مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / بررسی رقبا در بهینه سازی و سئو سایت
بررسی رقبا در بهینه سازی و سئو سایت
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو وب سایت|آموزش سئو سایت

بررسی رقبا در بهینه سازی و سئو سایت


در این آموزش قرار است در مورد یکی دیگر از مباحث اولیه وب سایت بحث کنیم. موضوع این است که اگر شما این مباحث را در نظر بگیرید حداقل خیالتان راحت است که وب سایت تان را برای بهینه سازی و سئو مناسب است. و در آموزش های بعدی برای بهینه سازی و سئو وب سایت وارد فاز های بعدی می شویم. 
در آموزش های گذشته ما به طور کامل و خیلی مفصل در مورد اهمیت کلمات کلید صحبت کردیم. و تاکید کردیم که این کلمات کلیدی پایه بهینه سازی و سئو وب سایت هستند و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. همانطور که گفته بودیم یک لیست از کلمات کلیدی تهیه کرده بودیم، با استفاده از روش هایی که گفته شد میزان محبوبیت و حجم جستجوی آن ها و یک سری فاکتور دیگر را نیز بررسی و ثبت کرده بودیم.
توی این آموزش ما می خواهیم رقبای سایت مان را مورد بررسی قرار دهیم، و ببینم برای هر کلمه ی کلیدی که در لیستمان داریم چند رقیب داریم.
ابتدا به فایل اکسل مان که لیست کلمات کلیدی را در آن نوشته ایم یک ستون اضافه می کنیم و تیتر آن را رقبا می گذاریم. در این ستون قرار است برای هر کلمه کلیدی تعداد رقبایی که قرار است با آن ها رقابت کنیم را قرار بدهیم. تا بتوانیم کلمات کلیدی مان را برای بهینه سازی و سئو اولویت بندی کنیم تا بدانیم اول باید روی کدام کلمه کلیدی کار کنیم. در درجه اول این مورد را مد نظر قرار دهید که برای کلمات کلیدی که میزان جستجوی آنها پایین بود را فعلا با آن ها کاری نداریم.

نحوه محاسبه تعداد رقبای وب سایت برای آموزش سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت

نحوه محاسبه تعداد رقبای وب سایت

برای این کار از قدرتمند ترین ابزار موجود یعنی جستجوی گوگل استفاده می کنیم. این را عرض کنیم که سعی می کنیم نحوه محاسبه تعداد رقبای وب سایت را خیلی با جزئیات و با مثال عملی خدمت شما عزیزان توضیح دهیم، تا شما را هم خیلی بهتر با نحوه کار موتور جستجوی گوگل آشنا کنیم.
به عنوان مثال با کلمه کلیدی آموزش آشپزی پیش می رویم و می خواهیم تعداد رقبای موجود برای کلمه کلیدی آموزش آشپزی را محاسبه کنیم.

 

  • مرحله اول بررسی رقبا برای سئو سایت

ابتدا وارد سایت گوگل می شویم و کلمه کلیدی آموزش آشپزی را به صورت معمولی جستجو می کنیم.
 برای بررسی رقبا در سئو وب سایت، کلمه کلیدی آموزش آشپزی را به صورت معمولی جستجو می کنیم
مشاهده می کنید که  برای این کلمه کلیدی ، گوگل تعداد 92.700.000 نتیجه پیدا کرد. (در اینجا لازم است بگوییم که این اعداد هر روز در حال تغییرات هستند و ممکن است شما سرچ کنید و تعداد نتیجه با زمانی که ما سرچ انجام داده ایم متفاوت باشد). خوب ادامه می دهیم. این عدد از کجا آمده است؟ جواب این است که موتور جستجوگر گوگل وقتی یک عبارت را بصورت معمولی جستجو می کند، وب سایت هایی که این کلمه کلیدی را دارند به علاوه وب سایت هایی که کلمات کلیدی مشابه این کلمه کلیدی را دارند را در نتیجه جستجو نمایش می دهد، و به این دلیل است که تعداد نتایج در این نوع جستجو معمولا عدد بالایی را نشان می دهد.

