مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / افزایش ترافیک وب سایت با سئو
افزایش ترافیک وب سایت با سئو
نظرات: 3 نظر تگ ها: افزایش ترافیک سایت|ترافیک بیشتر با سئو

افزایش ترافیک وب سایت با سئو


افزایش ترافیک وب سایت با استفاده از سئو وب سایت می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. اما اگر از روش های درست بهینه سازی و سئو وب سایت استفاده نمایید، زحماتتان بالاخره نتیجه خواهدداد. ترافیک ورودی که از طریق نتایج موتور های جستجوگر گوگل گرفته میشود، مفید و هدفمند خواهد بود. در بسیاری از وب سایت ها نرخ تبدیل ترافیک به دست آمده ازلیست نتایج موتورهای جستجوگر گوگل، بیشتر از ترافیک ناشی از شبکه های اجتماعی و یادیگر منابع ورودی به وب سایت میباشد. هم چنین دیگر مزیت های ترافیک ورودی به وب سایت از طریق موتورهای جستجوگر گوگل، دوام بیشتر آن ها است. یعنی که کاربران بعد از یکبار ورود به وب سایت شما، دفعه های بیشتری در آینده به وب سایت شما مراجعه خواهندکرد.
اگر میخواهید که ترافیک ورودی طبیعی به وب سایت تان رابالا ببرید، اقدامات بسیار مهم وبسیار تاثیر گذاری وجود دارند که می توانید انجام دهید وبازدید وب سایت تان رابالا ببرید. در این مقاله سعی می کنیم به معرفی این موارد بسیار ضروری بپردازیم.
بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل (سئو وب سایت)، به معنای بهبود رنکینگ، جایگاه ورتبه بندی جستجوی وب سایت شما در موتورهای جستجوگر گوگل است که این امرموجب بالارفتن بازدید ورودی به وب سایت و در نتیجه دریافت ترافیک بیشتر وکسب درآمد بیشتر را به دنبال خواهد داشت.
 

آیا حاضرید تا از فنون پیشرفته بهینه سازی و سئو به صورت عملی استفاده کنید؟

ایجاد و بهینه سازی صفحات لندینگ پیج، آپدیت و بروزرسانی محتواهای قدیمی وب سایت، وهم چنین استفاده از سایر موارد ذکرشده کمک بسیار زیادی در راستای افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه بندی شما در موتورهای جستجوگر گوگل وبالا رفتن بازدید وب سایت خواهند داشت. اما به خاطر سپردن این نکته بسیارمهم است که هدف اصلی این فنون بهینه سازی و سئو ، کاربر نهایی و ایجاد یک محتوای یکتا و با کیفیت برای آن است. فنونی که در این مقاله گفته میشود برای پیچاندن رباتهای موتورهای جستجوگر گوگل نیست، بلکه روش بسیار موثری جهت ارتقای محتوای وب سایت شما وجایگاه وب سایت شما در لیست موتورهای جستجوگر گوگل است.
استفاده از کلمات کلیدی وعنوان های پرجستجو در طراحی وب سایت ،چون افراد بسیار زیادی به جستجوی این عناوین و کلمات می پردازند امکان اینکه به وب سایت شما نیز مراجعه کنند را بیشتر می کند. ولی از طرفی هم باعث سخت ترشدن رقابت در کسب رتبه های نخستین در موتورهای جستجوگر گوگل می شود . که در این جا باید از تکنیک های سئو برای افزایش ترافیک وب سایت استفاده کرده و رقیبان را پشت سرگذاشت.
 

