مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / خطاهای اچ تی تی پی (HTTP) وب سایت
خطاهای اچ تی تی پی (HTTP) وب سایت
نظرات: 3 نظر تگ ها: خطا اچ تی تی پی|خطای HTTP|خطای وب سایت

خطاهای اچ تی تی پی (HTTP) وب سایت


احتمالا ممکن است که برای شما هم اتفاق افتاده باشد که تاحالا در وبگردی های خود که در اینترنت انجام می دهید باخطاهای مرورگر های مختلفی در وب سایت رو به رو شده باشید،
دراین مقاله تلاش کردیم در این موارد که خطاهای رایج HTTP  در وب سایت ها رخ میدهند رابرای کاربران لیست نماییم و دلایل پیش آمدن این اتفاق ها راهم شرح می دهیم ، درپی آن هستیم که در مقاله های اخیر را روش های برطرف کردن این خطاها را برای شما قراردهیم،
عمده شماره ی کدخطاهای پیش آمده در وب سایت 400، 403، 404، 500، 503 و 505 می باشند.
هر مرورگر در هر وب سایت پیام ها و مطالب مربوط به همان وب سایت رانمایش می دهد و امکان دارد که برای هر وب سایت پیغام خطا ونوشته ای که نشان داده شده با سایر وب سایت های دیگر تفاوت داشته باشد همچنین کلمه های صفحه ی پیغام خطای آن ها بایک دیگر متفاوت هست، ولی انواع مختلفی از صفحات خطاتقریبا در بیشتر مرورگرها نشان دهنده ی معنا ومفهوم یکسانی هستند.
 

1- کد خطای 400 Bad Request:

پیغام خطای "درخواست اشتباه" باکد خطای 400 این معنا را دارد، درخواستی که از طرف مرورگر شمابه سرور وب سایت مد نظر خودارسال شده است (به عنوان مثال درخواست بازکردن یک صفحه ی خاص)، درک ومفهوم خاصی را به همراه نداشته است.
تازمانی که سرور درخواست شمارا نتواند متوجه شود، به آن جواب صحیحی را نمی تواند بدهد پس دراینحالت کدخطای 400 رابرای شما نشان داده خواهد شد.
 

2- کد خطای 403 Forbidden:

پیغام خطای "ممنوعیت" باکد خطای 403 این معنی را در بر می گیرد، که دسترسی داشتن به صفحات یامنبع درخواستی شماممنوع می باشد وبه همین علت این کد خطا به شما نشان داده شده است.
در حقیقت،کد خطای 403 به این معناست که وب سایت مدنظر درخواستی شما، برای نشان داده شدن به شمادردسترس نیست یابرای شما غیرقابل دسترسی می باشد.
 

3- کد خطای 404 Not Found:

پیغام خطای "پیدا نشدن صفحه ی مورد نظر" باکد خطای 404 به این معناست که، آن صفحه ی مورد نظر یامنبعی از وب سایت که شما درحال بازکردن آن هستید یافت نشده است که به شمانمایش داده شود، این امکان دارد به خاطر این باشد که صفحه ی درخواستی شما پاک شده است یا ممکن است که تغییر نام پیداکرده باشد یااین که شما در واردکردن آدرس صحیح وب سایت دقت لازم را نداشته ایدو آدرسی نادرست را وارد کرده اید.
معمولا این کد خطا برای بسیاری از کاربران آشنااست وتا الان ممکن است بارها بارها شاهداین صفحه  از خطا بوده باشید زیرا که در وب سایت های گوناگون به خاطر آپدیت ها وبروز رسانی که انجام می دهند ممکن است تعدادی ازصفحات تغییرنام پیداکرده باشند ویا پاک شده باشند وشما ازآن اطلاعی نداشته باشید این اتفاقات رخ می دهد. وبه نحوی این کد خطا جزء عمومی ترین کد خطاهای موجود در HTTP میباشد.
 

4- کد خطای 500 Internal Server Error:

پیغام خطای "خطای داخلی سرور" باکد خطای 500 به این معنا است که، درتنظیمات وب سایت درخواستی شما موارد خطایی یانقص فنی در بخش کدینگ وجوددارد، این کد خطا بیش تربرای وبمستران و طراحان وب سایت آشنا می باشد زیرا درهنگام طراحی وب سایت زمانی که وب سایت ر در سرور خودشان آپلود میکنند وبرای تست کردن صفحات آن را باز می نمایند به خاطر خطاهای احتمالی که پیش بینی شده در بخش کدهای نوشته شده وب سایت بااین صفحه مواجه خواهید شد، که معمولا بسیار سریع قسمت خطای کد را پیدا میکنند و آن را تصحیح می نمایندکه وب سایت به صورت درست باز شود که تا برای کاربرانشان باعث آزار و اذیت نشود.
 

5- کد خطای 503 Service Unavailable:

پیغام خطای "در دسترس نبودن سرویس موردنظر" باکد خطای 503 به این معناست که، سرویس های عرضه کننده مورد نیاز وب سایت در قسمت های سرور درآن لحظه درخواستی صفحه ی موردنظر شما در دسترس نبوده اند. وسرور بدرستی نتوانسته است که صفحه ی دلخواه خود را برای شما به نمایش بگذارد.
 

6- کد خطای 504 Gateway Timeout:

پیغام خطای "پایان زمان برای ورود به وب سایت" باکد خطای 504 به این معناست که، پس از درخواست کردن صفحه ی موردنظر شما تانمایش دادن آن صفحه از سوی سرور زمان بسیار زیادی طول کشیده وسرور موردنظر نتوانسته است که به موقع به درخواست شما پاسخ درستی دهد. امکان دارد به دلیل ضعف قدرت سرور موردنظر یامشکل ارتباطی این اتفاق پیش آمده باشد.
برای سرور های ارائه دهنده ی سرویس های وب سایت دواصطلاح وجوددارد یکی "آپ تایم" ودیگری "داون" بودن، معمولا درمواقعی که سرور موردنظر درآن لحظه "داون" شده است این اتفاق پیش آمده است.

دیدگاه کاربران