مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / اصول تولید محتوا
اصول تولید محتوا
نظرات: 3 نظر تگ ها: اصول تولید محتواقواعد تولید محتوا|قوانین تولید محتوا

اصول تولید محتوا


تولید محتوا در وب سایت: گذاشتن مقاله در وب سایت

تولید محتوا در وب سایت از آن جایی که در دوره ای زندگی می کنیم که اکثر کارها با تکنولوژی سروکار دارند و روزبه روز پیشرفت های چشمگیری را مشاهده می کنیم رقابت سنگینی بین وب سایت ها وکسب وکارهای مختلفی وجود دارد که افراد باید با توجه به رقیبان خود و توجه به جزئیات ریز بهترین طراحی وب سایت با تولید محتوا در وب سایت به بهترین شکل ممکن به کاربران خود ارائه دهند هدف هر طراحی وب سایتی گرفتن رتبه ی بالا از موتورهای جستجو گر گوگل و قرارگرفتن در صفحه ی اول گوگل می باشد. همه ی کارها اعم از انتخاب گرافیک و رنگ های موجود و تولید محتوا در وب سایت و....است که ما در این بخش به تولید محتوا در وب سایت اشاره خواهیم کرد.

نوشتن مقاله در وب سایت از اهمیت بسیاری برخوردار هست و با ایجاد آن در طراحی وب سایت می توانید مشتریان بسیار زیادی را جذب طراحی وب سایت خود کنید. اما به شرطی که نوشتن مقاله در وب سایت از اطلاعات مفیدی برخوردار باشد تا در صورت خواندن بازدیدکنندگان از آن اطلاعات مفیدی را دریافت کنند و مفید واقع شده باشد.
 

تولید محتوا چیست؟

اصول تولید محتوا دارای ویژگی هایی می باشدکه رعایت آن باعث می شود تا نتیجه ی آن امتیاز بالایی را از نظر گوگل و موتورهای جستجوگر دریافت کنید و از محبوبیت خاصی برخوردار می باشد. اصول تولید محتوا در وب سایت عوامل مختلفی را در برمی گیرد عبارتنداز:
 

انتخاب عنوان تولید محتوا

اولین مورد از اصول تولید محتوا در وب سایت اصول محتوا عنوان می باشد عنوان محتوا یکی از مهمترین موارد موجود در محتوا است چرا که بازدیدکننده با دیدن عنوان جذب وب سایت می شوند و به خواندن مطالب آن هامی پردازند پس تلاش کنیداین اصول تولید محتوا در وب سایت را رعایت کنید و عنوانی که انتخاب می کنید از کلمات کلیدی و جذاب باشد تا بازدیدکنندگان جذب وب سایت شوند وبه خواندن مطالب بپردازند.


 

انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای تولید محتوا

مرحله ی دیگری ازاصول تولید محتوا در وب سایت باید به داشتن کلمات کلیدی در آن توجه کنید و همچنین عنوان محتوا باید شامل کلمات کلیدی باشد یعنی عنوان طولانی تر از کلمات کلیدی باشد اما کلمه کلیدی را هم دربربگیرد.

 

 اهمیت بالای تگ ها

مورد دیگر در اصول تولید محتوا در وب سایت تگ ها یا همان H می باشد که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشنداستفاده صحیح و به موقع از آن ها می تواند تاثیر بسیار مثبتی را در سئو وب سایت داشته باشید معمولا تگ H1 برای عنوان قرار می گیرد بیشتر از 2بار از آن استفاده نکنید در H2 که در اولویت دوم قرارمی گیرد که از این عنوان های تولید محتوا برای جداسازی موضوعات از آن استفاده می کنند. تگ H3 برای آخرین اولویت برای موتورهای جستجوگر گوگل استفاده می شود یعنی حتی می توان برای سرتیترهایی که از اهمیت کمتری قرار دارند هم مورد استفاده قرارگیرد. تگ های H4 تا H6 تاثیر آن چنانی در محتوا ندارند بعضی وقت ها می توانید از تگ H4 استفاده کنید.

 

نوشتن متن با قواعد و اصول درست

یکی دیگر از عوامل اصول تولید محتوا در طراحی وب سایت خوانابودن متنها بدون هیچ خستگی و کلافگی در بازدیدکننده می باشد باید متن های خود را طوری قرار دهید تاچشم و مغز بازدیدکننده از خواندن آن خسته نشود به طور مثال می توانید با تغییر سایزمتن ها تنوع درمتن ها ایجادکنید سایز تیتر باخود متن تفاوت داشته باشد از محتوای تکراری استفاده نکنید چرا که هم ازنظر بازدیدکننده زننده خواهدبود بلکه گوگل هم امتیازمنفی را به وب سایت شما می دهد.