تحقیق پیرامون داده های کاربران

موضوعی که در درجه ی اول بسیار اهمیت دارد در یافتن مواردی است که مورد نیاز کاربران بوده است، تا در گام بعدی به کاربران ارائه شود .به میزانی که بتوانید نیازهای مخاطب را در محتوای وب سایت خود بگنجانید، شانس بیشتری برای کلیک خوردن عنوان های،خوانده شدن مقالات و نیز خریداری شدن محصولات شما خواهید داشت. البته برای رسیدن به این امکان، بهترین راه کار دریافتن نیاز مخاطبین است که ساده ترین راه دست یابی به آن پاسخ مستقیم کاربران به شما می باشد. فضاهای آنلاین بی شماری وجود داردکه مردم پیرامون آنچه نیازشان است در آنجا به بحث می نشینند.
یک مثال خوب از این نوع فضاها Quora است. اگر با این پلتفرم آشنایی ندارید لازم است بگوییم Quara بسیار مشابه به وب سایت یاهو عمل می کند اما کاربر دیتر است. مردم پیرامون هر دسته بندی و موضوعی سوالات خود رامطرح کرده وپاسخ هایشان را از افراد باهوش وگاها مشاهیر دریافت می کنند. برای دست یابی به شناخت بیشتر از مخاطب خود، کافی است به Quara بروید و کلمات کلیدی اولیه مورد نظر خود را در نوار جستجو تایپ نمایید.
این کار شما را باانبوهی از سوالاتی که مردم درباره ی آن کلمات کلیدی پرسیده اند وپاسخ های دیگران مواجه خواهد کرد.
شمامی توانید برخی از این سوالات را مستقیما، جایگزین عنوان مقاله درون وب سایت قرار دهید. به علاوه، بااین کار به ایده های بسیاری نیز برای عنوان پست های وبلاگ خود دست پیدا می کنید.
 

ایجاد و بهینه سازی و سئو صفحات فرود یا لندینگ پیج

هنگامی که کاربران از طریق جستجو در موتورهای جستجوگر گوگل بر روی لینک وب سایت شما کلیک می کند به کجاهدایت میشود؟
احتمال این که کاربران به صفحه اصلی، یک مقاله و یا قسمت های مشابه آن در وب سایت واردشود وجود دارد. اما به طور خاص اگر هدف شما ازاین بازدید آن است که منجر به فروش محصول شود بهتر آن است که یک صفحه فرود یالندینگ پیج بسازید.
 

صفحه فرود و لندینگ پیج چیست؟

صفحه ی فرود یا لندینگ پیج یک صفحه اختصاصی برای موضوعی خاص با هدفی منحصر به فرداست. وب سایت های زیادی وجود دارندکه استفاده موفقیت آمیزی ازصفحه فرود یا لندینگ پیج داشته اند.
برای ساخت یک صفحه فرود یا لندینگ پیج لازم است مراحل زیر را طی انجام دهید:
- یک عبارت کلیدی طولانی انتخاب کنید تا برای آن صفحه فرود یا لندینگ پیج ایجاد کنید.
- یک عنوان، متا تگ کلمات کلیدی، متا تگ توضیحات حرفه ای برای آن صفحه فرود جمع آوری کنید.
- محتوایی متنی با حداقل 2000 کلمه که در جهت بهبود رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل باشد، درصفحه فرود قرار دهید.
- یک طراحی حرفه ای برای صفحه وب سایت طراحی کنید.
پس از انجام مراحل بالا، حالا نیاز به ساختن لینک هایی دارید که بتوانند در رتبه های بالا قرار بگیرند.
 

بازسازی محتوا

همه ی ما می دانیم که محتوا بسیار مورداهمیت است و اکثرا سعی بر تولید منظم محتوای جدید ونو داریم اما یک روش هوشمندانه ترآن است که از محتوای مشابه در قالب وفرم متفاوتی استفاده کنیم.
برای مثال شمامی توانید مقالات خود راتحت عناوین زیر بازیابی کنید:
- ویدیوهای آموزشی
- تصاویر
-مقالات
- پادکست ها
- اینفوگرافی ها
از دیگر مزیت های بازسازی محتوا آن است که می توانید ازمتن های بازسازی شده برای جلب توجه بیشتر استفاده کرده و آنها رابه وب سایت های مهم وپربازدید مانند یوتیوب، اسلاید شیر،داکستاک وQuara لینک کنید.
 

آپدیت محتواهای قدیمی

از آنجایی که در بالا درباره استفاده از محتوای موجود به جای ایجاد و تولید محتوای اضافی صحبت کردیم، میتوانیم بروزرسانی محتواهای قدیمی را نیز به عنوان یکی ازمتد های پیشرفته سئو مطرح کنیم. گوگل به محتوا و مطالب بروز، بسیارعلاقمند است. این موردیکی از معیارهای رتبه بندی گوگل بوده و به همین دلیل است که تاریخ انتشار رادر نتایج جستجوی خود به نمایش می گذارد.
اما با این اوصاف بروزرسانی مطالب هیچ موقع به معنای ایجاد محتوای جدید نیست. شما می توانید پست های گذشته خودرا با مقدمه ای تازه، محتوای اضافی، تصاویرجدید، اینفوگرافی ویاهر مورد مشابه دیگری که باعث ارزشمندتر شدن آن شود آراسته کنید.
بعد از انجام اینکار عبارت " به روز شده + تاریخ بروز شدن" رادر انتهای عنوان محتوا اضافه کنید تا بازدیدکننده متوجه این موضوع شود که مقاله تازه است، همچنین در نتایج جستجوگر براساس سال انتشار نیز رتبه بندی شود.
 

