مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / سئو، بهینه سازی وب سایت(SEO) و بازاریابی موتورهای جستجوگر(SEM) چیست؟
سئو، بهینه سازی وب سایت(SEO) و بازاریابی موتورهای جستجوگر(SEM) چیست؟
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو|بهینه سازی|تفاوت SEO , SEM|بازاریابی موتور جستجو|SEM|SEO

سئو، بهینه سازی وب سایت(SEO) و بازاریابی موتورهای جستجوگر(SEM) چیست؟


سئو|بهینه سازی|تفاوت SEO , SEM|بازاریابی موتور جستجو|SEM|SEO  این اصطلاحات دو مورد از مهمترین آنها در چشم انداز دیجیتال هستند SEO و SEM چیست؟

SEO و SEM چیست؟

  این اصطلاحات دو مورد از مهمترین آنها در چشم انداز دیجیتال هستند، اما چه چیزی آنها را متفاوت می کند؟ همانطور که ممکن است حدس زده باشید، بخش “SE” در SEO و SEM یکسان است. هر چیزی که به موتورهای جستجوگر گوگل (SE) مربوط می شود، مانند کیفیت و کمیت ترافیک، در آن دسته SE قرار می گیرد. از آنجایی که روزانه 3.5 میلیارد جستجوی گوگل در سراسر جهان انجام می شود، فکر می کنم بهتر است آن را اینگونه توضیح دهم: نتایج جستجوی گوگل شامل نتایج جستجوی پولی و نتایج جستجوی ارگانیک است. بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل  (SEO) وب سایت ترافیک را به صورت ارگانیک جذب می کند، در حالی که بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) ترافیک را با تبلیغات جستجوی پولی مختلف جذب می کند. جلو و عقب بین SEO و SEM در دنیای دیجیتال مارکتینگ می تواند گیج کننده باشد، اما تا زمانی که کار من تمام شود، همه چیز را از دست خواهید داد. من حتی توضیح خواهم داد که چگونه هر دو می توانند با هم کار کنند. بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.    

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجوگر گوگل(SEM) چیست؟

SEO : Search Engine Optimization

SEO : Search Engine Optimization

 

سئو وب سایت چیست؟

بهینه سازی ، در دسته SEO وب سایت قرار می گیرد. سئو وب سایت یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل، فرآیندی است که برای بهبود رتبه یک وب سایت یا محتوای آنلاین برای نتایج جستجوی بالا در گوگل طراحی شده است. تفاوت اصلی بین SEO و SEM این است که محتوای آنلاین برای رتبه بالاتر در گوگل به طور ارگانیک به بهینه سازی نیاز دارد. اینگونه به آن نگاه کنید: اگر درخواست جستجوی شخصی «دونات لعاب دار» بود، احتمالاً به دنبال یک مغازه دونات فروشی، مواد تشکیل دهنده یا دستور غذا است. نتیجه جستجو برای کلمه کلیدی “دونات لعاب دار” نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی “دونات لعاب دار نزدیک من”. اگر من یک وبلاگ نویس رستوران یا غذا بودم، مطمئن می شدم که وب سایت یا محتوای من برای برآورده کردن هدف جستجوی کاربر بهینه شده است. چنین استراتژی به شما کمک می کند بدون پرداخت هزینه برای تبلیغات، بالاتر از سایر وب سایت ها قرار بگیرید. سئو وب سایت چیست؟ سئو داخلی سئو خارجی سئو فنی همچنین 3 راه برای تجزیه سئو وب سایت برای به دست آوردن ترافیک بیشتر وجود دارد:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو فنی

قبل از اینکه بتوانید محتوای خود را به رتبه بالاتری برسانید، ابتدا درک نحوه عملکرد موتورهای جستجو ضروری است. به این صورت است که پایه و اساس یک استراتژی سئوی بلند مدت مناسب را می سازید. هدف اصلی من این است که به شما نکاتی را در مورد نحوه بهینه سازی محتوای خود برای رتبه بالاتر در گوگل و جلب نظر بیشتر به وبلاگ ها و صفحات خود ارائه دهم.  

سئو داخلی وب سایت، سئو خارجی وب سایت و سئو فنی وب سایت

عناصر اصلی سئو از این 3 مسیر اصلی تشکیل شده است: ساخت محتوا برای سئوی درون صفحه باعث افزایش رتبه شما می شود. این به گنجاندن کلمات کلیدی در محتوای درون صفحه شما، تولید محتوای با کیفیت بالا به طور مکرر، اطمینان از اینکه ابرداده شما به طور موثر نوشته شده است و کلمات کلیدی غنی را در خود گنجانده است. سئوی خارج از صفحه، فضاهای خارج از سایت شما، مانند ایجاد بک لینک را بهینه می کند. ایجاد روابط و تولید محتوایی که دیگران بخواهند به اشتراک بگذارند به این جنبه از فرمول سئو وب سایت نیاز دارد. با وجود اینکه به کار زیادی نیاز دارد، موفقیت سئو وب سایت شما به آن بستگی دارد. همانطور که از نام آن پیداست، سئو فنی فرآیند بهبود جنبه های یک وب سایت است که شامل محتوا نمی شود. برای نام بردن چند مثال، این شامل داده های ساختاریافته، قابلیت خزیدن، سرعت سایت و سازگاری با موبایل سایت شما خواهد بود. اکنون که به «SEO چیست؟» پاسخ دادیم، بیایید به معنای SEM نگاه کنیم.

سئو: بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل

- بهینه سازی وب سایت - هدف SEO ( سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل) اصلاح کدها وساختار وب سایت برای بالابردن شانس آن درکسب کردن رتبه های عالی در نتایج جستجوگر گوگل است. - SEO (سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل) در واقع پروسه ای هست که کمک بسیاری میکند محتوای یک وب سایت آسان تر، راحتتر و به دفعات دراختیار موتورهای جستجوگر گوگل قرار بگیرد. - SEO (سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل) اصلاح کردن تمامی کدها، حذف کدهای زاید، کاهش حجم صفحات، تنظیم چگونگی نمایش متن صفحه، نحوه لینک دادن صفحات به یکدیگر، چگالی کردن عبارات درصفحه، مطابقت کدهای وب سایت بااستانداردهای موجود وتمام آن چه که به خود وب سایت مربوط می شود رابه عهده میگیرد.

