارد. اگر محتوای بی انتها را منتشر کنید، برای مدت طولانی تری برای مخاطبان شما مفید خواهد بود. آنها همچنان با پست شما درگیر خواهند شد. مطمئن شوید که به کاربران اطلاع دهید که می‌توانند پست‌های همیشه سبزی را که در گذشته دوست داشته‌اند و با آن‌ها درگیر شده‌اند، دوباره بازدید کنند. این منجر به افزایش تعامل می شود و فیس بوک تضمین می کند که پست شما بیشتر توزیع می شود و برای مدت طولانی تری در فیدها ظاهر می شود. من شما را به افزایش ماندگاری پست با محتوای همیشه سبز دعوت می کنم: با انتشار محتوای همیشه سبز، دسترسی ارگانیک فیس بوک را افزایش دهید نمونه ای از یک پست همیشه سبز فیس بوک. پست همیشه سبز بالا 18 ساعت پس از ارسال ظاهر شد. این یک عمر بسیار طولانی است! برای پست‌هایی که این کار را به خوبی انجام می‌دهند، می‌توانید آنها را تغییر کاربری دهید تا اطمینان حاصل کنید که دسترسی آنها را به حداکثر می‌رسانید. در اینجا یک فرآیند ساده برای استفاده مجدد از محتوای همیشه سبز وجود دارد: پست‌هایی را انتخاب کنید که بسیار خوب عمل کرده‌اند و مدت‌ها پس از انتشار به ارزش مخاطبان شما ادامه داده‌اند. آنها را در یک صفحه گسترده یادداشت کنید. از زاویه دیگری به آن قسمت از محتوا نگاه کنید. یک چرخش جدید روی آن قرار دهید یا زمینه را تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که محتوای ویدیویی می‌تواند از محتوای مشابه در قالب متن بهتر عمل کند و بالعکس. نکته کلیدی این است که آزمایش کنید چه چیزی در بین مخاطبان شما طنین انداز می شود. محتوای تغییر کاربری خود را در زمان های مختلف منتشر کنید. این تضمین می‌کند که چشم‌های تازه‌ای می‌توانند محتوای تازه اصلاح‌شده شما را ببینند و با آن درگیر شوند. اما اگر نخواهید کار ایجاد و تغییر کاربری پست های خود را انجام دهید، چه؟ محتوای همیشه سبز دیگران را مدیریت کنید مدیریت محتوا این نیست که کار شخص دیگری را به عنوان کار خود در نظر بگیرید. این در مورد جمع آوری پست ها از سراسر اینترنت و به اشتراک گذاری آنها با شبکه شما است. اما کمی بیشتر از این است که به طور تصادفی به یک پست برخورد کنید، آن را لایک کنید و دکمه اشتراک گذاری را فشار دهید. درعوض، باید با فرآیند مدیریت درست مانند زمانی که محتوای خود را منتشر می‌کردید، رفتار کنید. مدتی را به بررسی و تجزیه و تحلیل چندین پست در یک موضوع اختصاص دهید و آنها را در یک برنامه منظم انتشار با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. مثال اصلی: بعداً داستان برندهایی را بیان می‌کند که از طریق ارائه منابع خود با موفقیت تأثیر گذاشته‌اند. یک پست مطالعه موردی از Later در مورد کار آنها با Unsplash: یک پست مطالعه موردی از Later در مورد کار بنویسید در حالی که آنها این کار را در وبلاگ خود انجام می دهند، شما می توانید همان مفهوم را برای صفحه فیس بوک خود اتخاذ کنید. در اینجا چند نمونه از محتوای همیشه سبز با استفاده از پست های نوع سرپرستی آورده شده است: آموزش های تصویری پست های دستور غذا گواهینامه ها مصاحبه ها پست های "چگونه". پرسش و پاسخ تکه های فکری لیست ها چک لیست ها آمارهای مربوط به صنعت جمع بندی هفتگی شرکت ذکر می کند اخبار صنعتی چگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان شما با این محتوا درگیر هستند؟ اطمینان حاصل کنید که پست‌های شما دارای تمام بررسی‌ها و تعادل‌های متقاعدکننده هستند. ارائه یک استراتژی محتوا نیمی از کار است. شما همچنان باید اطمینان حاصل کنید که انواع پست هایی را ایجاد می کنید که باعث می شود مخاطبان شما تمایل به اشتراک گذاری و تعامل داشته باشند. چند نکته برای ایجاد پست هایی که مجذوب و الهام بخش عمل می شوند: از تصاویر جامد استفاده کنید خیلی رسمی نباش آن را کوتاه و سریع نگه دارید یک سوال مرتبط بپرسید آدم باش یک فراخوان برای اقدام واضح داشته باشید (من مراقب هستم که فقط از مردم بخواهم لایک یا نظر بدهند)

3. یک گروه فیس بوک برای درگیرترین مخاطبان خود ایجاد کنید

فیس بوک در مورد ایجاد جوامع است. یک گروه فشرده نزدیک ترین چیزی است که می توانید در رسانه های اجتماعی به آن برسید. 400 میلیارد نفر از فیس بوک استفاده می کنند بالا. شما دو گزینه انجمن دارید: گروه خود را راه اندازی کنید. به یک گروه بسیار فعال و مرتبط بپیوندید که به اهداف تجاری شما خدمت می کند. ما روی شماره 1 تمرکز خواهیم کرد، زیرا بهترین افزودنی برای زرادخانه بازاریابی فیس بوک شما است. می توانید از آن برای گوش دادن و تعامل با طرفداران برند خود استفاده کنید. قبل از اینکه به مراحل ساخت گروه خود بپردازیم، اجازه دهید در مورد دلایلی که ممکن است بخواهید گروه خود را راه اندازی کنید صحبت کنیم. اکثر مردم گروه هایی را در اطراف تشکیل می دهند: نام تجاری/کسب و کار آنها محصولات/خدمات آنها یک سبک زندگی خاص، به عنوان مثال، یک باشگاه کتاب یا یک باشگاه روزنامه نگاری موضوعات خاص، به عنوان مثال، یک گروه بازاریابی محتوا البته اینها تنها گزینه های شما نیستند. تا زمانی که بتوانید گروهی از مردم را برای یک هدف مشترک جمع آوری کنید، خوب هستید. دریافته‌ام که با ارزش‌ترین گروه‌ها برای کسب‌وکار، گروه‌هایی هستند که یا خاص برند یا محصول خاص هستند. در اینجا دلیل است. شما می توانید از یک گروه برند برای ایجاد و پرورش یک جامعه در اطراف کسب و کار خود استفاده کنید. همچنین ابزاری قدرتمند برای بازاریابی محصولات/خدمات شما می سازد. به طور مشابه، یک گروه خاص محصول به منظور کمک به مشتریان برای دریافت حداکثر بهره از محصول یا خدماتی که شما ارائه می‌کنید، طراحی شده است. همه چیز در مورد موفقیت، حفظ و وفاداری مشتری است. شما می توانید جلسات مربیگری زنده، پرسش و پاسخ زنده، جلسات بازخورد پیاده سازی شخصی و سیستم های پاسخگویی را در گروه های خود انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که مشتریان تحولی را که برای آن هزینه کرده اند دریافت می کنند. بیایید وارد مراحل ایجاد یک گروه شویم.  

مرحله 1. گروه خود را ایجاد و نامگذاری کنید

گزینه ای را پیدا کنید که می گوید "Create Group" برای شروع فرآیند. پیدا کردن آن از صفحه اصلی شما آسان است. پس از کلیک بر روی این برگه، از شما خواسته می شود نام گروه خود را انتخاب کنید. یک صفحه فیس بوک که به شما امکان می دهد یک گروه ایجاد کنید: مرحله 1. گروه خود را ایجاد و نامگذاری کنید

مرحله 2. یک توضیحات ایجاد کنید

ارزش پیشنهادی خود را در توضیحات گروه خود بنویسید و قوانین واضحی را برای ارسال پست در گروه تعیین کنید. توضیحات گروه و پست پین شده برای یک گروه فیس بوک: مرحله 2. یک توضیحات ایجاد کنید نکته حرفه ای: پست قوانین خود را در بالای فید گروه سنجاق کنید. اعضای جدید را راهنمایی می کند تا به درستی عمل کنند. همچنین، تنظیمات حریم خصوصی گروه خود را به درستی تنظیم کنید. فیس بوک ارگانیک دسترسی به تنظیمات حریم خصوصی گروه فیس بوک: پست قوانین خود را در بالای فید گروه سنجاق کنید

مرحله 3. از اعضای مخاطب درگیر دعوت کنید تا بپیوندند

بسته به نوع گروه، ممکن است مجبور شوید افراد را برای پیوستن تشویق کنید. با این حال، در مورد اکثر گروه ها، وعده جامعه و حمایت کافی است تا آنها را به کار گیرد. اما در صورت نیاز به برخی مشوق ها، می توانید: یک راه اندازی واقعی برای گروه خود داشته باشید. چرا آن را به یک رویداد تبدیل نمی کنید؟ می توانید یک فرم ضبط ایمیل راه اندازی کنید تا افراد را در لیست اعلان قرار دهید. به اعضای جدید هدیه خوشامدگویی بدهید. این می تواند یک کد کوپن، یک کتاب الکترونیکی یا هر چیزی که مربوط به کسب و کار شما باشد. به هر کسی که اعضای دیگر را جذب می کند، یک هدیه ارجاع پاداش ارائه دهید.

