مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / فاکتورهایی که طراحان وب سایت بهتر است بدانند
فاکتورهایی که طراحان وب سایت بهتر است بدانند
نظرات: 3 نظر تگ ها: نکات طراحی وب سایت|فاکتور های طراحی وب سایت

فاکتورهایی که طراحان وب سایت بهتر است بدانند


دنیای طراحی وب سایت بسیار متفاوت ،عظیم ،به روز ویا بهتر بگوییم ناشناخته البته برای بسیاری از  اشخاصی است که از دانشگاه فارغ التحصیل شدند و به تازه وارد دنیای کار و 0این عرصه از فعالیت شدند.

همانگونه که پیشرفت و تکنولوژی و کشف استعدادها را در این دنیای طراحی وب سایت می بینیم الگوهایی را به طراحان وب سایت پیشنهاد می کنیم .این بازار دنیای طراحی وب سایت شگفت انگیز و متفاوت  است.

همانند بسیاری از شغل ها همراه با استرس و مسائل مربوط به همان زمینه است.مسئله شگفت انگیزی که در این مورد مطرح می شود تجربه ای ایست که در این زمینه با استفاده از فعالیت هایی که در دنیای طراحی وب سایت انجام می دهیم به دست آوریم که هم دید ما را تغییر می دهد وهم تفکر عمیق تری را برای ما به وجود می آورد .اهمیتی ندارد که چه افرادی باهوش هستند و چه افرادی نیستند مهم فعالیت وتلاشی که به دست آوردن مهارت دراین دنیای طراحی وب سایت به کار می گیریم.
 

سعی کنید اولین کار خود را کار رویایی انتخاب نکنید

اولین مسئله این است که باید به دنبال شرکتی باشید که درآن جا مشغول به کار شوید شرکت های بزرگ ومعروفی که میتوانید کار کنید ولی برای شروع کار بهتر است که از شرکت های متوسط تر فعالیت کنید. طراح وب سایت بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی تجربه و سابقه ی شغلی ندارند . پس باید برای کسب تجربه و مهارت دراین زمینه نهایت تلاش خود را انجام دهید و خودرا ارتقا دهید و پیشرفت کنید.

همان گونه که گفتیم شما تجربه کار کردن را به دست آورید این تجربه کاری خود را می توانید در نمایندگی ها که طراحان وب سایت بسیار حرفه ای و کاربلد را دارد ومی توانند در طراحی نمونه کار ها و بسیاری از مسائل به شما کمک کنند.
 

جزئیات بسیار اهمیت دارد

در طراحی وب سایت دقت و جزئی نگری بسیار اهمیت دارد و این باعث حرفه ای و مرتب کار کردن شما می شود . هر فاکتوری که در زمینه طراحی وب سایت استفاده می شود دقیق زیرنظر گرفته می شود. فاکتورهایی که نیز باید دقیق بررسی شود. رزومه کاری، ارتباطات ایمیلی، نمونه کار و پروفایل های شبکه های اجتماعی.

البته در نظر داشته باشید طراحی وب سایت خود را دقیق و بااهمیت دادن به جزئیات انجام دهید. همچنین مکاتبات وارتباطات حرفه ای را فراموش نکنید.
 

چگونگی استفاده از تاپیوگرافی

بسیاری از فاکتورهایی که موجب پیشرفت و یا شکست در فرآیند طراحی وب سایت می شود تایپوگرافی است که این موارد از اصلی ترین فاکتورها در طراحی وب سایت می باشد.

بایستی در نظر داشته باشید که چطور از تایپوگرافی در فرآبند های مختلف استفاده کنیدو باخبر هستید که حالت و پیام های هر مدل فونت ها چه مقصودی را کاربران وب سایت می رساند.همچنین به خوانا بودن و فاصله های بین حروف ها و فاصله های بین کلمه ها در طراحی وب سایت دقت کافی را داشته باشید.
 

نظرات کاربران وب سایت را در نظر داشته باشید

شما به عنوان یک طراح وب سایت باید بدانید که کاربران آن وب سایت دارایی های آن هستند و اهمیت بسیاری دارند. راه به دست آوردن این دارایی باید گوش دادن و ارتباط داشتن با کاربران وب سایت است تا شما بتوانید یک طراحی وب سایت عالی با رضایت کامل مشتری داشته باشید.