 

 

 

SEM : Search Engine Marketing

  بازاریابی ، در دسته  SEM قرار می گیرد. برای ساده نگه داشتن آن، SEM نسخه پولی SEO است. SEM به تعدادی از مدل های مختلف تبلیغات جستجوی پولی اشاره دارد. هنگامی که از استراتژی های جستجوی پولی مانند پرداخت به ازای کلیک (PPC) برای به دست آوردن دید بیشتر در SERP ها استفاده می کنید، بودجه ای که برای تبلیغ پرداخت می شود باید به درخواست جستجوی کاربر مربوط باشد. خوب، PPC چیست؟ این در نام است: شما به عنوان تبلیغ کننده، هر بار که شخصی روی تبلیغ شما کلیک می کند، هزینه ای را پرداخت می کنید. شما اساساً در تلاش برای جذب کاربرانی هستید که در جستجوی نام تجاری شما به عنوان راه حل از طریق محصولات، خدمات یا اطلاعات هستند. از روش جستجوی پولی PPC، سرنخ ایجاد می‌کنید، فروش خود را افزایش می‌دهید و آگاهی از برند را گسترش می‌دهید. این چیزی است که به عنوان یک تبلیغات گوگل ظاهر می شود و اغلب در بالای لیست صفحات قرار دارد. این معمولاً به نحوه قرار دادن و استفاده از کلمات کلیدی خود مربوط می شود، و داشتن یک برنامه و استراتژی مشخص را بسیار مهم تر می کند. صرف نظر از اندازه بودجه، SEM موثر است. سپس در قالب یک تبلیغ، این کلمات کلیدی در کنار نتایج جستجوگر نشان داده می شوند. این تبلیغات در قالب های مختلفی در دسترس هستند، از جمله: • تبلیغات مبتنی بر متن SEM : Search Engine Marketing نتایج جستجوی گوگل برای “تور شبانه لوور” • تبلیغات بصری، مانند تبلیغات خرید یا تبلیغات فهرست محصول (PDL) تبلیغات بصری، مانند تبلیغات خرید یا تبلیغات فهرست محصول (PDL) نتایج جستجوی گوگل برای کلمه کلیدی “مطبوعات فرانسوی” مزیت اصلی SEM این است که به شما امکان می دهد پیشنهادات خود را برای مشتریان بالقوه ای که به دنبال شما برای برآورده کردن نیازهایشان هستند، تبلیغ کنید.

بازاریابی با موتورهای جستجوگر گوگل

SEM مخفف Search Engine Marketing وبه معنی بازاریابی با موتورهای جستجوگر گوگل است. SEM به تمام پروسه افزایش بینندگان وب سایت وبالابردن فروش آن به کمک موتورهای جستجوگر گوگل گفته میشود. در حقیقت SEO قسمتی از SEM است. نمونه کارهایی که در SEM انجام میشود عبارتنداز: - انتخاب کلمه ها و عبارات کلیدی - بررسی وضعیت فعلی وب سایت و رقیب های آن - اصلاح ساختار وب سایت - تنظیم متاها و عنوان های وب سایت - سئو وب سایت و بهینه سازی سایر پارامترهای وب سایت - معرفی وب سایت به موتورهای جستجوگر گوگل - افزایش محبوبیت وپیوندهای وب سایت ومدیریت کردن این پروسه - تحلیل آمار وب سایت - بالابردن رتبه های صفحه های وب سایت - انتخاب موتورهای جستجوگر گوگل برای سرمایه گذاری بر روی آن ها - بهینه سازی کردن اخبارها  

سئو وب سایت در مقابل SEM

بیایید به یاد داشته باشیم که آن را اساسی نگه داریم: پیوندهای SEO به جستجوی ارگانیک و پیوندهای SEM به جستجوی پولی. بهینه سازی سئو وب سایت در صفحات وب شما به گوگل این امکان را می دهد که محتوای شما بهترین مقصد برای درخواست کاربر است. هنگامی که سایت شما سئو وب سایت پسند شد، شانس بیشتری برای دریافت ترافیک با کیفیت بالا و افزایش تبدیل خواهید داشت. SEM در مقابل SEO وب سایت یک استراتژی پولی برای به دست آوردن این دید در موتورهای جستجو است. تبلیغات PPC به مخاطبان هدف شما برای افزایش تبدیل و تکرار کاربران کمک می کند. اگر می‌خواهید به سرعت کلیک‌ها و تبدیل‌ها را شروع کنید، SEM مسیری برای شماست. هنگامی که تبلیغ پولی خود را آزمایش کردید، می توانید تجدید نظر کنید و مطمئن شوید که جریان ترافیک مورد نظر را دریافت می کنید. این اصطلاحات قابل تعویض نیستند. با این حال، آنها می توانند برای هدف قرار دادن مخاطبان از طریق موتورهای جستجو مانند Bing یا Google با یکدیگر همکاری کنند.  

SEO و SEM چگونه یکدیگر را تکمیل می کنند؟

آنها ممکن است به نظر یکسان عمل کنند، اما این دو در واقع رویکردهای متفاوتی برای به دست آوردن دید در SERP ها هستند. وقتی صحبت می کنیم که SEO و SEM چگونه یکدیگر را تکمیل می کنند، افزایش دید محتوا برای هر دو هدف برابر است. افزایش و بهبود دید در سایت شما با بهینه سازی کلمات کلیدی که مخاطبان و جایگاه شما را هدف قرار می دهند، در SERP ها نشان داده می شود. هر دو اصطلاح را می توان آزمایش کرد تا ببینیم برای صحبت با مخاطب هدف خود کدام جهت را انتخاب کنید. هر دو SEO و SEM همه در مورد هدایت ترافیک مرتبط به سایت شما هستند. جریانی که از طریق هر دو استراتژی حاصل می شود می تواند به صورت ارگانیک یا از تاکتیک های پولی کار کند. با این روش ها، با بازخورد داده، بینش بهتری نسبت به مخاطبان خود به دست خواهید آورد. برای موفقیت در SEM یا SEO، برای داشتن یک استراتژی موثر، به درک کاملی از مخاطبان هدف خود نیاز دارید. به منظور یافتن و هدف قرار دادن کلمات کلیدی با SEO و SEM، تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. بیایید با استفاده از Ubersuggest به تحقیق کلمات کلیدی در عمل نگاه کنیم تا نشان دهیم که چقدر می تواند برای تکنیک های بازاریابی موتور جستجوی شما مفید باشد. این ابزار می تواند با ارائه صدها پیشنهاد در صورت نیاز به ایده های کلیدی بیشتر از شما پشتیبانی کند. همچنین نتایج مربوط به حجم، رقابت و حتی روندهای فصلی را برای هر کلمه کلیدی مشاهده خواهید کرد. و برای اینکه کارها کمی آسان تر شود، همه اینها بر اساس آنچه مردم در گوگل تایپ می کنند است. نمای کلی کلمه کلیدی Ubersuggest f یا کلمه کلیدی “بازاریابی موتورهای جستجو” ایده های کلیدواژه Ubersuggest برای عبارت “بازاریابی موتور جستجو” با شناخت نه تنها مخاطبان، بلکه با شناخت استراتژی های رقبا، ادامه دادن به آن برای شما آسان تر می شود. با ترکیب نیروهای SEO و SEM، می توانید SERP ها را در اختیار بگیرید و مطمئن شوید که هم در تبلیغات پولی و هم در رتبه بندی های ارگانیک دیده می شوید.  