مرحله 4. گفتگوهای مرتبط با صنعت خود را روشن کنید

مکالمات عالی به افزایش تعامل پست کمک می کند. صرفاً محتوا و محصولات خود را تبلیغ یا فروش ندهید. راه های دیگر برای افزایش تعامل در گروه های فیس بوک: به اعضای فعال گروه خود وضعیت مدیر/ناشر بدهید تا بتوانند به پرورش گروه کمک کنند. پرسش و پاسخ زنده انجام دهید برای اعضای گروه چالش ایجاد کنید

مرحله 5. یک استراتژی محتوا برای گروه خود ایجاد کنید

این می تواند شامل ایجاد تم های محتوا و تحریک کمپین های محتوای تولید شده توسط کاربر باشد. محتوای تولید شده توسط کاربر در واقع باعث ایجاد تعامل 6.9 برابری بیشتر از محتوای تولید شده توسط برند می شود. به عنوان مثال، می‌توانید برای هر روز یک موضوع یا موضوع نامزدی تعیین کنید. گروه Melyssa Griffin این کار را به خوبی انجام می دهد: پستی در گروه فیس بوک ملیسا گریفین: مرحله 5. یک استراتژی محتوا برای گروه خود ایجاد کنید پست دوم در گروه فیس بوک ملیسا گریفین: پست دوم در گروه فیس بوک ملیسا گریفین:

مرحله 6. پست های خود را تعدیل کنید

همه پست‌های گروه را تعدیل کنید و در مورد هرزنامه‌ها سیاست تحمل صفر داشته باشید. شما می خواهید که اعضای گروه شما بهترین تجربه ممکن را داشته باشند، بنابراین هرزنامه ها را به سرعت حذف کنید. نمونه ای از اسپم در گروه های فیس بوک: مرحله 6. پست های خود را تعدیل کنید وقتی قوانین گروه خود را مشخص کنید که چه چیزی به عنوان هرزنامه واجد شرایط است، بسیار آسان تر است. نمونه ای از قوانین گروه فیس بوک، از جمله قوانینی که به وضوح اسپم را تعریف می کند: گروه خود را مشخص کنید که چه چیزی به عنوان هرزنامه واجد شرایط است بنابراین، این برای راه اندازی یک گروه است. هرچند می‌خواهم به شما هشدار دهم: گروه‌ها به تعهد زمانی نیاز دارند. شما باید برای خوشامدگویی به اعضای جدید و تشویق به بحث حاضر شوید. همچنین، با رشد گروه ها، تعامل کاهش می یابد. در این مرحله، ممکن است بخواهید گروه های بزرگتر را به گروه های کوچکتر و متمرکزتر تقسیم کنید. برخی از افراد به دلیل مشارکت ضعیف، گروه هایی با ده ها هزار عضو را کاملاً از بین می برند. شما آن را نمی خواهید.  

4. از Organic Post Targeting استفاده کنید

هدف گذاری به تبلیغات فیس بوک محدود نمی شود. می توانید پست های ارگانیک خود را هدف قرار دهید تا مطمئن شوید که به افراد مناسب دسترسی پیدا می کنند. در حالی که برای مدتی وجود داشته است، این ویژگی با کاهش دسترسی ارگانیک به محتوای با کیفیت مفیدتر شده است. می توانید پست خود را بر اساس سن و موقعیت مکانی به مشتریان مرتبط ارائه دهید. پست شما باید حداقل 20 نفر را هدف قرار دهد. اگر صفحه شما فقط چند هزار طرفدار داشته باشد، ممکن است زیر این آستانه قرار بگیرید. در اینجا مراحل شروع هدف گذاری آورده شده است.  

مرحله 1: ویژگی Targeting را در صفحه خود فعال کنید

به ژنرال بروید تنظیمات برای فعال کردن هدف گیری از تنظیمات صفحه شما. نموداری که نحوه فعال کردن ویژگی های هدف گذاری در صفحات فیس بوک را نشان می دهد: از Organic Post Targeting استفاده کنید

مرحله 2: پست خود را ایجاد کنید و گزینه های هدف را سفارشی کنید

اطلاعات مربوط به مخاطبان خود را در فیس بوک Insights خود جستجو کنید و پارامترهای هدف را بر اساس اهداف خود انتخاب کنید. هنگامی که پست خود را ایجاد می کنید، روی تنظیم "عمومی" در زیر نام صفحه خود کلیک کنید و گزینه تنظیم "مخاطبان محدود" را مشاهده خواهید کرد. شخصی که گزینه های عمومی را در گزینه های هدف خود در فیس بوک انتخاب می کند: مرحله 2: پست خود را ایجاد کنید و گزینه های هدف را سفارشی کنید «مخاطبان محدود» را انتخاب کنید، سپس سن و مکان مورد نظر خود را تعیین کنید. این به ویژه برای مشاغل محلی یا کسانی که مخاطبان هدف متعددی دارند مفید است.  

مرحله 3: چندین پست هدفمند را با استفاده از پارامترهای مختلف اجرا کنید

این به این دلیل است که می توانید نحوه عملکرد محتوای خود را برای مخاطبان مختلف آزمایش کنید.  

مرحله 4: نتایج را بررسی کنید

به Facebook Insights بروید و نتایج خود را بررسی کنید. آیا پست هدفمند ارگانیک بهتر عمل کرد؟ به Facebook Insights بروید و نتایج خود را بررسی کنید. آیا پست هدفمند ارگانیک بهتر عمل کرد؟ نتایج در بینش فیس بوک، پست های هدفمند ارگانیک را با پست های دیگر مقایسه کرد. این نتایج بازاریابی رسانه های اجتماعی را با میانگین نرخ مشارکت خود مقایسه کنید. همچنین، پارامتر هدف گیری را که عملکرد بهتری دارد، مشخص کنید. در آزمایش رسانه‌های اجتماعی Examiner با هدف‌گذاری ارگانیک، یک صفحه کوچکتر بهتر از یک صفحه بزرگتر عمل کرد. اما، نتایج بر اساس مخاطبان شما متفاوت خواهد بود.  

5. زمانی که رقبای شما در خواب هستند پست کنید

بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک چه زمانی است؟ هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد باید در نظر بگیرید: موقعیت مکانی شما و مخاطبان شما نمایه مخاطبان شما (سن، علایق، شغل و غیره) نوع محتوایی که ایجاد می کنید ابزارهای زمان بندی که در اختیار دارید CoSchedule گزارش می دهد که زمان های بهینه 7:00 صبح، 3:15 بعد از ظهر یا 7:00 بعد از ظهر است. آنها حتی آن را بر اساس هر روز هفته تقسیم کردند: جمعه ساعت 7:00 صبح، 3:15 بعد از ظهر یا 7:00 بعد از ظهر چهارشنبه ساعت 7:00 صبح، 3:15 بعد از ظهر یا 19:00 دوشنبه در ساعت 7:00 صبح، 3:15 بعد از ظهر یا 7:00 بعد از ظهر برای بیشترین اشتراک‌گذاری و کلیک، ساعت‌های 12:00، 6:00 یا 9:00 صبح به عنوان زمان‌های بهینه ذکر شده‌اند. در اینجا چند مطالعه دیگر و زمان‌های بهینه برای هر بازاریاب رسانه‌ای یا صاحب کسب‌وکار برای بهینه‌سازی محتوای خوب وجود دارد. در حال حاضر سر خود را خارانید، اینطور نیست؟ کورکورانه در هیچ یک از این زمان‌های بهینه پست ارسال نکنید. در فیس‌بوک بینش خود جستجو کنید. ببینید طرفداران شما چه زمانی آنلاین هستند. بینش فیس بوک موفقیت پست ها را در زمان های مختلف روز مقایسه می کند: 5. زمانی که رقبای شما در خواب هستند پست کنید سپس، آزمایش خود را انجام دهید در ساعات غیر اوج مصرف (6 عصر تا 8 صبح) با حداکثر طرفداران ممکن به صورت آنلاین پست کنید. شانس شما برای حضور در فید افزایش می یابد زیرا سایر صفحات فیس بوک در این دوره پست نمی گذارند. در اینجا نتایج زمانی که Track Maven با این استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی آزمایش کرد، آمده است. نتایج TrackMaven هنگام آزمایش زمان‌های مختلف روز برای ارسال رسانه‌های اجتماعی: نتایج TrackMaven هنگام آزمایش زمان‌های مختلف روز برای ارسال رسانه‌های اجتماعی Jon Loomer همچنین سعی کرد در ساعات غیر اوج مصرف پیوندها را پست کند و نتایج مثبتی با دسترسی ارگانیک خود داشت. نتایجی که نتایج Jon Loomer را هنگام تلاش برای آزمایش پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی در ساعات مختلف روز نشان می‌دهد:  در ساعات غیر اوج مصرف پیوندها را پست کند و نتایج مثبتی با دسترسی ارگانیک خود داشت دلایل موثر بودن این استراتژی (علاوه بر رقابت کمتر) عبارتند از: اگر مخاطب بین المللی دارید، در منطقه زمانی متفاوتی با طرفداران تماس خواهید گرفت. از آنجایی که پست شما تعامل بیشتری دریافت می کند، فیس بوک پست را بین طرفداران بیشتری توزیع می کند. حتی ممکن است بازدیدهای پست را نسبت به محتوای جدیدتر منتشر شده در ساعات اوج افزایش دهد. توجه: می‌توانید با استفاده از فن پیج کارما، استراتژی‌های پست بازاریابی رسانه‌های اجتماعی رقبای صنعت خود را نظارت کنید. اسکرین شات رابط Fan Page Karma: استراتژی‌های پست بازاریابی رسانه‌های اجتماعی رقبای صنعت خود را نظارت کنید  