علاوه بر گوش دادن به موادی که مشتری به شما در طراحی گفته می شود شما بایستی وب سایت را طوری طراحی کنید که باب میل مشتری خود باشد.ممکن است این موارد اتفاق بیفتد که وب سایتی که طراحی میکنید مورد پسند شما نباشد اما در شرکتی که کار میکنید همیشه اولویت با مشتریان آن وب سایت است.
 

با طراحان وب سایت حرفه ای مشارکت کنید

شما باید در این راه تلاش بسیار زیادی کنید تا به یک طراح وب سایت حرفه ای تبدیل شوید که علاوه بر طراحی وب سایت هایی که انجام می دهید بتوانید در طراحی وب سایت عالی هم با سایر افراد همکاری داشته باشید . همچنین شبکه های اجتماعی مهم ترین و اساسی ترین برای اشتراک گذاری و شناساندن شما به عنوان یک طراحی وب سایت است .و می توانید طراحی و پروژه های کاری خود را به کاربران نمایش دهید.

تلاش کنید که در مباحث و جلساتی حضور فعال داشته باشید که در همان حیطه ی کاری خود طراحی وب سایت فعالیت کنید. طراح وب سایت را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید و در مورد اخبار جهان و پروژه ی کاری و تخصصص طراحی وب سایت در جریان باشید و با آنها مشورت کنید. شما با استفاده از این شبکه های اجتماعی با طراحی وب سایت های فوق العاده آشنا می شوید که الگوهاب خوبی برای تجربه کاری شما می شود.
 

الگوهای طراحی وب سایت را بادقت انجام دهید

هنگامی که صحبت از الگوهای موجود در طراحی وب سایت می شود بهتراست به روز باشید و از این الگوهای طراحی وب سایت به موقع و درست انتخاب کنید ومتناسب با اهداف خود از طراحی وب سایت خود درنظر بگیرید.

البته همچنین بهتر است که در طراحی وب سایت فاکتورهایی که به کار می بریم جدید و به روز باشد و با پروژه ی کاری خود مطابقت داشته باشد.
 

مطالب وب سایت خود را حرفه ای کنید.

فقط به این خاطر نیست که شما به عنوان طراح وب سایت نتوانید مطالب وب سایت خود را تولید کنید. البته شما باید اطلاعات کافی در مورد تغییر دادن مطالب وب سایت و ویرایش آن داشته باشید. بهتر است بدانید که طراحی وب سایت با داشتن تولید محتوای حرفه ای ارزش دارد.

این مطلب موقعی تاثیر گذار است که قصد داشته باشید تنها این فرآیند طراحی وب سایت را به دوش بگیرید. حتما باید به نکات گرامری و نگارشی موجود در مطالب طراحی وب سایت دقت کنید.تا زودتر به نتایجی که از این طراحی وب سایت می خواهید برسید.
 

به طراحی وب سایت خود اطمینان داشته باشید

شما زمانی در زمینه طراحی وب سایت موفق خواهید بود که برای افرادی که هیچ اطلاعاتی از این تخصص ندارند بتوانید به خوبی شغل خود را توضیح دهید و فرد مقابل آن را را درک کند. اینکه چگونه شما توضیح دهید بسیار اهمیت دارد همین توضیحات میتواند کاربران و البته مدیرعامل شما را قانع کند که از دید شما به طراحی وب سایت نگاه کنند.

هنگامی که صحبت از طراحی وب سایت می شود منطقی و خونسرد باشید و سعی کنید از دید یک فرد عادی به طراحی وب سایت نگاه کنید. همین که بگوییم طراحی وب سایت عالی است کفایت نمی کند توضیحات ما عالی بودن آن را ثابت کند.
 

شروع طراحی وب سایت با کاغذها

افراد برای شروع هر کاری ابتدا آن را روی کاغذ پیاده سازی می کنند بر روی کاغذ به راحتی هر تغییراتی که می خواهند را اعمال کنند. این مورد بسیار اهمیت دارد که شما بتوانید پروژه ی کاری که می خواهید را روی کاغذ اجرا کنید زمانی که این کار را انجام می دهید درصد اشتباه شما پایین می آید وطراحی وب سایت شما تمیزتر انجام می شود.این مورد را می توانید در هر زمینه کاری کارت ویزیت و بروشور و غیره به راحتی انجام دهید.
 

