مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / پشتیبانی فروش
پشتیبانی فروش
نظرات: 3 نظر تگ ها: پشتیبانی فروش طراحی وب سایت|پشتیبانی فروش سئو وب سایت

پشتیبانی فروش


با عرض سلام وآرزوی حال عالی و توفیق روز افزون همه همراهان گروه وب سایت وان، نهایت سپاس گزاری را ازلطف شما عزیزان داریم و امیدواریم که بتوانیم با ارائه مقالات به روز وحرفه ای وتخصصی و خدمات وب شایسته محبت شما باشیم.
به دلیل درخواست های مکرر مخاطبین گروه وب سایت وان، این مقاله را به صورت کاملا اختصاصی برای شما عزیزان آماده کرده ایم.
دراین مقاله بنا به درخواست شما تلاش کرده ایم درمورد عملیات پشتیبانی فروش بحثی را داشته باشیم .
پشتیبانی فروش به کلیه ی عملیاتی در بر می گیرد که انجام می گیرند تابه فروش بیش تر محصولات یاخدمات شما افزایش دهد، این روز ها بااینترنتی شدن بیش ترکارها و روی آوردن بیشتر افراد، شرکتها یاسازمان ها و ارگان های مختلف به دنیای مجازی واینترنتی سعی براین شده است تاکاربران شما به سادگی بتوانند عملیات روزمره خودشان رابصورت اینترنتی وبا دستگاه هوشمند خود ازقبیل کامپیوتر، لب تاب، تبلت، تلفن همراه و ... انجام دهند.
خوب به همین خاطرسیستم باید به این سمت حرکت نماید که چگونه میتواند در قسمت فروش به شرکت کمک نماید وچه کارهایی برای فروش بیش تر شرکت بسیارمفید است. باتوجه به همین که سیستم روز بروز به سمت اینترنتی شدن درحرکت است، بیش تر یابلکه کلیه ی عوامل پشتیبانی فروش هم به گونه ای هستند که درهمین دنیای مجازی تعریف شدند و عملیاتی هستندکه مثلاروی مطرح کردن وب سایت شما یابرند شما تمرکز می نماید.
دراین مقاله برای درک هرچه بهتر تلاش می کنیم بایک مثال مراحل کار راتوضیح دهیم، پس تصور براین است که شرکت شمامحصولات یا خدماتی برای مشتریان خود ارائه میدهد، شرکت شما دریک مکان فیزیکی قرار دارد و عمده مشتریانی که باشرکت شما کار می کنند کسانی هستندکه بصورت فیزیکی باشرکت شما آشنایی پیداکردند ،خب بهتر است حالا برویم سراغ اصل موضوع پشتیبانی فروش که شامل چه مواردی می شود:
 