 

تعداد کلمه های موجود در مطلب یا مقاله برای تولید محتوا

حتما شنیده اید که کلماتی که در محتوا استفاده می کنید سعی کنید که بیشتر از 300 کلمه باشد اما لازم است بگوییم که این تعداد محتوا برای گرفتن رتبه ی خوب در گوگل فایده ای ندارد سعی کنید برای هر محتوا حداقل 1000 کلمه باشد هر چند هستند وب سایت هایی که به دلیل رقابت های تنگاتنگ محتوایی با چند هزار کلمه ایجاد می کنند. داشتن تعداد بالای کلمات نیز مورد مهم دیگری از اصول تولید محتوا در وب سایت می باشد.

 

استفاده از لینک های داخلی در صفحات وب سایت

لینک دادن یکی دیگر از موارد در اصول تولید محتوا در وب سایت می باشد هیچ وقت متن صفحات دیگر را به منظور این که خوب وجالب است را در وب سایت کپی نکنید بلکه لینک آن رابه متن دهید و لینک سازی کنید که مزایایی دارد و آن هم عبارتند از: میزان ماندگاری بازدیدکنندگان در وب سایت بیشترمی شود و همچنین به مطالبی که مرتبط هستند به راحتی دسترسی پیدامی کنند.
کرده باشد همچنین به سایز آن هادقت کنید تا حجم آن هاخیلی سنگین و یا خیلی بی کیفیت نباشد.
در تولید محتوا و تولید مقاله باید حواستان باشد که یو آر ال صفحات تکراری نباشد.
یکی از نکاتی که در اصول تولید محتوا وب سایت باید به آن توجه کنید این است که به هیچ عنوان آدرس دو صفحه را با هم یکی نکنید و در وب سایت قرار ندهید این کار مانند این است که شما آدرس محل کار و خانه خود را یکی دهید گوگل برای این که راحت تر آدرس ها را شناسایی کند باید آدرس های مجزایی را ارائه دهید آدرس های مشابه باعث سردرگمی گوگل می شود.


 

استفاده از متاتگ ها برای تولید محتوا بسیار مهم است

در اصول تولید محتوا در وب سایت سعی کنید توضیحات زیر عنوان محتوا که متا می باشند و در نتایج گوگل آن را نشان می دهند را خودتان انتخاب کنید چرا که اگر به انتخاب آن نکنید گوگل به انتخاب خودش یکی از متن ها را انتخاب می کنند که ممکن است انتخاب درستی نباشد.


 

تولید محتوای دیگر رقبا را بررسی کنید.

همیشه حواستان به محتوای وب سایت رقیب هم باشد ببینید چه کارهایی را انجام داده اند و موجب محبوبیت بیشتر آن هاشده است شماهم می توانید با گرفتن ایده برای اصول تولید محتوا وب سایت کارهایی رابرای پیشبرد وب سایت انجام دهید تا در دل بازدیدکنندگان جای بگیرید.


 

مهمترین بخش به روز کردن محتوای وب سایت

یکی از مهمترین اصول تولید محتوا وب سایت بروزرسانی محتوا می باشد همیشه زمانی که اقدام به طراحی وب سایت و نوشتن محتوا کرده اید زودتر به بروز رسانی آن اقدام کنید تامطالبی که قرارمی دهید مطابق با اطلاعات روز آپدیت باشد و در نظر بازدیدکنندگان محبوب شوید.اصول تولید محتوا وب سایت برای بروزرسانی محتوا حتما لازم نیست که به تغییرات کل محتوا انجام دهید بلکه با تغییر بخشی از آن و اگر اطلاعاتی که تغییر کرده است و یا تغییر عکسی می توانید اقدام به بروزرسانی آن کنید.


 

استفاده از کلمات کلیدی در محتوای مقاله یا مطلب

هر کلمه کلیدی که برای محتوای خود انتخاب کرده باشید، در جای مناسب در متن تکرار کنید. اگر در متن از کلمه کلیدی استفاده نکنید از نظر گوگل یک نمره منفی محسوب چون آن را نشانه‌ای از غیر مرتبط بودن کلمه کلیدی انتخاب شده با متن تصور می کند. بعضی افراد هم آن قدر کلمه کلیدی را در متن تکرار می کنند که علاوه برگرفتن نمره منفی، مطالعه متن راهم برای خواننده سخت می کنند. همچنین کلمات کلیدی را در عنوان محتوا و ترجیحا ابتدای آن به کار ببرید. عنوانی انتخاب کنید که کاملا با محتوا در ارتباط معنایی باشد.


