مرجع تخصصی آموزش طراحی و سئو وب سایت
صفحه اصلی / آموزش ها / سئو وب سایت (SEO)و بهینه سازی وب سایت چیست؟
سئو وب سایت  (SEO)و بهینه سازی وب سایت چیست؟
نظرات: 3 نظر تگ ها: سئو وب سایت|SEO|بهینه سازی وب سایت

سئو وب سایت (SEO)و بهینه سازی وب سایت چیست؟


سئو وب سایت (SEO) و بهینه سازی وب سایت چیست؟

سئو وب سایت و یا Search Engine Optimization که به آن SEO هم گفته می شود، که این کلمه به معنا بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل است. که همگی آن ها به یک معنی می باشند ومی توان آن را به صورت زیر تعریف کرد:
سئو وب سایت (SEO) یا بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل، به منظور بهبود عملکرد وب سایت شما براساس استانداردهای موتور های جستجوگر گوگل و جذب بازدید کنندگان بیشتر که از این طریق انجام می گیرد؛ را سئو وب سایت می گویند.
 

سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت چیست؟

موتورهای جستجوگر گوگل مختلف هر کدام براساس الگوریتم های مختلفی که وب سایت های گوناگون را براساس بررسی محتوای تولید شده در آن ها، در پیشنهاد خود به کاربران رتبه بندی می کنند. بالاتر بودن جایگاه یک وب سایت در لیست پیشنهادهای یک موتور جستجوگر گوگل به آن وب سایت کمک می کند تا بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشد. بیشتر شدن بازدیدکنندگان یک وب سایت در حقیقت به معنی این است که طراح وب سایت، با توجه به هدفی که دارد، شانس بیشتری برای ارائه ی خدمات، فروش محصولات، جذب مشتری، افزایش تعداد کاربران و…خواهد داشت. بنابراین جذب مخاطب و بهینه سازی وب سایت های اینترنتی برای موتورهای جستجوگر گوگل بسیار حائز اهمیت است.
 

اشتباهات رایجی که اغلب در مورد سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت وجود دارد:

برخی از مردم فکرمی کنند که ما در سئو وب سایت (SEO) به دنبال گول زدن گوگل هستیم تا صفحات وب را به صفحه نخست برسانیم ولی اصلا اینطوری نیست چون کوچکترین اشتباه و زیر پاگذاشتن قوانین گوگل و استفاده از روش کلاه سیاه موجب می شود صفحه ما از نتایج جستجو گوگل حذف شود، پس ما در سئو وب سایت (SEO) به دنبال محتوا جذاب در گوگل هستیم تا کاربران از محتوا ما لذت برده و زمان بیشتری را در گوگل بگذراند اگر این روند محتواگذاری را درست انجام دهیم؛ به مرور زمان رتبه ما در گوگل عالی می شود.
 

تاثیر سئو و بهینه سازی وب سایت در افزایش بازدید وب سایت و فروش کالا و خدمات شما در وب سایت تان چیست؟

افزایش فروش یک کسب و کار آنلاین به دو عامل بستگی دارد اول این که سئو وب سایت (SEO) است و دومی تبلیغات است با این دو روش میتوانید افزایش فروش انفجاری را تجربه کنید و سود زیادی از وب سایت به دست آورید. سئو وب سایت (SEO) با افزایش بازدیدکنندگان وب سایت و هدایت ترافیک به وب سایت ها یکی از دلایل این افزایش فروش خواهد بود. در نتیجه بیشتر صاحبان وب سایت ها که در بازار رقابتی مایل به پیشرفت و رشدکردن از این ویژگی مهم استقبال می نمایند وهمواره برای بهبود جایگاه و سئو وب سایت (SEO) هزینه می کنند وبرنامه ای بلند مدت دارند. برای وضوح این مسئله یک جستجو گوگل انجام دهید، در صورتی که لینک وب سایت شما در صفحه اول گوگل نباشد، به این معنی است که میزان بازدیدکننده و ترافیک وب سایت شما پایین است. درحالی که بسیاری از وب سایت ها در تلاش هستند تا از هر روشی برای سئووب سایت (SEO) و نزدیک شدن به صفحه اول نتایج جستجو گوگل، استفاده نمایند. در آخر سئو وب سایت (SEO) منجر به افزایش ورودی هر وب سایت خواهد شد که در نتیجه مزیت های دل خواهی را برای آن وب سایت به نسبت نوع تجارتی که دارد به همراه خواهد داشت.
 

چرا سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت اینقدر مهم است که ما باید آن را مورد توجه قرار دهیم؟

تکنیک های بهینه سازی وب سایت های اینترنتی برای موتورهای جستجوگر گوگل می تواند بسته به دانش افراد، تحلیل هاو خلاقیت آنها متفاوت باشد. به این ترتیب، در هر وب سایت می تواند روش متفاوتی نسبت به یک وب سایت دیگر برای سئو وب سایت (SEO) تعریف شود. اما درنهایت هدف از بهینه سازی وب سایت ها، به هر ترتیبی که اجرا شود، یکی است؛ و آن قرار گرفتن در صدرلیست نخستین صفحه ی موتورهای جستجوگر  گوگل است.

