مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / گرافیک وب سایت از نظر روانشناسی
گرافیک وب سایت از نظر روانشناسی
نظرات: 3 نظر تگ ها: گرافیک وب سایت از نظر روانشناسی

گرافیک وب سایت از نظر روانشناسی


نتایج تحقیقاتی که توسط روانشناسان و کارشناسان انجام شده است نشان می دهد که لحظه ی ورود و ابتدایی برخورد کردن مخاطبان باهر چیزی تاثیر بسیارزیادی نسبت به ادامه ی برخورد باآن خواهد داشت. همان گونه که شرکت ها وسازمان ها و ارگان های مختلف دردفاتر وکارخانه های خوداز طراحی های دکوراسيون های بسيارزیبا و گران قيمت استفاده می نمایند تامخاطبان را در نگاه اول جذب خودشان کرده وآن رابه هدفی که می خواهند نزدیک کنند.این نکته ای کهه گفتیم تقریبابرای تمامی فعالیت ها وکارهای شخصی، شرکتی، سازمانی وغیره درست صدق میکند، برای مثال ما زمانی که یک مصاحبه ی استخدامی رابررسی می کنیم، این را مد نظر خود بگیرید که دریک سازمان باچند نفر برای استخدام دریک شغل قرار مصاحبه دارند، اولین چیزی که مصاحبه کنندگان برای استخدام از اشخاص می بینند ظاهر وتیپ شان است، درنگاه اول ظاهر فرد اگربتواند نظر مصاحبه کنندگان را به خود جلب کند نیمی از راه رفته و کار رابرای ادامه دادن مراحل مصاحبه آسان تر کرده است، درنظر داشته باشید که فردی باظاهری نا مرتب ونامناسب برای مصاحبه ی استخدامی وارداتاق شود، شما خودتان کاملا نتیجه آن مصاحبه راحدس خواهیدزد!

 

از لحاظ روانشناسی طراحی وب سایت را در نظر بگیرید

یک وب سایت نیز می تواند با ظاهری بسیار زیبا و قشنگ و حرفه ای خود بازدید کننده رادر نگاه اول جذب کند وآن را به مشتری وفادار خود تبدیل کند البته انجام این کار به این راحتی وآسانی هم نخواهد بود ودارای نکاتی کوچک وبزرگ بسیاری می باشد. زمانی که خریداردر نگاه اول جذب وب سایت شما می شود در وب سایت شما با اشتیاق و لذت بیش تری بدنبال کالا و محصولی که مد نظر خود دارد خواهد گشت وهمین مسئله باعث افزایش شانس شمابرای فروش بیشتر خواهدشد.

دقت داشته باشیدکه در دنیای اینترنت، توزیع تجارت وبازاریابی خودرا با ظاهری بسیار زیبا و متفاوت تر ازسایرین ارائه دهید به خاط این که این متفاوت بودن و تنوع داشتن موجب جلب توجه مشتریان بیشتری شده ومشتریان به سرعت نسبت به تغییراتی که در شما حاصل شده است نسبت به سایرین آگاه شده ودر انتخاب کردن آن برای خرید ازبین چندین شرکت ، شانس شماافزایش خواهد یافت.

زمانی که یک مخاطب چه ازطریق جستجوی در موتور های جستجوگر گوگل وچه ازطریق بک لینک ها از وب سایت های مرتبط وچه بصورت مستقیم وارد وب سایت شما می شوند وشما توانسته اید به سختی های زیاد آن مخاطب را جذب نماییدیک نکته ی بسیار مهم است وآن هم این مورد است که طراحی و ظاهر وب سایت به گونه ای باشد که به مخاطبان حس عالی دهد وبتواند با آن ارتباط برقرار کند، اطمینان داشته باشید که بسیاری از کاربران اینترنتی دراولین نظر به یک وب سایت برای خودشان امتیازمثبت و یا منفی درنظر می گیرند که آیا این وب سایت ارزش وقت گذاشتن رادارد یاخیر، اگر حتی وارد یک وب سایت شوند که طراحی بسیار زیبا وحرفه ای داشته باشد و اما در تولید محتوای خود ضعف نشان داده باشد ، به خاطر طراحی زیبا و دلچسبی که داشته مخاطب صفحات وب سایت را جستجو می کند و مدتی در آن وب سایت سپری خواهد کرد.

 

طراحی وب سایت ویترین کسب و کار شماست

همیشه درمقالات به این موضوع اشاره کردیم که یک وب سایت برای کاربران شما همانند ویترینی ازشرکت یاسازمان یا فروشگاه ی اینترنتی شما رادارد، پس بایداین ویترین را به گونه ای زیبا بچینیدکه در آن قدرت وعظمت سازمان خود را حفظ کند و آن را نشان دهد.

از نظر روان شناسان ، رنگ بندی در وب سایت بسیار اهمیت زیادی دارد. استفاده کردن از رنگ های آرامش بخش، دل چسب ولطیف بسیارکاربردی تر ازرنگ های تیره وسنگین و غم انگیزاست . هر چه کاربر شما از ترکیب رنگ بندی که در وب سایت خود به ککار بره اید بیشتر لذت ببرد بیشتر هم شیفته ی  ومجذوب وب سایت شماخواهد شد درنهایت هر چه رنگ بندی وب سایت شمازیباتر و قشنگ تر باشد به میزان همان هم به فروش شما کمک بسیاری خواهد کرد.

همچنین استفاده کردن از تصاویرهم می تواند کمک بسیاری به گرافیک وب سایت شما کند، هر چقدر گرافیک شمابهتر باشد شانس شما هم نیز بیش ترخواهد شد ، نکته ی بسیار مهم این که باید مد نظر داشته باشید که اولااستفاده کردن از تصاویر بسیار زیاد موجب به هم خوردن نظم صفحات وب سایت شما نشوند، دوما تصاویر موجب کاهش سرعت بار گذاری صفحه شمانشوند زیرا اگرسرعت بار گذاری شما کاهش پیدا کند به هیچ وجه تاثیر خوبی در وب سایت تان مشاهده نخواهیدکرد حتی به قیمت افزایش گرافیک وب سایت تان که باشد.
 

دیدگاه کاربران