چه زمانی باید از SEO در مقابل SEM استفاده کنید؟

دانستن اینکه چه زمانی باید در تلاش‌های بازاریابی دیجیتال خود بر SEO در مقابل SEM تمرکز کنید، با دانستن اینکه چه چیزی برای کمپین بازاریابی جستجوی شما بهترین است، همراه خواهد بود. اگر بودجه محدودی دارید، سئو منطقی تر خواهد بود. اگر بتوانید فقط یک هفته تبلیغ خود را حفظ کنید، نتایجی را که می خواهید در SEM نخواهید دید. در واقع زمانی که بتوانید یک استراتژی با طول عمر بسازید، پول خود را هدر خواهید داد. اگر بتوانید صبر کنید، سئو شروع به کار خواهد کرد. اگر محتوای با کیفیت بالا منتشر می کنید، کلمات کلیدی شما باید با کیفیت مطابقت داشته باشند. این بخش مهمی از رتبه بندی در گوگل است. اگر در مورد رتبه بندی جدی هستید، می توانید به استراتژی های لینک سازی منشعب شوید. به این ترتیب سئو وب سایت برای شما کار می کند و قدرت صفحه قوی به دست می آورید. چه زمانی باید از SEM در مقابل SEO استفاده کنید؟ یک بررسی عمیق در SEM به شما نشان می دهد که راه اندازی و آزمایش صفحات نشان می دهد که کدام استراتژی بهترین عملکرد را دارد. پس از شروع، خواهید دید که چرا این کار به تمرین و آزمایش نیاز دارد. یک بودجه ماهانه شما را سازماندهی می کند تا بتوانید بفهمید چه چیزی موثر است و چه چیزی خوب نیست. عواملی مانند کپی تبلیغات، ترکیب کلمات کلیدی و صفحات فرود نتایج شما را متفاوت خواهد کرد. تمام داده ها را پردازش کنید تا بتوانید بیشترین بهره را از سرمایه گذاری های تبلیغاتی خود ببرید. از آنجایی که SEM سریعتر از SEO کار می کند، اگر این جنبه ها را مرتب داشته باشید، واقعاً می تواند مؤثر باشد. به این ترتیب، مزایای پرداختی SEM می تواند به شما کمک کند تا در تبلیغاتی که به مشتریان بالقوه تبدیل می شوند، عملکرد بهتری داشته باشید یا پیشنهاد دهید. در هر صورت، SEO و SEM با تکنیک تنظیم و فراموش کردن کار نمی کنند. برای موفقیت هر رویکرد، آنها باید به طور منظم مورد بررسی، آزمایش و بهبود قرار گیرند.    

Search Engine Optimization(SEO)

 

سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل

وقتی که شما دریک موتور جستجوگر گوگل به دنبال یک موضوع خاص و مهم هستید حتمامتوجه این مطلب شدید که بعضی از وب سایت ها دارای رتبه های بسیار بالاتری میباشند ودر صفحه های اولیه نمایش داده میشوند واین یعنی تولیدکردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجوگر گوگل بسیار جالب هستند. سئو وب سایت و بهینه سازی صفحات وب این است که شمادر نتایج یک موتور جستجوگر گوگل بزرگ بیش ترین امتیاز راداشته باشید. موتورهای جستجوگر گوگل تنها کدهای صفحات وب را می بینند وباآنالیز کردن آن ها به طبقه بندی وب سایت ها میپردازند حال آن که مدیران وب سایت ها بایدبه نحوی فعالیت کنندکه وب سایت آن ها هم برای موتورهای جستجوگر گوگل وهم برای کاربران جذابیت داشته باشدتا موجب جذب بازدیدکننده وافزایش فروش محصولات یامعرفی خدمات به کاربران فراهم شود. سئو وب سایت و بهینه سازی صفحات وب سایت این است که شما در نتایج یک موتور جستجوگر گوگل بزرگ بیش ترین امتیاز راداشته باشید. اهمیت این موضوع ازآن جا ناشی میشود که بیشتر افراداز موتورهای جستجوگر گوگل برای رسیدن به مطالب یامحصول مورد نظر خوداستفاده می نمایند. به عنوان مثال در گوگل و یاهو، بیشتر افراد فقط به صفحه ی اول نتایج جستجوگر گوگل نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بسیار بالا ازطرف موتورهای جستجوگر گوگل، این مسأله بسیار اهمیت دارد که وب سایت شمادر صفحه ی اول نتایج جستجوگر گوگل قراربگیرد. علم بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل در مورد روش های فنی مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمه ها کلیدی و عبارت های کلیدی وتوضیحات مناسب وب سایت وکلاً محتوایی که موتورهای جستجوگر گوگل دوست دارند، مطالعه می نمایند.  

چرا باید در مورد SEO (سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل) بدانیم؟

SEO (سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل) فقط یک روش برای فروش بیش تر ویا بازدید بیش ترنیست ، بلکه SEO (سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل) برای یک طراح ویا یک توسعه دهنده وب یک وظیفه ومسئولیت است و دانستن آن ضروری وواجب است. اگر وب سایت شمایک وب سایت استانداردسازی شده برای موتورهای جستجوگر گوگل نباشد شماتعداد بسیاری از بازدیدکننده ها را ازدست خواهیدداد زیراتعداد بسیارکمی ازافراد با نوشتن نام وب سایت شما درAddress Bar به وب سایت شما دسترسی پیدا میکنند. موتورهای جستجوگر گوگل تنهاراه شناساندن وب سایت شما در فضای مجازی می باشد.