6. محتوایی را که کاربران شما دوست دارند ارسال کنید

پیوندها برای هدایت ترافیک بهتر کار کرده اند. گاهی. فرد آلبرتی دریافت که لینک‌های خالص 82 درصد بیشتر از پست‌هایی که عکس‌ها و لینک‌هایی در کپشن دارند بازدید از صفحه دارند. نتایج فرد آلبرتی هنگام آزمایش پیوندهای خالص در مقابل پست هایی با عکس و متن در زیرنویس: محتوایی را که کاربران شما دوست دارند ارسال کنید عکس‌ها در بین کاربران و از این رو، در بین بازاریابان به یک نوع پست غیرمحبوب تبدیل شده‌اند. توصیه من این است که همه انواع به‌روزرسانی‌هایی را که برای طرفداران شما ارزش می‌افزاید، پست کنید، خواه پیوندها، تصاویر، نظرسنجی‌ها، فیس‌بوک لایو، استوری‌های فیس‌بوک یا حتی ویدیوهای تماشای فیس‌بوک. فقط به این دلیل که نوع خاصی از پست (در حال حاضر) در فیس بوک عملکرد بهتری دارد، از یک فرم محتوا به فرم دیگری نچسبید. درست مانند گوگل فیس بوک الگوریتم خود را به طور منظم به روز می کند. در عوض، داده‌های خود را از Facebook Insights تجزیه و تحلیل کنید تا نوع پست‌هایی را بیابید که با مخاطبان شما طنین‌انداز می‌شود. اگر می توانید، سعی کنید در انواع محتوایی که مخاطبان شما دوست دارند، ارزش ارائه دهید. همچنین می توانید از مخاطبان خود بپرسید که چه چیزی را ترجیح می دهند و به انتخاب آنها احترام بگذارید. به سادگی یک نظرسنجی در صفحه فیس بوک خود ایجاد کنید: تصویری که دکمه ایجاد نظرسنجی را در فیس بوک نشان می دهد: تصویری که دکمه ایجاد نظرسنجی را در فیس بوک نشان می دهد سوال خود را مطرح کنید تصویری از عملکرد ایجاد نظرسنجی فیس بوک: تصویری از عملکرد ایجاد نظرسنجی فیس بوک: ممکن است از نتایج شگفت زده شوید! فراموش نکنید که وقتی ویژگی های جدید منتشر می شوند، آنها را آزمایش کنید. به عنوان مثال، فیس‌بوک واچ در ابتدای انتشار، ترافیک زیادی را به همراه داشت و بسیاری از بازاریابان هنوز از آن استفاده نمی‌کنند!  

7. ویدیوها را به صورت بومی در فیس بوک منتشر کنید

در سال های اخیر، تغییری به سمت محتوای ویدئویی صورت گرفته است. بازدیدهای Facebook Watch t عملیات 1.25 میلیارد کاربر ماهانه. فیس‌بوک تمایل دارد به‌روزرسانی‌های ویدیویی را ترجیح دهد و باعث می‌شود بازاریابان رسانه‌ای بیشتر از محتوای پست وبلاگ ویدیویی استفاده کنند. ویدیوهای بومی یکی از قوی ترین عملکردها در فید خبری هستند. ویدیو تا زمانی که کاربر روی آن کلیک کند بی صدا پخش می شود. مهم است که ویدیوی شما از همان فریم اول با کیفیت باشد. همچنین نیاز به جلب توجه دارد، حتی بدون صدا. در اینجا چند نکته برای شروع کار با ویدیوهای فیس بوک آورده شده است. برای درگیر کردن بیشتر بینندگان ویدیو، می توانید یک تماس برای اقدام (CTA) برای بازدید از وب سایت یا مقصد مورد نظر خود اضافه کنید. این می‌تواند در فریم نهایی گنجانده شود، یا می‌توانید ویدیو را تقویت کنید و از دکمه‌های Ad CTA فیسبوک استفاده کنید. AdExpresso دریافت که «بیشتر بدانید»، «اکنون خرید کنید» و «ثبت‌نام» محبوب‌تر هستند. داده های Adexpresso محبوب ترین CTA ها را نشان می دهد: 7. ویدیوها را به صورت بومی در فیس بوک منتشر کنید همچنین بینش ویدیویی غنی دریافت می‌کنید، بنابراین می‌توانید دریابید که چه چیزی با مخاطبان شما کار می‌کند. بینش ویدیویی غنی در فیس بوک: چه چیزی با مخاطبان شما کار می‌کند. بینش ویدیویی غنی در فیس بوک اگر می خواهید، می توانید یک ویدیو را به بالای برگه ویدیوهای خود در صفحه فیس بوک خود پین کنید. فقط روی "ویژگی این ویدئو" کلیک کنید. BuzzFeed برای یک ویدیوی ویژه 1.7 میلیون بازدید داشت. داده های یک ویدیوی فیس بوک از Buzzfeed: . داده های یک ویدیوی فیس بوک از Buzzfeed ویدیوی ویژه نیز به‌طور برجسته در زیر بخش درباره شما ظاهر می‌شود. Social Media Examiner از آن برای تبلیغ رویداد آینده خود استفاده کرد. یک ویدیوی برجسته در یک صفحه فیس بوک: یک ویدیوی برجسته در یک صفحه فیس بوک همچنین می توانید ویدیو را در یک پست وبلاگ قرار دهید. این یک تجربه چند رسانه ای خوب برای مخاطبان وبلاگ شما خواهد بود و همچنین می تواند تعامل در پست فیس بوک را افزایش دهد. اما، آیا می توانید ویدیوها را از YouTube جاسازی کنید یا باید آنها را مستقیماً در فیس بوک آپلود کنید؟ به طور طبیعی، فیس بوک از آپلود بومی به جای ویدیوهای جاسازی شده از یوتیوب یا هر شخص ثالث دیگری ترجیح می دهد. صاحب کسب و کار نباید از این استراتژی بازاریابی رسانه ای مرعوب شود. اینفوگرافیک از ژورنال موتور جستجو که ارزش ویدیوهای بومی را در فیس بوک نشان می دهد: اینفوگرافیک از ژورنال موتور جستجو که ارزش ویدیوهای بومی را در فیس بوک نشان می دهد این مطالعه SEJ به مدت دو هفته در سه صفحه فیس بوک - مجله موتور جستجو، حقایق خیره کننده و جالب و آیا می دانستید انجام شد. در اینجا تفکیک دقیق اعداد ارائه شده است. اینفوگرافیک از ژورنال موتور جستجو که عملکرد ویدیوی بومی را در فیس بوک با ویدیوهای یوتیوب مقایسه می کند: اینفوگرافیک از ژورنال موتور جستجو که عملکرد ویدیوی بومی را در فیس بوک با ویدیوهای یوتیوب مقایسه می کند ویدیوهای بومی نیز تجربه کاربری بهتری را ارائه می‌دهند و معمولاً تبلیغ آنها ارزان‌تر است. می‌توانید از ویدیوهای بومی برای پرسش و پاسخ، راه‌اندازی محصول و ایجاد مشارکت با سایر کاربران هدف استفاده کنید.  

8. فرکانس ارسال خود را آزمایش کنید

چند وقت یکبار باید در فیس بوک پست بگذارید؟ خب، بستگی دارد. وب سایت های عظیمی مانند هافینگتون پست، تلگراف و نیویورک تایمز هر روز حجم عظیمی از محتوا را منتشر می کنند. آنها همچنین محتوای خود را به شدت در فیس بوک منتشر می کنند. برای یک برند متوسط، این واقع بینانه نیست. وسوسه نشوید که 20 بار در روز پست کنید. در واقع زمانی که به دفعات پست می کنید، تعامل کاهش می یابد. قاعده کلی این است که بسته به فالوورهای شما، آن را بین 1 تا 3 پست در روز نگه دارید. یک اینفوگرافیک که نشان می دهد هر چند وقت یک بار در فیس بوک پست می گذاریم: فرکانس ارسال خود را آزمایش کنید در اینجا چند نکته در مورد فراوانی پست برای بازاریابی رسانه های اجتماعی در فیس بوک آورده شده است: از ارسال بیش از حد توصیه شده یک تا سه بار در روز خودداری کنید. می تواند مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر مخاطب بین‌المللی دارید، می‌توانید بیشتر در زمان‌های متفاوت پست کنید. این به شما کمک می کند تا با بخش های مختلف مخاطبان خود (که در منطقه زمانی متفاوت زندگی می کنند یا گهگاه وارد فیس بوک می شوند) ارتباط برقرار کنید. همیشه محتوای با کیفیت بالا ارسال کنید. مخاطبان خود را با محتوای طنز، الهام بخش و آموزشی درگیر کنید. شما می توانید حتی با تعداد پست های بالاتر، با ارائه تنوع زیاد محتوا موفق باشید. برنامه ارسال و انواع پست خود را با هم ترکیب کنید. فرکانس صفحه خود را تست کنید فقط داده های شما می تواند پاسخ دقیق مخاطبان شما را نشان دهد.

