مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / بالا بردن وب سایت با سئو
بالا بردن وب سایت با سئو
نظرات: 3 نظر تگ ها: بالا بردن سایت در گوگل|بالا بردن سایت با سئو|رشد سایت با سئو

بالا بردن وب سایت با سئو


همان گونه که در جریان هستید اکثر کاربران موتور های جستجوگر همانند: گوگل، یاهو و… فقط نتایج جستجوی صفحه ای اول را در نظر دارند. داشتن رتبه ی برتر در نتایج جستجو همراه با افزایش بازدید کنندگان وب سایت خواهد بود. سئو وب سایت (SEO) مخفف عبارتند از Search Engine Optimization وبه معنی بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل است. در حقیقت سئو وب سایت راه حلی برای کمک به موتور های جستجوگر گوگل برای بهبودیافتن بازدید وب سایت ها می باشد. سئو وب سایت پروسه ی زمان بر وبسیار پیچیده ومهم است. به این خاطر که موتور های جستجو گر مدام درحال تغییر الگوریتم های خود هستند.فاکتور های بسیار اساسی و موثر در سئو وب سایت ایفای نقش می کنند. شرکت های طراحی وب سایت در زمینه ی سئو وب سایت مقالات بسیاری را تولید کرده اند. اما در وب سایت خود فاکتور هایی که خودشان آموزش می دهند را رعایت نمی کنند. به این خاطر که ما ایرانی تمایل داریم راه صدساله را یک شبه طی کنیم و به مقصد برسانیم. این دلایل همان است که در شرکت هایی طراحی وب سایت می بینید. تمامی تولید محتوای خود را باتگ های h1-h6 منتشر میکنند. اگر هدفشان از این کار را سوال کنید، جوابشان ساده است. آن ها جواب خواهند داد: موتورهای جستجو گر گوگل تگ های H را راحت می خوانند. آیا این جمله درست است؟ تگ H عنوان یک محتوا را می خواند. فکر کنید این گونه که تمامی نوشته ی شما عنوان خواهد شد. بنابراین ،محتوای تمامی این عنوان ها کجا خواهد بود؟ ربات های موتورهای جستجو گر گوگل هوشمندانه وارد عمل می شوند. شما اگر وب سایت های  با این موارد مشاهده کردید که در رتبه ی عالی در موتور های جستجو گر گوگل جای دارند. دلیل رتبه برتر آن ها کاربران وب سایت شان است نه عملکرد سئو وب سایت شان. مطمئن باشید اگر این موارد این چنینی در وب سایت ها تولید محتوای خود را حرفه ای انجام دهندو به مراتب قطعا رتبه ی بالاتری در مئتئرهای جستجو گر گوگل به دست خواهند آورد. شاید راحت ترین و آسان ترین روش سئو وب سایت این است که سئو وب سایت خود را به حرفه ای ترین سئو کار ایران بسپاریم ،اما سوال اینجاست که سئو کاران حرفه ای کجا هستند؟ مطمئنا سئو کارانی که کاربران بیشتری برای وب سایت ایجاد نمایند. ولی اگر در این جا بخواهیم یک اصل کلی برای سئو وب سایت در نظر بگیریم، آن اصل این میتواند باشدکه : بایستی در ابتدا محتوا خود را برای کاربران منتشر نمایید. سپس محتوا را طبق اصول سئو وب سایت موتور های جستجوگر گوگل تغییرات لازم را انجام دهید. به عنوان مثال : در وب سایت فروشگاهی مقاله ای در مورد لاستیک ماشین آلات راهسازی منتشر شد. که در مرحله اول عنوان مقاله این گونه بود: فروش نقدی با تخفیف ،بعد در مرحله ی دوم، عنوان مقاله را تغییر دادند : فروش نقدی لاستیک ماشین آلات با تخفیف ویژه ،بنابراین در عنوان خود از کلمات کلیدی به کار بردند و با اضافه کردن عبارت ویژه ی بار فانتزی به عنوان خود داده اند. که موجب توجه کاربران به مقاله ی شما می شود.  