بهره گیری از LSI

LSI به معنای تحت الفظی فهرست بندی معنایی کلمات ومخفف عبارت Latent Semantic Indexing بوده ومعنی صحیح آن تشخیص درست کلمات وموضوع یک صفحه وب می باشد.
LSI چیزی است که موتورهای جستجوگر گوگل در رنکینگ ورتبه بندی وب سایت هادر نظرمی گیرند. به عبارت ساده تر LSI به آن معنا است که گوگل برای کشف مفهوم ومقصود پنهان شده درهر پست، به کلمات پیرامون کلمه کلیدی آن نیز توجه می کند.
به عنوان مثال:
زمانی که از واژه Apple درمتن خود استفاده می کنید گوگل نمی داندکه منظور شما اشاره به میوه سیب است ویا برند شناخته شده شرکت Apple.
این امر تنها از محتوای پیرامون کلمه قابل تشخیص است، بنابراین اگر شما به آی پد ویا استیو جابز، ایالت کالیفرنیا وصف های طولانی مقابل فروشگاه اپل نیزدر متن خود اشاره کرده باشید، مفهوم کاملا واضح خواهد شد.
LSI شامل واژگان مترادف نیز می شود. به این معنااست که می توانید برای رساندن منظور خود ازواژه های مترادف با معانی یکسان استفاده کرده بدون آنکه یک کلمه کلیدی ثابت را بارها و بارها تکرار کنید. این روش ازتکرار مصنوعی کلمات کلیدی که یک روش منسوخ شده واز رده خارج برای افزایش ترافیک می باشد نیز جلوگیری می نماید.
اما هم زمان رعایت این نکته نیز ضروری است که استفاده بیش ازاندازه از LSI خودبه اندازه تکرارمصنوعی کلمات کلیدی نادرست است. در جریان تولید محتوا، همواره این موضوع رابه خاطرداشته باشید که هدف، بهبود کیفیت محتوا برای کاربران است.
 

محتوا در سئو برای افزایش ترافیک وب سایت

محتوا مهمترین اصل در طراحی وب سایت و سئو وب سایت می باشند. در واقع ترغیب کننده ی کاربران وبازدید کنندگان وب سایت برای ماندن کاربران وبازدید کنندگان، همین محتواهای وب سایت هستند. یکی از فنون بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت برای افزایش بازدید و ترافیک وب سایت توجه به محتوای مطالب در طراحی وب سایت می باشد. مطالب باید جذاب ،مفید ،جدید وبه دور ازهر گونه اغراق وبزرگ نمایی تولید شوند.
اگر در ساخت وب سایت و طراحی وب سایت از مطالب جدید استفاده کنید علاوه برجذب بازدیدکننده ، موتورهای جستجوگر گوگل نیز وب سایت را به عنوان یک وب سایت تولیدکننده ی محتوا شناسایی کرده و ارزش بسیار زیادی برای آن قائل خواهند شد.
این مطالب نیزباید براساس قوانین سئو وب سایت بوده وکلمات کلیدی در آن به صورت استاندارد (۲تا۵ درصد) در آن استفاده شود.
 

تصاویر در بهینه سازی و سئو برای افزایش ترافیک و بازدید وب سایت

جذابیت بصری در طراحی وب سایت برعهده ی عکس و تصاویر وب سایت می باشد، تصاویر در طراحی وب سایت اولین چیزهایی هستند که میتوانند نظر بازدیدکننده ی وب سایت را به خودجلب کنند. ولی استفاده ی زیاد از تصاویر در وب سایت هم خوب نبوده وسرعت بارگذاری وب سایت را پایین می آورند ،تصاویر در سئو برای افزایش ترافیک وب سایت باید براساس اصول و استانداردهای طراحی وب سایت بوده و جانب اعتدال در آن هابه خوبی رعایت شود.
 