9. با سایر صفحات فیس بوک در طاقچه خود شریک شوید

چندی پیش، یک مطالعه موردی در مورد نحوه استفاده از اینستاگرام برای کسب درآمد 332640 دلار در 3 ماه به اشتراک گذاشتم. من با اینفلوئنسرهای اینستاگرام (که فالوورهای زیادی دارند) برای ارسال لینک به صفحات فرود خود قرارداد بستم. شما می توانید از یک استراتژی مشابه در فیس بوک استفاده کنید. من برای پروژه اسرار تغذیه ام به صفحات فیس بوک که کمتر از 30000 لایک دارند مراجعه کردم. من به صفحات فیس‌بوک در جایگاه خود پیشنهاد دادم (حدود 1 در 10 صفحه چنین درخواست‌هایی را می‌پذیرد). این به من کمک کرد تا تعداد لایک ها را در صفحه فیس بوک Nutrition Secrets افزایش دهم. هر صاحب کسب و کاری از سادگی این استراتژی بازاریابی رسانه ای قدردانی می کند. به طور مشابه، به صفحات فیس بوک وب سایت های رسانه ای مانند هافینگتون پست و الیت دیلی نگاهی بیندازید. آنها هر دو میلیون ها طرفدار فیس بوک و مخاطبان مشابهی دارند (برای انواع خاصی از محتوایی که منتشر می کنند). آنها پست های وبلاگ یکدیگر را به طور منظم در فیس بوک به اشتراک می گذارند. این باعث افزایش بازدید از پست برای هر دو طرف می شود و در عین حال محتوای خوبی را ارائه می دهد که نیازی به ایجاد آن ندارند. این به سادگی بازاریابی رسانه ای هوشمند است. در اینجا نمونه ای از پست وبلاگ هافینگتون پست است که توسط صفحه فیس بوک Elite Daily به اشتراک گذاشته شده است. یک پست وبلاگ هافینگتون پست که در صفحه فیس بوک Elite Daily به اشتراک گذاشته شده است: با سایر صفحات فیس بوک در طاقچه خود شریک شوید و، در اینجا یک پست وبلاگ Elite Daily است که توسط هافینگتون پست به اشتراک گذاشته شده است. نمونه ای از تبلیغات متقابل ارگانیک فیس بوک از Elite Daily: نمونه ای از تبلیغات متقابل ارگانیک فیس بوک از Elite Daily Wired و Refinery29 نیز به نظر می رسد همکاری مشابهی دارند. نمونه ای از تبلیغات متقابل ارگانیک فیس بوک بین Wired و Refinery29: نمونه ای از تبلیغات متقابل ارگانیک فیس بوک بین Wired و Refinery29 برای دستیابی به نتایج خوب از این استراتژی، باید با صفحاتی که ده ها هزار لایک دارند معامله کنید. این به این معنی است که شما باید یک استراتژی جامع نفوذ اینفلوئنسر داشته باشید. در اینجا چیزی است که باید در نظر بگیرید: آیا اینفلوئنسر هدف شما از نظر زمینه مناسب است؟ برند شما باید با مخاطبان خود طنین انداز شود. تبلیغ برند شما به مخاطبان نامناسب تاثیری نخواهد داشت. آنها چقدر دسترسی دارند؟ اینفلوئنسر شما به میلیون ها فالوور نیاز ندارد. آن‌ها فقط به دسترسی کافی برای ایجاد تفاوت نیاز دارند. چقدر اختیار دارند؟ بسیار مهم است که اینفلوئنسر شما نفوذ کافی برای الهام بخشیدن به اقدام در بین مخاطبان خود داشته باشد. اهرم شما چیست؟ اگر شخصی را هدف قرار می دهید که دنبال کننده و اقتدار زیادی دارد، باید چیزی به همان اندازه ارزشمند برای ارائه داشته باشید.

10. از بازاریابی دهان به دهان برای رشد برند خود استفاده کنید

هیچ راهی بهتر از تبدیل کردن مشتریان، کارمندان و طرفداران خود به حامیان برندتان برای ایجاد سر و صدا برای برند شما وجود ندارد. بازاریابی دهان به دهان روشی است که از طرفداران متعهد برای انتشار اخبار کسب و کار شما استفاده می شود. به برندهایی مانند اپل، مایکروسافت و نایک فکر کنید. آنها به خاطر طرفداران سرسخت خود که دائماً محصولات و محتوای آنها را تبلیغ می کنند شناخته می شوند. بهترین قسمت؟ بیشتر آنها این کار را بدون هیچ انگیزه پرداختی انجام می دهند. شما نیز می توانید از بازاریابی دهان به دهان استفاده کنید. در اینجا چند ایده وجود دارد: به سراغ افراد مناسب بروید. درگیر کردن کارمندان خود یکی از مؤثرترین راه‌های پرورش فرهنگ حمایت است. به آنها دلیلی بدهید که در مورد کسب و کار شما غرغر کنند! به مشتریان پاداش و امتیاز وفاداری بدهید. برای جذب افراد بیشتر در شبکه، جوایز ارجاع بدهید. خدمات مشتری درجه یک داشته باشید. می توانید از ربات های مسنجر فیس بوک برای برقراری ارتباط و ارائه ارزش به مشتریان استفاده کنید. محتوای برند خاصی ایجاد کنید که طرفداران شما بتوانند در زمان واقعی با شبکه های خود به اشتراک بگذارند. همیشه اثربخشی برنامه حمایتی خود را بسنجید. شما می توانید فروش را از طریق پیوندهای ارجاع، مشارکت در محتوای مارک دار و عملکرد کلی طرفداران خود پیگیری کنید.

11. لیست ایمیل خود را وارد کار کنید

آیا تا به حال تعجب کرده اید که چگونه در هر پست وبلاگی که می نویسم صدها اشتراک گذاری و نظر دریافت می کنم؟ توسط مشترکین ایمیل من ایجاد می شود. من فقط به آنها ایمیل می زنم و در مورد پست جدیدم به آنها اطلاع می دهم. آنها تعامل و اشتراک گذاری را در هر پست آغاز می کنند. Jay Baer شباهت های لیست ایمیل و طرفداران فیس بوک را به ما نشان می دهد. مقایسه ای از Jay Baer بین لیست های ایمیل و طرفداران فیس بوک: لیست ایمیل خود را وارد کار کنید بنابراین، چگونه می توانید اقدامات اجتماعی را از ایمیل الهام بخشید؟ بازاریابی ساده رسانه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌کند با افزودن دکمه‌های اشتراک‌گذاری فیسبوک به خبرنامه‌های ایمیل خود شروع کنید. برخی از پلتفرم های ایمیل، مانند Mailchimp، این کار را آسان می کنند. در غیر این صورت، باید یک نسخه HTML از ایمیل خود ایجاد کنید و کد سفارشی برای دکمه های اشتراک گذاری ایجاد کنید. در اینجا چگونه است: دستورالعمل ایجاد دکمه های اشتراک گذاری HTML سفارشی برای ایمیل ها: دستورالعمل ایجاد دکمه های اشتراک گذاری HTML سفارشی برای ایمیل ها Convince and Convert بیشتر توصیه می کند به روز رسانی های وضعیت محبوب و جالب خود را در همان روز به لیست ایمیل خود ارسال کنید. این باعث افزایش واکنش ها و نظرات در مورد پست می شود و باعث تعامل در صفحه فیس بوک شما می شود. شما همچنین می توانید این لیست ایمیل را با استراتژی گروه فیس بوک ترکیب کنید. از مشترکین خود بخواهید به گفتگوهای هیجان انگیز در گروه انحصاری فیس بوک شما بپیوندند. استراتژی قاتل برای افزایش اشتراک گذاری فیس بوک بگویید که در حال حاضر چند صد اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی در پست خود دارید. چگونه می خواهید تعداد سهام را به هزار افزایش دهید؟ شما باید یک کمپین تبلیغاتی استراتژیک ایمیلی برای تأثیرگذاران برنامه ریزی کنید، و از یک استراتژی محتوای خوب به افزایش بازدید پست ها تبدیل شوید. همپوشانی روند رسانه های اجتماعی با کمپین های ایمیلی خود را برای فرصت ها شناسایی کنید. ترکیب محتوای پیام‌رسانی منطقی است. رابطه بین این دو باعث ایجاد تعامل با برند شما می شود و نشان می دهد که آنها می توانند با موفقیت دست به دست هم دهند.  

12. برای افزایش دسترسی ارگانیک فیس بوک، مسابقاتی را اجرا کنید

مسابقات فیس بوک یک راه ساده برای افزایش سریع حضور شماست. اما این چیزی بیشتر از جذب طرفداران با یک هدیه رایگان است. در اینجا آنچه مستلزم آن است:  

مرحله 1: برای مسابقه خود هدف تعیین کنید

آیا می خواهید تعامل را افزایش دهید؟ طرفداران خود را افزایش دهید؟ سرنخ های بیشتری تولید کنید؟ هر تصمیمی که می گیرید، مطمئن شوید که مشخص و قابل اندازه گیری است.  