طراحی وب سایت

برای پشتیبانی فروش، در مرحله اول ابتداباید یک شرکت در کنار موقیعیت فیزیکی، یک وب سایت درون اینترنت وفضای دنیای مجازی برای ارائه دادن محصولات یاخدمات خود بسازید. حال باتوجه به وجود نرم افزارهای مختلف برای طراحی وب سایت هم این امکان وجوددارد که خودتان طراحی وب سایت تان راانجام دهید وهم اگر زمان این کار راندارید از شرکتهای طراحی وب سایت می توانید کمک بگیرید.
درراه اندازی و طراحی وب سایت بایدبسیار دقت نمایید که هرکسی که کار ساختن وب سایت را انجام میدهد کلیه ی اصول و قانون ها وموارد بااهمیت در راه اندازی و طراحی وب سایت را بصورت حرفه ای انجام دهید.
به یک نکته ی بسیار مهم و اساسی اشاره نماییم که به مواردی که در بخش های مختلف مقاله گفته میشود به خوبی دقت نمایید وتمام اصول رامو به مو انجام دهید؟
ممکن است دربین مطالب متوجه شوید که یک سری عملیاتی ازشما خواسته شودکه از نظر شما مورد بسیار مهمی نباشد وبه آسانی آن را نادیده بگیرید وبه خیال این که ممکن است اهمیتی نداشته باشد ازکنار آن ها بگذرید، اگر برایتان سوال است که چرا دراین جا حتی کوچک ترین کارها اهمیت دارد؟
باید در پاسخ شما بگوییم که دنیای اینترنت وفضای مجازی همان گونه که می بینید باچه سرعتی درحال حرکت و روبه جلو است، به همان سرعت هم رقبای شما هم در حال به روزرسانی کردن فعالیت های برای پیش روی ازشما هستند، یعنی آن ها هم به این چیزهایی که شمابرای فروش بیش تر محصولات یاخدماتتان فکر کرده اید، فکر کردند و روی آن ها کار کرده اند و چه بسابسیاری درحال گرفتن نتیجه های بسیار خوب از کارهای خودشان هستند. باتوجه به همین موضوع واین دید که همه رقبای شما درحال فعالیت هستند وبیکار ننشسته اند ومواردی که شما اطلاع دارید ومطالعه می کنید را هم می دانند و هم مطالعه میکنند وبه آن ها عمل می نمایند.
حال باتوجه به این که این دنیای فضای مجازی واینترنتی بسیارگسترده است ورقبای کاری شما بی نهایت هستند، ورقابت واقعا بسیارسنگین هست، درحالت بسیار خوب همه ی رقبا تمامی عملیات تعریف شده رابررسی کرده وتجزیه و تحلیل هم میکنند، وتلاش می کنند تمامی عملیات پشتیبانی فروش رابه خوبی انجام دهند، حال بایدبه شما بگوییم که دراین نوع رقابتها کسانی پیروز و موفق مسابقه هستند که حتی به کوچک ترین موراد ذکرشده دقت می نمایند وبه آن ها عمل میکنند. همه ی این ها راگفتیم تا متوجه ی اهمیت بسیار زیاد نکات هم باشید وبه سادگی از آن ها نگذرید، زیراممکن است شما با رقیب های خودتان در مه عملیاتی که برای پشتیبانی فروش انجام داده اید ، برابر هستید وتمامی نکته ها وقواعد رامثل هم انجام داده اید، بااین دید، کسی پیروز این رقابت خواهدبود که حتی یک نکته ی حتی کوچکی که بسیاری به آن اهمیت نمیدهند توجه کرده وبه درستی ازآن استفاده کرده، پس ممکن است همان نکته ی ریزی که به نظر به چشم نمی آید برگ برنده شما در مقابل رقبای بیشمارتان باشد.
 

سئو وب سایت

مورد بعدی درپشتیبانی فروش بسیار اهمیت دارد ومهم است بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد. بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت به تمامی عوامل وقواعدها و اصول و قوانینی گفته میشود که روی وب سایت خودتان انجام می دهید تا در موتورهای جستجوگر گوگل، با سرچ کردن کلمات وعبارات کلیدی ، وب سایت شما درلیست نتایج موتورهای جستجوگر گوگل قرارداشته باشد و جزء صفحه ی اول وحتی اولین گزینه های نتایج جستجو باشد.
در مورد بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت در بخش مقالات و آموزشهای وب سایت وان، بصورت کامل و بسیار حرفه ای وتخصصی مقالات بسیار زیادی قرار داده ایم که بامطالعه کردن آن ها میتوانید به سرعت به بالاآمدن وب سایت خود در لیست نتایج موتور های جستجوگر گوگل کمک بسیاری نمایید.
 

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی

مهم ترین و اساسی ترین مورد برای پشتیبانی فروش برای شما دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی میباشد، برای دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی هم گروه وب سایت وان سعی کرده است که باقرار دادن مقالات ومطالب ارزشمند و جذاب برای شماعزیزان ، این موضوع بسیار مهم راتوضیح دهیم.
 

