مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / تگ H1 چیست و چگونه به سئو من کمک می کند؟
تگ H1 چیست و چگونه به سئو من کمک می کند؟
نظرات: 3 نظر تگ ها: تگ H1|تگ H1 در سئو|اهمیت تگ H1

تگ H1 چیست و چگونه به سئو من کمک می کند؟


تگ H1 چیست؟

تگ های H1 یکی از اجزای مهم استراتژی سئو وب سایت موفق هستند. سئوی خوب شامل تکنیک های مختلفی است. یکی از بخش های مهم "سئو وب سایت درون صفحه" (یعنی هر کاری که در خود وب سایت خود انجام می دهید)، قالب بندی صفحه از طریق استفاده از HTML است. استفاده از تگ های H1 در صفحات شما بخش مهمی از این امر است. آنها یکی از مهم ترین عوامل رتبه بندی موتورهای جستجو در سایت شما هستند، بنابراین مهم است که یاد بگیرید چگونه از آنها استفاده کنید. تگ های عنوان HTML برای قالب بندی سرفصل های صفحه شما به ترتیب اهمیت استفاده می شود. تگ H1 اولین تگ است که به موتورهای جستجو نشان می دهد که چه محتوایی را می توان در بقیه صفحه انتظار داشت. برای توضیح کمی در مورد اینکه تگ HTML چیست، HTML (زبان نشانه گذاری فرامتن) زبانی است که برای ایجاد وب سایت استفاده می شود. تگ HTML قطعه کوچکی از کد است که به یک مرورگر وب (مثلاً گوگل) می گوید که چگونه محتوای یک صفحه باید نمایش داده شود. شش تگ سرفصل HTML مختلف از H1 تا H6 وجود دارد. آنها از مهم‌ترین به کم‌اهمیت‌تر می‌روند، به طوری که اندازه متن معمولاً با اهمیت کاهش می‌یابد. یک تگ H1 با قرار دادن عنوان در بین قالب‌بندی HTML به شکل زیر ایجاد می‌شود: <h1> محتوای خود را اینجا اضافه کنید </h1>. <h1> به موتور جستجو می گوید که تگ از اینجا شروع می شود و سپس </h1> به موتور جستجو می گوید که تگ در اینجا تمام می شود.  

چرا تگ های H1 مهم هستند؟

تگ های H1 نقش مهمی در سئو وب سایت دارند. در واقع، کارشناسان سئو Moz، می گویند که این دومین عامل مهم رتبه بندی است. در صفحه، H1 ها به دلیل اندازه شان بسیار قابل توجه هستند و به مردم می گویند که در بقیه صفحه چه چیزی را می بینند. در طول سال‌ها، سئو وب سایت بیشتر در مورد قابلیت استفاده و دسترس‌پذیری و ارائه تجربه کاربری خوب به مردم، به‌جای برآورده کردن تمام الزامات فنی مناسب، بیشتر شده است. برخلاف تگ عنوان HTML، تگ H1 به موتورهای جستجو نمی گوید که چه چیزی را نمایش دهند. با این حال، تجربه کاربر را که برای SEO وب سایت مهم است، تحت تاثیر قرار می دهد. بسیاری از افراد در واقع از همان تگ عنوان HTML و H1 استفاده می کنند تا زمانی که کاربر به صفحه کلیک می کند، مطابقت داشته باشند. تگ H1 در اصل عنوان صفحه است. تگ عنوان چیزی است که در صفحات نتایج موتور جستجو خواهید دید (مثلاً در گوگل این نوشته آبی بزرگ در نتایج جستجو است)، اما تگ H1 چیزی است که در خود صفحه قابل مشاهده است. تگ های H1 انتخاب شده و قالب بندی مناسب می تواند تفاوت قابل توجهی در رتبه بندی محتوای شما در موتورهای جستجو و پاسخی که از جستجوگران دریافت می کنید ایجاد کند.  

آیا عنوان صفحه شما باید یک تگ H1 باشد؟

عنوان یک صفحه وب معمولاً به عنوان یک تگ H1 برچسب گذاری می شود. در حالی که همیشه اینطور نیست، اما در بیشتر موارد منطقی است. با تبدیل عنوان صفحه خود به عنوان H1، نشان می دهد که یکی از مهم ترین محتوای صفحه است. این فرصتی است برای استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مشخص کردن محتوای زیر. وقتی عنوان خود را به عنوان H1 تگ می کنید، معمولاً متن را بزرگتر از متن بقیه صفحه می کند. این ایده آل است زیرا به شما امکان می دهد عنوان خود را برای بازدیدکنندگان وب سایت خود برجسته کنید. همچنین مهم است که هر صفحه منحصر به فرد فقط یک تگ H1 داشته باشد، بنابراین منطقی است که عنوان صفحه شما باشد. هنگام ایجاد تگ H1 چه مواردی را باید در نظر گرفت هنگام ایجاد تگ H1 باید به چند نکته توجه داشت. ارزش آن را دارد که مدتی را روی تگ H1 خود صرف کنید تا عنوان عالی برای صفحه خود ایجاد کنید و از مزایای SEO بهره مند شوید. یکی از مواردی که باید در نظر بگیرید این است که مطمئن شوید عنوان H1 شما در تگ عنوان HTML شما منعکس شده است. به یاد داشته باشید، تگ عنوان متنی است که در نتایج موتورهای جستجو، برگه مرورگر و در رسانه های اجتماعی نمایش داده می شود. تنها زمانی که یک برچسب H1 باید با برچسب عنوان مطابق با دستورالعمل‌های رسمی موتور جستجو مطابقت داشته باشد، زمانی است که شما ناشر Google News هستید. در غیر این صورت، هیچ الزامی برای انجام این کار از موتورهای جستجو وجود ندارد. اگر انتخاب می کنید که تگ H1 و عنوان شما یکسان باشد، لزوماً نباید دقیقاً مطابقت داشته باشند، اما حداقل باید در جمله بندی مشابه باشند.  