مرحله شماره 2: نوع مسابقه ای را که می خواهید اجرا کنید را انتخاب کنید

اگر هدف شما تولید سرنخ است، پس روش ورود شما باید شامل مکانیزمی برای گرفتن آن سرنخ ها باشد، به عنوان مثال، گرفتن ایمیل. اگر هدف شما افزایش تعداد طرفداران فیس بوک است، می توانید از شرکت کنندگان بخواهید که صفحه شما را فالو و لایک کنند تا در مسابقه شرکت کنند. آیا می بینید که چگونه روش ورود شما باید متناسب با هدف شما باشد؟  

مرحله سوم: قوانین ورود را تعیین کنید

قبل از انجام این کار، حتماً دستورالعمل های فیس بوک را برای اجرای مسابقات و چالش ها بررسی کنید. قوانین فیس بوک برای اجرای مسابقات در این پلتفرم: مرحله سوم: قوانین ورود را تعیین کنید همچنان باید قوانین خود را برای مسابقه تنظیم کنید. به سادگی مختصری بنویسید تا شرکت کنندگان بدانند برنده چگونه انتخاب خواهد شد، چه کسی واجد شرایط شرکت در مسابقه است و جزئیات جایزه.  

مرحله چهارم: نحوه انتخاب برندگان را تعیین کنید

در اکثر مسابقات، برنده معمولاً به صورت تصادفی انتخاب می شود. اگر تبلیغ شما یک چالش است، به شخص یا گروهی از افراد برای قضاوت در مورد ورودی ها نیاز دارید. از طرف دیگر، می توانید یک سیستم رای گیری برای انتخاب برنده داشته باشید.  

مرحله پنجم: یک جایزه انتخاب کنید و یک استراتژی ارتقاء ایجاد کنید

اینجا جایی است که اکثر برندها به شدت شکست می خورند. اگر جایزه خود را با دقت انتخاب نکنید و مسابقه خود را تبلیغ نکنید، احتمال شکست آن وجود دارد. همیشه جایزه ای را انتخاب کنید که مربوط به کسب و کار شما باشد تا از جذب افرادی که فقط برای رایگان بودن در آن هستند اجتناب کنید. در اینجا چند ایده برای تبلیغ مسابقه شما وجود دارد: نکاتی برای تبلیغ محتوا در فیس بوک: کاتی برای تبلیغ محتوا در فیس بوک  

13. پست ها را از صفحه فیس بوک خود در نمایه فیس بوک خود به اشتراک بگذارید

این استراتژی برای کاربران مشتاق فیس بوک است. شما باید حداقل 1000+ دوست در نمایه شخصی فیس بوک خود داشته باشید تا نتایج قابل توجهی داشته باشید. شما محتوا را دارید. اکنون، بیایید بازدیدهای پست را افزایش دهیم. شما ابتدا یک پست را در صفحه فیس بوک خود به اشتراک می گذارید. سپس، آن را از صفحه در نمایه شخصی فیس بوک خود به اشتراک می گذارید. یک صفحه فیس بوک که به نحوه اشتراک گذاری یک پست اشاره می کند: پست ها را از صفحه فیس بوک خود در نمایه فیس بوک خود به اشتراک بگذارید WPChronicles با استفاده از این استراتژی، دسترسی خود را از 5 نفر به 134 افزایش داد. به خاطر داشته باشید که این استراتژی مقیاس پذیر نیست و اگر زیاد این کار را انجام دهید ممکن است دوستان خود را آزار دهید. با این حال، می توانید گهگاه از آن برای پست هایی استفاده کنید که به دوستان فیسبوک شما ارزش می بخشد. نکته حرفه ای: اگر به تازگی صفحه فیس بوک خود را راه اندازی کرده اید، می توانید به سرعت 100 طرفدار اول خود را ایجاد کنید و مدرک اجتماعی دریافت کنید. فقط از ویژگی «دعوت دوستان» استفاده کنید. دستورالعمل نحوه دعوت از دوستان برای لایک کردن یک صفحه در فیس بوک: دستورالعمل نحوه دعوت از دوستان برای لایک کردن یک صفحه در فیس بوک این ویژگی همچنین می تواند برای رشد صفحه فیس بوک از لیست ایمیل شما استفاده شود. اگرچه برای همه صفحات فیس بوک در دسترس نیست. استفاده از آن ساده است. مخاطبین خود را از MailChimp، Constant Contact یا هر سرویس ایمیل دیگری آپلود کنید. فیس بوک آنها را پیدا می کند و "پیشنهاد" می کند که صفحه شما را دوست دارند.  

14. ترافیک ارگانیک فیس بوک را با هشتگ هدایت کنید (با دقت استفاده می شود)

همه ما با هشتگ ها و نحوه عملکرد آنها آشنا هستیم. اما معامله با آنها در فیس بوک چیست؟ آیا آنها تأثیری بر دسترسی یک پست دارند؟ اجازه بدید ببینم. BuzzSumo بیش از 1 میلیارد پست فیس بوک را از بیش از 30 میلیون صفحه تجزیه و تحلیل کرد. به نظر می رسد مطالعه آنها با اجماع عمومی موافق است که کاربران فیس بوک مستعد خستگی هشتگ هستند. پست های دارای هشتگ بدتر از پست های بدون هشتگ هستند. نموداری از Buzzsumo که موفقیت پست‌ها را با و بدون هشتگ مقایسه می‌کند: ترافیک ارگانیک فیس بوک را با هشتگ هدایت کنید (با دقت استفاده می شود) آیا این بدان معناست که بازاریابان اصلاً نباید از هشتگ در فیس بوک استفاده کنند؟ نه دقیقا. ابزارهای زیادی در هشتگ های فیس بوک وجود دارد. برای اینکه ببینید چه چیزی در صنعت شما و برای مخاطبان شما کار می کند، باید با موارد مرتبط آزمایش کنید. آنها همچنین باید در حد اعتدال استفاده شوند - حداکثر یک تا دو هشتگ. چرا اینقدر کم؟ تعاملات گزارش Post Planner زمانی که از یک تا دو هشتگ استفاده می شود، بالاترین میزان را دارد. اطلاعاتی از Post Planner در مورد موفقیت پست هایی با مقادیر مختلف هشتگ. در حالی که اتفاق نظر این است که شما نباید همه چیز را هشتگ کنید، فیس بوک هنوز برای سازگاری با استفاده از آنها ساخته شده است. این بدان معناست که شما می توانید بدون افزودن هشتگ به تمام پست های خود، عملکرد بسیار کمی از آنها داشته باشید. در اینجا نحوه هشتگ های خود را ایجاد کنید هیچ پروتکل خاصی برای ایجاد هشتگ وجود ندارد. هر کسی می تواند آن را انجام دهد. من توصیه می‌کنم هشتگ‌های خود را منحصر به برند خود کنید تا با دیگران اشتباه گرفته نشود. همچنین هوشمندانه است که از هشتگ‌های یکسان برندینگ در همه پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده کنید، بنابراین آشنایی بین کانال‌ها وجود دارد. نکته حرفه ای: از هشتگ های برند خود به عنوان معیاری برای ردیابی ارزش ویژه برند خود در فیس بوک استفاده کنید. محبوبیت آنها به شما نشان می دهد که در یک زمان مشخص چند نفر در مورد تجارت شما سر و صدا می کنند. همچنین می توانید مخاطبان خود را به آدرس های اینترنتی هشتگ های خاص راهنمایی کنید تا بتوانند در گفتگوهای مربوطه شرکت کنند. از هشتگ‌ها برای آسان‌تر کردن پیمایش گروه فیسبوک خود استفاده کنید فیس بوک برای هر هشتگ استفاده شده یک URL منحصر به فرد ایجاد می کند. این بدان معنی است که شما می توانید از آنها برای جستجوی محتوا استفاده کنید. این به ویژه در گروه هایی مفید است که نمی خواهید محتوای همیشه سبز دفن شود. به سادگی آنها را هشتگ کنید تا کاربران بتوانند با جستجوی سریع هشتگ به این قطعات محتوا مراجعه کنند. به عنوان مثال: اگر مضامین محتوا را مانند آنچه من توصیه کرده‌ام ایجاد می‌کنید، کاربران شما می‌توانند با جستجوی URL منحصربه‌فرد، تمام محتوای منتشر شده برای هر موضوع را پیدا کنند. از موضوعات پرطرفدار فیس بوک استفاده کنید آیا تا به حال چیزی در مورد اخبار جک شنیده اید؟ این زمانی است که شخصی به دنبال یک روند است تا برند خود را در معرض دید قرار دهد. ما دیدیم که بهتر است از هشتگ ها کم استفاده کنیم. اما اگر زمانی برای استفاده از آنها وجود داشته باشد، زمانی است که آنها به یک موضوع پرطرفدار پیوند می دهند. به این ترتیب، به ترافیک ضربه می زنید و نوردهی خود را افزایش می دهید. باید به شما هشدار دهم: این استراتژی نیاز به احتیاط دارد. شما نمی خواهید روی روندی باشید که ممکن است بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند.  

