مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / همه چیز در مورد تصاویر در طراحی وب سایت
همه چیز در مورد تصاویر در طراحی وب سایت
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو تصویر وب سایت|بهینه سازی تصاویر|سئو عکس چیست|چرا تصاویر سئو شوند

همه چیز در مورد تصاویر در طراحی وب سایت


همان گونه که خودتان مطلع هستید در دنیای امروزه تصویرها یکی از اصلی و اساسی ترین موارد در طراحی وب سایت می باشد. گذاشتن تصویر های حرفه ای در وب سایت موجب زیبا شدن ظاهر وب سایت و همچنین ارتباط راحت تر برقرار کردن با کاربران و درک کردن بهتر مفاهیم موجود وب سایت و داشتن محیطی جذاب گرافیکی وب سایت می شوند.اما:

بهترین تصاویری که در طراحی وب سایت استفاده می شوند کدام اند؟

آنچه که مورد عکس های موجود ور وب سایت باید بدانیم؟

بهترین اندازه های تصویرها در طراحی وب سایت استفاده می شوند کدام اند؟

حرفه ای ترین نرم افزارهایی که برای داشتن یک تصویر عالی در وب سایت است کدام اند؟

بهترین قالب و فرمتی که داشتن تصویرها جذاب در وب سایت استفاده می شود کدام اند؟

بهتر است برای پیدا کردن جواب این سوالات تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید…

همان گونه که می دانید طراحی وب سایت فقط زییا بودن ظاهر وب سایت محسوب نمی شود بلکه موارد بسیار مهم و با اهمیت وجود دارد که در این حیطه ی طراحی وب سایت باید به آن توجه بسیار زیادی داده شود در در دنیای طراحی همیشه باید بروز باشید و سعی کنید اطلاعات به دست آورید و نهایت استفاده را از آنها داشته باشید. به کار بردن درست و اصولی ابزار ها در طراحی وب سایت موجب حرفه ای نشان دادن وب سایت شما و نگاه متفاوت کاربران به وب سایت شما می شود. این مورد تاثیرات مثبتی به همراه خواهد داشت.

اندازه ها و سایزهای تصویرها که در طراحی وب سایت استفاده شده است یکی از بااهمیت ترین موارد در وب سایت می باشد البته با توجه به هدفی که از طراحی وب سایت داریم اندازه ی آن ها گوناگون است. اهمیت بسیار فراوانی دارد که در وب سایت تصاویری را قرار دهید که سرعت بار گذاری بالایی دارد. این موارد علی الخصوص در صفحه ی اول وب سایت بسیار مهم است و تاثیرات بسیاری بر سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت خواهد داشت. یکی از موارد مهم دیگر در لود تصویر ها حجم آنها می باشد. قطعاً تصاویری که حجم بالایی دارند زمان بیشتری برای لود شدن نیاز دارند.

به خاطر همین مورد شما می توانید از نرم افزار های مختلفی که برای کاهش حجم تصاویر وجود دارد استفاده نمایید.البته همچنین بهتر است بدانید که تصاویر های موجود در وب سایت هم نباستی از اندازه ای کوچک تر شوند که به کیفیت آنها لطمه ای وارد کنند. بنابراین این را موضوع را هم میدانید هر چقدر تصویرهای موجود در طراحی وب سایت یا سرعت بالاتری لود شوند قطعا به مراتب کاربران بیشتری به سمت تصاویر و مقاله های شما کشیده می شوند وبه آنها اهمیت می دهند.

همچنین بهتر است بدانید که نام تصاویر در وب سایت بسیار مهم است ویکی از موارد مهم در سئو وب سایت شما محسوب می شود .به کار بردن کلمه ها و عبارات کلیدی در نام تصویر تاثیر بسیار زیادی در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت دارد به عنوان مثال نام عکس "15648pp.JPG" برای بهینه سازی تصاویر وب سایت کمکی نخواهدداشت.