آیا هر صفحه باید H1 داشته باشد؟

بله… به طور کلی. پاسخ به این سوال این است که تمام صفحات مهم باید دارای تگ H1 باشند. اما چه چیزی باعث می شود که یک صفحه به اندازه کافی مهم باشد که یک صفحه داشته باشد؟ برخی از صفحات جزئی هستند که ممکن است یک عنوان H1 منحصر به فرد لازم نباشد، تا حدی به این دلیل که ممکن است صفحه ای باشد که نیازی به نمایش آن در موتورهای جستجو ندارید. مطمئن شوید که فقط از یک H1 در هر صفحه برای تشکیل یک سلسله مراتب عنوان واضح استفاده می کنید.  

طول تگ H1 چقدر می تواند باشد؟

به عنوان یک قانون کلی، شما نمی خواهید عنوان صفحه شما خیلی طولانی باشد. باید مختصر باشد و تصویری از آنچه صفحه قرار است درباره آن باشد ارائه دهد. از نظر فنی، عنوان H1 می تواند به اندازه دلخواه شما باشد زیرا محدودیتی در صفحه وجود ندارد. با این حال، اگر تگ H1 خود را با تگ عنوان خود تطبیق دهید (که محدودیت هایی در میزان قابل مشاهده بودن آن برای کاربران دارد)، باید کمی بیشتر به طول آن توجه کنید.  

عنوان کوتاه‌تر اغلب قدرتمندتر است و نظر خواننده شما را جلب می‌کند.

اما گاهی اوقات ممکن است لازم باشد از چند کلمه بیشتر برای شفافیت در مورد پیام خود استفاده کنید. گوگل معمولاً 50 تا 60 کاراکتر اول تگ عنوان شما را نمایش می دهد. اگر خیلی طولانی باشد، نحوه مشاهده آن در صفحه نتایج موتور جستجو را کوتاه می‌کنند.  

تگ های H1 بخش مهمی از سئو وب سایت هستند.

همه صفحات مهم در سایت شما باید دارای تگ های H1 برای کشیدن خواننده و نشان دادن واضح محتوای صفحه باشند. وقتی تگ های H1 عالی دارید، به خصوص وقتی آنها را با تگ های عنوان خود مطابقت دهید، می تواند تفاوت زیادی در عملکرد سئو وب سایت ایجاد کند.  

تکنیک های تشخیص و تصحیح خطاهای تگ H1 باید رعایت کنیم.

اولین قدم این است که برچسب های H1 موجود در وب سایت خود را شناسایی کنید. در طی یک ممیزی، یک خزنده برای مکان یابی همه URL ها و برچسب های آنها استفاده می شود. همچنین می توان از ابزارهای دیگر استفاده کرد: استفاده از افزونه: به شما امکان می دهد وقتی در صفحه هستید، برچسب را ببینید. با مراجعه به کد منبع صفحه (راست کلیک کنید > کد منبع را نمایش دهید و سپس "H1" را جستجو کنید) با این حال، این 2 راه حل یک اشکال قابل توجه دارند: آنها اجازه می دهند مشاوره در حین پرواز در یک صفحه، و نه یک لیست کامل از کل سایت. مورد

1. برچسب هایی که تگ H1 ندارند را پیدا کنید

برچسب های گم شده است بیایید صفحاتی که حاوی تگ H1 نیستند را تحلیل کنیم. - اگر وجود نداشته باشد: خیلی بهتر، کاری برای انجام دادن وجود ندارد - در صورت وجود: شماره و نوع صفحه(های) مربوطه را بیابید: اگر اینها صفحاتی هستند که باید فهرست‌گشایی شوند (سبد خرید و غیره)، بررسی کنید که فهرست‌زدایی شده‌اند یا اقدام به فهرست‌زدایی کنید. اگر این صفحات کم علاقه هستند، مانند T&C یا صفحه استخدام، یک عنوان برچسب 1 اضافه کنید تا واضح تر باشد، اگرچه تاثیر مستقیمی بر SEO وب سایت شما نخواهد داشت. اگر اینها صفحاتی هستند که قرار است ترافیک SEO را به ارمغان بیاورند: باید به سرعت یک تگ H1 بهینه شده بر اساس قوانین سئو وب سایت اضافه کنید. مورد