تأثیر سرعت بالا آمدن وب سایت دربهینه سازی و سئو وب سایت

سرعت وب سایت از سال 2017 برای موتورهای جستجو گر گوگل با اولویت ترین الگوریتم ها الخصوص برای 10 رتبه ی اول بسیار مورد توجه قرار گرفته است.سرعت بارگذاری صفحات وب سایت یکی از اساسی ترین ومهم ترین مواردی است که در سئو وب سایت باید در نظر گرفته شود. همچنین می توان گفت که سرعت لود صفحات وب سایت شما به موفقیت شما بستگی دارد. در صورتی که سرعت لود صفحات وب سایت کند باشد طبعاتی رابه همراه خواهد داشت بلافاصله ربات های موتورهای جستجو گر گوگل این روند کند وب سایت را شناسایی و اعتبار وب سایت شما به مراتبط کاهش پیدا می کند. وتأثیر مستقیمی روی رتبه ارگانیک شما خواهد داشت. از سوی دیگر، سرعت کم بار گذاری صفحات وب سایت موجب می شود نرخ تبدیل کاربران کاهش یافته و بازدید کنندگان وب سایت کم شده وکمتر به وب سایت شما سر بزنند.این موارد یکی از موارد در کاهش شدید اعتبار برند و رتبه بندی شما در موتورهای جستجو گر گوگل خواهد شد. چنین مسائلی میتواند تجارت های بسیاری را با خود درگیر کند و بساری از افراد هم به آن اینگونه که باید توجهی ندارند. فروشگاه بزرگ آمازون چندین سال قبل تنها برای کاهش سرعت بارگذاری صفحات وب سایت خود، مبالغی هنگفتی بالغ بر 1.6میلیارد دلار را در عرض یک سال ضرر کرد. افزایش سرعت وب سایت قطعا به عملکرد وب سایت شما وابسته است .برای داشتن سرعت وب سایت خوب میتوانید : کاهش اندازه تصاویر، افزودن افزونه ی جدید برای ذخیره، پاک کردن پلاگین های غیر ضروری ، بهینه کردن تصاویر خود، فشرده کردن فایلهای css و جاو اسکریپت، استفاده کردن از افزونه های کش،را انجام دهید. همچنین وب سایت gtmetrix معیاری قابل اعتمادی برای ارزیابی سرعت وب سایت شما هست.با مراجعه کردن به این وب سایت، به راحتی و دقیق متوجه می شوید که چه المان هایی موجب کاهش سرعت وب سایت شما می شود. و یا نقاط قوت خود را شناسایی کرده و همچنین حجم محتوای و زمان لود وب سایت شما چقدر است را می توانید بررسی کنید.همچنین می توانید با آماری که به دست می آورید میانگین جهانی وب سایت خود را بررسی نمایید.  

تأثیر دامین و آدرس مناسب در بهینه سازی و سئو وب سایت

اولین مرحله در وب سایت قبل از اینکه موتور های جستجو گر گوگل شما را شناسایی کنند داشتن نام حرفه ای برای وب سایت خود می باشد. که دامنه وب سایت نامیده می شود. درحقیقت این نام همان آدرسی است که کاربران باید در مرور گر خود اولین بار برای وارد شدن به وب سایت شما تایپ کنند. آدرس وب سایت مانند بنر بزرگ هایپر مارکت می باشد. همانطور که می دانید آدرس وب سایت جزء اولین مواردی است که کاربران در وب سایت شما مشاهده می کنند. به همین خاطر است که موتور های جستجو گر گول هم که برای بار اول که وب سایت شما را مشاهده می کنند تصمیم میگیرند که در کدام دسته جای دهند و چه رتبه ای را به وب سایت شما اختصاص دهند. بهتر است بدانید که آدرس وب سایت هرچه قدر کوتاه و واضح و مرتب به دور از کارکتر خاص باشند ارزش بیشتری خواهد داشت و در ذهن کاربران ماندگاری بالاتری دارد. دامنه وب سایت عالی و مناسب بایستی نام کسب و کار اینترنتی و یا یک یا دو کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار اینترنتی شما را در بر بگیرد.  