15. برای متمایز شدن در مقابل دانه حرکت کنید

لیاستن: بخش بزرگی از پازل دسترسی ارگانیک رقابت است. شما باید برای جلب توجه مخاطب خود بجنگید. آیا می خواهید بدانید که بهترین راه برای همیشه جلوتر از رقبای خود چیست؟ عامل تمایز خود را پیدا کنید و آن را به رخ بکشید. محتوای بصری و نوشتاری شما باید برجسته باشد. چند نکته حرفه ای برای محتوای بصری شما: از رنگ های آبی و خاکستری به هر قیمتی اجتناب کنید. این رنگ ها در تم فیس بوک غالب هستند، به این معنی که شما به فید خبری یک کاربر تبدیل خواهید شد. شما می خواهید از رنگ هایی استفاده کنید که جلوی کسی را بگیرد. قرمز، زرد و نارنجی گزینه های خوبی هستند. چندین تصویر بصری در هر پست و تست A/B ایجاد کنید تا ببینید کدام یک بهتر عمل می کند. بعد از اینکه چندین آزمایش برای پست های خود انجام دادید، شروع به مشاهده یک الگو خواهید کرد. مخاطب شما احتمالاً به چند طرح بهتر از بقیه پاسخ می دهد. دکمه های فراخوانی را روی تصویر واقعی اضافه کنید. این به این دلیل است که شما می‌خواهید تا آنجا که ممکن است نشانه‌های بصری بیشتری به کاربران اطلاع دهید که باید «اینجا را کلیک کنند». از عکس های استوک استفاده نکنید شفافیت و اصالت در فیس بوک اهمیت دارد. تصاویر خود را ایجاد کنید تا برند خود را انسانی کنید و تصاویری را به اشتراک بگذارید که مخاطبان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند. با زیرنویس های کوتاه روی تصاویر خود توجه خود را جلب کرده و حفظ کنید. پست هایی با 80 کاراکتر یا کمتر 66 درصد تعامل بیشتری دریافت می کنند. نموداری که موفقیت پست های مختلف را بر اساس تعداد کاراکتر آنها، بیش از 80 در مقابل کمتر از 80 مقایسه می کند: برای متمایز شدن در مقابل دانه حرکت کنید سوال بپرس. پست‌های دارای سوال نسبت به پست‌های بدون سوال تعامل بیشتری دارند. نموداری که موفقیت پست هایی را که سوال می پرسند با پست هایی که سوال نمی پرسند مقایسه می کند: نموداری که موفقیت پست هایی را که سوال می پرسند با پست هایی که سوال نمی پرسند مقایسه می کند  

16. از ویژگی های جدید فیس بوک استفاده کنید

به روز رسانی مداوم برنامه های فیس بوک مخفی نیست. تغییرات سریع و مکرر رخ می دهند. اما موضوع اینجاست: اگر اطلاع‌رسانی را در اولویت قرار ندهید، ممکن است زیر رادار شما پرواز کنند. به این دلیل که ویژگی‌های جدید تقریباً همیشه در بخش‌های مختلف پلتفرم در زمان‌های مختلف منتشر می‌شوند. می توانید از این به روز رسانی ها استفاده کنید. وقتی زودتر به آنها دسترسی پیدا کنید، از مزیت حرکت دهنده اولیه برخوردار می شوید. این بدان معنی است که می توانید سریعتر از هر کس دیگری بر آن مسلط شوید و از قابلیت های جدید به نفع کسب و کار خود استفاده کنید. برخی به روز رسانی های اخیر که فرصت های طلایی را فراهم می کند: فیدها: فیس‌بوک یک برگه اختصاصی فید اضافه کرده است که پیگیری پست‌های دوستان، خانواده و گروه‌های مختلفی که در آن عضو هستند را برای کاربران آسان‌تر می‌کند. پروفایل های چندگانه: فیس بوک در حال حاضر در حال آزمایش ویژگی است که به کاربران امکان می دهد پروفایل های متفاوتی در یک حساب کاربری داشته باشند و به طور بالقوه دارای پروفایل های مجزا برای افراد مختلفی باشد که می خواهند با آنها تعامل داشته باشند. Facebook Reels: فیس‌بوک اکنون به کاربران این امکان را می‌دهد که با استفاده از Creator Studio از ویدیوهای موجود خود حلقه‌هایی ایجاد کنند و همچنین دسترسی API را برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث معرفی می‌کند. ویژگی های جدید پیام رسان بازاریابی: اخیراً گزینه جدیدی اعلام شده است که به کاربران امکان می دهد برای مشتریانی که این ویژگی را انتخاب می کنند پیام های تبلیغاتی ارسال کنند. شفافیت تبلیغات سیاسی، اجتماعی و انتخاباتی: در پی جنجال های اخیر پیرامون این پلتفرم، فیس بوک مجموعه ای از ابزارهای شفافیت را راه اندازی کرده است. اینها می‌توانند جزئیات هدف مانند جمعیت‌شناسی و بودجه تبلیغاتی را که به جمعیت‌شناسی مذکور اختصاص داده شده است، نشان دهند.