2: برچسب هایی که بیش از یک H1 دارند را پیدا کنید

تگ های تکراری بیایید به سراغ تگ های تکراری H1 برویم. به عنوان یادآوری، شما هرگز نباید 2 تگ H1 تکراری در وب سایت خود داشته باشید، زیرا این یا نشانه ای از صفحات تکراری است یا اینکه چندین صفحه یک کلمه کلیدی را هدف قرار می دهند که در تضاد با صفحه و استراتژی سئوی سایت است. - اگر وجود نداشته باشد: خیلی بهتر، کاری برای انجام دادن وجود ندارد - در صورت وجود: شماره و نوع صفحه(های) مربوطه را بیابید: اگر این H1 است که CMS به طور خودکار در همه صفحات اضافه می کند، مثلاً نام برند یا شعار آن، این H1 باید حذف شود. در آن صورت، چندین H1 نیز خواهد بود (به مورد شماره 5 در زیر مراجعه کنید). اگر این صفحات محصول دارای انواع (رنگ، ​​اندازه و غیره) هستند: به شما توصیه می کنیم که نوع منحصر به فرد این محصول را در H1 مشخص کنید. اگر علاقه ای به سئو وب سایت در این نوع وجود ندارد (اگر کسی به دنبال چنین درخواست دقیقی نیست) حتی به شما توصیه می کنیم که صفحه را حذف کرده و آن را به یک صفحه محصول واحد هدایت کنید که تمام انواع "بی فایده" در سئو وب سایت را متمرکز می کند. اما همه اینها به معماری فنی / CMS شما بستگی دارد. اگر این صفحات صفحه بندی شده هستند: می توانید از آن رد شوید، کاری برای انجام دادن وجود ندارد. اگر اینها صفحاتی هستند که قرار است متفاوت باشند: پس فقط تگ های H1 را ویرایش کنید تا دقیق تر باشند. اگر صفحات «آژانس املاک + شهر» دارید، شهر را در H1 و نه فقط «آژانس املاک» را مشخص کنید. اگر این صفحات تکراری هستند، به عبارت دیگر، چندین URL موجود که دقیقاً محتوای مشابهی را نمایش می دهند، احتمالاً این یک مشکل فنی است که باید برطرف شود. برای انجام این کار، یکی را انتخاب کنید که در سایت مش بندی شده است (= لینک ها را در سایت دریافت می کند) و یک تغییر مسیر 301 از آدرس اشتباه به آدرس درست انجام دهید + تمام لینک های داخلی ساخته شده در URL تکراری را حذف کنید. مثال: marker-h1-choose-page-mesh ==> در اینجا شما باید 301 صفحه را با "/ fr" به صفحات بدون یا بالعکس هدایت کنید: نسخه URL را انتخاب کنید که بیشترین مشبک را در سایت دارد یا بیشترین ترافیک را به همراه دارد. همچنین لازم است تمامی لینک های داخلی این صفحات تکراری حذف شوند تا گوگل برای همیشه بازدید از آنها را متوقف کند. مورد

3: برچسب های طولانی بیشتر از 70 کاراکتر برای H1 ممنوع

برچسب هایی که بیش از حد طولانی هستند به عنوان یادآوری، تگ H1 نباید بیش از 70 کاراکتر باشد. شما می توانید تا صد کاراکتر رشد کنید، اما این به ویژه از نقطه نظر UX (تجربه کاربر) خوشایند نیست. فراتر از 100، تگ واقعا طولانی می شود و شما باید آن را تغییر دهید و دوباره آن را بسازید، مگر اینکه اینها صفحاتی باشند که هیچ علاقه ای به سئو وب سایت ندارند (T&C، استخدام و غیره). علاوه بر این، از شناسایی شدن توسط الگوریتم های ضد هرزنامه جلوگیری می کند. مورد

4: برچسب های کوتاه کمتر از 30 کاراکتر برای H1 ممنوع

برچسب ها خیلی کوتاه هستند مایه تاسف است که تگ های کوتاه H1 داشته باشیم، زیرا این تگ روی صفحه است که موتور آن را مرحله دوم می بیند. گاهی اوقات، اصلاح این تگ برای کسب موقعیت های زیادی کافی است. توصیه می‌کنیم تمام تگ‌های عنوان را که کمتر از 30 کاراکتر هستند مرور کرده و تغییر دهید تا آنها را با معنایی غنی برای کلمه کلیدی مربوطه تکمیل کنید. مورد 5: تگ های متعدد همانطور که در بالا ذکر شد، این بیشتر یک قانون CMS خودکار است که یک H1 غیر ضروری اضافه می کند: ==> آن تگ H1 اضافی را حذف کنید. اکنون می دانید که چگونه تگ های H1 خود را تجزیه و تحلیل و تصحیح کنید!  

دیدگاه کاربران