تأثیر تولید محتوای باکیفیت و جذاب در بهینه سازی و سئو وب سایت

تولید محتوای حرفه ای و منحصر به فرد یکی دیگر از موارد افزایش سئو وب سایت می باشد. داشتن تگ های مختلف برای محتوای خوب ملاک نیست بلکه محتوایی با کیفیت و عالی است که کاربران را به سمت خود جلب کند و آن را بخوانند. امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی ها موتور های جستجو گر گوگل به سمتی می روند که کاربران واقعی را اساس رتبه بندی دهی به وب سایت ها قرار میدهند. بر این اساس سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر گوگل راحت و آسان خواهدبود. این بهتر است بدانید موتور های جستجو گر گوگل در سال 2020 به وب سایت هایی که تولید محتوا های حرفه ای و با کیفیت انجام می دهند، تشویق های خاصی را مد نظر می گیرد. نکاتی که در تولید محتوا بهتر است رعایت کنیم: تولید محتوا در زمان های مشخص در وب سایت تولید محتوا منحصر به فرد و حرفه ای در وب سایت تولید صفحات با کیفیت به جای تولید صفحه های زیاد در وب سایت استفاده کردن از اصول روانشناشی در تولید محتوای خود خوانابودن  تولید محتوا تولید محتوا ارزشمند مولتی مدیا برطرف کردن نیاز های کاربران و …  

تأثیر کلمات کلیدی در بهینه سازی و سئو وب سایت

برخی اوقات انتخاب کلمات کلیدی مناسب در رتبه بندی سئو وب سایت شما بسیار موثر خواهد بود. در واقع برای مقاله وب سایت می توان چندین کلمات کلیدی در نظر داشت. ولی وقت گذاشتن و کلمات کلیدی بامعنی و استراتژی هدفمند انتخاب کنید. در آن صورت تاثیر آن چند برابر خواهد شد. توصیه می کنیم از کلمات کلیدی استفاده نمایید که توسط دیگران کمتر بکار برده شده است. برای داشتن کلمات کلیدی مناسب وب سایت های بسیاری وجود دارند. Google Trends و Google’s Keyword Tool in AdWords برای یافتن کلمات کلیدی حرفه ای به شما کمک بسیاری خواهندکرد. با کمک این ابزار ها می توان کلمات کلیدی خوب را پیدا کرده و با پیشنهادهای دیگر کلمات کلیدی حرفه ای را به دست آورید. قطعاً بهترین را اینگونه است که کلمه کلید اصلی را برگزینیم و سپس کلمات کلیدی مرتبط با آن را مشخص می کنیم. بیشتر این ابزار و سرویسها پیشنهاد میدهند که به صورت مرحله ای محتوای طولانی و پرکلمه تولید کنید. چون که در این نوع محتوا مییوانید تعداد بیشتری از کلمات و عبارات کلیدی استفاده کنید. به علاوه محتوای طولاتی مدت، معمولا نتیجه بهتری برای کلمات کلیدی محبوب و پربازدید دارند. همچنین میخواهیم پیشنهاد های دیگری در این بخش را باز کنیم،یکی از این پیشنهادات بررسی و آنالیز وب سایت رقبا است. شما می توانید با کنکاش و بررسی رفتار و فعالیتهای وب سایت های رقیب این قضیه را بفهمید که رقیب های تان ازچه روشی درحال دریافت کاربر هستند. این را همیشه در یاد داشته باشید که شما تنها باید از رفتار و فعالیت های وب سایت های رقیب کمک بگیرید، قرار نیست عین فعالیت و کارهای آنها را کپی و تکرار کنید. پس به خاطر داشته باید که روش تام به این صورت باشد که وب سایت های رقبا را بررسی و تحلیل کنید و بهترین کارهای آنها را بردارید، آنها را به صورت خلاقانه تر ارائه دهید، اینطور بهترین روش برای کمک گرفتن از وب سایت های رقیب می باشد، پس اینکه یک وب سایت قوی رقیب را پیدا کنید و عین همان وب سایت را کپی کنید اصلا کار شما را جواب نمیدهد، چون که وقتی وب سایت رقیب شما از قبل وجود دارد و به بهترین شکل در حال خدمت رسانی است، چرا باید کاربران به یک وب سایت جدید و درست مثل وب سایت اصلی روی بیاورند، چرا که خیلی ها برای همین کار هم مقاومت میکنند که این یک وب سایت کپی هست پس ارزشی ندارد. یک دلیل به کاربران تان بدهید که وب سایت شما را هم جزو لیستشان قرار دهند. تلاشتان بر این باشد که از عباراتی استفاده نمایید که کمتر توسط رقیبان به عنوان کلمات کلیدی استفاده شده باشند. برای این کار میتوانید از ابزار های بسیار قدرتمند گوگل به نام های گوگل ترند Google Trends و گوگل کیورد تول این ادوردز Google’s Keyword Tool in AdWords استفاده کنید. وب سایت های زیادی مثل گوگل ترندز به شما برای پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت تان کمک خواهند کرد. پیدا کردن کلمات کلیدی نیاز به تجربه زیادی دارد ولی ابزارهایی مثل گوگل ادوردز برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای هر وب سایتی کمک زیادی به شما خواهند کرد.  