مورد دیگر در تصاویر وب سایت داشتن صفت alt یا همان متن جایگزین تصاویر برای مواقعی که تصاویر به خاطر سرعت پایین اینترنت و یا دلایل دیگر نشان داده نمی شود به جای عکس از کلمه نوشته شده استفاده شود. موتور های جستجوگر گوگل تصویرهارا همان گونه که ما میبینیم آنهانمی بینندبلکه آن هاتصویر ها رامانند صفت alt یا کلمات جایگزینی که نوشته شده مشاهده می کنند درنهایت توصیه می کنیم برای تمام تصویرهای موجود در وب سایت خود کلمه های درست ومرتبط با کلمات کلیدی خودتان برگزینید تادر بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت شما تاثیرات بسزایی داشته باشد.

 

بهترین نرم افزار ها  برای ویرایش و تغییر اندازه تصاویر در طراحی وب سایت

همان طور که تصویر های مناسب که برای طراحی وب سایت انتخاب کردیم از اندازه های چند کیلو بایت تا چند مگابایت می تواند باشد. مناسب با اندازه ی مورد نیاز خود در وب سایت این اندازه ها تغییر می کند.
 

نرم افزار فتوشاپ

یکی از نرم افزارهای عالی وکاربردی برای کاهش حجم تصویر ها ی موجود در وب سایت استفاده کردن از نرم افزار قدرتمند فتوشاپ میباشد. که با به کاربردن این نرم افزار تصاویر خود را ادیت کرده و دراندازه های مناسبی مد نظر دارید ذخیره نمایید. که برای انجام اینکار بایستی عکس های موردنظر خود رابا فتوشاپ باز کنید وبعد از منو گزینه ی save for web & Devices حجم عکس ها را با توجه به تنظیمات مورد نیاز خود که در این صفحه قرار گرفته است انجام دهید. این اندازه ها با توجه به وب سایت  که قرار است تصاویر درآن گذاشته شود متفاوت است تصاویر بارگذاری شده در وب سایت خبری با تصاویر بار گذاری در طراحی وب سایت گرافیگی تفاوت بسیار فراوانی دارد.در برخی مواقع امکان داردکه تصویر ها بافرمت png با نرم افزار فتوشاپ را آن قدر که بخواهیم کاهش حجم ندهیم در این مواقع بایستی از نرم افزارهای دیگر برای اینکار استفاده نماییم.
 

وب سایت های آنلاین ویرایش و تغییر اندازه عکس ها در طراحی وب سایت

علاوه بر نرم افزار فتوشاپ ،نرم افزار های دیگری برای ادیت و تغییرات تصویر های موجود در وب سایت وجود دارند که در مواقع مورد نیاز میتوانید از آنها استفاده نمایید.به عنوان مثال :هماهنگونه که در بالااشاره کردیم نرم افزار فتوشاپ به خوبی اندازه های تصاویربا فرمت  PNG را کاهش نمی دهد اما وب سایت tiny با می توان بدون کاهش کیفیت بیشترین کاهش حجم را برای تصاویر به همراه داشته باشیم.

نرم افزار ویرایشگر موجود در CMS در طراحی وب سایت

دقت کنید که ادیتورهای موجوددر CMS ها و سیستم های مدیریت محتوا تنها برای تغییر دادن اندازه ی تصاویر به کار گرفته می شوند وتاثیرگذاری برحجم فایل تصاویرندارند بنابراین از این روش تنها در تغییر دادن اندازه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد.
 

فرمت قالب، پسوند فایل و استاندارد تصاویر استفاده شده در طراحی وب سایت

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید قابل نمایش دادن تصاویر بر روی مرورگر های مختلف است. بنابراین  باید نوع تصویر هایی که در طراحی وب سایت خود بار گذاری می کنیم بایستی قابل نمایش در تمامی موتورهای جستجو گر باشد . میتوان گفت که بهترین قالب هایی تصویر که بر روی تمام موتورهای جستجو گر به آسانی نمایش داده می شوند به فرمت های GIF , JPG , PNG اشاره نماید.
 