 

تولید محتوای یونیک و منحصر به فرد تولید کنید.

هدف از تولید محتوا در وب سایت، ارائه مطالب جدید به خوانندگان است تا از آن استفاده لازم را ببرند. اما وقتی متنی از وب سایت دیگری کپی شده باشد چه لطفی خواهد داشت. این محتوا نه خواننده‌ای را جذب خواهد کرد نه رتبه وب سایت را بهبود می بخشد. بنابراین برای موفقیت در تولید محتوا، مطالب کمتر اما با کیفیت بالا و تولید خودتان در وب سایت قرار دهید.



h3>از کپی کردن متن از نرم افزار های مختلف مثل ورد برای تولید محتوا پرهیز نمایید. هنگامی که کار شما با متن تمام شد و قصد تولید محتوا در وب سایت را دارید، این نکته را فراموش نکنید. متن را از ورد به داخل وب سایت کپی نکنید. این کار باعث ایجاد یکسری کدهای ناخواسته در وب سایت می شود. ابتدا کل متن را از ورد در notepad پیست کنید وسپس در وب سایت قرار دهید.


 

در تولید محتوا باید تمرکز ویژه ای روی عنوان مقاله و مطالبی که قصد انتشارشان را داریم ، داشته باشیم

اگر عنوان مناسبی برای محتوا انتخاب نکرده‌اید به هیچ عنوان آن را در وب سایت قرار ندهید. کاربران اینترنت با توجه به عنوان مقاله تصمیم می گیرند بر روی آن کلیک کنند. پس بدون یک عنوان جذاب، متن را در وب سایت قرار ندهید. یک عنوان خوب می تواند نرخ کلیک را چندین برابرافزایش دهد.


 

سئو وب سایت و بهینه سازی محتوا برای حصود در صفحه اول لیست نتایج موتور های جستجوگر گوگل

تولید محتوا در هر یک از صفحات وب سایت باید شامل مطالبی باشد که با موضوع کسب وکار همخوانی داشته باشد و در یک جهت باشد. یکی از موارد مهم دیگر در محتوا نویسی این است که نباید از محتواهای دیگر وب سایت ها کپی برداری کنید. باید از مطالب پربار استفاده کنید و در عین حال خوانا وقابل فهم، این مسئله نشان دهنده اعتبار وتخصص شما است. از کلمات وجملات بی ربط پرهیز کنید. باید محتوا برای مخاطب سودمند باشد وپاسخگوی نیازهای مخاطب باشد.


 

از خوانا بودن متن برای تولید محتوا اطمینان کسب کنید.

خوانا بودن متن از اصول تولید محتوا در وب سایت می باشد و باید تفکیک شده باشد تا کاربر احساس خستگی از وب سایت شما نداشته باشد. باید سایز تیترها با متن فرق داشته باشد تا متن تفکیک شود. محتوای مطلب نباید تکراری باشد، در طراحی وب سایت نباید از انواع مختلف فونت استفاده کرد. استفاده بیش از۲ یا۳ فونت در وب سایت، باعث گیج شدن کاربران می شود. فضای بین خطوط نباید خیلی کم باشد چون موجب می شود کارایی پایین بیاید.۲۰ تا ۲۲ پیکسل عدد مناسبی برای line-height در زبان فارسی می باشد. طولانی بودن خط ها وعرض زیاد پاراگراف هاباعث می شود تمرکزکاربر را ازبین ببرد. خواندن پاراگراف باعرض کمتر راحت تر از عرض زیاد است. یکی از اصول تولید محتوا در وب سایت انتخاب رنگ فونت و میزان کنتراست آن با زمینه وب سایت اهمیت دارد .کنتراست پایین باعث می شود خواننده درخواندن خطوط دچار مشکل شود.
اگر تمامی اصول تولید محتوا و تولید محتوا در وب سایت را رعایت کنید، تردید نداشته باشید که به سرعت رتبه بسیار بالایی را در موتورهای جستجوگر گوگل به دست می آورید. برای این کار می توانید از افراد خبره کمک بگیرید.

دیدگاه کاربران