Search یا جستجوی عنکبوتی چیست؟

موتورهای جستجوگر گوگل صفحات وب رابوسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) crawlers پیدا وفهرست بندی می نمایند. متاسفانه تمامی نرم افزارهای خزندگی یک روش کار نمیکنند. برای مثال اگر صفحه ی وب شما دریکی از موتورهای جستجوگر گوگل امتیاز بسیاربالایی داشته باشد، ممکن است دردیگر موتورها این چنین نباشند. یکی ازکارهایی که متخصصان بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل انجام میدهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجوگر گوگل است. بنابراین آن ها می توانند صفحات وب را براساس این تغییرات بهینه سازی نمایند. یکی از تکنولوژیهای معروف گوگل Spider-Search است که همین تکنولوژی موجب پیشرفت وطرفداری گوگل شد. این تکنولوژی باخواندن مشخصاتی مانندتگ های Meta ، Title وبسیاری دیگر از تگ ها عمل می نماید. این برنامه باجستجو کردن کلمه های مرتبط یابرابر کلمه مدنظر را پیدا میکند. حال بحث Page Rank مطرح میشود که صفحه هابه ترتیب مهمی و غیرمربوطی مرتب میشوند که بستگی به بازدید کردن ازآن وب سایت ودرصد احتمال شباهت مشخصات صفحه ها با کلمه ی جستجوشده دارد. البته بایدبگویم شباهت های کلمات اهمیت بسیار کمتری نسبت به بازدید از وب سایت دارد. Search یا جستجوی عنکبوتی چیست؟ SEO (سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل) دارای دوشاخه اصلی می باشد : بخش داخلی و بخش خارجی بخش داخلی : منظور ازبخش داخلی و اصلی ابزارها واعمالی هستندکه شما میتوانید برروی وب سایت خوداعمال نمایید همانند کدهای html ، کلمات کلیدی ولینکهای داخلی و درکل ساختار وب سایت است. بخش خارجی : منظور ازبخش خارجی ابزارها و قسمتهایی از وب سایت هستندکه شما کنترل کم تری برروی آن هادارید مانند اینکه چه تعداد لینک به وب سایت شما وجوددارد. شما بایدبه این نکته دقت داشته باشیدکه مهم ترین قسمت کار شمابه عنوان یک بهینه ساز صفحات وب بخش داخلی وب سایت میباشدبه این دلیل که اگرشما طراحی زیبا ومطالب باارزشی درداخل وب سایت خود داشته باشیدلینک ها به وب سایت شما سرازیر خواهند شد بدون این که شما هیچ عملی انجام دهید.

12 نکته بهینه سازی سئو وب سایت

12 نکته بهینه سازی سئو وب سایت

1: استفاده از بهترین کلمات کلیدی

اگر CMS شماقابلیت گذاشتن کلمه ها وعبارات کلیدی برای مطلب رادارد حتما از عبارات کلیدی مرتبط بامطلب خود استفاده نمایید. اگر وب سایت شمامربوط به اخبار آی تی است بهتراست از عبارات زیر استفاده نمایید: اخبار آی تی,تکنولوژی آی تی,آی تی,IT,آخرین اخبار آی تی,آی تی ایران,آی تی جهان ولی استفاده کردن از عبارات زیر موجب گمراه شدن موتورهای جستجوگر گوگل میشود: دانلود، والپیپر,اخبار آی تی,اخبار ایران و جهان,اخبار آی تی,IT,دانلود,عکس,عکس های جالب,کاریکاتور,جوک حتی بعضی درتگ Meta خود ازنام یا نشانی وب سایت های پربازدیداستفاده میکنند که یک نوع سوء استفاده اززحمات دیگران می باشد!

2: استفاده درست از تگ Title

تگ title تگ ظریف درعین حال مهمترین تگ ازنظر سئو SEO می باشد (بعد از متا) شماباید در تگ Title کلماتی کوتاه  ومختصر درعین حال بامعنی بیان کنید. برای مثال : عنوان وب سایت – عنوان مطلب یا برای صفحه اصلی وب سایت تان تنها عنوان وب سایت باشد. حتی تلاش کنید اگرعنوان های مطلبتان طولانی است برای تگ Title اش از چیزی کوتاه  ومفید استفاده نمایید.

3 :انتخاب نام درست فایل فارسی یا انگلیسی؟

استفاده کردن از عنوان های فارسی یاانگلیسی درنام فایل هرکدام به نوبه ی  خود مزایا ومعایبی را به همراه دارند. استفاده ازنام فایل فارسی مثل: سرماخوردگی.html . خب این نام درمرورگرهایی همانند اینترنت اکسپلورر مانند این دیده می شود: %DF و … ولی مزیت استفاده کردن ازنام فارسی میتواند به صرفه جویی در زمان و بالا رفتن پیج رنک شود. امابرای انگلیسی مزیت این است که در موتورهای جستجو گر گوگل به آسانی شناسایی شده وباز هم پیج رنکش بالا می رود.

4: احتیاط سینتکس (Syntax) برای استفاده از تگ های Meta و Title

در تگ Title کم تر از66 کاراکتر استفاده شود. در تگ متا برای description کمتر از 160کاراکتر استفاده نمایید. وبرای keywords بیش تر از 5کلمه استفاده نکنید.

5: استفاده از description در تگ Meta

این هم یکی از متاهای اساسی در سئو SEO است که موجب می شود توضیحات کوتاه و مختصری درباره ی وب سایت شما درپایین لینک نشان داده شودکه حتما بایستی توضیح کوتاه  ومختصر با 160 کاراکتر وکم تر باشد.