 

  • مرحله دوم بررسی رقبا برای سئو سایت

اما این عدد معیار ما برای تعیین تعداد رقبای مان نیست، و برای این کار باید جستجویمان را مقداری حرفه ای تر انجام دهیم، برای این کار کلمه کلیدی ما را داخل دبل کوتیشن قرار می دهیم و در گوگل جستجو می کنیم.
 برای سئو وب سایت کلمه کلیدی ما را داخل دبل کوتیشن قرار می دهیم و در گوگل جستجو می کنیم
همانطور که مشاهده می کند، در این حالت جستجو ، تعداد نتایجی که گوگل به ما نشان می دهد عدد 24.600.000 نتیجه را نشان می دهد. اگر برایتان سوال است که چه اتفاقی افتاد، جواب این است که شما وقتی یک کلمه را داخل دبل کوتیشن میگذارید و در موتور جستجوی گوگل سرچ می کنید، گوگل تمام سایت هایی را به شما نشان می دهد که عین عبارت داخل دبل کوتیشن در محتوا و یا در هر قسمتی از آن ها قرار داشته باشد. به همین علت است که این عدد همیشه کمتر از حالتی است که جستجو را با دبل کوتیشن انجام می دهید.

 

  • مرحله سوم بررسی رقبا برای سئو سایت

و اما ما می خواهیم باز هم جستجویمان را پیشرفته تر کنیم. برای این کار در هنگام جستجو بجز اینکه کلمه جستجو را داخل دبل کوتیشم قرار می دهیم قبل از آن عبارت انگلیسی allintitle: را هم قرار می دهیم.
 بررسی رقبای وب سایت یک عامل اصلی برای سئو و بهینه سازی وب سایت
و دارید می بینید که در این حالت جستجو، کلا 147.000 نتیجه برگردانده شد. و اما حالا چطور شد، جواب اینجاست که شما با این دستور دارید به گوگل فرمان می دهید که تمام سایت هایی را به من نشان بده که در عنوان مقاله یا صفحه دقیقا این کلمه را داشته باشند. پس این عد این طور فیلتر می شود و از حدود 92 میلیون نتیجه به 147 هزار نتیجه در تعداد رقبایمان رسیده ایم. بسیار خوب، این عدد را به عنوان شاخص تعداد رقبایمان قرار می دهیم و در فایل اکسل کلمات کلیدی در ستون تعداد رقبا برای هر کلمه کلیدی آن را وارد می کنیم.

در اینجا ممکن است که برایتان سوال پیش بیاید که چرا باید سایت هایی را که تنها در عنوانشان کلمه کلیدی ما را دارند را معیار رقبا قرار داده ایم، جواب شما این است، که ما در مقالات و آموزش هایی در مورد مکان استفاده کلمات کلیدی به طور مفصل صحبت کرده ایم، و برای افرادی که هنوز آن آموزش ها را نخوانده اند باید این را بگوییم که دلیل اینجاست در بهینه سازی و سئو سایت وقتی می خواهیم یک صفحه را با یک کلمه کلیدی سئو کنیم، مهم ترین جایی که یک کلمه کلیدی را باید در آن قرار دهیم عنوان صفحه می باشد. برای بررسی جزئیات بیشتر می توانید به آموزش های مربطه در وب سایت مراجعه کنید. 
در نهایت ما تا اینجا یک فایل اکسل داریم که در آن کلمات کلیدی به همراه حجم و محبوبیت جستجو و تعداد رقبایمان را قرار داده ایم. اگر بخواهیم بهینه سازی و سئو وب سایت مان بر اساس تعداد رقبایمان اولویت بندی کنیم، باید با کلمات کلیدی که تعداد رقبای کمتری دارد کارمان رو شروع کنیم.

جمع بندی بررسی رقبا در بهینه سازی و سئو سایت

جمع بندی بررسی رقبا در بهینه سازی و سئو سایت

ما در این مقاله سعی کردیم به بررسی رقبای وب سایت مان بپردازیم، ما نحوه محاسبه تعداد رقبای سایتمان بر اساس کلمات کلیدی را آموزش دادیم و به یک سری نکات ریز در نحوه جستجو با موتور جستجوی گوگل را ارائه دادیم، این آموزش ، یکی از آموزش های مقدماتی برای آموزش سئو سایت می باشد، که هر کسی که قصد دارد بهینه سازی و سئو وب سایت بیاموزد یا خودش بخواهد وب سایت خودش را سئو کند ، باید حتما آن را بداند و بدون شک در مراحل بهینه سازی و سئو وب سایت خودش این موارد را هم اعمال کند.
امیدواریم که این آموزش از سری مقالات آموزش سئو سایت برای شما عزیزان مفید واقع شود. سپاسگزاریم که ما را حمایت می کند، قدر شما را می دانیم و نهایت سعی خودمان را می کنیم که با ارائه محتوای جذاب و مفید از شما تشکر کنیم.

دیدگاه کاربران