تبلیغات اینترنتی

یکیدیگر ازموارد بسیارارزشمند ومهم در پشتیبانی فروش بحث تبلیغات اینترنتی می باشد. در این جا تلاش کرده ایم درمورد عملیاتی که میتوانید برای تبلیغات اینترنتی خود انجام دهید صحبتی نماییم:
شما میتوانید با جستجو کردن وب سایت های تبلیغاتی در موتورهای جستجوگر گوگل، وب سایت های تبلیغاتی باارزش را جستجو نمایید وآگهی های موردنیاز وحرفه ای را درون آن وب سایت ها قرار دهیدو لینک به وب سایت اصلی خودتان رانیز در وب سایت تبلیغاتی قراردهید،
به لینک هایی که از وب سایت های گوناگون برای وب سایت اصلی شماقرار داده میشود، بک لینک گفتهه می شود. بک لینک تاثیر بسیارفوق العاده ای در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت شما هم خواهدگذاشت،
هم چنین این آگهی ها به به نوبه ی خود موجب بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی شرکت شما خواهندشد.
 

ساختن وبلاگ

از دیگر مواردی که به پشتیبانی فروش کمک میکند ساختن وبلاگ است، ساختن وبلاگ کنار طراحی وب سایت اصلی شما هم کمک شایانی به دیجیتال مارکتینگ شما میکند، محیط وبلاگ جایی هست که به شمااین امکان را میدهد که ارتباط صمیمی تر ونزدیکتری را با مشتری برقرار کنید.
 

ایونت یا رویداد

برای امرپشتیبانی فروش یک روش دیگری هم هست که میتوانیم استفاده نماییم به نام ایونت یارویداد، به این شکل که یکسری برنامه برای فروش محصولات برای مشتریان تعریف می کنیم ومشتریان را تشویق میکنیم که دریک زمان خاص و ویژه به وب سایت یاحضوری برای برخی از آفرهای ویژه باما در تماس باشند. مثلا همین وب سایت دیجی کالا این حالت رو روزانه قرار داده به این شکل که روزانه 5 کالا راتخفیف ویژه می گذارد و درصفحه اصلی وب سایت قرار داده، تا کاربران به راحتی برای همان تخفیفها هم که شده روزانه حتما وب سایت دیجی کالا را بررسی می کنند، ما میتوانیم بایک برنامه و مدیریت شما این عملیات را بصورت هفتگی در شرکت خود انجام دهیم ویک روز خاص برای جذب کردن مشتری به سمت خودمان انجام دهیم، این فرآیند بسیارسخت نیست فقط نیاز است مقداری برای آن وقت بگذارید وبا مدیریت درست و حرفه ای وبرنامه ریزی شده باآن برخورد نمایید.
 

شبکه اجتماعی

شبکه های اجتماعی هم دربحث پشتیبانی فروش بسیاراهمیت دارد، دربحث شبکه های اجتماعی میتوانید از انواع مختلف شبکه های اجتماعی پربازدید از قبیل اینستاگرام، تلگرام، فیس بوک، گوگل پلاس، تویتر، یوتیوب میتوانید استفاده نمایید، باتوجه به این که درحال حاضر شبکه اجتماعی اینستاگرام وتلگرام جزء شبکه های اجتماعی بسیارپر بازدید درکشور عزیزمان ایران محسوب می شود، شما میتوانید با یک برنامه ریزی حرفه ای تر و اصولی تر که درنظر می گیرید که بتوانیدبهتر و حرفه ای تر پیش رود، یکسری راه وروش هایی برای مدیریت این دو شبکه اجتماعی وجوددارد که میتواند به ما کمک بسیاری کند. که روی آن ها هم باید باهدف مشخصی کار نمایید.
 

پروموشن

یکی ازموارد بسیار مهم در پشتیبانی فروش پروموشن یاطرحهای تشویقی میباشد. برای پروموشن شما میتوانید با مقداری زمان ومدیریت وبرنامه ریزی صحیح طرحهای تشویقی برای مشتریان ایجاد نماییدتا موجب جذب آن هاشوید، مثلابحث گذاشتن یک قرعه کشی بین مشتریانی که مثلاخرید مبلغ ایکس تومان دارند میتوانید هرشش ماه یک کالایی به قید قرعه تقدیم مشریان کنیم، این روش ی است که مشتری تلاش می کند تاشش ماه خرید خودش رابه مبلغ ایکس برساند، این قطعا به نفع شرکت شماخواهدبود.
 