6: ایجاد یک صفحه با لینک های جالب : Internal links ,

در وب سایت خودحتما از لینک هایی استفاده نمایید که حتی الامکان تمامی محتوای صفحه های شما را دریک صفحه بیان نمی کند وبه صفحه های دیگر لینک دهید. حتی تلاش کنید لینک ها خارج از وب سایت باشد. صفحه اصلی وب سایت شماباید تاحد امکان سبک باشد ومطالب رابه چندفایل تقسیم بندی کنید. اگر صفحه ی اصلی وب سایت شمابافرمت PHP است فایل index.htm و index.html وحتی الامکان default.aspx نیزبسازید تابه همان فایل php کاربران را هدایت نماید. درهمین صفحه ها هدایت کاربران را بعد از 3ثانیه یا کم ترهدایت فرمایید ودراین فایل ها تاحد امکان تگ های متا رانشان دهید. همچنین عبارات کلیدی وتوضیح ها و عنوان های پست ها رابا لینک قراردهید. اماآن ها رامخفی نکنید. هنگامی که ما درمورد لینک های داخلی صحبت میکنیم منظورمان لینک هایی است که به صفحه های داخلی همان وب سایت خودمان ارسال میشوند یعنی زمانی که روی لینک کلیک نماییدبه یکی از صفحه های خود وب سایت انتقال پیدامی کنید وبه وب سایت های دیگری نمیروید. مثال هایی برای ساختار آدرس یو آر ال عالی: http:/ /www. example .com/social-media-news http:/ /www. example .com/2002/12/social-media-news مثال هایی برای ساختار آدرس یو آر ال ضعیف: http:/ /www. example .com/UK/123213/5005.html http:/ /www. example .com/socialmedianews http:/ /www. example .com/id=7&sort=A&action=70

7: از مشخصات ALT و Title در تگ های img استفاده کنید:

استفاده کردن ازاین مشخصات درتگ های بیان شده نیزتاثیر بسیارزیادی در جستجوی عکس گوگل دارد درحقیقت این دومشخصه نام ومشخصات یک عکس در وب رانشان میدهد. همچنین اگرعکس شما لودنشد ، بتوان بانمایش یک متن کاربران را متوجه منظورعکس یاباز نشدن آن نمود. برای مثال اگرعکسی بامتن 10 Tips For SEO گذاشتید میتوانید ازکد زیر برای نمایش عکس استاندارد استفاده نمایید: img src=”Pic Address” title=”10 Tips for SEO” alt=”10 Tips for SEO” نشان دادن عکس های وب سایت شمادر جستجوی عکس گوگل بازدید کننده ی شما رابالا میبرد وممکن است حتی کاربران ببینید شمابرای این عکس چه توضیحاتی داده اید وچه نوشته اید بنابراین بازدید وب سایت شما بالامیرود.

8: وب سایت خود را معرفی نمایید:

اولین قدم برای نمایش وب سایت شمانشان دادن آن در گوگل یاسرویس های مشابه ثبت نمایید. پس ازثبت کردن وب سایتتان 10روز الی 2ماه طول میکشد تا به رباتهای موتورهای جستجو گر گوگل معرفی شوند. برای اطمینان ازثبت وب سایتتان جستجو نمایید site:yoursite.com. سئو وب سایت،مشاوره سئو وب سایت،آموزش سئو وب سایت،سفارش وب سایت، قیمت سئو وب سایت،بررسی سئو وب سایت،پشتیبانی سئو وب سایت،خدمات سئو وب سایت

روش اول: استفاده از امکانات وب مسترهای گوگل برای معرفی وب سایت به گوگل:

۱- ابتدا آدرس https:/ /www. google .com/webmasters را در مرورگر خود تایپ نمایید. روش اول: استفاده از امکانات وب مسترهای گوگل برای معرفی وب سایت به گوگل: ۲- پس ازبارگذاری کردن کامل آدرس بالا، برروی گزینه Sign in to Webmaster Tool کلیک کنید. 3- دراین صفحه اطلاعات اکانت گوگل خودرا وارد نمایید وسپس برروی دکمه SIGNIN کلیک نمایید. اگر اکانت گوگل ندارید ابتدا باکلیک کردن برروی گزینه SIGNUP گوگل برای خوداکانت گوگل بسازید. گوگل ندارید ابتدا باکلیک کردن برروی گزینه SIGNUP گوگل برای خوداکانت گوگل بسازید ۴- پس از وارد شدن به قسمت وبمستران گوگل، برروی گزینه ADD A SITE کلیک نمایید.  وبمستران گوگل، برروی گزینه ADD A SITE کلیک نمایید ۵- درکادر بازشده Add a site، آدرس وب سایت خودرا وارد کنید وسپس برروی گزینه Continue کلیک کنید. اکنون باصفحه ای مواجه میشوید که بایدبا قرار دادن یک ۶- اکنون باصفحه ای مواجه میشوید که بایدبا قرار دادن یک فایل درون شاخه اصلی هاست وب سایت خود، برای گوگل مشخص کنیدکه شماواقعاً مالک این وب سایت هستید و تصمیم نداریداطلاعات آماری وب سایت دیگران رابه دست آورید. گوگل برای تاییدکردن این موردچند راه حل جلوی شما قرار میدهد که ما ۲روش آن را توضیح میدهیم: ۱– آپلود کردن فایل ها برروی هاست وب سایت شما: تب Recommended method چهار گام دارد. (برای افرادی که امکان آپلود کردن فایل روی هاست وب سایت خودرا دارند، این روش پیشنهاد میشود) تب Recommended method چهار گام دارد گام اول: باکلیک کردن برروی گزینه this HTML verification file، فایل با فرمت HTML را بر روی کامپیوتر خود دانلود نمایید. گام دوم: درون پوشه اصلی هاست وب سایت خودتوسط ابزار فایل منیجر یانرم افزارهای اتصال FTP آپلود نمایید. ( برای هاست ویندوزداخل پوشه wwwroot و برای هاست لینوکس درون پوشه public_html آپلود نمایید) گام سوم: برای تایید کردن صحیح ودرست آپلودشدن فایل گام دوم، برروی لینک نمایش داده شده توسط موتورهای جستجو گر گوگل که شامل نام وب سایت شماهمراه بانام فایل آپلودشده در گام دوم است کلیک نمایید. اگرفایل را درست آپلودکرده باشید عبارتنداز google-site-verification همراه بانام فایل آپلودشده در مرورگرتان نمایش داده میشود. عبارتنداز google-site-verification همراه بانام فایل آپلودشده در مرورگرتان نمایش داده میشود گام چهارم: برروی دکمه VERIFY کلیک نمایید. ۲- قرار دادن تگ HTML درون فایل صفحه اصلی وب سایت (برای افرادی که امکان آپلود فایل روی وب سایت خودرا ندارند، این روش پیشنهاد میشود) قرار دادن تگ HTML درون فایل صفحه اصلی وب سایت گام اول: برروی تب Alternate methods کلیک نمایید. گام دوم: گزینه ی HTML tag راانتخاب نمایید. بعد ازانتخاب کردن این گزینه ی برچسب مخصوصی دراختیار شماقرار داده میشود که در تصویر بامستطیل قرمز مشخص شده است. بایداین برچسب راکپی کرده و درفایل اصلی وب سایت خود مابین تگ قراردهید وسپس فایل اصلی وب سایت خودرا ذخیره نمایید. برروی تب Alternate methods کلیک نمایید گام سوم: برروی دکمه VERIFY کلیک نمایید. اکنون به وسیله یکی ازروشهای بالا، وب سایت شماو وبمستر بودن شمامورد تایید گوگل قرارگرفته است که پس ازتایید کردن وب سایت شمابه شکل زیرنشان داده میشود. برروی دکمه VERIFY کلیک نمایید

