مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / بررسی ساختار سایت برای بهینه سازی و سئو سایت
بررسی ساختار سایت برای بهینه سازی و سئو سایت
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو وب سایت|آموزش سئو سایت

بررسی ساختار سایت برای بهینه سازی و سئو سایت


در این مقاله سعی داریم برای شروع کار بهینه سازی و سئو وب سایت، ساختار سایت در سئو و بهینه سازی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم، در واقع در این آموزش تنها قصد داریم کلیت ساختار سایت برای سئو را به نوعی تیتر وار برای شما عزیزان بگوییم و توضیحات و جزئیات کامل تر و دقیق تر هر مورد را به صورت جداگانه در آموزش های دیگری مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

نکات ویژه و اصلی برای ساختار سایت یا صفحه ی اصلی یا لندینگ پیج یا صفحه ورد کاربر، یعنی آن صفحه ای که کاربر در آن فرود می آید، حالا اینکه یا آدرس سایت شما را وارد می کند و آن را مشاهده می کند و یا اینکه از موتور جستجو وارد آن صفحه می شود یا به هر حال از صفحه اجتماعی یا یک صفحه دیگری از طریق لینک وارد وب سایت شما می شود را در ادامه خدمت شما عزیزان عرض می کنیم.

 

نکات کاربردی ساختار سایت در سئو وب سایت

ساختار سایت در سئو: اجتناب از ایجاد صفحات شلوغ

ساختار سایت در سئو: اجتناب از ایجاد صفحات شلوغ

این نکته را همیشه یادتان باشد که کاربران از صفحات شلوغ خوششان نمی آید، احتمالا این نکته را خود شما هم درک کرده باشید، معمولا خود شما هم وقتی وارد یک وب سایتی می شوید که خیلی شلوغ است ترجیح می دهید از خان خارج شوید و یک وب سایت خلوت و دم دست تری پیدا کنید. فرض بر اینکه اگر یک جستجو در گوگل انجام دهید و نتایج جستجو را در چند تب باز کنید در درجه اول آن وب سایت هایی که شلوغ هستند را همان ابتدا می بندید. اگر بخواهیم سایت های شلوغ را مثال بزنیم باید وب سایت هایی را بگوییم که معمولا با سی ام اس یا ابزار های سایت ساز طراحی شده اند. پس یادتان باشد که از ساخت صفحه های شلوغ پرهیز کنید و صفحاتی بسازید که کاربر در آن خیلی راحت بتواند به بخش های مختلف سایت دسترسی داشته باشد.

ساختار سایت در سئو: قرار دادن منو یا نویگیشن یا منوی ناوبری در صفحات

ساختار سایت در سئو: قرار دادن منو یا نویگیشن یا منوی ناوبری در صفحات

یکی از مهم ترین بخش ها در ساختار سایت قرار دادن منوی ناوبری می باشد، شما در منوی ناوبری خیلی راحت می توانید کاربران را به بخش های مختلف وب سایت تان هدایت کنید. طوری که خیلی راحت بتوانند با کمک آن ها به مطالب و محصولاتی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.

ساختار سایت در سئو: تفکیک محتواهای مختلف از همدیگر

ساختار سایت در سئو: تفکیک محتواهای مختلف از همدیگر

کاربر وقتی وارد صفحه شما می شود با اسکرول کردن صفحه بتواند محتوا و محصولات مختلف را به تفکیک از هم داشته باشد، مثلا شما در صفحه حق ندارید محتوا، محصول، خدمات، نمونه کار، گالری و دیگر موارد از این دست را در هم آمیخته و با هم نمایش دهید. مثلا کاربر وقتی اسکرول می کند می کند می توانید ابتدا محصولات پر فروش را به اون نشان دهید، می توانید آخرین محصولات را قرار دهید، در ادامه می توانید وبلاگ و محتوا های سایت را نمایش دهید و به همین ترتیب پیش بروید. پس تفکیک محتوا را بسیار جدی بگیرید.

ساختار سایت در سئو: قرار دادن بخش محتوای وب سایت

ساختار سایت در سئو: قرار دادن بخش محتوای وب سایت

اگر نظر ما را بخواهید یکی از مهم ترین و تاثیر گذار ترین عوامل برای بهینه سازی و سئو سایت قرار دادن بخش محتوای وب سایت است، حا این می تواند با عنوان مقالات سایت، آموزش های سایت، مجله سایت و یا وبلاگ در وب سایت شما قرار بگیرید. و مهم تر از همه این که این بخش از وب سایت باید طی زمان های مشخصی به آن مطلب و محتوا اضافه کنید.

ساختار سایت در سئو: استفاده از کلمات کلیدی در بخش های مهم صفحه

ساختار سایت در سئو: استفاده از کلمات کلیدی در بخش های مهم صفحه

از مهم ترین و تاثیر گذار ترین بخش ها، برای استفاده از کلمات کلیدی سایت تان، قرار دادن کلمات کلیدی در منوی وب سایت، قرار دادن کلمه کلیدی در عنوان و تایتل صفحه، قرار دادن کلمه کلیدی در متن صفحه(به روش های مختلفی که در آموزش ها گفته ایم)، قرار دادن کلمه کلیدی در آلت یا متن جایگزین تصاویر، قرار دادن کلمات کلیدی در آدرس صفحه می باشد. هر کدام از این موارد را به صورت مفصل و با جزئیات در آموزش های وب سایت قرار داده ایم که می توانید از آن ها استفاده کنید.

ساختار سایت در سئو: بالا بردن سرعت لود و بار گذاری صفحه

ساختار سایت در سئو: بالا بردن سرعت لود و بار گذاری صفحه

سرعت بالا آمدن صفحه یا لود صفحه یکی دیگر از نکات کاربردی بسیار مفید برای بهینه سازی و سئو وب سایت می باشد. شما می توانید این سرعت را با کمک روش های بسیاری بالا ببرید. به عنوان مثال استفاده کردن از تصاویر کم، یا کم حجم کردن تصاویر سایت، استفاده از کد های بهینه در طراحی ظاهر سایت مثل کد های بهینه و درست اچ تی ام ال و کد های بهینه سی اس اس، استفاده از کد های برنامه نویسی شده در وب سایت، کد نویسی باید کمترین منابع هم قابل اجرا باشد، استفاده از سرور یا هاست پر سرعت و بسیاری عوامل دیگر.

جمع بندی ساختار سایت در سئو و بهینه سازی

جمع بندی ساختار سایت در سئو و بهینه سازی

نتیجه این مبحث این بود که تا جایی که امکان دارد و در حد توانتان وب سایت تان را ساده بسازید، طوری باشد که کاربر به راحتی به همه قسمت های وب سایت دسترسی پیدا کند. یادتان باشد که کاربر از سایت های شلوغ خوشش نمی آید. کاربر اگر دو سایت را باز کرده باشد و بخواهد بین این دو یکی را انتخاب کند مطئن باشید سایتی را انتخاب می کند که دسترسی ساده تری به او می دهد و راحت تر به مطالبی که می خواهد دسترسی پیدا می کند. احتمالا شما بعضی سایت های پربازدید را مشاهده کرده اید که صفحات شلوغی دارند، ضمن اینکه جایگاه مناسبی هم در سئو دارند، شما آنها را با سایت خودتان مقایسه نکنید، چرا که احتمالا آن ها محتوا یا مطالبی دارند که رقبای کمتری در آن حد هستند و بخاطر همین است که آنها جایگاه بهتری دارند.

دیدگاه کاربران