سمپلینگ

این گزینه هم جزو موارد پشتیبانی فروش به حساب می آید، شما اگر بتونید از یک برنامه سمپلینگ برای کسب و کارتان استفاده کنید، میتوانید به خوبی محصول یا خدماتتان را به کاربران عرضه کنید و نظر آنها را جلب نمایید، سمپلینگ یک نوع روش بازاریابی هست که می توانید کالا رو به صورت نمونه برای مشتریان به یک روشی نشان دهید، این که روی کالاهایی که خیلی قوی هستید مانور بدهید، به هرصورتیکه ممکن هست به مشتری قدرت و کیفیت کالا رو نشان دهید، مثلا با ساختن یک کلیپ ویدیویی یا قرار دادن نمونه کالای تان در برابر نمونه کالای بی کیفیت و به نمایش گذاشتن آن برای مشتری، از طریق تمام روش های موجود مثل وب سایت، سایت تبلیغاتی، وبلاگ، شبکه اجتماعی و غیره.
 

ویدیو مارکتینگ

ویدیو مارکتینگ یابازاریابی ویدیویی یکی ازراه های پشتیبانی فروش است، ساختن وارائه کلیپ های تصویری بسیار مفید وجذاب برای مشتریان، وقرار دادن آن ها در وب سایت های اشتراک ویدیو همانند یوتیوب، آپارات، نماشا، تماشا وغیره، در اینحالت به خاطر این که وب سایت های اشتراک ویدیو بیش ترین مخاطبین رادر بین وب سایت ها دارند، کمک بسیاری می کنند مشتریانی که ما رانمی شناسند از این طریق باما آشناشوند.
 

تولید محتوا

در مبحث پشتیبانی فروش یکی ازموارد بسیار بااهمیت دیگر تولید محتوا میباشد، این روزها تولید محتوای باکیفیت برای مشتریان هم موجب جذب آن ها می شود، برای اینکار میتوانید بااستفاده ازتجربه و تخصص چندین ساله کارشناسان وکارمندان فنی درمورد بعضی از اصلاحات وبسیاری چیزهای دیگر تولید محتوا انجام دهید وبه روش های مختلف آن هارا به مشتریان خود عرضه کنید.

به احتمال بسیارزیاد همه ی کسب وکارها دارای افراد فنی ومتخصصی هستند که بسیار اطلاعات مفید و درست وحسابی دارند، اگربتوانید از آن ها به روش صحیح استفاده نمایید بسیار می تواندبه شما کمک زیادی کند، همانند می توانیدروی این اطلاعات فنی وباارزش مانوردهید، مثلا اینکه بگوییم درامور مربوط به محصولات یاخدماتتان مشاوره میدهید، و ازاین عنوان در تبلیغات تان بسیار به رخ رقبابکشید.
 

باشگاه مشتریان

برای پشتیبانی کردن فروش هم چنین میتوانیم یک انجمن یک صفحه ای یایک بانک اطلاعاتی به عنوان باشگاه مشتریان ایجاد کنیم واز مشتریان دعوت نماییم که درآن عضو شوند، که مثلا درآن مزایایی برای مشتریان قرارداده ایم، حالا دراینکه چه خدماتی در باشگاه مشتریان عرض کنیم باید بحث وتبادل نظر نمایید وراه و روش صحیحی را انتخاب نمایید.
 

جلسات کاری

هم چنین یک پیشنهادی که به کسب وکارها برای امر پشتیبانی فروش می دهیم این است که در برنامه ریزی کاری خودروی جلسات کاری بین مدیریت وپرسنل وقت بگذارید، معمولا زمانهایی که جلسه برگزار میشود ومدیریت با کارمندان صحبت می نماید، این انرژی رابه کارمندان میدهدکه برای آن ها اهمیت بسیاری قائل میشود، شما میتوانید ببینید وتجربه کنید که تاچند روز احساس پرانرژی مثبت برای کارمندان ظاهرشده است، به نظر من این جلسات را بصورت هفتگی یاحداقل ماهانه تنظیم نمایید زیرا آن انرژی که کارمندان می گیرند به پیشرفت مجموعه کمک بسیاری خواهدکرد.

شماتنها با رعایت کردن این قواعدها و قوانین ، مطمئنا میتوانید به توانایی هایی دست یابید که از رقبای پیشی بگیرید.
 

دیدگاه کاربران