یک عامل بسیار مهم در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت محتوا و تولید محتوا مفید برای کاربران وب سایت تان است.
اولین گام برای موفقیت در سئو وب سایت (SEO) تولید محتوای حرفه ای و منحصربه فرد است. و دومین گام این است که این محتوا باید به نحوی باشد که خواسته ی کاربر را پس از جستجو برآورده کند. همچنین محتوای تولیدشده باید برای موتورهای جستجوگر گوگل نیز قابل درک و فهم باشد. در نظرگرفتن این دو نکته در تولیدمحتوا در بالاتر قرار گرفتن جایگاه وب سایت در لیست پیشنهادی گوگل به کاربر،کلیدی است. بنابراین اهمیت اتخاذ روش های مناسب برای تولید محتوا در سئو وب سایت (SEO) غیر قابل کتمان است.تولیدمحتوای مناسب در یک وب سایت علاوه بر آ ن که نیاز کاربر را برطرف می کند، بلکه می تواند او را به بازدید کننده ی دائمی آن وب سایت نیز تبدیل نماید. سئو وب سایت (SEO) کمک بسیاری می کند تا یک وب سایت در صفحه اول گوگل جزء پیشنهادات موتورهای جستجوگر گوگل قرار بگیرد، در نتیجه احتمال بازدید از وب سایت افزایش پیدا خواهد کرد.
 

تولید محتوا در سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت چه کار می کند؟

در حقیقت،ورود کاربران به وب سایت اولین هدف برای وبمستران است؛ اگر محتوای وب سایت ها حساب شده تولیدشده باشد؛ آنگاه کاربران به بازدید کنندگان همیشگی آن وب سایت ها تبدیل خواهند شد. تبدیل کاربران به بازدیدکنندگان دائمی مهم ترین هدف طراحان وب سایت است، که همان گون که می دانیم، از طریق تولید محتوای درست این اتفاق ممکن خواهد شد.
 

در مورد تفاوت سئوی خارجی و سئوی داخلی

سئو آف پیج یا سئو خارجی و سئو آن پیج یا سئو داخلی وب سایت، دوحالت متفاوت از سئو وب سایت هستند. سئوی خارجی یا آف پیج به مجموعه فعالیت های خارج از وب سایت توسط یک طراح وب سایت که به منظور انتشار هر چه بهتر محتوا صورت میپذیرد، اطلاق میگردد. هدف از سئو آف پیج یا خارجی یا بیرونی وب سایت، ایجاد مسیرهای دسترسی بیرون از وب سایت از طریق کسب بک لینک است.

اگر لینکی در وب سایت های دیگر به یکی از صفحات وب سایت شما وجودداشته باشد، این امر میتواند در جایگاه وب سایت شما در لیست پیشنهادی گوگل به کاربر نقش مهمی را ایفا کند. به چنین لینکی اصطلاحاً بک لینک گفته میشود. مجموعه ای از کارهای مختلف میتواند تعداد لینک شدن صفحات وب سایت شما توسط دیگر وب سایت ها را افزایش دهد ودر نتیجه به بیشتر شدن بازدیدکنندگانتان کمک زیادی کند. از جمله ی این کارها میتوان به انتشار محتوا در سایر وب سایت ها، فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی مختلف، هر چه گسترده تر کردن تبلیغات، خرید بک لینک و غیره اشاره کرد.

نکته ی بسیار مهم دیگر درباره ی لینک سازی آن است که باید طبیعی، درست وبراساس قوانین لینک سازی در گوگل باشند. لینک سازی اگر بطور طبیعی صورت بپذیرد نقش چشمگیری در بهبود جایگاه یک وب سایت در لیست پیشنهادی گوگل خواهدداشت؛ اما اگر لینک سازی غیر طبیعی باشد وقوانین گوگل در لینک سازی نادیده گرفته شوند، این مسئله از دید گوگل پنهان نمی ماند؛ بنابراین جایگاه وب سایت مختلف در لیست پیشنهادی گوگل به کاربر با نزول مواجه خواهدشد، بنابراین خرید بک لینک بدون دانش وتجربه ی قبلی به هیچ وجه توصیه نمیشود، چرا که میتواند صدمات جبران ناپذیری به وب سایت شما وارد کند، به عنوان مثال حذف شدن کل وب سایت از نتایج جستجوی گوگل یا به اصطلاح پنالتی شدن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل است.
 

تفاوت سئو آف پیج و سئو آن پیج

در سئوی داخلی آنچه اهمیت بسیاری دارد بهینه سازی وب سایت هر چه حساب شده تر وب سایت برای درک بهتر توسط موتورهای جستجوگر گوگل است. تمام فعالیت هایی که در یک وب سایت انجام می شود، از تولید محتوا گرفته تا طراحی قالب آن، بر سئو وب سایت(SEO) تأثیرخواهد گذاشت. پس به تمام کارهایی که در خود وب سایت انجام می شوند، و برخلاف سئو آف پیج ارتباطی با بیرون از وب سایت ندارند، سئو آن پیج گفته می شود.
برای بهبود سئو آف پیج روش های مختلفی وجود دارد، که از آن جمله می توان به تولید محتوا با کیفیت بسیار بالا، به کارگیری درست کلمات کلیدی با چگالی مناسب، دقت در ارتباط عنوان های به کار رفته در یک متن با محتوای تولید شده، انتخاب تصاویر مناسب و باکیفیت، طراحی ساختاری مناسب برای آدرس دهی صفحات، طراحی نسخه ی موبایل برای وب سایت، بهبودسرعت بارگذاری صفحات، استفاده ی درست از تگ های متا وغیره اشاره نمود.

دیدگاه کاربران