هماهنگ کردن سبک خود با طراحی وب سایتی که انجام می دهید

هر طراح وب سایت در زمینه کاری خود دارای سبک های متفاوتی هستند این سبک ها می توانند کلاسیک و یا ساده و برای بعضی از آنها به روز باشند. هنگامی که طراحی وب سایت را برای کاربران انجام می دهید اولویت در طراحی وب سایت نظر کاربر در مورد طراحی می باشد شما به گونه ای طراحی وب سایت خود را انجام دهید که با نظر  مشتری وب سایت هم عقیده باشد.

در مورد سبکی که در طراحی وب سایت خود در نظر می گیرید باید همیشه سبک انتخابی به روز باشد تا بتواند با طراحی وب سایت شما همخوانی داشته باشد.
 

در اجتماع و محیط کاری خود فعال باشید

بهتر است که در اجتماع شرکت داشته باشید. برای بسیاری از طراحان وب سایت پیش آمده است که اولین تجربه شغلی شان در شهرهای اطراف  وبه دور از خانواده ی خود و آشنایان باشد. سعی کنید در اجتماع حضور داشته باشید و روابط اجتماعی خود را قوی کنید.در جامعه حضور یابید.

از این طریق ارتباط هایی را شکل می دهید و با بسیاری از طراحان وب سایت در تماس هستید. تلاش کنید که در بعضی موارد کارهای نیک و پسندیده به صورت رایگان طراحی وب سایت را انجام دهید. گروه هایی نظیر DESIGN FOR DIGNITY یا GRASSROOTS.ORG منابعی و ایده هایی را در این زمینه به شما ارائه می دهند.
 

از شرکت های درست و کاربلد کمک بگیرید

در ارگان ها و شرکت های حرفه ای شرکت کنید. با توجه به طراحی که انجام می دهید این عضویت های که دارید متفاوت می تواند باشد.

در ادامه بعضی ازاین ارگان ها وجوددارد:

ADOBE MEETUPS
AIGA
SOCIETY OF PUBLICATION DESIGNERS
ASSOCIATION OF WEB DESIGN PROFESSIONALS
SOCIETY FOR NEWS DESIGN
 

طراحی وب سایت خود را تمیز و زیبا طراحی کنید

به دست آوردن جلب اعتماد به عنوان یک طراح وب سایت بسیار مهم است . البته در اوایل سال های کاری شما این اعتماد کردن اهمیت فراوانی دارد. شما باید تلاش کنید که با داشتن کیفیت کار خود معروف شوید همچنین با فرهنگ واخلاق خود و توانایی انجام کار درست این را به دیگران اثبات کنیم.

شما با برخورد عالی و رفتار درست با کاربران و عملکرد صحیح در ادارات وچگونگی اعمال کارها بازخورد شما را در طراحی وب سایت به نمایش می گذارد.
 

در طراحی وب سایت خود از دفترچه های پبش طراحی استفاده کنید

به ندرت می توانید طراحان وب سایت را بیابید که دارای دفترچه از قبل آماده شده نباشند. همیشه یه یاد داشته باشید و سعی کنید در زمینه طراحی وب سایت دستوراتی را حفظ کنید.این دفترچه یک راهنمای عالی برای داشتن ایده های حرفه ای شما است و شما را خلاق می کند.
 

خود واقعی خودتان باشید

در آخر بهتر است که خود واقعی خود باشید و فاکتورهای زیادی در زمینه ی طراحی وب سایت وجود دارد،قبل از آن و بعد از آن و در حین انجام کار .

تلاش کنید به فکر کارهایی که پر هیجان و با جذابیت، باشید. در همه کارها هم روزهای خوب وجود دارد و هم روزهای بد. که ما باید تلاش کنیم که روزهای بد تاثیری بر روزهای خوب ما نگذارد. ممکن است در روزهای کاری مواردی باشد خوشایند نباشد،نبایستی این موارد به کار ما لطمه وارد کند. محیط کاری خود را جوری قرار دهید که افراد بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و باهم همکاری داشته باشند.

دیدگاه کاربران