تأثیر دریافت لینک های داخلی و لینک های خارجی در بهینه سازی و سئو وب سایت

از مهمترین قواعد و قوانین مطرح شده در بهینه سازی و سئو وب سایت، گرفتن لینک های داخلی و لینک های خارجی میباشد. هر کدام  از این لینک ها  به خودی خود تأثیر بسیار زیادب در بهینه سازی و سئو وب سایت شما دارند. شما قرار دادن لینک های داخلی مناسب و درست می توانید کاربران را در وب سایت خود حفظ کنید و مدت زمان حضور کاربر در وب سایت تان که یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار در بهینه سازی و سئو وب سایت دارند، را در وب سایت خود افزایش دهید. اما گرفتن لینک های های خارجی فرق دارند. اگر شما در وب سایت تان به وب سایت های معتبر لینک بدهید، مقدار اندکی به اعتبار سایت خود را اضافه میکنید. درحقیقت یکی از روش های سریع برای دریافت اعتبار، لینک دادن به منابع معتبر خارجی میباشد. در حال حاضر وب سایتهای زیادی از این روش استفاده میکنند. لینکهای خارجی همچنین ارتباط بین مطالب سایت شما را بیشتر میکنند و درضمن موجب میشوند تا اعتماد گوگل به وب سایت شما بیشتر شود. در نتیجه، رتبه بندی طبیعی وب سایت شما در گوگل بهبود پیدا کرده و رشد خواهد کرد. پیشنهاد ما این است که از منابع ب کیفیت بهره ببرید. در این مورد زیاده روی نکنید چراکه اگر تعداد لینکهای خارجی شما از حد استاندارد بیشتر شود، ممکن است گوگل اعتبار شما را کم کند. همچنین در مدت زمان های معین لینک های خارجی و داخلی خود را بررسی کنید تا از کار نیفتاده باشند. لینک های خراب نه تنها برای کاربران و خوانندگان وب سایت شما آزارد هنده هستند، بلکه می توانند برای رتبه و جایگاه شما در موتورهای جستجوگر مثل گوگل نیز خیلی جدی ایجاد خطر کنند.  

تأثیر عناوین و محتوای آن در بهینه سازی و سئو وب سایت

آیامی دانستید که میتوانید یک عنوان و توضیحات منحصر به فرد برای هر صفحه در وب سایت خود بنویسید؟ این متون توضیح مختصری است که با دقت و واضح توصیف آنچه کسب و کار شما را انجام میدهد، در بهترین حالت با چند کلمه کلیدی و عباراتی ترکیب شده است. آیاتا بحال بیش از یک تب در مرورگر خود باز کرده اید؟ عبارت و جملات کوتاه که مطابق با ماوس نمایان میشوند، عنوان صفحه می باشد. درحالیکه توصیف و توضیحات قابل مشاهده نیستند، همچنین برای موتور های جستجوگر گوگل بسیار اساسی و با اهمیت است، در حقیقت، عنوان ها و توضیحات کلی یکی ازاولین مواردی است که موتور های جستجوگر گوگل برای تعیین رتبه وب سایت شما استفاده می نمایند. به علاوه، هنگامی که وب سایت شما در صفحه نتایج جستجوگر گوگل نشان داده میشود، خوانندگان و کاربران وب عنوان وتوضیحات شما را مطالعه می کنند تابدانند که وب سایت شماچه چیزی است وتصمیم می گیرند که آن وب سایت را بررسی کنید یا خیر.

دیدگاه کاربران