17. یک استراتژی بازاریابی پولی فیس بوک موثر ایجاد کنید

حتماً می‌پرسید، "من فکر کردم این در مورد ترافیک ارگانیک است؟" موضوع اینجاست: دسترسی پولی می تواند به دسترسی ارگانیک شما وارد شود و چرخه عمر پست های شما را افزایش دهد. این بدان معنی است که به افراد بیشتری نشان داده می شود و کاربران می توانند برای مدت زمان طولانی تری با محتوای شما تعامل داشته باشند. چه طور ممکنه؟ ساده است. افراد همچنان می توانند پست شما را ببینند، حتی اگر از طریق توزیع پولی هدف قرار نگرفته باشند. ممکن است مخاطبی که برای آن پول پرداخت می کنید تصمیم بگیرد که پست را به اشتراک بگذارد و با آن درگیر شود. در این صورت، زمانی که مخاطبان آن‌ها نیز درگیر شوند، دسترسی ارگانیک به دست خواهد آورد. اکنون بیایید به نحوه اجرای تبلیغات پولی موثر برای پست های خود بپردازیم. مرحله شماره 1: پیکسل پیگیری فیس بوک را در سایت خود نصب کنید پیکسل فیس بوک به شما اجازه می دهد تا اقدامات خاص انجام شده در وب سایت و سایر صفحات فرود را ردیابی کنید. بهتر از آن، این امکان را به شما می دهد که مخاطبان سفارشی بسازید تا بتوانید افرادی را که از وب سایت شما بازدید کرده اند، دوباره هدف گیری کنید. اگر هنوز آن را نصب نکرده‌اید، به «Ads Manager» یا «Power Editor» خود بروید. اسکرین شات نحوه نصب پیکسل ردیابی فیس بوک را نشان می دهد: یک استراتژی بازاریابی پولی فیس بوک موثر ایجاد کنید اگر پیکسل فعال ندارید، از شما خواسته می‌شود که یک Pixel ایجاد کنید. پس از ایجاد پیکسل خود، یک کد رهگیری دریافت خواهید کرد که باید آن را کپی کرده و در هدر وب سایت خود جایگذاری کنید. برای قرار دادن آسان پیکسل در وب سایت خود، می توانید یکی از دو کار را انجام دهید: از گوگل تگ منیجر برای قرار دادن کد در تگ های عنوان خود استفاده کنید بدون اینکه با فایل های HTML وب سایت خود دست و پنجه نرم کنید. از یک افزونه وردپرس به نام PixelYourSite استفاده کنید. پس از نصب، شناسه Pixel خود را از مدیر تبلیغات خود دریافت کنید و به سادگی آن را در تنظیمات افزونه کپی کنید. نیازی به بازی با کدها و تگ های عنوان نیست. و بس! این کار را یک بار انجام دهید، خوب هستید. مرحله شماره 2: قبل از پرداخت، کشش ارگانیک را به دست آورید مادیده‌ایم که چگونه دسترسی ارگانیک و پولی دست در دست هم کار می‌کنند. این یک راه موثر برای اطمینان از اینکه تبلیغات شما با هزینه کمتر به افراد بیشتری می رسد است. چند نکته برای تبلیغ ارگانیک: پست خود را چندین بار در فیس بوک به اشتراک بگذارید. مطمئن شوید که قالب و همچنین زمان انتشار را تغییر داده اید. با اینفلوئنسرها تماس بگیرید تا محتوای خود را با شبکه های آنها به اشتراک بگذارید. به سایر صفحات و گروه های فیس بوک که در آن مجاز هستید پست کنید. مرحله سوم: تبلیغ خود را ایجاد کنید یا پست خود را تقویت کنید می توانید یک تبلیغ رسمی در فیس بوک یا یک کمپین پست تقویت شده اجرا کنید. در نگاه اول، آنها یکسان به نظر می رسند. پس تفاوت چیست؟ چند چیز. تبلیغات با استفاده از Ad Manager شما ایجاد می شود در حالی که پست های تقویت شده می توانند مستقیماً از صفحه کسب و کار شما اجرا شوند. ابتدا باید یک پست در صفحه خود منتشر کنید تا آن را تقویت کنید، در حالی که نیازی نیست یک تبلیغ در صفحه شما باشد. این بدان معناست که استراتژی ارتقای پست‌ها به صورت ارگانیک در ابتدا برای پست‌های تقویت‌شده مناسب‌تر است. بیایید وارد جزئیات شویم. چگونه یک پست در فیس بوک را تقویت کنیم ابتدا دکمه Boost Post را در زیر پست خود پیدا کنید. یک اسکرین شات که عملکرد تقویت پست در فیس بوک را نشان می دهد:  یک اسکرین شات که عملکرد تقویت پست در فیس بوک را نشان می دهد: انتخاب یک هدف: اسکرین شات نحوه تعیین اهداف تبلیغاتی در فیس بوک را نشان می دهد: انتخاب یک هدف: اسکرین شات مخاطبان خود را محدود کنید. شما می توانید انتخاب کنید: افرادی که صفحه شما را دوست دارند افرادی که صفحه شما و دوستانشان را دوست دارند افرادی که از طریق هدف گذاری انتخاب می کنید عملکرد مخاطبان خود را از تبلیغات فیس بوک انتخاب کنید: عملکرد مخاطبان خود را از تبلیغات فیس بوک انتخاب کنید بودجه و مدت زمان کمپین خود را تنظیم کنید. قابلیت فیس بوک برای انتخاب بودجه تبلیغات و مدت زمان کمپین:  مدت زمان کمپین خود را تنظیم کنید. قابلیت فیس بوک در نهایت، مطمئن شوید که Tracking Pixel شما روشن است. تصویری که پیکسل فیس بوک را در حال روشن شدن نشان می دهد: تصویری که پیکسل فیس بوک را در حال روشن شدن نشان می دهد پس این برای پست های تقویت شده است. در مورد تبلیغات واقعی فیس بوک چطور؟ مفهوم تفاوت چندانی ندارد. این مراحل را عملی کنید. مرحله چهارم: تبلیغات خود را با استفاده از Ads Manager ایجاد کنید به Meta Ads Manager بروید. هدفی را برای کمپین خود انتخاب کنید. گزینه های بیشتری نسبت به یک پست تقویت شده دارید. تصویری از Meta Ads Manager: تصویری از Meta Ads Manager اما شما فقط می توانید یک هدف را انتخاب کنید. هدفی که برای کمپین تبلیغاتی انتخاب شده است: هدفی که برای کمپین تبلیغاتی انتخاب شده است مرحله پنجم: گزینه های هدف خود را تعریف کنید شما می توانید یا: ایجاد یک مخاطب سفارشی: برای دسترسی به افرادی که قبلاً با تجارت شما درگیر بوده اند. به عنوان مثال، می توانید لیست ایمیل خود را وارد کنید تا یک مخاطب سفارشی تشکیل دهید. ایجاد یک مخاطب شبیه: برای دستیابی به افراد جدیدی که شبیه مخاطبانی هستند که قبلاً در جاهای دیگر دارید. از مخاطبان ذخیره شده استفاده کنید: اگر در گذشته تبلیغاتی را اجرا کرده اید، می توانید از همان مخاطبان استفاده کنید. محل تبلیغات خود را انتخاب کنید اسکرین شات تنظیم مکان تبلیغات در فیس بوک: اسکرین شات تنظیم مکان تبلیغات در فیس بوک بودجه و برنامه خود را تنظیم کنید. اسکرین شات تنظیم مکان آگهی و بودجه: بودجه و برنامه خود را تنظیم کنید. اسکرین شات تنظیم مکان آگهی و بودجه تبلیغ خود را قالب بندی کنید، یک عنوان مناسب برای کلیک بنویسید و تصویری چشم نواز اضافه کنید. بعد از اینکه عناصر خلاقانه را نهایی کردید، می‌توانید سفارش آگهی خود را ثبت کنید، و می‌توانید شروع به کار کنید. نکته حرفه ای: این پست را بخوانید که چگونه تبلیغات فیس بوک خود را بهتر کنید. مرحله ششم: از Retargeting استفاده کنید آیا تا به حال از یک وب سایت بازدید کرده اید، و ده ثانیه بعد، یک تبلیغ فیس بوک از همان وب سایت به شما نشان داده شده است؟ شانس شما وجود دارد. هنگامی که بازاریابان از آن سوء استفاده می کنند، این می تواند برای مصرف کننده آزاردهنده باشد. تصور کنید که به طور مداوم برای محصولی که قبلاً خریداری کرده اید یا وب سایتی که هرگز واقعاً به آن علاقه نداشته اید، تبلیغات نشان داده می شود. در هر صورت، این هنوز یکی از قدرتمندترین ابزارها در جعبه ابزار یک بازاریاب است. اینجاست که توانایی کامل فیس بوک پیکسل را تجربه خواهید کرد. اگر مرحله 1 را اجرا کردید، مرحله شما باید روشن شده و آماده حرکت باشد. بنابراین، هدف گذاری مجدد چگونه کار می کند؟ این به شما امکان می دهد تبلیغات خود را برای افرادی که به کسب و کار شما علاقه نشان داده اند هدف قرار دهید. در اینجا یک نمایش بصری از روند است: اینفوگرافیک نشان می دهد که چگونه هدف گذاری مجدد تبلیغات در فیس بوک کار می کند: اینفوگرافیک نشان می دهد که چگونه هدف گذاری مجدد تبلیغات در فیس بوک کار می کند همانطور که می بینید، این برای بازپس گیری سرنخ های از دست رفته فوق العاده است. کل فرض این است که تبدیل شخصی که قبلاً با تجارت شما درگیر است آسان تر است تا یک غریبه کامل. اکنون: تبلیغات هدف‌گیری مجدد شما با همان مراحلی تنظیم می‌شوند که در بالا برای یک کمپین تبلیغاتی معمولی توضیح دادم. هدف شما تنها نوع است. اسکرین شات نحوه ایجاد مخاطبین سفارشی در فیس بوک را نشان می دهد: اسکرین شات نحوه ایجاد مخاطبین سفارشی در فیس بوک را نشان می دهد چیزی که باید در نظر داشته باشید: کمپین های هدف گذاری مجدد مدتی طول می کشد تا جذابیت خود را جلب کنند. یک هدف تعیین کنید، در مورد یک بازه زمانی تصمیم گیری کنید و متعهد شوید که تبلیغات خود را در مدت زمان آن بازه زمانی اجرا کنید. مرحله هفتم: بازگشت سرمایه تبلیغات فیس بوک خود را تعیین کنید بیایید در مورد نتایج صحبت کنیم. راه اندازی کمپین های فیسبوک کار سختی نیست. با این حال، بسیاری از بازاریابان نتایجی را که امیدوار بودند نمی بینند. اما حقیقت بی رحمانه اینجاست: هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید بهینه سازی عملکرد خود را ادامه دهید، مگر اینکه تبلیغات خود، هزینه آنها و بازدهی که دریافت می کنید را دنبال کنید. بنابراین کدام معیارها را باید ردیابی کنید؟ نرخ تبدیل تعداد دفعاتی که یک تبلیغ به یک کاربر ارائه شده است بازگشت سرمایه دلاری نرخ کلیک (CTR) هزینه هر کلیک (CPC) اینها همه در Power Editor شما با عملکرد گزارش آگهی فیس بوک در دسترس هستند. نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید و برای بهبود آنها تلاش کنید.  

18. از قدرت "پست های تاریک" فیسبوک استفاده کنید

"پست های تاریک" فیس بوک مدتی است که وجود داشته است. با این حال، آنها یکی از بهترین ها هستند استفاده ناکافی از ابزارهای بازاریابی آیا این مفهوم به همان اندازه که نام به نظر می رسد شوم و مبهم است؟ کمی. «پست‌های تاریک»، که در غیر این صورت پست‌های منتشر نشده نامیده می‌شوند، تبلیغات سبک فید خبری هستند که در فید خبری شما منتشر نمی‌شوند. این بدان معنی است که آنها در جدول زمانی شما یا در فید طرفداران شما یافت نمی شوند. پس فایده چیست؟ تو می توانی: هر تعداد تبلیغاتی که می خواهید بدون خاموش کردن مخاطب ایجاد کنید چندین عنصر از تبلیغات خود را برای انتخاب تغییرات با بالاترین عملکرد آزمایش کنید تصمیم بگیرید که فقط تبلیغات پر تاثیر را در معرض دید مخاطبان ارگانیک خود قرار دهید و مطمئن باشید که آنها عملکرد خوبی خواهند داشت. در فیس بوک بمانید. صفحه شما تبلیغاتی کمتری خواهد داشت و این همان چیزی است که الگوریتم فیس بوک به آن علاقه دارد نسخه تبلیغاتی خود را برای بخش های مختلف مخاطبان شخصی سازی کنید اکنون که مزایای آن را می دانید، در اینجا نحوه قرار دادن «پست های تاریک» منتشر نشده برای کسب و کارتان آمده است. به Ads Manager بروید، سپس این مراحل را از فیس بوک دنبال کنید. دستورالعمل نحوه ایجاد یک پست صفحه در مدیر تبلیغات فیس بوک. شما یک پست منتشر نشده ایجاد کرده‌اید که به آن پست تاریک گفته می‌شود.  

