مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / تاریخچه سئو وب سایت (SEO)
تاریخچه سئو وب سایت (SEO)
نظرات: 3 نظر تگ ها: تاریخچه سئو سایت|سئو وب سایت|آموزش سئو سایت

تاریخچه سئو وب سایت (SEO)


تاریخچه سئو وب سایت (SEO)

در اوايل سال 1990 اولين موتور های جستجوگر گوگل کار خودرا شروع کردند؛ بعضي از محبو ب ترين آن ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند. در آن زمان مردم موتورهای جستجوگر گوگل رابه ديد يک ليست فهرست شده نگاه می کردندکه همانند صفحه ی زرد، سئو (SEO) اوليه براساس حروف الفبا انجام می شد. در اين ليست صفحاتی همچون AAA در بالاي اين ليست وجود داشتند. با رشدمستمر و مداوم اينترنت موتورهای جستجوگر گوگل جديدتری ظاهر می شدندکه ازالگوريتم های رتبه بندی پيچيده تری استفاده می کردند. اين الگوريتم ها بامعيار تراکم کلمات کليدی (تعداد دفعاتی که يک کلمه وعبارت کليدی يا يک عبارت در يک صفحه استفاده شده تقسيم برتعداد کل کلمات صفحه وبرچسب های شبيه key-words برای فهم محتويات وب سايت ها استفاده می کردند. به دنبال اين رشد سئو وب سایت (SEO) برای بيش ترديده شدن وب سايت ها فعاليت خودرا شروع کردند. باتوسعه رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجوگر گوگل، مهندس های سئو وب سایت (SEO) به دنبال پيدا کردند راه هايی جهت تاثيرپذيری در رتبه بندی اين موتورهای جستجوگر گوگل چه با استفاده از روش ها ويا اخلاقی وچه غيراخلاقی روی آوردند.
يک مقاله که توسط نيويورک تايمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه دهندگان وب سایت صحبت کرد که برای قرارگرفتن در بالای صفحه نتايج موتورهای جستجوگر گوگل از روش های غير اخلاقی سئو وب سایت (SEO) استفاده می کردند. اين مقاله توضيح می دهدکه چگونه توسعه دهندگان وب سایت به راحتی يک وب سايت را به همراه کلمات و عبارات کليدی خاص که معمولا در پشت گرافيک وب سايت پنهان شده است،بارگذاری می کنندکه در نتيجه موتورهای جستجوگر گوگل اين عبارات و کلمه ها ی کليدی را شمارش کرده و رتبه بندی وب سايت را افزايش می دهند.
همان گونه که گفته شد بدست آوردن رتبه بندی بسیار بالا برای کلمات کليدی ویژه در اوايل کار بسیار راحتی نسبت به امروزه بوده است. با بکارگيری روش های غير اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای ليست نتايج موتورهای جستجوگر گوگل تضمين شده بود .امروزه الگوريتم های موتورهای جستجوگر گوگل پيچيده تر شده اند وبسیار سخت است که مهندسين بهينه سازی وب سایت بتوانند موتورهای جستجوگر گوگل را دست کاری کنند، البته اين بازی موش وگربه بين مهندسين سئو وب سایت (SEO) و موتورهای جستجوگر گوگل امروزه نيز وجود دارد وادامه پيدا خواهد کرد.

 