9: فایل robots.txt ، اختیاری ولی مهم

نمیتوانید درمورد وبلاگ ها استفاده نمایید ولی اگرشما صاحب یک وب سایت هستید میتوانید این فایل را ایجادنمایید ودر root اصلی وب سایت خود آپلود نمایید. طرزنوشتن محتوای این فایل (Syntax) به این صورت می باشد: User-agent: * Disallow: /cgi-bin/ Disallow: /js/ Disallow: /css/ Sitemap: Enter Your Sitemap محتوای این فایل همانندمحتوای بالایی باشد فقط بجای Enter Your Sitemap آدرس xml وب سایت مپ خودرا قرار دهید. وبمستران وب سایت ها ازفایل robots.txt برای جهت دهی به رباتهای موتورهای جستجوگر گوگل استفاده می کنند. به این شکل کار میکند: یک ربات می خواهد URL یک وب سایت را بازدید نماید، مثلا http:/ /www. example .com/welcome.html . قبل از این که اینکار راانجام دهد، ابتدا دنبال http:/ /www. example .com/robots.txt می باشد وعبارت زیر را پیدا میکند: User-agent: * Disallow: / User-agent: * Disallow: / The "User-agent: *" یعنی این بخش برای همه روبات ها اعمال می شود. "Disallow: /" به روبات می گوید که نباید هیچ صفحه ای از این سایت را بازدید کند. هنگام استفاده کردن از /robots.txt بایدبه دو نکته ی بسیارمهم توجه نمایید: روباتهای میتوانند فایل /robots.txt شمارا نادیده بگیرند. مخصوصا رباتهای بدافزار که وب رابرای آسیب پذیری های امنیتی اسکن می نمایند، وایمیل جمع کن هایی که توسط اسپمرها مورداستفاده قرار میگیرند هیچ توجهی به این فایل ها نمیکنند. فایل /robots.txt یک فایل بادسترسی عمومی است. هرکس میتواند ببیند که نمی خواهید رباتها چه بخشهایی از سرور شمارا استفاده نماید. چگونه یک فایل /robots.txt را بسازیم؟ این فایل باید درکدام بخش قرارداده شود؟ به عنوان یک جواب مختصر و مفیدباید عرض کنیم که دربالاترین پوشه موجود در وب سرور هاست قرار میگیرد. داخل فایل چه چیزی بایدقرار دهیم؟ User-agent: * Disallow: /cgi-bin/ Disallow: /tmp/ Disallow: /~joe/ برای اینکه تمام ربات ها به تمام فایل های سرور دسترسی نداشته باشند: User-agent: * Disallow: / برای این که تمام رباتها به بعضی قسمت های فایل های سرور دسترسی نداشته باشند: User-agent: * Disallow: /cgi-bin/ Disallow: /tmp/ Disallow: /junk/ برای اینکه یک رباط خاص به فایل های سرور دسترسی نداشته باشد: User-agent: BadBot Disallow: / برای اینکه فقط یک رباط خاص به فایل های سرور دسترسی داشته باشد: User-agent: Google Disallow: User-agent: * Disallow: / برای اینکه تمام ربات ها به تمام فایل های سرور دسترسی داشته باشند: User-agent: * Disallow:

10: قالب بندی متن و استفاده از تگ های H1، H2 و H3

هیچگاه متنی رابدون انجام قالب بندی اولیه روی وب سایت خود قرارندهید. این برای تجربه کاربری خوب نیست وبا تلاش کردن شما برای سئو هم خوانی ندارد. راهنمایی های عمومی برای قالب بندی یک پست یاصفحه روی وب سایت شما به شرح زیر می باشد: تگ H1 : از تگ H1 برای قراردادن عنوان پست ها استفاده میشود. تگ H2 : از تگ H2 برای قرار گرفتن عناوین اصلی پست ها استفاده میشود. از فونت بولد وایتالیک برای جلب توجه کردن کاربران استفاده میشود. از تگ H2 برای تمامی عناوین های خود استفاده نکنید. از قرار دادن پاراگراف های بسیار طولانی خودداری کنید. فونت سایز مناسب برای نوشته ها استفاده نمایید.  

11: نقشه سایت کاربر

یک نقشه وب سایت لیستی ازهمه پست ها وصفحه های وب سایت شماست. شما به دو نوع نقشه وب سایت نیازدارید. اول یک نقشه وب سایت xml برای ارائه به گوگل، بینگ و موتورهای جستجوگر دیگر، ودوم یک نقشه وب سایت html تا به کاربران کمک نمایدمحتوای وب سایت شمارا آسان ترپیدا کنند. پیشنهاد میشود درصفحه اصلی یک لینک به نقشه وب سایت کاربر قراردهید.  