استفاده از شبکه های اجتماعی در سئو وب سایت برای افزایش ترافیک وب سایت

شبکه های اجتماعی یکی از جاهایی است که شما می توانید در آن ها حضور موثری داشته واقدام به معرفی وب سایت خود وجذب بازدیدکننده های جدید از این طریق کنید. جدیدا موتورهای جستجوگر گوگل نیز حساسیت زیادی به این مساله نشان داده وبازاریابی شبکه های اجتماعی تبدیل به یکی از معیارهای رتبه بندی وب سایت توسط این موتورهای جستجوگر گوگل شده است. شمامی توانید مقالات ومطالبی که در وب سایت خودتان دارید رادر صفحات خود واقع در شبکه های اجتماعی گذاشته و اقدام به اطلاع رسانی وجذب بازدیدکنندگان جدیداز این طریق کنید.
 

طراحی وب سایت بر اساس قواعد و قوانین بهینه سازی و سئو

اگر طراحی وب سایت ما از همان ابتدا براساس قواعد وقوانین سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت باشد، در ادامه، کاربران سئو وب سایت بسیار راحت تر خواهد شد وهزینه ی بسیارکمتری نسبت به سایر وب سایت ها در برخواهد داشت. علاوه بر این طراحی وب سایت براساس اصول سئو وب سایت باعث می شود موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت ما را راحت تر شناسایی کرده وتوجه بیشتری به آن کنند.
 

طراحی وب سایت بر اساس استاندارد

استفاده از استانداردهای طراحی وب سایت باعث روانتر شدن وب سایت شده ،سرعت بارگذاری آن افزایش یافته وکمک بسیار زیادی به سئو برای افزایش بازدید وب سایت می کند. استانداردهای طراحی وب سایت می تواند شامل مواردی چون: قالب بندی وب سایت، شکل ظاهری جایگذاری المانهای وب سایت، نحوه ی چیده شدن منوها وزیر منوها، استفاده از تصاویر در طراحی وب سایت وغیره باشد.
 

سئو و بهینه سازی صفحات فرود یا لندینگ پیج (landing pages)

یک صفحه فرود یا لندینگ پیج با طراحی مناسب می تواند تولید وفروش وب سایت شما را بهبود ببخشد. هرچه تعداد صفحات فرود بیشتری ایجاد کنید، دروازه های بیشتری برای بازدیدکنندگان ایجادمی کنید.
متاسفانه، بسیاری از شرکت های B2B اهمیت استفاده از صفحات فرود را برای جذب کاربران جدید درک نمی کنند.
طبق تحقیقات شرکت MarketingSherpa، 44 درصد از کلیک هایی که به سوی این شرکت ها هدایت می شود، معطوف به صفحه اصلی است. اما صفحه فرود جایی است که می تواند شامل وبلاگ، خدمات، تعرفه هاو ... باشد.
 

بررسی ریسپانسیو و واکنشگرا بودن وب سایت برای گوشی های موبایل و تبلت

مطمئن شوید که وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه به خوبی ظاهر می شود وعملکرد مناسبی دارد.
در ماه مه 2016، گوگل بروزرسانی جدیدی برای الگوریتم جستجوی خود ارائه داد که به طور قابل توجهی اولویت را در نتایج جستجوگر ارگانیک به وب سایت هایی می دهدکه دارای وب سایتی واکنشگرا هستند. یعنی وب سایت آنها در تلفن همراه کاملا بی نقص لود می شود وتجربه کاربری خوبی ارائه می دهد.
بیش از60 درصد جستجوهای کنونی توسط تلفن های همراه انجام می شوند. طراحی وب سایت به صورت ریسپانسیو یا واکنشگرا روشی است که باهدف هم سایزشدن صفحات دسکتاپ در پاسخ به اندازه صفحه یامرورگری است که با آن مشاهده می شود.
 

محتوای خود را برای RankBrain بهینه کنید.