سئو وب سایت (SEO) چیست؟

سئو وب سایت (SEO)، پیاده سازی روش هایی هوشمندانه هست جهت افزایش رتبه و رنک وب سایت در نتایج جستجوگر گوگل است که موجب افزایش بازدید وب سایت می شود. موارد تاثیر گذار بر سئو وب سایت (SEO) و بهینه سازی وب سایت را به دو دسته کلی می توان تقسیم بندی کرد: خدمات سئو وب سایت (SEO) داخلی وب سایت و بهینه سازی خارج از وب سایت است.
سئو وب سایت (SEO) به معنای بهبود محتوا و عملکرد وب سایت مطابق استاندارد های گوگل جهت افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل و در نهایت افزایش بازدید وب سایت است. استاندارد های گوگل به طور مستمر به سمت فاکتورهای انسانی که همان کاربران گوگل هستند، حرکت کرده است. گوگل همواره سعی در ارائه بهترین پاسخ در کمترین زمان ممکن به کاربران خود است و وب سایت هایی که بتوانند خود رابه این سطح نزدیک کنند، شانس بسیار بالاتری برای کسب رتبه های برتر گوگل خواهند داشت. به طور کلی برای موفقیت در سئو وب سایت (SEO) نیاز به محتوای جامع، ارجاع از معتبرترین منابع و یک طراحی وب سایت عالی است.
سئو وب سات (SEO) که مخفف Search Engine Optimization و به معنای بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل است، روند بهینه سازی یک وب سایت و همچنین تمام محتوای موجود در آن وب سایت برای قرارگیری وب سایت در بالاترین جایگاه نتایج ارگانیک است. موفقیت در سئو وب سایت (SEO) نیازمند درک نحوه کار موتورهای جستجوگر گوگل،آنچه افراد جستجو می کنند و اینکه چراو چگونه افراد جستجو می کنند،است. وب سایتی در نبرد سئو وب سایت (SEO) موفق است که یک وب سایت جذاب برای کاربران و موتورهای جستجوگر گوگل باشد. نکته اصلی و مهم این است که عناصر فنی واستراتژیک را در کنار هم قراردهید. یعنی به طور همزمان نیازهای مشتری خود را ارائه دهید وآن را به شکلی ارائه دهید که برای موتورهای جستجوگر گوگل جذاب باشد. بهینه سازی وب سایت موتورهای جستجوگر گوکل یا سئو وب سایت (SEO) عمل ایجاد، بهینه سازی و مهندسی محتوای وب سایت است. در فرآیند سئو وب سایت (SEO) مابه موتورهای جستجوگر گوگل کمک میکنیم درک بهتری از محتوای وب سایت داشته باشند تا بتوانند منطبق ترین پاسخ رابرای جستجو گرها ارائه دهند. اگر بخواهیم سئو وب سایت (SEO) را در کوتاه ترین و کامل ترین جمله تعریف کنیم، می توان گفت: سئو وب سایت (SEO) یعنی یافتن ارزشمندترین کلمات کلیدی، هدف گذاری کلمات کلیدی انتخابی در مناسب ترین صفحات و قرارگیری این صفحات در رتبه های تاپ گوگل هست.
سئو وب سایت (SEO) بهترین روش بازاریابی برای کالاها وخدمات و موضوعاتی است که قابل سرچ و جستجو محور هستند و اگر کسی یکبار طعم شیرین مخاطبین آشنا شده از طریق سئو وب سایت (SEO) را بچشد، دست از دامان سئو وب سایت (SEO) نخواهدکشید. البته به شرطی که سئو وب سایت (SEO) به صورت اساسی و مبتنی بر روش های قانونی و اخلاقی انجام بگیرد.
در طول ۱۷ سال سابقه فعالیت در صنعت جوان طراحی وب سایت، انجام پروژه های متعدد طراحی وب سایت سئو (SEO) و ساخت وب سایت سئو (SEO) محور، از شرکت داده ورزان، چهره ای سرشناس در این زمینه ساخته است. مامفتخر به سرویس دهی مناسب به مشتریان متعددی هستیم که به بازاریابی سئو (SEO) وب سایتی علاقمند بوده اند وخوشحال هستیم که با ساخت وب سایت های رتبه بالا در سئو وب سایت (SEO)، نقشی اندک در رونق دهی کسب وکار وافزایش موثر بازدید مشتریان خود داشته باشیم.

 

چرا سئو وب سایت اهمیت زیادی دارد؟

با توجه به اینکه بیش از 85 درصد ورودی بازدید وب سایت ها از طریق موتورهای جستجوگر گوگل انجام می پذیرد، جای هیچ گونه شک و شبهه ای نیست که یکی از مهمترین روش های افزایش بازدید وب سایت، بهبود سئو وب سایت (SEO) و بهینه سازی وب سایت می باشد. این موضوع آنجا اهمیت بیش تری پیدا می کند که بدانیم عمده بازدیدکنندگان ورودی از طریق موتورهای جستجوگر گوگل هدفمند بوده وبه دنبال محصولات و خدمات شما هستند.
به عبارت دیگر می توانیم امیدوار باشیم بیش تراین بازدید کنندگان قابلیت تبدیل به مشتری واقعی را دارا هستند. شایان ذکراست که عوامل بسیاری در نهایی کردن عملیات فروش موثر هستند که تیم حرفه ای وب سایت وان این توانایی دارد تا در قالب جلسات مشاوره مارکتینگ و فروش، کمک شایانی جهت ترسیم ساختار و هدفگذاری موفقیت کسب و کارتان درزمینه فروش آنلاین ارائه دهد. با توجه به هزینه کمتر بهبود سئو وب سایت (SEO) در مقابل سایر راه های بازاریابی وتبلیغات، و همچنین بازدهی بالای آن وقابلیت سنجش روند ونتایج کار بطور شفاف، می توان اذعان کرد بهترین سرمایه گذاری در زمینه تبلیغات و بازاریابی در دنیای امروز، بهره گیری از خدمات سئو وب سایت (SEO) و بهینه سازی وب سایت است. از آنجا که تاخیر در شروع سئو وب سایت (SEO) موجب عقب ماندن از رقبا است، توصیه میکنیم همین امروز جهت افزایش بازدید وب سایت و مشاوره بهبود سئو وب سایت (SEO) ،با کارشناسان ما در وب سایت وان تماس حاصل نمایید.

دیدگاه کاربران