12: صفحه 404

هدف سئو بهبود تجربه کاربران می باشد ویک صفحه 404 مناسب میتواند در نیل رسیدن به این هدف مشارکت نماید. صفحه ی 404 هنگامی نمایش داده میشودکه کاربران به دنبال صفحه ای هستندکه روی وب سایت شماوجود ندارد یایک URL را اشتباه تایپ می نمایند، یایک لینک شکسته رادنبال میکند. وقتی صفحه 404 پیکربندی نشده باشد، چیزی شبیه به این صفحه مشاهده می شود: صفحه 404

اشتباهات در SEO (سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل)

اشتباهات در SEO (سئو وب سایت و بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل

1: صفحات بیهوده

این اشتباه ممکن است بارها وبارها در بسیاری از وب سایت ها دیده شود. به این صورت که در صفحه ی اصلی یک تصویربسیار بزرگ قرارداده شده است ولینکی که روی آن نوشته شده برای ورود به وب سایت این جا راکلیک نمایید ودر حالت بدتر اینکه این لینک دریک انیمیشن Flash قراردارد. وحال این که این لینک هیچ گاه توسط موتورهای جستجوگر گوگل دنبال نخواهندشد. درحقیقت شمایک اشتباه بسیاربزرگ را مرتکب شده اید. صفحه اصلی ویا Index و به عبارت دیگر HomePage شمابطور قطع یکی ازمهم ترین صفحات وب سایت شما میباشد وبارها و بارها توسط جستجوگرهای موتورهای جستجوگر گوگل بررسی خواهد شد. اگر درصفحه اصلی ساختار مناسبی ازلینک های داخلی برای دنبال کردن توسط جستجوگرهای موتورهای جستجوگر گوگل وجودنداشته باشد لینک های داخلی وب سایت شماتوسط موتورهای جستجوگر گوگل شناخته نخواهندشد. درکم ترین حالت صفحه ی اصلی شما بایدشامل لینک هایی به صفحات اصلی وب سایت و عبارات کلیدی در مورد محتوای وب سایت باشند.

2: منوهای Flash

بسیاری ازطراحان برای زیبایی وب سایت خودازمنوهایی استفاده می نمایندکه توسط Flash ساخته شده است. ولی دانستن این نکته بسیار بااهمیت است که این منوها تنها میتوانند ازنظر زیبایی به وب سایت شما کمک نمایند ولینک های موجود درآن توسط جستجوگرهای موتورهای جستجوگر گوگل دنبال نمی شود.

3: مطالب موجود در تصاویر و انیمیشن ها

یک جستجوگر دنیای وب نمی تواند موضوع تصویر ویا کلمات ومطالب موجود درتصاویر ویا انیمیشنFlash را تشخیص دهد و بخواند. بسیاری از طراحان وبرنامه نویسان مرتکب این اشتباه میشوند ومطالب بسیارمهم و کلمات کلیدی در مورد محتوای وب سایت خودرا در داخل این تصاویر وانیمیشن ها قرار میدهند.

4: استفاده بیش از حد از تکنولوژی Ajax

بسیاری ازبرنامه نویسان وطراحان سعی میکنند بازدیدکننده رابا استفاده بیش از حد ازتکنولوژی های Ajax تحت تاثیر قراردهند ولی آیا می دانید که این یک اشتباه بزرگ در سئو SEO می باشد. دلیل این موضوع این است که صفحه ها ومطالب در Ajax بصورت پویابارگذاری و Load میشوند واین مطالب و صفحه های توسط جستجو گرهای موتورهای جستجوگر گوگل قابل طبقه بندی وخواندن نیستند. یکیدیگر ازاشکالات تکنولوژی Ajax این است که بازدیدکننده نمی تواند صفحه ی موردنظر خودرا برای بازدیدکنندگان دیگر ارسال نماید.

5: استفاده از زیر شاخه ها

بسیاری از طراحان بنابه دلایلی علاقه دارند بعضی ازصفحه های را درزیر شاخه ها قراردهند ویا این که شاخه اصلی صفحه هارا تغییر دهند. تغییر شاخه اصلی صفحه های شما موجب ازدست رفتن تعداد بسیارزیادی از لینک های متصل به وب سایت شما خواهدشد.

6: لینک ها

دربسیاری از وب سایت ها مطمئنامشاهده کرده اید که از عبارات click here ویا more و در وب سایت های فارسی از”ادامه” ویا "بیشتر” برای لینک هااستفاده می شود. بهتر است بدانیدکه استفاده کردن از این عبارات برای لینک به صفحه های دیگربسیار نامناسب است. اگرشما میخواهید که وب سایت شما درمورد موضوعی خاص ازاهمیت بیشتری در موتورهای جستجوگر گوگل قراربگیرد ازاین موضوعات در کلماتی که برای لینک به صفحه های دیگر استفاده میشود بهره بگیرید. بطورمثال بجای کلمه "بیشتر” ازترکیب این کلمه وموضوع آن لینک استفاده کنید. "مطالب بیش تردرمورد + موضوع موردنظر ” ذکر این نکته لازم است که هرگز ازکلمات یکسان برای اتصال به صفحات وموضوعات دیگراستفاده نکنید و تلاش کنید این عبارات متفاوت باشد چون درنظر موتورهای جستجوگر گوگل لینک هایی باکلمات یکسان دارای مطالب یکسان هستند ودنبال نمی شوند.

7: Title های یکسان و مشابه صفحات

بسیاری ازطراحان وبرنامه نویسان وب از Title های مشابهی درسراسر صفحات خوداستفاده می کنند. این برای موتورهای جستجوگر گوگل به این معنا است که تمامی صفحات دارای یک موضوع مشابه هستند. این اشتباهی بسیاربزرگ در طراحی یک وب سایت است. بنابرین تلاش کنید ازموضوعات هرصفحه در Title آن صفحه استفاده نمایید تانتیجه گیری بهتری در موتورهای جستجوگر گوگل داشته باشید. اگرمیخواهید نام وب سایت شمادر Title تمامی صفحه ها باشداز ترکیب نام وب سایت وموضوع آن صفحه استفاده نمایید. ” نام وب سایت | موضوع وعنوان صفحه "

8: تعداد زیاد حروف استفاده شده در Title

بسیاری ازطراحان وبرنامه نویسان از عبارات بلند و جملات بسیار برای Title استفاده می نمایند. بایداین نکته رابدانید که درصفحه ی نمایش موتورهای جستجوگر گوگل برای معرفی وب سایت شما ازمحتویات Title صفحات استفاده میشود وشما فقط می توانید از۶۵ حرف برای Title صفحه های خود استفاده نماییدتعداد حروف بیش تر توسط موتورهای جستجوگر گوگل حذف خواهدشد.

9: استفاده از کلمات مشابه در یک Title

اشتباه متداول دیگری که طراحان وبرنامه نویسان انجام میدهند استفاده کردن از جملات مشابه در Title صفحه های وب است. به نظرآن هااستفاده بیش از اندازه ازیک کلمه خاص موجب میشود که موتورهای جستجوگر گوگل صفحه ی آن ها رادرمورد آن کلمه خاص درموقعیت بسیاربالاتری قراردهد ولی آن هاسخت در اشتباه هستندزیرا موتورهای جستجوگر گوگل این صفحات رابه عنوان صفحات هرز شناسایی می نمایند. بنابراین تلاش کنید از عبارات متفاوتی در Title یک صفحه وب استفاده نمایید.