اگر می خواهید در لیست نتایج موتور های جستجوگر گوگل پیشرفت کنید، باید از آخرین بروزرسانی های الگوریتم گوگل و بهترین روش های جستجوگرها آگاهی داشته باشید.
سومین عامل مهم رتبه بندی گوگل الگوریتمی به نام RankBrain است. RankBrain یک سیستم هوش مصنوعی است که به تجزیه وتحلیل نتایج جستجوگر کمک می کند. این ابزار به موتورهای جستجوگر گوگل می فهماندکه صفحه موردنظر در چه خصوصی محتوا نوشته وچگونه با کلمات کلیدی سرچ شده توسط کاربران مرتبط است؟
به فرض شمامی خواهید کلمه "شیر"را بهینه کنید. گوگل از کجا بفهمد منظور شما شیرجنگل، شیرآب یاشیر پاستوریزه است؟
شما باید کلمات مرتبط با آنها رادر محتوای خود بیاورید. مثلابرای بهینه کردن کلمه "شیر(پاستوریزه)"استفاده از کلمات چربی،گاو، لاکتوز،پروتئین و ... منظورشما را به موتورهای جستجوگر گوگل می رساند.
 

نوشتن حداقل 1890 کلمه محتوا

وب سایت Backlinko بیش از 1 میلیون نتایج جستجوگر را تجزیه وتحلیل كرد ودریافت كه میانگین نتایج جستجوگر درصفحه اول 1890 كلمه است. مطالعات وآزمایش های زیادی در مورد ارتباط بین طول محتوا و رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل انجام شده است.
نمودار ارائه شده توسط وب سایت Backlinko یافته های آنها را نشان می دهد که پنج نتیجه برتر جستجو دارای طول محتوای متوسط بیش از1900 کلمه بودند. طبق بررسی های انجام گرفته ازطریق QuickSprout، نتایج نشان داد که پست های منتشرشده که دارای بیش از1500 کلمه هستند تقریبا دو برابر تعداد پست هایی که کمتر از1500 کلمه بودند، بازدیدکسب کرده است.این درحالی است که مطالعه اخیر Ahrefs نشان داد که میانگین اولین نتیجه ارگانیک در گوگل تقریبا محتوایی با1000 کلمه است. اما به نظر تحقیقات وب سایت Backlinko درست ترند. چراکه آنها بیش از یک میلیون محتوا را مورد تجزیه وتحلیل قرار دادند. پس انتشار مداوم محتوای آموزنده بیش از1890 کلمه بازده زیادی در ترافیک جستجوی ارگانیک دارد.
 

1. تاثیر هسته حیاتی وب یا Core Web Vital در رتبه بندی و ایجاد ترافیک بیشتر

در ماه می 2020، گوگل سه معیار جدید به نام هسته حیاتی وب برای سنجش میزان تجربه کاربری در وب سایت ها تعریف کرد: بارگذاری، تعامل وپایداری بصری است.
در حقیقت هر سه معیار ازیک چیز سخن می گویند: سرعت صفحه! اینکه سرعت بارگیری چقدراست، میزان تعاملی بودن صفحه چگونه است وثبات یاپایداری بصری در زمان بارگیری چقدراست.
در سال 2021 برای این که وب سایت شما هم درنتایج نخست گوگل دیده شود، بایداین پارامترهای مهم رادر نظرداشته باشید. اگر دو صفحه بامحتوای کاملا یکسان در سطح وب وجودداشته باشد، صفحه ای به کاربران نشان داده می شودکه ازنظر معیارهای هسته حیاتی وب، امتیاز بسیار بالاتری گرفته باشد. پس برای ایجادترافیک بیشتر این نکته را فراموش نکنید.
 

2. الگوریتم BERT برت گوگل محتوای مرتبط را شناسایی می کند.

الگوریتم BERT گوگل را باید ازجدید ترین الگوریتم های این کمپانی بدانیم که برای درک بهتر جستجوی کاربران طراحی شده است. این الگوریتم بااستفاده از یادگیری ماشینی وپردازش زبان طبیعی (NLP)، ازبیش از 70زبان پشتیبانی می کند وهدف آن نمایش نتیجه ای است که کاربران واقعا به دنبال آن است.
این الگوریتم به نوعی هدف کاربران را از جستجو تشخیص می دهند وبه زبان ساده می تواند مغزانسان را تا حدی درک کند! بنابراین وب سایت هایی که فقط بابه کاربردن کلمات کلیدی در متن های نامرتبط، سعی در ارتقای رتبه بندی خود دارند، به زودی از دنیای وب خداحافظی خواهندکرد!
 

دیدگاه کاربران