19. با کپی متقاعدکننده توجه را جلب کنید و الهام بخش عمل کنید

اگر در فیس بوک موفقیتی کسب کرده اید، از قبل می دانید که عناصر خلاق، متغیرهایی هستند که اهمیت دارند. این برای استراتژی فیسبوک شما چه معنایی دارد؟ شما باید جنبه های مختلف خلاقیت را آزمایش کنید. این شامل تست تقسیم کپی رایتینگ و عناصر بصری شما برای یافتن بهترین ترکیبات است. هم برای تبلیغات پولی و هم برای دسترسی ارگانیک شما به خوبی به شما کمک خواهد کرد. ما قبلاً از عناصر بصری عبور کرده ایم. پس بیایید در مورد کپی صحبت کنیم. هدف از کپی متقاعد کننده این است که: 1. نرخ کلیک (CTR) خود را بهبود بخشید CTR به تعداد افرادی که پس از دریافت آگهی شما به وب سایت شما کلیک می کنند اشاره دارد. اگر کم باشد، این نشانه بسیار خوبی است که کپی تبلیغات و تصاویر شما نیاز به کار دارند. CTR معیاری نیست که عملکرد بازاریابی رسانه ای شما را تغییر دهد یا از بین ببرد، اما همچنین نمی خواهید اشتباه بگیرید. این به معنای باقی ماندن نتیجه بهتر روی میز است. 2. هزینه هر اقدام (CPA) خود را کاهش دهید یک اقدام به هدف تبدیل شما بستگی دارد. میتونه باشه: بازدیدهای ویدیویی نصب برنامه بازدید از فروشگاه های تجارت الکترونیک بازدید از صفحه اشتراک گذاری، نظر و لایک هر اقدامی که می‌خواهید کاربران هنگام ارائه محتوای شما انجام دهند، در اینجا مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچه برای انجام این اقدامات هزینه کمتری داشته باشید، نرخ تبدیل شما بالاتر خواهد بود. بنابراین، کپی متقاعد کننده چه ربطی به CPA دارد؟ خوب، کاربران فقط بر روی یک فراخوان برای اقدام (CTA) حرکت خواهند کرد. به نوبه خود، قدرت CTA های شما به نسخه شما بستگی دارد. چگونه می توان تماس های فیس بوک متقاعد کننده ای را ایجاد کرد که تبدیل می شوند همیشه CTA خود را با هدف تبدیل خود تنظیم کنید. کپی عمومی و یک‌اندازه آن را قطع نمی‌کند. از انحصار برای تقویت ارزش درک شده استفاده کنید. این با فوریت همراه است. در واقع، کلماتی که برای انتقال انحصار استفاده می‌شوند، می‌توانند برای ایجاد فوریت نیز استفاده شوند. ایجاد فوریت برای دادن فشار اضافی به کاربران. به کلمات و عبارات مرتبطی فکر کنید که حس حال را بر می انگیزد. ترس از دست دادن (FOMO) به وجود می آید و کاربران شانس بیشتری برای اقدام خواهند داشت. افعال ضعیفی مانند دانلود، ذخیره، یادگیری و پیدا کردن را حذف کنید. اینها فاقد انرژی و مشت برای هیجان زده کردن مردم هستند. اگر باید از آنها استفاده کنید، کلمات فوری را برای اصلاح اضافه کنید. به عنوان مثال، CTAهایی که در انتها "اکنون" دارند، همیشه بهتر از آنهایی که بدون آن هستند تبدیل می شوند. درگیر قوانین نشوید بله، نکات بالا بارها و بارها برای ایجاد نتایج ثابت شده است. اما مخاطب شما و آنچه که به آن پاسخ می دهد مهم است. سایر عناصر موجود در محتوای شما نیز در این امر مؤثر هستند، بنابراین به فراخوان‌ها به اقدامات جداگانه نگاه نکنید.

20. روی ارزش تمرکز کنید و نگران دسترسی نباشید

به عنوان یک بازاریاب، همه چیز به تبدیل و ROI برمی گردد، درست است؟ دسترسی ارگانیک پست های شما در فیس بوک مانند یک معیار ثانویه است. Jon Loomer آن را کاملاً بیان می کند. نقل قولی از Jon Loomer در مورد ارزش دسترسی ارگانیک فیس بوک: روی ارزش تمرکز کنید و نگران دسترسی نباشید اگر به جای محتوای ارزشمند دنبال دسترسی بروید، سعی می کنید الگوریتم فیس بوک را بازی کنید. دژاوو؟ به یاد دارید که گوگل سئو وب سایت کاران کلاه سیاه را که سعی می کنند نتایج جستجوی خود را بازی می کنند، سرکوب کند؟ هر پلتفرمی می خواهد تجربه کاربران خود را بهبود بخشد و تعامل را افزایش دهد. بنابراین، به دنبال دسترسی ارگانیک فیس بوک نروید. در عوض، هر پست را با یک هدف به اشتراک بگذارید. با پیوندها، می خواهید کلیک کنید و ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید. به روز رسانی وضعیت باید بر تعامل با مخاطبان و دریافت نظرات متمرکز شود. برای الهام بخشیدن به مخاطبان خود و جلب مشارکت، گرافیک را به اشتراک بگذارید. ویدیوها را به اشتراک بگذارید تا در درجه اول بازدیدهای ویدیو را داشته باشید. CTA در ویدیو می تواند برای هدایت ترافیک به وب سایت شما استفاده شود. دسترسی ارگانیک صفحه شما بهترین شاخص عملکرد نیست. بنابراین در حالی که ممکن است بخواهید بازی خود را تقویت کنید، باید در نظر داشته باشید که چقدر دسترسی برای توجیه زمان و تلاش لازم برای ساخت دارایی های فیس بوک شما کافی است. اهدافی را که می خواهید از طریق صفحه فیس بوک خود به دست آورید، یادداشت کنید. در نظر گرفتن : اندازه کسب و کار شما مقیاس عملیات شما اهداف شما مخاطبان شما ROI of افزایش دسترسی فیس بوک تنها در این صورت باید یک استراتژی بازاریابی فیسبوک حول این اهداف طراحی کنید. معیارهایی را که برای اندازه گیری نتایج خود استفاده می کنید انتخاب کنید. اجازه ندهید تغییرات الگوریتمی استراتژی بازاریابی شما را دیکته کند.  

سوالات متداول

دسترسی ارگانیک در فیس بوک به چه معناست؟

به تعداد افرادی که محتوای شما را بدون پرداخت هزینه می بینند، دسترسی ارگانیک می گویند. افرادی که پست های شما را در فیدهای خود می بینند یا به این دلیل که دوستانشان با شما تعامل داشته اند، شامل می شوند.  

دسترسی ارگانیک خوب چیست؟

از آنجایی که دسترسی بر اساس بازدیدهای منحصر به فرد از محتوای شما است، می توان آن را در کل صفحه یا از پستی به پست دیگر ارزیابی کرد. دسترسی ارگانیک و بدون حمایت مالی سخت‌ترین راه برای به دست آوردن است، اما دسترسی ویروسی و دسترسی به تبلیغات نیز گزینه‌هایی برای هدف قرار دادن مخاطبان شما هستند.  

آیا دسترسی ارگانیک فیس بوک مرده است؟

ممکن است دسترسی ارگانیک در فیس بوک از بین رفته باشد، اما نمرده است. اگر دسترسی شما نزدیک به 3٪ باشد، در یک هدف مقیاس پذیر هستید. در صورت نیاز می توانید از یک استراتژی پولی برای افزایش تعداد خود استفاده کنید.  

لطفا یک توضیح کوتاه در مورد سئو وب سایت بیان کنید؟

سئو وب سایت یعنی اینکه وب سایت شما طوری بهینه سازی و و سئو داخلی و خارجی شود در در لیست نتایج موتورهای جستجوگر قرار بگیرد، در واقع سئو وب سایت حرفه این این است که وب سایت شما در اولین صفحه لیست نتایج موتورهای جستجوگر قرار بگیرد.

نتیجه نهایی

فیس بوک یک ابزار بازاریابی درخشان است. در این شکی نیست. تعداد مشاغلی که به طور فعال از این پلتفرم استفاده می کنند، سال به سال میلیون ها نفر در حال افزایش است. اما فیسبوک بدون چالش نیست. هجوم محتوای منتشر شده منجر به مارپیچ نزولی در دسترسی ارگانیک شده است و رقابت برای فضای خوراک خبری شدید است. کارهایی که زمانی با خلبان خودکار انجام می‌شد، اکنون به تلاش و دقت بیشتری نیاز دارد. آیا دسترسی ارگانیک به کاهش شدید ادامه خواهد داد؟ یا بهبود خواهد یافت؟ هیچ کس واقعاً نمی داند که آینده دسترسی ارگانیک در فیس بوک چه خواهد بود. در هر صورت وظیفه ما ثابت می ماند. ما باید در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود خلاق باشیم و با کیفیت ترین محتوا را در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم. اگر استراتژی‌هایی را که من در این پست به اشتراک می‌گذارم اجرا کنید، به خوبی در مسیر بهبود نحوه افزایش دسترسی ارگانیک در فیس‌بوک خواهید بود. همچنین در پیمایش پلت فرم همیشه در حال تغییر فیس بوک مهارت بیشتری خواهید داشت. میانگین دسترسی ارگانیک صفحه فیس بوک شما چقدر است؟ از چه استراتژی هایی برای مبارزه با کاهش دسترسی ارگانیک در فیس بوک استفاده می کنید؟

دیدگاه کاربران