10: توضیحات تصاویر

همان گونه که میدانید بارفتن موس روی تصویرها توضیحاتی هرچند کوتاه درمورد آن تصویر نمایش داده می شود. این پنجره موسوم به Alt نقش بسیارمهمی درمورد شناسایی موضوع این تصاویر در موتورهای جستجوگر گوگل دارد. اشتباهی که بسیاری ازطراحان و برنامه نویسان وب انجام میدهند این است که این توضیحات رابرای تصاویر ولینک ها نادیده میگیرند. یک موتور جستجوگر گوگل تصویر استفاده شده در وب سایت شمارا نخواهددید وموضوع آن راتشخیص نخواهدداد مگر این که شمابا استفاده کردن ازابزار موجود توضیحاتی درمورد آن تصویر دهید. ابزار بسیارمفید جهت بررسی واعتبارسنجی وب سایت بصورت آنلاین ابزار بسیارمفید جهت بررسی واعتبارسنجی وب سایت بصورت آنلاین W3C markup validation service این اعتبار سنج وب سایت را ازنظر کد نویسی صفحه ی بررسی می کنندو آن رابا استانداردهایHTML, XHTML, SMIL, MathML, وغیره تطابق میدهد. WebAIM Wave ابزاری برای بررسی ومطابقت وب سایت بااستانداردها که بصورت بصری طراحی شده والمانهای مشکل دار رابرروی صفحه وب سایت شما مارک می کنند. Feed Validation Service این نرم افزار یک ابزار بررسی فایلهای rss شما در وب سایت میباشد. فایلهای rss برای خواندن اطلاعات توسط وب سایت های دیگر از وب سایت شماایجاد می شوند. Functional Accessibility Evaluator این ابزار صفحه وب سایت را ازنظر نوع ونحوه ی عملکرد بررسی می کنند. Browsershots برای بررسی وب سایت درتمامی مرورگرهای موجود. Pingdom Tools از این ابزار جهت بررسی کردن سرعت وب سایت خوداستفاده کنید وسرعت بارگذاری شدن قسمت های مختلف وب سایت رابررسی کنید. Links Validator ابزاری جهت بررسی لینکهای موجود در صفحه. لینک های که درصفحه باز نمیشوند بسیار به وب سایت شما آسیب میزنند پس بهتراست که آن ها را حذف کنید. SE = Search Engine is a tool that enables users to locate information on the World Wide Web. Search engines use keywords entered by users to find Web sites which contain the information sought. Web Directory = a search service that arranges the web pages it knows about into categories and subcategories. Often picked by human beings for inclusion in the categories. SEO / SEM = A form of online marketing, Search Engine Optimization / Search Engine Marketing is the process of making a site and its content highly relevant for both search engines and searchers. Successful search marketing helps a site gain top positioning for relevant words and phrases. PR = Page Rank a system for ranking web pages developed by Google - http://toolbar.google.com\ PPC = Pay Per Click online advertising payment model in which payment is based solely on qualifying click-through. CTR = Click Through Rate advertising term indicating the percentage of viewers who click on a banner advertisement and follow the link BLOGS = a frequent, chronological publication of personal thoughts and Web links RSS = Real Simple Syndication    

سوالات متداول

سئو بهتر است یا SEM؟

می دانم که می خواهید چیزی قطعی بشنوید، اما واقعاً به اهداف شما متکی است. اگر در عرض چند هفته فروش داشته باشید، سئو ممکن است برای شما بسیار کند باشد تا بتوانید مخاطبان خود را به موقع جذب کنید. در این مورد، SEM در مقابل SEO انتخاب بهتری خواهد بود. سئو برای رشد طولانی مدت مفیدتر خواهد بود. اگر عملکرد شما در دید SERP کم است، SEM می‌تواند راهی عالی برای تقویت بهینه‌سازی SEO که قبلاً انجام داده‌اید باشد. این کانال‌های بازاریابی قدرتمند با هم، فرصت‌های زیادی را برای رشد مخاطبانی که به دنبال شرکت‌هایی مانند شما هستند، ایجاد می‌کنند.  

تفاوت SEO و SEM چیست؟

تفاوت بین SEO و SEM در این است که SEO به تکنیک های جستجوی رایگان و ارگانیک و هزینه های SEM برای تبلیغات پولی متکی است. SEM زودتر عمل می کند زیرا تلاشی پولی است، در حالی که SEO زمان می برد اما یک استراتژی قوی و طولانی مدت است. این استراتژی طولانی مدت در طول زمان به ارزش افزوده ادامه می دهد. از طرف دیگر، سرمایه گذاری در SEM به این معنی است که وقتی تبلیغات خود را خاموش می کنید، دید شما متوقف می شود. به همین دلیل است که درک موارد استفاده از هر دو و به‌طور بالقوه کسب مزیت رقابتی با ترکیب قدرت‌های آن‌ها برای ایجاد موفقیت مهم است.  

نتیجه گیری

اکنون که تفاوت بین SEO و SEM را می دانید، کدام یک را برای رشد انتخاب می کنید؟ ارزش وب سایت شما در طول زمان قطعا به سئو بستگی دارد. با این حال، اگر می خواهید رتبه خود را در SERP ها بالا ببرید و به سرعت ترافیک را بهبود بخشید، SEM مسیر بهتری است. اما فراموش نکنید، می توانید از هر دو به نفع خود استفاده کنید. سئو بخشی از تاکتیک های بدون پرداخت شما در استراتژی بازاریابی جستجوی شما خواهد بود و SEM، از جمله PPC، تاکتیک های پولی خواهد بود. مزایای استفاده از هر دو را به جای داشتن طرز فکر SEO در مقابل SEM از دست ندهید. در حالی که آنها به صورت جداگانه دارای مزایا و معایبی هستند، در صورت ترکیب، می توانند یک مزیت رقابتی قوی برای شما ایجاد کنند. به نظر شما مهمترین عامل سئو چیست؟ به نظر شما مهمترین عامل SEM چیست؟ چگونه می خواهید از آنها با هم به نفع خود استفاده کنید؟

دیدگاه کاربران