استفاده از فرمت قالب تصویری با پسوند جی پی جی (JPG) در طراحی وب سایت

فرمت JPG (Joint Photographic Experts Group)  برای تغییرات اندازه تصویر از فشرده سازی کردن تصویرها استفاده می نماید. تغییر دادن اندازه ها و حجم تصاویر موجود در وب سایت بااین فرمت کاهش کیفیت را به همراه خواهد داشت. درنهایت باید دقت داشته باشید که این کم شدن کیفیت استاندارد باشد و تاثیر ناچیزی بروی تصویر بگذارد.بنابراین این کاهش اندازه باید در حد استاندارد باشد و تاثیر کمی بر روی کیفیت تصاویر بگذارد.
 

استفاده از فرمت قالب تصویری با پسوند پی ان جی (PNG) در طراحی وب سایت

فرمت PNG (Portable Network Graphics) اکثرا برای طراحی لوگو و تصویر هایی که رنگ پس زمینه دیده می شود به کار برده می شود این فرمت از محدوده رنگی 24 بیتی استفاده می نمایند.این فرمت در هنگام فشرده سازی کردن تصویربرای تغییردادن سایز واندازه وحجم  آنها، کیفیت ظاهری عکس کم نخواهد شد. به همین خاطر فرمت بهترین و عالی ترین برای استفاده طراحان وب سایت می باشد. این قالب تصویری دردو کیفیت مختلف PNG8 (8-bit) و PNG24 (24-bit) در طراحی وب سایت استفاده می شود.
 

استفاده از فرمت قالب تصویری با پسوند جی آی اف (GIF) در طراحی وب سایت

فرمت GIF (Graphics Interchange Format) از محدوده ی ۲۵۶ بیتی برای نمایش دادن تصویرها استفاده می نماید.در هنگام فشرده سازی به خاطر کم شدن بسیار زیاد کیفیت به ندرت استفاده می شوند. ازکاربرد اساسی و مهم این فرمت برای طراحی وب سایت ایجاد تصویر متحرک با حجم بسیار کم می باشد.
 

معرفی 5 وب سایت آنلاین برای دریافت تصاویر با کیفیت

 

1- وب سایت فری پیک (freepik .com)

دراین وب سایت انواع مختلف تصویر ها و با بهترین کیفیت انتخاب نمایید و در طراحی وب سایت خود بار گذاری نمایید. همچنین این وب سایت تصویر با فرمت psd و وکتور رابرای ادیت کردن نیزبرای دانلود قرار داده است.

 

2- وب سایت پیک جامبو (Picjumbo .com)

این وب سایت در موضوعات مختلف  وگوناگون تصویرهای بسیار زیبا وحرفه ای قرارداده است. هم چنین تصویر های این وب سایت کاملا بازمیباشد حتی بدون نیازبه داشتن مجوز ازصاحب عکسها میتوانید از آنها استفاده نمایید.

 

3- وب سایت پیکسلز (Pexels .com)

اگر بدنبال وب سایت مرجع برای عکس های رایگان می باشید. و شما توانسته اید تصویر های بسیاری درباره ی هر موضوعی را پیدا کنید. دقت داشته باشید بعضی ازاین تصویرها نیازبه داشتن مجوز از صاحب عکس هستند. همچنین برای استفاده کردن دروبلاگ ها و.. از وب سایت ها جزء بهترین آنها است.

 

4- وب سایت فری فوتو بانک (FreePhotosBank .com)

این وب سایت هم یک وب سایت جامع وکاربردی می باشد و می توانیدتصویرهای بسیار زیادی درهر مبحثی که مایل باشید پیدا کنید.

 

5- وب سایت فلیکر (Flickr .com)

در این وب سایت تصویرهای بسیاری ازسراسر جهان به اشتراک گذاشته میشود. به راحتی میتوانید به این نصویرها دسترسی داشته باشید وهم تصویر های که خود را طراحی نمایید ویا گرفته اید دراین وب سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاه کاربران